Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1584 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26297
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15872)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10425)

Továreň na Slovenské motocykle - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTováreň na Slovenské motocykle - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
27.09.2009 21:04

Továreň na Slovenské motocykle

Stamp
 Edvenčr 

www.ceskatelevize.cz/ivysilani/409235100061026-zaslapan...

Aké motorky a auta sme mohli mať.

Zrúdy červené :-((((((


27.09.2009 21:37

Re: Továreň na Slovenské motocykle

edelweiss
 Bahniak 

Ikona

pekny dokument.


27.09.2009 21:56

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Juro123
 Geriatrik 

mne to nejde ...ze treba nejaky zasuvny modul...o com to je?


27.09.2009 22:13

Re: Továreň na Slovenské motocykle

eNeM
 Geriatrik 

Mne sa táto séria dokumentov osobne nepáči. V roku 48 sa o nástup komunistov v ČSR postarali práve Česi. V dnešnej dobe všetko, čo sa vtedy robilo zatracujú ako to len ide, nadávajú, hanobia, kydajú. Ale na koho? Vlastne sami na seba, len si to nevedia priznať :-P
Som zarytý odporca komunizmu, ale ich "argumentácia" je smiešna. Najmä v seriáli šumná města česká. Vedľa seba dve rovnaké kockaté budovy, jedna z 1.ČSR, druhá z ČSSR. Tú prvú vynesú do neba ako skvost modernistického umenia a architektúry 20-tych rokov, o druhej len zašomrú, že to je ohyzdné memento socialistického realizmu I-GRR

Mimochodom, niektoré diely, ako ČZ 75 sú veľmi neobjektívne a skresľujúce.

Okrem škodovky sa im podarilo potopiť celý priemysel (CZ, Jawa, Awia, Baťa, atď, atď), ktorý vybudovali za 1.ČSR obchodníci - kapitalisti. :-~ A prečo? A kým? v revolučných výboroch bol kto? Nebodaj ufóni?? :-O

Rovnako neobjektívny je ich pohľad na protektorát a ""Pražské povstanie"" V jednom dokumente aj SNP popísali pomaly tak, že my Slováci sme všetko dosrali a oni nás prišli ťahať zo sračiek I-GRR

Toto je iba sebaospravedlňujúca propaganda.

Nič to ale nemení na tom, že niektoré tie projekty sú zaujímavé ;-)


27.09.2009 22:13

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Mahoo
 Turista 

daj si do googlu "zasuvne moduly". Je to napriklad adobe reader, flash player a pod ktore musis doinstalovat

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mahoo (27.09.2009 22:14)


28.09.2009 7:20

Re: Továreň na Slovenské motocykle

honda
 Turista 

ten dalnik co robia svajciari ako ecomobil je krasny
vyriesil by jazdenie v zime na motocykli
pokial by nebol sneh na vozovke krasne by sa dalo
jazdit pomaly celu zimu
skoda len ze je tak drahy


28.09.2009 11:01

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Robo NM [dobre]


28.09.2009 17:24

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Duzo
 Bahniak 

Ikona

RoboNM [dobre] aj mna to bohovsky sere...co dnes mohlo byt z tych znaciek ako jawa cz keby to komunisti vydrbani nebrzdili a nakoniec nezastavili da sa povedat...yamaha aj honda zacinali tak ako dnes cinania ze kopirovali ine znacky ako napriklad yamaha - prvy motocykel okolo 1950kupila licenciu na okopirovanie nasho peraka a tym chcem povedat to ze aj ked zacinali kopirovanim ako cinania dnes a dotiahli to ako daleko ?! lebo niesu vo vysratom komunizme ! Dnes mala byt jawa-čz znacka ako BMW a aj by bola keby sme neboli pod tymi debilmi cervenymi...ako v tom dokumente znacka sa nemohla uz ku koncu rozvijat v tom a tak to bolo aj s jawou posledne roky uz mala zastaralu koncepciu...a uvidite ze dnesna cina bude o par rokov na urovni dnesnej slavnej hondy...a to je aj dokaz toho ze vlastne ty co kradnu nakoniec dopadnu lepsie ako ty co sa vypracovali sami co je pripad jawa-cz a yamaha honda.... je mi z toho na grc :-@ I-GRR I-GRR I-GRR sere ma to Tu je odkaz na galeriu 90.teho vyrocia CZ ake to boli stroje Jawa Čz uz vyhravala majstrovstva sveta kym honda a yamaha este nevedela co je to motocykel az zacala kopirovat ako dnesna cina ktoru tak neuznavame no radsej sa nejdem dalejnervacit aj tak to uz :-((((((
cezetmania.rajce.idnes.cz/Strakonice_12.9.2009...

