Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1761 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26211
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15835)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10376)

Já čumím - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJá čumím - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
23.02.2010 8:09

Já čumím

eNeM
 Geriatrik 

Slobo ma upozornil na zaujímavý stroj, ja len civím:

www.ewetel.net/~josef.schoo/Tatra/Tatra1.htm


23.02.2010 8:14

Re: Já čumím

Kua, to nie je sajdka - to je kopija! :-O
Pozri obrázok
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (23.02.2010 8:17)


23.02.2010 8:18

Re: Já čumím

eNeM
 Geriatrik 

Vadim, ale ten motor :-O Asi do toho hostinca (čo je dole link) skočím prenocovať. majiteľ tú moto zrekonštruoval do stavu na foto a jazdí [dobre]


23.02.2010 8:21

Re: Já čumím

eNeM
 Geriatrik 

kua, tá motorka pochádza z KONCA 50. rokov!!! :-O :-O neuveriteľné


23.02.2010 8:27

Re: Já čumím

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

kraaasna je.. aj ked to neni moj styl, ale tuto by som chcel vyskusat.. [dobre] [dobre] [dobre]
Vadim - to neni kopija.. to je naschval take velke.. a ma to taky vztlak, ze ked to hodis na vodu, funguje to ako obojzivelnik :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (23.02.2010 8:28)


23.02.2010 8:28

Re: Já čumím

stiki2
 Kávičkár 

Ikona

mam podobnu zadnu vidlu na FZ6ke :-O


23.02.2010 8:29

Re: Já čumím

eNeM
 Geriatrik 

z roku 2006 :-O


23.02.2010 8:50

Re: Já čumím

Dokáže niekto identifikovať, z koľkých motoriek (a člnov, Chester) je to zLEGOvané?


23.02.2010 8:58

Re: Já čumím

shushen
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Nepreložíte to niekto? Zaujíma ma to a po nacisticky neviem :-}


23.02.2010 9:08

Re: Já čumím

stiki2
 Kávičkár 

Ikona

shushen.. ak moc poprosis mozno obersturmbannführer EnEm daco hodi do placu v slovencine.. volny vycuc a preklad :-D
Vadim: to nedokaze uz asi ani vynalezca sam


23.02.2010 10:13

Re: Já čumím

Vader
 Jogurťák 

Ikona

Česká spoločnosť Tatra bola budova o jedno storočie, úspešný vozidiel. Najväčší oblasti výroby sa nachádza v oblasti úžitkových vozidiel. Na celom svete, spoločnosť kamióny TATRA na stavbách, baníctvo, a sú široko využívané v aplikáciách, kde robustné a takmer nezničiteľný, ale výkonné stroje majú pre výkon svojej služby.

TatraAuch Spoločnosť TATRA vozy boli predávané od 30. rokov s vynikajúcou kvalitou. Často tieto vozidlá mali orientačná hodnota pre globálny automobilový priemysel. Air-cooled motory boxer, a dokonca potom pozoruhodne dobre efektívne subjekty boli dokonca kopírovať z teraz slávny nemecký výrobca športových vozidiel.

50. rokov, je povesť, že inžinieri pracovali v dome TATRA na úplne inej oblasti: Vzhľadom k celosvetovej motocykla boom v 50. rokoch, oddelenie vývoja navrhnutý bicykel, ktoré by mali byť pre výkon, stabilitu a budúcnosť-orientované technológie môžu prekonať predtým známe a takže jeho čas ešte raz, bol ďaleko pred nami.

