Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1674 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26344
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15897)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10447)

Triumph Scrambler made in Italy - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTriumph Scrambler made in Italy - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
26.01.2010 13:06

Triumph Scrambler made in Italy

Jura
 Motarďák 

Ikona

Milanánska firma TPR začala vyrábjat špeciálek Urban Scrambler.

Základ Triumph 800cc twin a Bonneville rám - inšpirácia ala 50’s and 60’s.

cena ževraj okolo €14,000 (£12,000).

www.tpr-italianfactory.com/


tú cenu sa mi zdá trochen prepískli ne?


26.01.2010 13:09

Re: Triumph Scrambler made in Italy

Pepi
 Geriatrik 

Ikona

Tak triumph ma v ponuke aj vlastny scrabmler...
Inak, pekne. Mne sa scrablery pacia vo vseobecnosti. :-)


26.01.2010 15:05

Re: Triumph Scrambler made in Italy

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Jura ??? Scrambler má predsa motor 865 ccm a robí sa už pár rokov , toto je len úprava .
Pozri www.tridays.com , tam nájdeš Bonneville v úprave Tridays za 12 590,- Euro (s rôznymi bonusmi)


26.01.2010 15:23

Re: Triumph Scrambler made in Italy

taaat
 Ľadvinka 

Velice piekné! 8-)


26.01.2010 15:32

Re: Triumph Scrambler made in Italy

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Takéto scramblery(poterénčené cestné motorky) jazdili niekedy , prvé enduro bolo XT500 v roku 1978.
Ale je to pekné , myslím že na slovenské a okolité cesty výborné riešenie.Pekná klasická motorka z odolným podvozkom [dobre] :-)))


26.01.2010 15:34

Re: Triumph Scrambler made in Italy

Duzo
 Bahniak 

Ikona

peckové to je...len tie vyfuky mohli inac porisit [dobre]


26.01.2010 15:50

Re: Triumph Scrambler made in Italy

brazel
 Kávičkár 

Ikona

marek750 , že : prvé bolo XT 500 z roku 1978 . :-) :-))) :-D [dobre] [dobre] [dobre]

Klop klop klop (na čelo) >:-)


26.01.2010 16:13

Re: Triumph Scrambler made in Italy

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Brazel nehľadiac na tvoju GB závislosť , prvé štvortaktné ENDURO bolo naozaj XT 500 (víťaz prvých dvoch rely Dakar).

To napísali múdrejší páni ako sme my dvaja ;-)


26.01.2010 16:24

Re: Triumph Scrambler made in Italy

brazel
 Kávičkár 

Ikona

marek750 , ja to o Triumph-e netvrdím , ak si na to narážal , len ... Six Days sa jazdilo dávno predtým .
Okrem toho označiť moto , že :
doteraz to bolo poterénčená cestné moto a ... presne od teraz je to už enduro jednoducho nejde .
Ten prechod bol taký pozvoľnejší , preme sa tu asi o to , že jedného dňa niekto nazval tieto moto enduro , no a názov sa ujal , lebo výraz motocross už na tento štýl nepostačoval .


26.01.2010 16:25

Re: Triumph Scrambler made in Italy

ogard
 Kávičkár 

Ikona

dudo, tie vyfuky su typickym znakom scramblerov, bez toho by sa to velmi tazko kvalifikovalo ako tento druh ;-)


26.01.2010 16:32

Re: Triumph Scrambler made in Italy

Tomáš Škrovan - deep
 Kávičkár 

Ikona

ako vyzera to velmi pekne ale tych vyfukov by som sa asi trocha bal :D


26.01.2010 16:37

Re: Triumph Scrambler made in Italy

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Ano ano Six days jazdilo všetko čo malo kolesá.
Stačilo trocha plechu pod motor a hrubší dezén pneumatík [dobre]

Enduro XT500 bolo už rovno konštruované do terénu , žiadna prerábka ťažkej cestnej motorky(Scrambler).
Cross motorky boli v tom čase ľahké maloobjemové dvojtakty .