a este nieco pozrite si prve motorky tych slaaaavnych japoncov som zvedavy ake motorky vam budu hrozne pripominat ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DUDO175 (28.09.2009 17:26)


28.09.2009 17:55

Re: Továreň na Slovenské motocykle

shushen
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

hmm kopa báb na jawách [dobre]


29.09.2009 21:24

Re: Továreň na Slovenské motocykle

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

K téme motorky dodám:
Posledné Jawy vo svetových súťažiach boli na plochej dráhe vtedajšia jawám jdiná konkurujúca značka bola vesleyk (neviem správny písanú formu) V knižke Velká kniha motzocyklov je fotka Hondy a ryžojedi hnusne skopčili ečše aj ten remienok na sedačke... Ako najkopírovanejšia motorka je uvádzaná MZ-ta z predvojnového Nemecka, ale to je zas typycké pre Rusov kopčenie hodinky Pobeda= Doxa, holiaci trojček Moskva= Braun, Žiguli= Fiat 124....


30.09.2009 9:43

Re: Továreň na Slovenské motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tomasVFR ríšska marka stratila hodnotu az po vojne ked ju nemci prehrali, dovtedy to bola tvrda mena


30.09.2009 12:46

Re: Továreň na Slovenské motocykle

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Skor by som sa zameral na to, aky bol vyvoj HDP na obyvatela v 1987, 1988, 1989, 1990 a 1991. Nie je myslitelne, aby z roka na rok HDP na obyvatela rapidne klesol, pokial sa udrzi cca. rovnaka zamestnanost a spotreba. Podla mojho nazoru to islo dolu kvoli zrealneniu statistik. V srackach to bolo uz davno pre rokom 1989, tolko moj zaver, po 1989 sa len ukazalo, v akych hlbokych.


30.09.2009 12:59

Re: Továreň na Slovenské motocykle

majanko
 Turista 

Ikona

Pre raptora : posielam Ti súkr. odpoveď.


30.09.2009 13:02

Re: Továreň na Slovenské motocykle

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

raptor-mozes podlozit tvrdenie o risskej marke? ....ale nech aj tak si pokazil vtip o policajtke [zle] ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TomasVFR (30.09.2009 13:02)


30.09.2009 13:04

Re: Továreň na Slovenské motocykle

majanko: Kua, naskôr plačeš za nezamestnaných, potom plačeš za prázdne fabriky - veď ty si Slováčisko jak repa! :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (30.09.2009 13:05)


30.09.2009 13:23

Re: Továreň na Slovenské motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tomasVFR risska marka bola podla toho co si pamatam 10 vtedajsich korun

ani som nemusel dlho hladat

cs.wikisource.org/wiki/Dekret_presidenta_o_pln%C4%9Bn%C...

ale myslim ze absolutne fundovanu odpoved na tuto otazku nam da roboNM

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (30.09.2009 13:24)


30.09.2009 13:32

Re: Továreň na Slovenské motocykle

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

raptor-ja si na to nepamatam ;-) ale cital som ze to bolo asi 6 Sk aka bola ale realna kupna sila , teda kolko konov sa dalo kupit za to co dali vtedy oldshoevovmu dedkovi
ale reagoval som len preto ze fasisti sa tu prezentuju ako ludomilovia a pritom palili male deti I-GRR


30.09.2009 13:39

Re: Továreň na Slovenské motocykle

tombar
 Skútrista 

Ikona

ti co spomenuli nemcov urcite mali na mysli wermacht ne SS...


