Anketa:
Vaše najnovšie videá:
Továreň na Slovenské motocykle - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuTováreň na Slovenské motocykle - Diskusné fórum - Len Tak
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokTováreň na Slovenské motocykle
www.ceskatelevize.cz/ivysilani/409235100061026-zaslapan... |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
mne to nejde ...ze treba nejaky zasuvny modul...o com to je? |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Mne sa táto séria dokumentov osobne nepáči. V roku 48 sa o nástup komunistov v ČSR postarali práve Česi. V dnešnej dobe všetko, čo sa vtedy robilo zatracujú ako to len ide, nadávajú, hanobia, kydajú. Ale na koho? Vlastne sami na seba, len si to nevedia priznať |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
daj si do googlu "zasuvne moduly". Je to napriklad adobe reader, flash player a pod ktore musis doinstalovat Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mahoo (27.09.2009 22:14) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
ten dalnik co robia svajciari ako ecomobil je krasny |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
RoboNM aj mna to bohovsky sere...co dnes mohlo byt z tych znaciek ako jawa cz keby to komunisti vydrbani nebrzdili a nakoniec nezastavili da sa povedat...yamaha aj honda zacinali tak ako dnes cinania ze kopirovali ine znacky ako napriklad yamaha - prvy motocykel okolo 1950kupila licenciu na okopirovanie nasho peraka a tym chcem povedat to ze aj ked zacinali kopirovanim ako cinania dnes a dotiahli to ako daleko ?! lebo niesu vo vysratom komunizme ! Dnes mala byt jawa-čz znacka ako BMW a aj by bola keby sme neboli pod tymi debilmi cervenymi...ako v tom dokumente znacka sa nemohla uz ku koncu rozvijat v tom a tak to bolo aj s jawou posledne roky uz mala zastaralu koncepciu...a uvidite ze dnesna cina bude o par rokov na urovni dnesnej slavnej hondy...a to je aj dokaz toho ze vlastne ty co kradnu nakoniec dopadnu lepsie ako ty co sa vypracovali sami co je pripad jawa-cz a yamaha honda.... je mi z toho na grc sere ma to Tu je odkaz na galeriu 90.teho vyrocia CZ ake to boli stroje Jawa Čz uz vyhravala majstrovstva sveta kym honda a yamaha este nevedela co je to motocykel az zacala kopirovat ako dnesna cina ktoru tak neuznavame no radsej sa nejdem dalejnervacit aj tak to uz Upravené 1 krát. Naposledy upravil DUDO175 (28.09.2009 17:26) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
K téme motorky dodám: |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
tomasVFR ríšska marka stratila hodnotu az po vojne ked ju nemci prehrali, dovtedy to bola tvrda mena |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Skor by som sa zameral na to, aky bol vyvoj HDP na obyvatela v 1987, 1988, 1989, 1990 a 1991. Nie je myslitelne, aby z roka na rok HDP na obyvatela rapidne klesol, pokial sa udrzi cca. rovnaka zamestnanost a spotreba. Podla mojho nazoru to islo dolu kvoli zrealneniu statistik. V srackach to bolo uz davno pre rokom 1989, tolko moj zaver, po 1989 sa len ukazalo, v akych hlbokych. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
raptor-mozes podlozit tvrdenie o risskej marke? ....ale nech aj tak si pokazil vtip o policajtke Upravené 1 krát. Naposledy upravil TomasVFR (30.09.2009 13:02) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
majanko: Kua, naskôr plačeš za nezamestnaných, potom plačeš za prázdne fabriky - veď ty si Slováčisko jak repa! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (30.09.2009 13:05) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
tomasVFR risska marka bola podla toho co si pamatam 10 vtedajsich korun Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (30.09.2009 13:24) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
raptor-ja si na to nepamatam ale cital som ze to bolo asi 6 Sk aka bola ale realna kupna sila , teda kolko konov sa dalo kupit za to co dali vtedy oldshoevovmu dedkovi |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
ti co spomenuli nemcov urcite mali na mysli wermacht ne SS... |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Prečo boli všeobecne nemci iba zlí. Aj Dubček bol komunista a je patrične uctievaný aj dnes. Vo všeobecnosti platilo a aj platí boli Nemci v koncetrákoch ktorých náplňou práce bolo to čo robili a určite sa našli aj taký čo s tým nesúhlasili. Rovnako boli takí Rusi aj komunisti. Systém bol chorý ale obsahoval aj "zdravé jedince" |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
CB750: Zdravé jedince? Neblázni! Keď niekto vstúpi do organizácie, ktorá má vyvraždila tisíce ľudí, môže byť "zdravý jedinec"? |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