26.01.2010 16:39

Re: Triumph Scrambler made in Italy

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Jeden Triumph Scrambler ja na predaj v Bratislave , máte možnosť vidieť ho naživo , treba vraj kontaktovať Joker-a


26.01.2010 20:26

Re: Triumph Scrambler made in Italy

otyc
 Geriatrik 

jejda, víte co "scramblerú" sa zrodilo z pérákú a kyvaček....?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil otyc (26.01.2010 20:31)


26.01.2010 21:27

Re: Triumph Scrambler made in Italy

marek750, treba listovať o hodne viac dozadu :-D Tak asi do 1919 >:-) Six Days a tak... Veľké jednobuchy z Anglicka boli na špicii v Európe aj pred vojnou, aj po vojne - aj v motokrose, aj v ter. súťažiach. Japonci robili prvé mopedy po 2. SV, keď jednovalcové päťstovky BSA, Royal Enfield, AJS, Matchless, Norton - alebo občas aj dvojvalec Triumph - nemali konkurenciu, fabriky často samé upravovali sériové mašiny pre terénne súťaže, boli to prakticky dnešné endurá. Dominanciu stratili až v 60. rokoch, keď od r. 1957 Švédi, Nemci (ale aj Československo) prebojovali v motokrose vznik triedy 250, dvojtakty prišli až vtedy a rozšírili sa aj do vyššej triedy. Postupne potom véľké a ťažké anglické mašiny zmizli aj zo súťaží, aj na šesťdňových už potom boli napr. úplne mimo.
Prvý Japonec, čo vyhral MS v teréne vôbec, bol Suzuki 250 v 1970 (J. Robert, Belgičan) na rok potom (1971) Suzki bral tituly aj 250, aj 500 v motokrose, ale japonské endurá sa objavili až neskôr.
To XT 500 bol inak neskutočný (aj keď okopírovaný) klasik, japonský klasik to jednoducho nemohol byť, lebo Japonci nikdy nič podobného predtým nemali. Bol to vtedy môj nesplniteľný sen. Za pekný plagát sa dával majlant :-D :-D :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (26.01.2010 21:33)


27.01.2010 8:14

Re: Triumph Scrambler made in Italy

Jura
 Motarďák 

Ikona

@ brazel:
TPR Urban Scrambler

Tipo di motore: Bicilindrico parallelo, 4 tempi
Cilindrata: 790 cc
Alesaggio per corsa: 86 x 68mm
Compressione: 9.2:1
Valvole per cilindro: 4
Alimentazione: Doppio carburatore Keihin CVK da 36 mm
Raffreddamento: Aria
Potenza: 75 Cv a 8,000 giri
Copia massima: 72 Nm a 5,500 giri
Cambio: 5 marce
Freno anteriore: Disco da 310mm con pinza a 2 pistoncini
Freno posteriore: Disco da 255mm con pinza a 2 pistoncini
Pneumatico anteriore: 110/80-19″
Pneumatico posteriore: 140/80-17″
Lunghezza: 2230 mm
Larghezza: 840 mm
Altezza: 1100 mm
Altezza sella: 775 mm
Interasse: 1500 mm
Peso a vuoto: 185 kg


27.01.2010 8:19

Re: Triumph Scrambler made in Italy

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Jura , hoď link , lebo Taliani asi nevedia , čo píšu (alebo nie Taliani ?) :

www.tpr-italianfactory.com/model/urban-scrambler...


A tu je Scrambler , ako sa začal robiť v roku 2006 , Taliáni naozaj nevedia , čo píšu (miešajú jedno cez druhé) a druhá vec je , že v podstate motor len pustili do vyšších otáčok a to mu asi na životnosti nepridá .
www.motorbikes.be/de/Triumph_Scrambler_2006.aspx

Upravené 3 krát. Naposledy upravil brazel (27.01.2010 8:27)


27.01.2010 8:31

Re: Triumph Scrambler made in Italy

Jura
 Motarďák 

Ikona

uvédli mňa v omyl parchanti ...

www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults...