30.09.2009 17:23

Re: Továreň na Slovenské motocykle

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Prečo boli všeobecne nemci iba zlí. Aj Dubček bol komunista a je patrične uctievaný aj dnes. Vo všeobecnosti platilo a aj platí boli Nemci v koncetrákoch ktorých náplňou práce bolo to čo robili a určite sa našli aj taký čo s tým nesúhlasili. Rovnako boli takí Rusi aj komunisti. Systém bol chorý ale obsahoval aj "zdravé jedince"


30.09.2009 17:40

Re: Továreň na Slovenské motocykle

CB750: Zdravé jedince? Neblázni! Keď niekto vstúpi do organizácie, ktorá má vyvraždila tisíce ľudí, môže byť "zdravý jedinec"?

Keď Ferko Mrkvička vstúpi do mafie, môže byť "zdravý jedinec"?


30.09.2009 18:25

Re: Továreň na Slovenské motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ked ti povedia ze bud vstupis alebo ta znicime aj celu tvoju rodinu (rodicov aj deti) zacnes rozmyslat v rovinach tichecho nesuhlasu

nie je vsetko ciernobiele


30.09.2009 18:26

Re: Továreň na Slovenské motocykle

A to ja som zase počul legendu o zbojníkovi, ktorý bohatým bral a chudobným dával. :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (30.09.2009 18:28)


30.09.2009 21:01

Re: Továreň na Slovenské motocykle

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Vadim vidím že ty ako zdravý jedinec si určite odmietol nastúpiť na ZVS. Osobne mne túto možnosť nikto neponúkol.


30.09.2009 23:22

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Steinar
 Kávičkár 

Ikona

to uz sa aj tu cenzuruje??? I-GRR I-GRR


30.09.2009 23:32

Re: Továreň na Slovenské motocykle

CB750: Bohužiaľ som ako zdravý jedinec nemal nárok na modrú knižku. :'(


30.09.2009 23:33

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Steinar: To si fakt prekvapený?


01.10.2009 0:23

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Vadim: Suhlasim s nazorom, ze nie kazdy komanc-strannik bol svina...mnohi vstupili uz len preto, aby ich deti mohli studovat...

Nemci sa k nam chovali podla vztahu- kym sme boli spolubojovnici, tak pohodka, ked nepriatelia, uz sa s nami neparali...rusom to bolo jedno :-~


01.10.2009 0:44

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav: Deti mohli študovať aj keď ich rodičia v strane neboli. Poznám množstvo takých prípadov. Nie z legiend, ale z vlastnej skúsenosti. Aj z rodiny.


01.10.2009 1:25

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Vadim: Mnohi mohli, ale i mnohi nie...kto nemohol studovat, tak mal na 99% problem prave so stranou


01.10.2009 1:30

Re: Továreň na Slovenské motocykle

To nie je pravda. Za komunizmu si bol malé dieťa. Všetky informácie máš len z počutia. Ja som počas komunizmu študoval aj pracoval (ako "súkromník"). Mám ho prežitý na vlastnej koži.


01.10.2009 8:51

Re: Továreň na Slovenské motocykle

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Na jednom sa zhodneme nepoznám taký "izmus" ktorý by bol dobrý.


01.10.2009 8:56

Re: Továreň na Slovenské motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

co to tu niekto studoval ako "sukromnik" za komunizmu? :-))) strednu skolu?


01.10.2009 9:47

Re: Továreň na Slovenské motocykle

táto banda smradlavá stranícka dnes prebrala úplne všetko od komunistov, posty sa rozdeľujú podľa straníckeho trička, neviem čo sa hovorí o minulosti, nikdy som nebol v žiadnej strane a problémy som nemal, neobhajujem komunistov 50-roky boli určite zlé ale neskôr to asi nie je treba dramatizovať


01.10.2009 10:20

Re: Továreň na Slovenské motocykle

veka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Vadim Otazka znela kolko ste mali majetku pred nastupom komunizmu . Ked si mal holu rit tak si mohol studovat kolko si chcel - sak si mal robotnicky povod . Boh ta chran ak tvoja rodina mala majetok - pripadne si mal daky ten titul .....
Potom ti na studium dozeral stat a musel si sa bud prisposobit .... alebo tisko protestovat - hlasne protestovanie sa trestalo .
To co opisujes ty a zazil som aj ja nebol uz ten tvrdy a jednostranny komunizmus .
To uz SSSR nediktovalo ako sa to bude robit ..... to uz stacilo nasmu velkemu bratovi len platit a preferovat ho v zahranicnom obchode .