Tatra Toto vozidlo nebolo len na rysovacej doske, ale veľmi skoro dospeli do štádia prototypov. Tri kópie týchto vozidiel potom vytvoril v milujúci ruke. Dvaja sa a jeden bez postranného vozíka. Motorom (960 ccm, 4-valec in-line, vzduch-sa schladil) a podvozku (skrutku-dvojitý kolískový rám s ľavým a pravým pobiehať funkcie hlavy motora a Monofederbein späť) sa ukázala byť docela dostatočne veľké a extrémne odolná. Bohužiaľ, k dispozícii v tejto dobe obrovské pneumatiky pre tieto dni 98 koní výkonu motora, žiadne zápasu vôbec. Slnko už musí byť stanovená na začiatku 60. rokov, vývoj sólo motocykla. Viac intenzívnej práce bol daný takmer totožný s dva tímy, ktoré bežali na automobilových pneumatikách. Do konca roka '62, to bol konečne čas. Tím bol pripravený pre sériovú výrobu. Tisíce kilometrov boli dokončené na spoločnosť vlastní skúšobný priestor, ako aj na krajiny, zrušenie cesty z Tatier. Strávil dlhé hodiny v tíme tak, aby podvozok a motor na motocykli nie je zďaleka tak ďalekosiahle výkon a krútiaci moment zastretý 100 Nm hodnotiť najnižšia rýchlosť sa pohybuje.

Tatras děsný, ako to môže znieť zvláštne, ale bohužiaľ tento tím, ktorý bežal predbehol svoju dobu o desiatky rokov, ale teraz bol vyvinutý, ale príliš neskoro. Dosiahol svoje sériovej výroby v čase, keď sa tvárou hospodárskeho rastu a optimizmus, žiadna rozumná osoba vodičské vážnejšie motocykel. Motocykle boli degradovaný na vozidlo chudobný človek, ktorý sa pustil do tejto stále sa motocykel, a možno ich vidieť aj s postranným vozíkom na ulici, je konečné zaspal dobu a bol zosmiešňovanie len škoda. Na predaj motocyklov a potom aj v tomto prevedení a cenové rozpätie nebolo pomyslenie. S ťažkým srdcom, potom sa jeden z marketing - služby v rámci projektu na bicykli TATRA. Od tejto chvíle sme sa staral len o vývoj a výrobu úžitkových vozidiel, a (ne tak úspešné) auto. TATRA značky sú stále hlavný predmet podnikania. Dokonca aj na medzinárodných pretekoch a manifestácie zručnosti, ako je neslávny Paríž - Dakar - Rally každý rok vyjdú značne Pätze.

TatraNach pozícia motocyklov - rozvoj hlavného inžiniera opustil spoločnosť TATRA k emigrácii do Grécka. Dva-Test sériu s tímami, dostal ako odstupné. Sedel tam až dvoch motocyklov v 90. rokoch ako doma na svojom malom panstve ako spoľahlivý ťahúň. Bol pre nedostatok náhradných dielov v čase dve nádoby z toho, čo je ešte vďaka odbornej rúk svojho majiteľa v prekvapivo dobrom stave.

TatraNach smrti jeho Schaffers koncom roka 1998 a predáva vinárstvo na amerického konglomerátu, sa teraz tento TATRA - párové bola uvoľnená k predaju. Vďaka internetu, dnešný majiteľ bol vedomý tejto vzrušujúcej vozidlá. Impulzívne a odletel do Grécka, videl obrami motocykla histórie je vo veľmi dobrom stave, ale používa a videl fast-rokovať s vlastníkmi. V auguste 2000 bolo vozidlo po intenzívnych reštaurátorské práce potom prekážkou nemeckého TÜV a od tej doby cestuje - letné či zimné - bez ohľadu na počasie ako dopravný prostriedok pri používaní počítača pre Rock & Blues hostinci "GREEN HUNTER v Lingen.

Informácie o tomto tíme a jeho majiteľ:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vader (23.02.2010 10:17)


23.02.2010 10:13

Re: Já čumím

.. pass


23.02.2010 10:15

Re: Já čumím

chabrobrus
 Kávičkár 

Ikona

Skús stiahnut a nainštalovat toto: www.stahuj.centrum.cz/?g[s]=web+translator
Nie je to úplne 100% preklad, ale pomôže.