www.motoblog.it/post/18913/urban-scrambler-by-tpr-itali...

www.motorcyclespecs.co.za/model/Custom%20Bikes...

ale totok je pro talianú úplne tipické ... ani sami asi nevjedzá co je tam za motor :-D


27.01.2010 8:52

Re: Triumph Scrambler made in Italy

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ináč do toho Scrambler-a , čo som spomínal , že je v Blave na predaj , napchal člen tohto fóra Appa , K&N filter + Dynojet + originálne Triumph Scrambler športové výfuky (veľmi- veľmi ťažko zohnateľné) , takže motorka začala byť nebezpečná sama pre seba , tak sa vmontovali progresívne pružiny + zadné tlmiče Wilbers .
S Tigrom som za ním nestíhal , aj keď je pravda , že je oveľa lepší jazdec , ibaže som nestíhal ani na rovine !!! :-D

Na toho Scrambler-a sa viaže aj jedna úsmevná príhoda z Tridays , kde Scrambler-a sedlala aj jedna Talianka , Appa sa dal s ňou do reči , čo vyvolalo u jej fešáka (naviac šéfa R.A.T - /Riders Association of Triumph/ nejakej oblasti Talianska) negatívne reakcie , ale po vysvetlení , že aj on (Appa) má Scrambler sa to dalo ako-tak do poriadku , úplne sa to vyriešilo , keď ho priviezol ukázať a Taláni padali do mdlôb , lebo ten jej vyzeral popri tom jeho ako bicykel :-D :-D :-D .
A od toho momentu sme boli priatelia a zdravkali (a aj na zdravie) sme sa celý ďaľší pobyt .


27.01.2010 9:43

Re: Triumph Scrambler made in Italy

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Papiboy sorry , ale nevieš čo píšeš :-~ ;-)


27.01.2010 10:16

Re: Triumph Scrambler made in Italy

marek750, je to vec pohladu. Úplne presne viem, o čom hovorím, hlavne sa snažím, aby som nebol ovplyvnený marketingovými hláškami určitých výrobcov a skupín ;-)

Je jasné, že fandovia Yamahy ponímajú túto problematiku (nech aj celosvetovo) inak, ale ISDE, čiže INTERNATIONAL SIX DAYS ENDURO bolo vypísané už v roku 1913, kvôli prvej svetovej vojne sa prakticky jazdí od r. 1919.

V čom je problém? V definovaní motocyklov alebo v kategórizácii i súťaží?


27.01.2010 10:25

Re: Triumph Scrambler made in Italy

brazel
 Kávičkár 

Ikona

papiboy [dobre] , presne tak nejako som sa to snažil ozrejmiť aj ja , že "
Okrem toho označiť moto , že :
doteraz to bolo poterénčená cestné moto a ... presne od teraz je to už enduro jednoducho nejde .
Ten prechod bol taký pozvoľnejší , preme sa tu asi o to , že jedného dňa niekto nazval tieto moto enduro , no a názov sa ujal , lebo výraz motocross už na tento štýl nepostačoval
."

No a tak si asi Yamaha nejako privlastnila pojem Enduro , internet zdrží veľa .
(nemám nič proti značke Yamaha !!!)


27.01.2010 10:52

Re: Triumph Scrambler made in Italy

XT 500 a ST 500 boli vyvíjané spoločne, aj sa objavili na trhu s minimálnym - už si to nepamätám, ale zdá sa mi že ročným rozdielom. ST mala ten istý motor s väčšími ventilmi a 12 v alternátorom (XT mala 6V sústavu). Boli ale prakticky bratia a ST sa považovala za cestnú alt. XT

V rámci ISDE sa objavila kategória "o striebornú vázu" v roku 1924, jazdili ju postupne družstvá kadejakých štátov, ktoré motorky ani nevyrábali alebo vyrábali motorky nevhodné pre tieto súťaže. Ako získali mašiny? KÚPILI od napr. Anglánov nimi VYRÁBANÉ a predávané endurá pre terénne súťaže.