01.10.2009 10:29

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Pepi
 Geriatrik 

Ikona

RoboNM: [dobre] Uplne suhlasim! Detto aj porevolucne ceske filmy... Vsetko len o tom, jak nikto nechcel komunistov. Hlavne, ze si ich zvolili. Ale Cesi su uz taki... "Kam vitr, tam plast!". Teraz prezmenu fajcia amikom.


01.10.2009 10:29

Re: Továreň na Slovenské motocykle

veka: Nechcem ísť do podrobností ako raptor, ale obaja moji dedovia boli "predkomunistickí" dôstojníci a rodičia boli THP. Ja aj brat sme boli prijatí na VŠ, ani jeden sme VŠ neabsolvovali (nie kvôli komunistom, ale kvôli vlastnej hlúposti). Brat odmietol ponuku na vstup do KSČ (bez následkov), ja som takúto lukratívnu ponuku ani nedostal, ani som sa o vstup v pomätení zmyslov nepokúšal. :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (01.10.2009 10:31)


01.10.2009 10:41

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

CB750: ja poznám jeden" izmus" ktorý je dobrý,volá sa SEXTURIZMUS [dobre]


01.10.2009 10:41

Re: Továreň na Slovenské motocykle

veka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Vadim osudy rodin boli rozdielne a preto je aj rozdielny pohlad na tu dobu . Tvoji dedovia boli dostojnici .... ale stale statny zamestnanci ( nemyslim ze v tedy bola armada sukromna) Moji boli trocha iny jeden kulak a druhy s titulom a pozemkami este od cisara . Tam pokus o vstup do strany jednoducho nehrozil aj keby sa davali uplatky :-)))


01.10.2009 10:45

Re: Továreň na Slovenské motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

to nie su podrobnosti vadim, ja si len myslim ze treba hovorit cele pravdy a nie polopravdy :-)))

"Ja som počas komunizmu študoval aj pracoval (ako "súkromník").

za komunizmu si studoval ako "sukromnik" leda tak zakladnu a strednu skolu pricom predpokladam ze vzhladom na tvoj vek si pri tomto studiu mohol byt "sukromnik" naozaj len v uvodzovkach (tak ako kazde ine decko v povinnej skolskej dochadzke) a to su presne tie jemne odtiene medzi polopravdou a celou pravdou

je na mieste sa spytat kde si za komunizmu ako "sukromnik" pracoval?

ale tu teraz o to aj tak vobec nejde... obaja sa (vzacne!) zhodneme ze za komunistov bolo "dobre" leda tak v uvodzovkach


01.10.2009 10:48

Re: Továreň na Slovenské motocykle

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Pokial viem, tak sa ku koncu uz dalo aj "podnikat", kolko ale pred koncom to bolo, to neviem. Hadam od Gorbacova? Male obchody a sluzby sa tusim dali, ale vsak sa niekto najde, kto to objasni.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (01.10.2009 10:50)


01.10.2009 10:52

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Pepi
 Geriatrik 

Ikona

Ano, v "perestrojke" sa uz dalo. Boli sukromne restiky, obcerstvenia, oprava obuvy, atd. Skor sluzby v malom.


01.10.2009 10:57

Re: Továreň na Slovenské motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

marekZ ale ano, velmi dobre si ako decko pamatam ze som chodil kupovat rybicky v nitre "ku sukromnikovi" na pesej zone... mama pri plateni hovorila predavacovi ze sa konecne otepluje, comu som ako 9 rocne decko v horucom auguste nechapal..