ked ti povedia ze bud vstupis alebo ta znicime aj celu tvoju rodinu (rodicov aj deti) zacnes rozmyslat v rovinach tichecho nesuhlasu |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
A to ja som zase počul legendu o zbojníkovi, ktorý bohatým bral a chudobným dával. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (30.09.2009 18:28) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Vadim vidím že ty ako zdravý jedinec si určite odmietol nastúpiť na ZVS. Osobne mne túto možnosť nikto neponúkol. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
CB750: Bohužiaľ som ako zdravý jedinec nemal nárok na modrú knižku. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Vadim: Suhlasim s nazorom, ze nie kazdy komanc-strannik bol svina...mnohi vstupili uz len preto, aby ich deti mohli studovat... |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
duroslav: Deti mohli študovať aj keď ich rodičia v strane neboli. Poznám množstvo takých prípadov. Nie z legiend, ale z vlastnej skúsenosti. Aj z rodiny. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Vadim: Mnohi mohli, ale i mnohi nie...kto nemohol studovat, tak mal na 99% problem prave so stranou |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
To nie je pravda. Za komunizmu si bol malé dieťa. Všetky informácie máš len z počutia. Ja som počas komunizmu študoval aj pracoval (ako "súkromník"). Mám ho prežitý na vlastnej koži. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Na jednom sa zhodneme nepoznám taký "izmus" ktorý by bol dobrý. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
co to tu niekto studoval ako "sukromnik" za komunizmu? strednu skolu? |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
táto banda smradlavá stranícka dnes prebrala úplne všetko od komunistov, posty sa rozdeľujú podľa straníckeho trička, neviem čo sa hovorí o minulosti, nikdy som nebol v žiadnej strane a problémy som nemal, neobhajujem komunistov 50-roky boli určite zlé ale neskôr to asi nie je treba dramatizovať |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Vadim Otazka znela kolko ste mali majetku pred nastupom komunizmu . Ked si mal holu rit tak si mohol studovat kolko si chcel - sak si mal robotnicky povod . Boh ta chran ak tvoja rodina mala majetok - pripadne si mal daky ten titul ..... |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
RoboNM: Uplne suhlasim! Detto aj porevolucne ceske filmy... Vsetko len o tom, jak nikto nechcel komunistov. Hlavne, ze si ich zvolili. Ale Cesi su uz taki... "Kam vitr, tam plast!". Teraz prezmenu fajcia amikom. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
veka: Nechcem ísť do podrobností ako raptor, ale obaja moji dedovia boli "predkomunistickí" dôstojníci a rodičia boli THP. Ja aj brat sme boli prijatí na VŠ, ani jeden sme VŠ neabsolvovali (nie kvôli komunistom, ale kvôli vlastnej hlúposti). Brat odmietol ponuku na vstup do KSČ (bez následkov), ja som takúto lukratívnu ponuku ani nedostal, ani som sa o vstup v pomätení zmyslov nepokúšal. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (01.10.2009 10:31) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
CB750: ja poznám jeden" izmus" ktorý je dobrý,volá sa SEXTURIZMUS |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Vadim osudy rodin boli rozdielne a preto je aj rozdielny pohlad na tu dobu . Tvoji dedovia boli dostojnici .... ale stale statny zamestnanci ( nemyslim ze v tedy bola armada sukromna) Moji boli trocha iny jeden kulak a druhy s titulom a pozemkami este od cisara . Tam pokus o vstup do strany jednoducho nehrozil aj keby sa davali uplatky |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
to nie su podrobnosti vadim, ja si len myslim ze treba hovorit cele pravdy a nie polopravdy |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Pokial viem, tak sa ku koncu uz dalo aj "podnikat", kolko ale pred koncom to bolo, to neviem. Hadam od Gorbacova? Male obchody a sluzby sa tusim dali, ale vsak sa niekto najde, kto to objasni. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (01.10.2009 10:50) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Ano, v "perestrojke" sa uz dalo. Boli sukromne restiky, obcerstvenia, oprava obuvy, atd. Skor sluzby v malom. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
marekZ ale ano, velmi dobre si ako decko pamatam ze som chodil kupovat rybicky v nitre "ku sukromnikovi" na pesej zone... mama pri plateni hovorila predavacovi ze sa konecne otepluje, comu som ako 9 rocne decko v horucom auguste nechapal.. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