Veď aj Jawa vtedy (sedemdesiate - osemdesiate roky) vyrábala a predávala vo svete enduro-špeciály, kua, len doma ich nebolo dostať >:-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (27.01.2010 10:57)


27.01.2010 19:38

Re: Triumph Scrambler made in Italy

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Riť Paľovú :-D
SR500vka mala s XT spoločný len motor ,inak NIČ!
V roku 1924 endurá neexistovali ! Na Six days jazdili fakt len cestné motorky z úpravami do terénu ,tak ako je tento Bonevill !

www.xt660.com/site/node/29


27.01.2010 19:51

Re: Triumph Scrambler made in Italy

brazel
 Kávičkár 

Ikona

marek750 , takú fandovskú stránku má úúúplne každá moto , no a tí fandovia tam popíšu kopu nezmyslov , poloprávd a niekedy dokonca aj lží .

Snažím sa overovať info z aspoň piatich , od seba nezávislých , zdrojov , ak sa líšia , tak aj z viacerých .
Jeden , dva , ba aj tri , sú málo .


27.01.2010 20:25

Re: Triumph Scrambler made in Italy

:-D marek750, písal som ..."ten istý motor"... , nič viac. Akurát som sa pomýlil, nemalo to označenie ST ale SR, sorry. Bolo to dávno...
- Nepísal som, že v r. 1924 existovali endurá, ale že tento rok ale prakticky odštartoval vývoj a výrobu produkčných súťažných motocyklov.
- ČSSR vyhralo na šesťdňovej napr. v rokoch 1970 - 1971 úplne všetko. Skús mi vyhladať typ "cestnej motorky z úpravami do terénu" - akože s ktorou cestnou Jawkou mali tie mašiny niečo spoločné? A o XT vtedy ešte ani nesnívali. A Jawa je len príklad, boli tam občas Taliani, NDR, NSR, Rakúšania, atď...
- Neviem sem dať fotku z knihy, ale určite mi niekto pomôže sem vygugliť napr. sériovú BSA 444 VICTOR 441 ENDURO (napr. rok 1968, teda hodne pred XT), a porovnajte čo tak revolučného vlastne vymyslela Yamaha.
- Takže vlastne súhlasím. Riť Paľovú :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (27.01.2010 20:26)


27.01.2010 21:43

Re: Triumph Scrambler made in Italy

marek750
 Kávičkár 

Ikona

V roku 1968 bola Yamaha DT-1 dvojtaktná cross motorka.
XT500 bolo prvé štvortaktné enduro , nájdeš to na KAŹDEJ stránke o nej [dobre]
Nie špeciálna dvojtaktná Cross motorka ktorú si si nemohol kúpiť v obchode !

Pozri si tú stránku keď vieš po Anglicky ,je tam spomenutý aj BSA špeciál.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (27.01.2010 21:48)


27.01.2010 22:01

Re: Triumph Scrambler made in Italy

erique
 Kávičkár 

Ikona

krasne sexice, uplne mi beha mraz po chrbte, v jednom zabere je aj Daytona Super III tak tu uplne zerem. :-}


27.01.2010 22:37

Re: Triumph Scrambler made in Italy

To DT tu je o čom?
- Čo píšu o XT, viem, akurát s tým nesúhlasím, viď môj príspevok dnes o 10:16
- Pozri si, aké Jawky sa predávali v obchodoch na západe, dokonca aj v USA. Raz sa vykrúcaš, že to boli na Six Days len upravené cestné (ale jasné, že neboli), potom tvrdíš, že sa nepredávali v obchodoch (ale samozrejme sa ich predávalo veľa), hovoríš o nejakej špeciálnej cross-motorke, ktorou napr. Jawa 654 (ročník 1970 - 74) nikdy nebola, vyhrala šesťdňovú a napr. v USA si to v pohode kúpil v obchode. Produkčné Jawácke endurá dokonca jazdili aj družstvá z iných štátov na Six Dais, samozrejme predávali aj iné značky (nemecké, talianske, blablabla)

BSA som uviedol len ako príklad k optickému porovnaniu pre tých, ktorí nevedia ako to vyzeralo, dominanciu veľkých štvortaktných jednobuchov na Six Days jasne dokazuje úspešnosť Angličanov trvajúca až do polovice päťdesiatych rokov... Nech ich bol už ich základ hocijaký, (vôbec nie vždy sériový), všetko tu už bolo.
Nemusíš ma ďalej presviedčať, som šťastný vo svojej nevedomosti. Pri čítaní niektorých stránok sa občas aj usmievam, ale vlastne mi to celé môže byť ukradnuté.