01.10.2009 10:57

Re: Továreň na Slovenské motocykle

veka
robil som za sociku v zahraničnom obchode takže si trufnem povedať, že o tom niečo viem, v rámci RVHP krajiny medzi sebou mali približne vyrovnané dovozy s vývozmi, my sme zo ZSSR dovážali možno na 90% suroviny, tie preferencie boli asi také, že rusom sme predávali šrot, ktorý sa inde ani nedal predať, v r.1990 pri rozpade RVHP sme s rusmi uhrali kurz rubel a dolar 1:1, čo bol obchod storočia, tie "deblokácie" ruského dlhu pochádzajú z tohto obdobia a tohto kurzu, prežil som tam 3 roky, to ako sme ich odrbali na tomto, to sa tak ľahko nevidí lebo oni sa v tom roku 1990 báli, ZSSR začalo s rozpadom, to je dlhá téma

Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (01.10.2009 10:59)


01.10.2009 10:57

Re: Továreň na Slovenské motocykle

veka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

MarekZ Ku koncu komunizmu sa dalo podnikat a nebolo malo ludi ktori to aj skutocne robili .... BARCZI ... doteraz ma PNS po celom slovensku o nom to viem urcite a poznam este 6 ludi co takto zili v ČSSR . Nevihodou bolo ze stat sa v pripade choroby o nich vobec nestaral a ani ostatne socialistycke vyhody pre nich neplatily ( Štatny byt , Dovolenky typu ROH ,.....)


01.10.2009 11:05

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Noob
 Kávičkár 

nerád ale nedá mi to neprispieť na tému komunizmus.

veka súhlasím, a dopĺňam poznatok z minulosti:
- mojim starím rodičom sa nanominovala kokotia hlava MNV s amsáblom rovno do sterdu záhrady s domom (! nie pole, to bola samozrejmosť !) a kokotia hlava MNV riekla: "Odtiaľto - potiaľto to bereme. A stromy (ovocné) vysekať" a svinským krokom sa odjebala preč.

Inak, nedá mi - 5,4, 3,2,1 vymazané. Nechápem prečo mi vymazali nikoho neurážajúci príspevok. Že bol offtopicový - áno bol, ako skoro každý, ktorý vymazaný nebol......

Tak vymažte aj tento.



01.10.2009 11:05

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

vadim, vadim...ano, z pocutia, predovsetkym z dokumentov na CT2, ktore kukam rad...za to, ze sa to tebe, ano tvojej blizkej osobe nestalo (mim. ani mojej), nemozes tvrdit, ze sa to nestalo nikomu...
Ja som tiez (o cosi menej) zazil socializmus, ale to je uplne jedno...


01.10.2009 11:07

Re: Továreň na Slovenské motocykle

veka
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

plechovkar nemyslel som zrovna tieto preferovania vo vnutri RVHP .... Ked sa zacala Škodovka vyvazat do zahranicia ( skoda Favorit hlavne ) tak sa v tej istej predajni predavala aj lada Samara . Popripade kde sa predavala Samara tam sa nesmel predavat Favorit , alebo Dacia .... . Mam na skor na mysli obchodnu politiku RVHP . Takto to fungovalo aj so stavebnymi strojmy a kopou inych vyrbkov co boli z nasho bloku ...... To ako pracovnik zahranicneho obchodu urcite vies a mas aj viac prikladov .... ja mam len informacie ako kazdy iny co si take vsimal v porevolucnej dobe . Napisalo a natocilo sa o tom dost.


01.10.2009 11:13

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Marek: Ja som síce začal súkromne pracovať cca 5 rokov pred koncom komunizmu, ale dalo sa aj skôr (rok ti presne neviem povedať). Už som tu spomínal, že som mal (postupne) sťahovák RTO706, a potom autobusy ŠL-11 a Karosu 743, prestavané na obytno-nákladné. Boli sme traja a mali sme 2-3 "bedňákov". Poskytovali sme kompletný servis pre kapely, televízne relácie (TKM, Triangel...), megaprojekt FT, módne show a po konci komunizmu aj pre reklamné klipy a Miss monokiny. A samozrejme aj sťahovky.