veka Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (01.10.2009 10:59) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
MarekZ Ku koncu komunizmu sa dalo podnikat a nebolo malo ludi ktori to aj skutocne robili .... BARCZI ... doteraz ma PNS po celom slovensku o nom to viem urcite a poznam este 6 ludi co takto zili v ČSSR . Nevihodou bolo ze stat sa v pripade choroby o nich vobec nestaral a ani ostatne socialistycke vyhody pre nich neplatily ( Štatny byt , Dovolenky typu ROH ,.....) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
nerád ale nedá mi to neprispieť na tému komunizmus. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
vadim, vadim...ano, z pocutia, predovsetkym z dokumentov na CT2, ktore kukam rad...za to, ze sa to tebe, ano tvojej blizkej osobe nestalo (mim. ani mojej), nemozes tvrdit, ze sa to nestalo nikomu... |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
plechovkar nemyslel som zrovna tieto preferovania vo vnutri RVHP .... Ked sa zacala Škodovka vyvazat do zahranicia ( skoda Favorit hlavne ) tak sa v tej istej predajni predavala aj lada Samara . Popripade kde sa predavala Samara tam sa nesmel predavat Favorit , alebo Dacia .... . Mam na skor na mysli obchodnu politiku RVHP . Takto to fungovalo aj so stavebnymi strojmy a kopou inych vyrbkov co boli z nasho bloku ...... To ako pracovnik zahranicneho obchodu urcite vies a mas aj viac prikladov .... ja mam len informacie ako kazdy iny co si take vsimal v porevolucnej dobe . Napisalo a natocilo sa o tom dost. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Marek: Ja som síce začal súkromne pracovať cca 5 rokov pred koncom komunizmu, ale dalo sa aj skôr (rok ti presne neviem povedať). Už som tu spomínal, že som mal (postupne) sťahovák RTO706, a potom autobusy ŠL-11 a Karosu 743, prestavané na obytno-nákladné. Boli sme traja a mali sme 2-3 "bedňákov". Poskytovali sme kompletný servis pre kapely, televízne relácie (TKM, Triangel...), megaprojekt FT, módne show a po konci komunizmu aj pre reklamné klipy a Miss monokiny. A samozrejme aj sťahovky. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
ok, ja vôbec netvrdím, že to bolo vtedy v poriadku Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (01.10.2009 11:23) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Vadim: este doplnim, ze ty si zazil 80te roky, kde to mohlo byt makksie, ja mam na mysli predovsetkym najzlocineckejsie roky 50te, vtedy to bola samozrejmost...tomuto obdobiu plus ´68 sa venuju dokumenty hlavne... |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
úplný súhlas, že 50 roky sa nedali porovnať s 90-mi, ale napr.američania zatvárali ľudí za sympatie s ruskom a černosi chodili peši (neboli takí vyžraní ako dnes), samozrejme aj u nás komanči zatvárali a vešali ľudí, cigáni nemohli bývať v dedina - bol to jednoducho iný svet Upravené 2 krát. Naposledy upravil plechovkar (01.10.2009 11:38) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
plechovkar: asi si chcel napisat 80te...pravda, aj amici nahanali "carodejnice", sa mi zda, ze dokonca Charlie Chaplin musel prec z USA pre podozrenie spoluprace s komancami... |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
duruslav- jasne omyl, ide len o to, že postupom rokov sa ľudstvo scivlizovalo, postupom času to bolo ľudskejšie |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
duroslav: OK, máš pravdu. Komunisti terorizovali a vyvražďovali vlastných spoluobčanov. O to nepochopiteľnejší je vstup do takejto teroristickej organizácie. Či už z (neuveriteľnej) vraj nevedomosti, alebo pre osobné výhody. Ty osobne si schopný podieľať sa na vraždách, aby mohli tvoje deti študovať? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (01.10.2009 12:17) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Vadim: Ja tvrdim, ze vstupom do strany, aby mohli moje deti studovat, a nasledna moja pasivita nie je podielanie na vrazdach...nevrazdila Komunisticka strana, ale niekolko konkretnych ludi-zmrdov...a zabi ma: podobne si myslim aj o nacistickej strane: ked mi kazdodenne Hilerjungend porozbijala okna a zbila moje deti v skole, tak radsej do NDSAP vstupim (nasledna pasivita) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Dokonca si pamätám ,že ked si vstúpil do Ľudových Milícii,nemusel si chodiť na manévre |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Ozzac: ked si vstúpil do Ľudových Milícii,nemusel si chodiť na manévre? |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Nemohol som vstúpiť ,nebol som členom sstrany.Vraj to bola podmienka |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