P.S. pre zaujímavosť: Pozri si v téme "Motorkári za socializmu" prospektový list (pridal copy dňa 10.03.2009 o 15:17) "CZ 175/250 ENDURO", neviem síce z ktorého roku to presne je, ale aj toto sa vyvážalo do USA, a staršie typy už aspoň 10 rokov predtým, nielen Jawy.
Skús vygugliť, ktorá akože cestná Čezeta bola takto prestavaná?


27.01.2010 23:20

Re: Triumph Scrambler made in Italy

stiki2
 Kávičkár 

Ikona

ked budem velky tak prevetram cvicne scramblera, chcel by som vediet ake to ma caro na takej polnej ceste... co v tom je


27.01.2010 23:56

Re: Triumph Scrambler made in Italy

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

stiki bude to rovnaké ako dať štuple na fazera, ide o niečo iné. Retro dizajn sa vracia a má čoraz viac prívržencof (aj jááá)
Uvažujem o GuzziV7 so zdvihnutými výfukmi [dobre]


28.01.2010 0:11

Re: Triumph Scrambler made in Italy

:-D AMIS, volá sa to Nevada :-D

Pre teba to bude malé, akože je pre mňa veľké Stelvio.

(Zato sa nekazí na tej Nevade štartér, vieš, žiadna vada = nevada >:-) )

Ale to V7 je charakter, jasne [dobre]
Alebo myslíš zdvihnúť výfuky až tak, ako má Scambler?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (28.01.2010 0:22)


28.01.2010 0:43

Re: Triumph Scrambler made in Italy

stiki2
 Kávičkár 

Ikona

AMIS: hmmmm, to by slo >:-)
V7 je nadhera, ale neviem ako myslis zdvihnute vyfuky.. cafeeracer ma myslim ine o trosku, ale ako ich chces zdvihnut, neviem


28.01.2010 0:47

Re: Triumph Scrambler made in Italy

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

jasné, že na scramblera, pekne popod stehná ;-)


28.01.2010 8:53

Re: Triumph Scrambler made in Italy

Jura
 Motarďák 

Ikona

co takto Wakan?

www.motorcyclespecs.co.za/model/Wakan/Wakan%201640.htm


28.01.2010 8:55

Re: Triumph Scrambler made in Italy

Jura
 Motarďák 

Ikona

... jo a nový Voxan pro 2010 také šupel výfuky pod stehna ... helemese...
www.motorcyclespecs.co.za/model/voxan/voxan_vx10_nefert...


28.01.2010 11:50

Re: Triumph Scrambler made in Italy

Pennywisse
 Turista 

Ikona

ked ma ozaj nieco chyta za srdce tak to je T100 a Scrambler

F800, Strom 650 , aj BMW GS1150 su urcite perfektne motorky nad ktorymi by som rozmyslal keby som konecne predal SV ale toto ma stale mata , retro to ma vzdy chyti. [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


28.01.2010 16:50

Re: Triumph Scrambler made in Italy

Aj ja chystam retro z Ducati 750 SS.... a preeesne take iste vyfuky uz mam doma... ;-)

Pozri obrázok

len este neviem ci bude lepsie ich tahad odspodu s mierny naklonom hore, alebo takto ako na masinach uvedenych vyssie... (vodorovne asi v polovici vysky motorky)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demo (28.01.2010 16:51)


28.01.2010 18:43

Re: Triumph Scrambler made in Italy

Demo, ženu a bagáž máš na čom voziť, takže skús hore. Ja som na to veľmi zvedavý. Ak sa to podarí, bude to WWWAAAAAAAAAUU ! [dobre]

(Občas popáli, ale vysrať sa na to, popáli aj dole :-D )


28.01.2010 18:50

Re: Triumph Scrambler made in Italy

brazel
 Kávičkár 

Ikona

papiboy , nepopáli :-D , zvody na Triumph-e Scrambler majú tepelný kryt .