01.10.2009 11:21

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Pepi
 Geriatrik 

Ikona

Miss monokiny, to bol tazky hit! :D


01.10.2009 11:21

Re: Továreň na Slovenské motocykle

ok, ja vôbec netvrdím, že to bolo vtedy v poriadku
natočilo a napísalo sa žiaľ aj dosť bludov, či už pozitívnych alebo negatívnych, historici to raz spracujú ale až keď nebude vplyv komunistov a ŠTB-ákov na politiku a hospodársky život taký silný ako je stále dnes, už sme ale úplne mimo

len tá nostalgia za JAWA, ČZ a pod. však si to česi sku....li sami, nemajú sa na koho vyhovárať, nikto ma nepresvedčí, že by dáky komunista zakázal vyrábať niečo lepšie, ani komanči nechceli šrot, ČSSR trpelo nedostatkom tovarov schopných konkurovať na západe, takže by radi vyvážali niečo konkurencieschopné. Neobhajujem komunistov, ale nehádžme im za vinu všetko, tak ako dnes môžme hovoriť, že za globálne oteplenie je SDKU, KDH alebo kto ešte. Je 20 rokov po revolúcii a češi tuším už tú JAWU zavreli, však z toho mali urobiť moto za tých 20 rokov ako lusk, kto im bránil? Kecať a vyhovárať sa na iných to vedia

Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (01.10.2009 11:23)


01.10.2009 11:30

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Vadim: este doplnim, ze ty si zazil 80te roky, kde to mohlo byt makksie, ja mam na mysli predovsetkym najzlocineckejsie roky 50te, vtedy to bola samozrejmost...tomuto obdobiu plus ´68 sa venuju dokumenty hlavne...


01.10.2009 11:36

Re: Továreň na Slovenské motocykle

úplný súhlas, že 50 roky sa nedali porovnať s 90-mi, ale napr.američania zatvárali ľudí za sympatie s ruskom a černosi chodili peši (neboli takí vyžraní ako dnes), samozrejme aj u nás komanči zatvárali a vešali ľudí, cigáni nemohli bývať v dedina - bol to jednoducho iný svet

Upravené 2 krát. Naposledy upravil plechovkar (01.10.2009 11:38)


01.10.2009 12:00

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

plechovkar: asi si chcel napisat 80te...pravda, aj amici nahanali "carodejnice", sa mi zda, ze dokonca Charlie Chaplin musel prec z USA pre podozrenie spoluprace s komancami...


01.10.2009 12:07

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duruslav- jasne omyl, ide len o to, že postupom rokov sa ľudstvo scivlizovalo, postupom času to bolo ľudskejšie


01.10.2009 12:15

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav: OK, máš pravdu. Komunisti terorizovali a vyvražďovali vlastných spoluobčanov. O to nepochopiteľnejší je vstup do takejto teroristickej organizácie. Či už z (neuveriteľnej) vraj nevedomosti, alebo pre osobné výhody. Ty osobne si schopný podieľať sa na vraždách, aby mohli tvoje deti študovať?

Veď to má asi takú logiku, ako keď cigáni argumentujú: Musíme kradnúť, aby sme nakŕmili svoje deti!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (01.10.2009 12:17)


01.10.2009 12:36

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Vadim: Ja tvrdim, ze vstupom do strany, aby mohli moje deti studovat, a nasledna moja pasivita nie je podielanie na vrazdach...nevrazdila Komunisticka strana, ale niekolko konkretnych ludi-zmrdov...a zabi ma: podobne si myslim aj o nacistickej strane: ked mi kazdodenne Hilerjungend porozbijala okna a zbila moje deti v skole, tak radsej do NDSAP vstupim (nasledna pasivita)
Zhrniem to : Nie je strannik ako strannik...(poznas to o tom iniciativnom blbcovi...)


01.10.2009 12:45

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

Dokonca si pamätám ,že ked si vstúpil do Ľudových Milícii,nemusel si chodiť na manévre :-)))


01.10.2009 12:56

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Ozzac: ked si vstúpil do Ľudových Milícii,nemusel si chodiť na manévre? :-)))


01.10.2009 12:58

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

Nemohol som vstúpiť ,nebol som členom sstrany.Vraj to bola podmienka :-)))


01.10.2009 13:00

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Nemohol si vstúpiť ,nebol si členom ss...?