členstvo rodičov v KSČ bolo len jedným z kritérií prijatia na vysokú školu a vôbec to nebola podmienka, každý musel urobiť skúšky, to KSČ fungovali pri rovnosti výsledkov, vtedy sa uprednostnil KSČ, mal som kamaráta, otec dosť vysoký komunista na ÚV, chalan kašlal na školu a tatkove KSČ mu hovno pomohlo, takže až tak to nebolo |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Duroslav napísal: Upravené 1 krát. Naposledy upravil CB750 (01.10.2009 13:14) |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Vraj pionier a mladý hasič je slabá kvalifikácia a mal som len bronzový odznak BPPOV |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
aj dnes je systém chorý, ešte si pamätám heslá z 1989 - do vlády odborníkov. Dnes všetky strany sú presne ako komunisti bez výnimky, správna strana - funkcia, grc |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
cb750: Dokonca ja nemam za zle ani cloveku, ktory komunizmu aj veril...ved v zaciatkoch cohokolvek sa da len tazko predokladat, ci system smeruje do sraciek...nakoniec ani neviem, ci Marx a Engels vo svojich dielach pisali, ze ked niekto nesuhlasi, treba ho odpravit...ked niekto si proste myslel, ze je to najlepsi sposob (a sekol sa dost), a konal vo svojom vnutri v prospech ludstva, ja ho nebudem odsudzovat, ze sa zmylil...myslim, ze vrazdili len zmrdi, ktori dokazali vrazdit v ramci akejkolvek strany, ktora by tu vladla... |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
duroslav: Keď o nejakej organizácii viem, že od svojho vzniku vyvraždila milióny ľudí, tak (pokiaľ nie som mlhoš) začínam šípiť, že tá organizácia nie je celkom v poriadku... A je jedno čo písal Marx, Engels alebo hocikto z jej zakladateľov vo svojich dielach. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
duroslav - budem ti odporovať |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
ináč dobre vymazali ste mi príspevky, tak vám ďakujem páni moderátori ide mi z vás na grc |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Ja nepochybujem, ze to bola zlocinecka organizacia, ale tvrdim, ze ani zdaleka nie vsetci clenovia boli zlocinci, a tvrdim, ze mnohi do strany vstupit museli (lebo inac uvideli...)...a s cistym svedomim tvrdim, ze keby mam dovody, ake som pisal vyssie, tak do strany vstupim, ale nasledne nekonam zlo, ktore strana ako celok produkovala... |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Nechcem odsudzovať ak neviem posúdiť situáciu. Nikto ma nikdy nenútil ísť do KSČ. Žiadny zásadný problém som s tým nemal, niektoré veci by možno išli ľahšie ak by som bol komanč. Je na svedomí každého jednotlivca, či vymenil určité osobné výhody za členstvo v tejto strane alebo nie. Nikoho nenútili pod dákou vážnou hrozbou, niektoré posty v zamestnaní boli ale podmienené členstvom, je na každom, či mu to za to stálo. Je len výhovorkou, že inak by nemal prácu, deti by neštudovali a pod., - blbosť. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
plechovkar - je to samozrejme spekulacia ale cital som zaujimave nazory ze nezna revolucia bola preto nezna lebo ju dopredu naplanovali sudruhovia aby sa v tichu a v klude pretransformovali zo sudruhov do spoluobcanov |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
tí boli len diváci a nestačili sa čudovať , niekto iný ťahal povrázky, rozhodol to Gorbi s Reaganom |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
plechovkar: blbost to nie je, mnohym to bolo jasne povedane a zopakujem, najma v 50tych rokoch to bolo naozaj bezne...tiez nemam podobnu skusenost, cerpam z dokumentov na CT2, predovsetkym o letcoch z RAF, ktori v ´48 neemigrovali...aj tak ich nakoniec pozatvarali vsetkych...okrem poslednej vety v prvom odstavci suhlasim |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
to čo tvrdím, bolo posledných možno 15 r., 50 roky boli o niečom úplne inom, to sme ale na začiatku povedali. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Ja si myslim, ze ano, o inom, rozdiel je v tom, ze bez clenstva clovek v 50tych nemohol nic (popr. bol zatvoreny), v 80tych nieco mohol, ale nemohol viac...ked chcel niekto prist ku viac peniazom, musel postupovat vo funkciach v danom podniku a neverim, ze mohol byt niekto napr. riaditel bez clenstva... |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Jeden k téme: |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
riaditeľ bola funkcia, na ktorú išiel tzv. "nomenklatúrny" káder - musel byť straník. |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Ale samozrejme vsetka cest tym, ktori sa stranictvu vyhli a raz tolko tym, co na to nejak doplatili... |
Re: Továreň na Slovenské motocykle
Neviem kto to bol, ale určite počúva od rodičov ako im bolo do roku 1989 výborne. |