28.01.2010 19:37

Re: Triumph Scrambler made in Italy

brazel, si optimista a asi málo čítaš Murphyho :-D ukážem ti niekoľko viacročných fľakov, ak kamošova dcéra zdvihne trošku sukňu aj sa pobavíš trošku, má pekné stehná, ale nemali ju brať v kraťasoch. Vždy sa nájde miesto mimo toho krytu, minimálne vysoko vedené nekryté koleno. Napr. Scambler má tiež také miesta. Neboj sa nič, šikovná blondínka sa o to aj opre :-D :-D :-D
Ja mám relatívne dole svoje tlmiče, ale nejaké pekné upečené lýtka (mňammmm) už mám v zbierke aj ja :-)

Ja keď vidím okolo horúcej mašiny male deti, vždy ich upozorním, nebudeš mi veriť, čo sa stalo: popálila sa mamička (nie akože somnou >:-) )

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (28.01.2010 19:39)


28.01.2010 21:02

Re: Triumph Scrambler made in Italy

Tak to mam na vlastne oci dost bolestivu udalost...
na dovolenke som mal Buldog 1300 a mal som povozit maminu aj s dcerou (kolegova familia)
hovorim.. ano ale bacha na vyfuky.. isal nasadat mlada hovorim bachaaa vyfuky...jasne..povozil som, zastavil hovorim bachaaa na vyfuky jasneee..jedna noha dole tssss..aaaa, druha noha dole tssss..aaaa..na oboch lytkach pluzgiere jak svina
ide mamina..hovorim bachaaa vyfuky vsak aha mlada si nedal pozor..akoze jasne neee zastavil som hovorim bacha vyfuka ze jasneee.. jedna noha dole tssss..aaaa, druha noha dole tssss..aaaa..na oboch lytkach pluzgiere jak svina... :-)
zbytok dovolenku uz len mastickovali..ale zevraj to aj tak stalo za to...

a na toho mojho Ducatiracera mam kupenu aj uhlikovu pasku na omotavku vyfukovych zvodov... na tej krabici na foto


29.01.2010 11:59

Re: Triumph Scrambler made in Italy

tonyy
Darca Krvi  Turista 

Ikona

No keď sa popáli niekto druhý,človeka to serie,ale ke´d sa popáliš sám,pre blbosť druhých to nielen sere,ale aj bolí a dvakrát toľko.Vlastná skúsenosť:Mal som 17r.prídem na šutrovku,oprem péraka o strom,na stojan sa nedalo-štrk,a vleziem do vody.Z vody vidím kamošovu mamu ako sa s asi 5r.synom motá okolo motorky,a potom kričí ,že či môže malého na chvíľu posadiť.Prisviečam že ano a leziem radšej z vody von.Než to stihnem ťahá malého dolu,ale ten sa drží ako kliešť,výsledok,pérak padá.Všeobecný rehot,len krpec vrieska.Ja bosí skúšam postaviť mašinu ale na štrku nevládzem,kamos hovorí choď z druhej strany ,pomôžem ti.Tak ja sa postaním k mašine a ťahám,on zaberie z druhej strany,mašina ide hore,ale ja kvoli stromu a húštine nemám kde uhnúť,a tak mám obidve nohy pod motorkou na výfuku.AJ revať od bolesti som zabudol,tak rýchlo som bol vo vode.Kamoš oprel péraka a utekal že čo ti je?Keď zbadal tie pluzgiere......Ešte dlho sa rehotali a pýtali sa "kedy si pôjdeme opekať kolienka" Banda jedna nenažraná! >:-) ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.