01.10.2009 13:01

Re: Továreň na Slovenské motocykle

členstvo rodičov v KSČ bolo len jedným z kritérií prijatia na vysokú školu a vôbec to nebola podmienka, každý musel urobiť skúšky, to KSČ fungovali pri rovnosti výsledkov, vtedy sa uprednostnil KSČ, mal som kamaráta, otec dosť vysoký komunista na ÚV, chalan kašlal na školu a tatkove KSČ mu hovno pomohlo, takže až tak to nebolo

babe na okresnej vojenskej správe stačilo dať kávu (môj prípad) a na manévre si nechodil (manévre stáli aj komunistov kopu peňazí), kopa ľudí sa tam ale tešila, lebo tam nič nerobili a že vypadli z roboty a niektorí aj od ženy


01.10.2009 13:06

Re: Továreň na Slovenské motocykle

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Duroslav napísal:
Zhrniem to : Nie je strannik ako strannik...(poznas to o tom iniciativnom blbcovi...)

Systém bol chorý ale obsahoval aj "zdravé jedince"

Manévre :-((( mal som o pol roka staršieho spolubojovnína na útvare 5352 Šušice a ten bol bratrancom môjho spolužiaka. Na stretávke som sa dozvedel že za obdobie od odchodu do civilu + 1Rok bol 3x na manévrocho Keď zisťoval prečo tak vraj to bol náhodný výber. Potom sa zistilo že jeho evidenčná karta bola o 3-4 mm vyššia a pri náhodnom hmate sa dobre vyberala zo zakladača. Kúpil kávu karta sa zostrihla o pol centa a mal pokoj. [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (01.10.2009 13:14)


01.10.2009 13:10

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

Vraj pionier a mladý hasič je slabá kvalifikácia a mal som len bronzový odznak BPPOV :'(


01.10.2009 13:11

Re: Továreň na Slovenské motocykle

aj dnes je systém chorý, ešte si pamätám heslá z 1989 - do vlády odborníkov. Dnes všetky strany sú presne ako komunisti bez výnimky, správna strana - funkcia, grc


01.10.2009 13:14

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

cb750: Dokonca ja nemam za zle ani cloveku, ktory komunizmu aj veril...ved v zaciatkoch cohokolvek sa da len tazko predokladat, ci system smeruje do sraciek...nakoniec ani neviem, ci Marx a Engels vo svojich dielach pisali, ze ked niekto nesuhlasi, treba ho odpravit...ked niekto si proste myslel, ze je to najlepsi sposob (a sekol sa dost), a konal vo svojom vnutri v prospech ludstva, ja ho nebudem odsudzovat, ze sa zmylil...myslim, ze vrazdili len zmrdi, ktori dokazali vrazdit v ramci akejkolvek strany, ktora by tu vladla...


01.10.2009 13:24

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav: Keď o nejakej organizácii viem, že od svojho vzniku vyvraždila milióny ľudí, tak (pokiaľ nie som mlhoš) začínam šípiť, že tá organizácia nie je celkom v poriadku... A je jedno čo písal Marx, Engels alebo hocikto z jej zakladateľov vo svojich dielach.


01.10.2009 13:26

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav - budem ti odporovať
komunistická strana mala v svojom programe likvidáciu triedneho nepriateľa, takže to nebolo o jednotlivcoch - to bola zločinecká organizácia, tak ako Hitlerova NSDAP, nežná revolúcia bola príliš nežná, mal byť ústavný zákon o zákaze ich prístupu k štátnym funkciám, podnikaniu a pod. Objektívne sa to ale asi nedalo spraviť lebo by tu bolo druhé Rumunsko - ale to video ako zastrelili Nikolae s jeho ženou bolo dokonca veľmi príjemné.


01.10.2009 13:32

Re: Továreň na Slovenské motocykle

OLDSoHE
 Kávičkár 

Ikona

ináč dobre :-(((((( vymazali ste mi príspevky, tak vám ďakujem páni moderátori ide mi z vás na grc I-GRR I-GRR [zle]


01.10.2009 13:42

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ja nepochybujem, ze to bola zlocinecka organizacia, ale tvrdim, ze ani zdaleka nie vsetci clenovia boli zlocinci, a tvrdim, ze mnohi do strany vstupit museli (lebo inac uvideli...)...a s cistym svedomim tvrdim, ze keby mam dovody, ake som pisal vyssie, tak do strany vstupim, ale nasledne nekonam zlo, ktore strana ako celok produkovala...
plechovkar: ja si myslim naopak, bolo to dost o jednotlivcoch, jedni vrazdili, druhi v ramci rozbehnuteho systemu si dovolili prudke demokratizacne zmeny (Dubcek samozrejme...)


01.10.2009 13:51

Re: Továreň na Slovenské motocykle

Nechcem odsudzovať ak neviem posúdiť situáciu. Nikto ma nikdy nenútil ísť do KSČ. Žiadny zásadný problém som s tým nemal, niektoré veci by možno išli ľahšie ak by som bol komanč. Je na svedomí každého jednotlivca, či vymenil určité osobné výhody za členstvo v tejto strane alebo nie. Nikoho nenútili pod dákou vážnou hrozbou, niektoré posty v zamestnaní boli ale podmienené členstvom, je na každom, či mu to za to stálo. Je len výhovorkou, že inak by nemal prácu, deti by neštudovali a pod., - blbosť.

Dnes je to v podstate rovnaké, každý, kto si nie je schopný normálnou prácou alebo šikovnosťou zarobiť peniaze, tak hľadá oporu v strane. Je smutné, že u nás väčšie (myslím skutočne väčšie) peniaze sa nedajú zarobiť bez spolupráce s dákou stranou. No, ale už sme úplne mimo akejkoľvek témy.


01.10.2009 14:01

Re: Továreň na Slovenské motocykle

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

plechovkar - je to samozrejme spekulacia ale cital som zaujimave nazory ze nezna revolucia bola preto nezna lebo ju dopredu naplanovali sudruhovia aby sa v tichu a v klude pretransformovali zo sudruhov do spoluobcanov


01.10.2009 14:05

Re: Továreň na Slovenské motocykle

tí boli len diváci a nestačili sa čudovať , niekto iný ťahal povrázky, rozhodol to Gorbi s Reaganom


01.10.2009 14:12

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

plechovkar: blbost to nie je, mnohym to bolo jasne povedane a zopakujem, najma v 50tych rokoch to bolo naozaj bezne...tiez nemam podobnu skusenost, cerpam z dokumentov na CT2, predovsetkym o letcoch z RAF, ktori v ´48 neemigrovali...aj tak ich nakoniec pozatvarali vsetkych...okrem poslednej vety v prvom odstavci suhlasim


01.10.2009 14:27

Re: Továreň na Slovenské motocykle

to čo tvrdím, bolo posledných možno 15 r., 50 roky boli o niečom úplne inom, to sme ale na začiatku povedali.
starký, končím, maj sa


01.10.2009 14:42

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ja si myslim, ze ano, o inom, rozdiel je v tom, ze bez clenstva clovek v 50tych nemohol nic (popr. bol zatvoreny), v 80tych nieco mohol, ale nemohol viac...ked chcel niekto prist ku viac peniazom, musel postupovat vo funkciach v danom podniku a neverim, ze mohol byt niekto napr. riaditel bez clenstva...
Neutekaj, dobra diskusia... :-)))


01.10.2009 18:05

Re: Továreň na Slovenské motocykle

baho
 Skútrista 

Jeden k téme:

Za komunizmu príde chlapík do mäsiarstva a pýta sa:
- Máte banány?
- Nie, my nemáme mäso. Banány nemajú naproti.


01.10.2009 18:17

Re: Továreň na Slovenské motocykle

riaditeľ bola funkcia, na ktorú išiel tzv. "nomenklatúrny" káder - musel byť straník.

blaho
pozri koľko je vonku tlstých ľudí a keď si si tie banány vybehal, vedel si si ich viac vážiť


01.10.2009 19:04

Re: Továreň na Slovenské motocykle

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ale samozrejme vsetka cest tym, ktori sa stranictvu vyhli a raz tolko tym, co na to nejak doplatili...


05.10.2009 9:21

Re: Továreň na Slovenské motocykle

egres2
 Bahniak 

Ikona

Neviem kto to bol, ale určite počúva od rodičov ako im bolo do roku 1989 výborne.
Ako hovorí krtko.DEL na rozum neplatí. :-P



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.