23.02.2010 10:19

Re: Já čumím

prasek
 Kávičkár 

Vyzerá, že to má 500 kg, ale inak drsná mašina :-}

Upravené 1 krát. Naposledy upravil prasek (23.02.2010 10:19)


23.02.2010 10:38

Re: Já čumím

Chlapci, netreba zožrať všetko nemeckému krčmárovi , je to reklama :-D

Základ motora je jasne Yamaha XJR, podobne aj zadné partie...(až na ten centrál)

Robo, hádam nemyslíš vážne, že tie kotučové brzdy, smerovky, tie ráfy (atď, atď...) sú z 50. rokov?



Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.02.2010 10:45)


23.02.2010 10:39

Re: Já čumím

eNeM
 Geriatrik 

ale pekná je :-)))


23.02.2010 10:57

Re: Já čumím

blade
 Kávičkár 

Ikona

krasny zachovaly oldtimer v povodnom stave :-D vsak to je ako v slovenskych inzeratoch, motorka polepena z toho co prislo a ake vraky motoriek mal po ruke, len skoda ze zneuzivana predaj toho stroja znacku TATRA [zle]


23.02.2010 11:25

Re: Já čumím

Jura
 Motarďák 

Ikona

pjekná "tatrofka" ;-)

ja pridám jeden špeciálek:
drag s motorem T603, J.Barták, (1983)

Pozri obrázok


23.02.2010 11:28

Re: Já čumím

....Tatra nezná bratra ....


23.02.2010 12:02

Re: Já čumím

stiki2
 Kávičkár 

Ikona

ludia ale uznajme ze to nieje najhorsie.. mne by sa to pacilo ;-) [dobre]


23.02.2010 14:17

Re: Já čumím

No, "záchranca" toho "motocykla TATRA" vyrobil asi len rám, ale keď tie fotky zväčšíte, zistíte, že to je riadny humus, k tej trubke pri jäklovine privarený "vystužovací" plocháč (a technické riešenie pri hlave rámu vôbec) vo mne teda nevzbudzujú ani minimálnu dôveru :-D :-D :-D
Keby som mal v Tatrovke čo len 1% podiel, už ich žalujem >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.02.2010 14:19)


23.02.2010 14:35

Re: Já čumím

Allfik
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nadherná... [dobre]


23.02.2010 16:40

Re: Já čumím

black333
 Kávičkár 

Ikona

Kua,už som sa zlakol že mi ušlo niečo z historie :-O .Papiboy,dik za vysvetlenie ;-) [dobre]


23.02.2010 17:34

Re: Já čumím

slobo
 Bahniak 

Ikona

... momentalna struktura akcionarov: Black River 51, TATRA Holding 40, Drob. akc 9 %
......................................................
preklad/cast

... kdyz Tatra z tezkym srdcem projekt ukoncila, opustil ji vedouci
inzenyr (mysl.- toho projektu) a odstehoval se do Recka.
Jako odstupne dostal prave ony dva motocykly, ktere si vzal na svou vinici,
kde mu spolehlive slouzily - m i s t o . o s l u.

ps
Zabite nas -blbe prispevatele- vsechny.
Buh, si ty svy zna.


23.02.2010 19:00

Re: Já čumím

otyc
 Geriatrik 

aj ta prihoda je na pipkinu baču vymyslena. kdo kedy cul, aby nekdo a este k temu inzenyr mohel odejit do kapitalistickej cudziny. a este k temu dostat vysluzku v podobie dvoch motorek. ten strycek krcmar je piekny bullshitnik [zle]


23.02.2010 19:33

Re: Já čumím

tu je jedna moto z motorom Tatra V8, 2500 ccm :

74.54.120.132/dbbp/coolest/tatra/tatra.html


23.02.2010 19:43

Re: Já čumím

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Tak ako už viacerí napísali, tá motorka nemá so značkou Tatra vôbec nič spoločné.

Prvý radový štvorválec na svete vyrobila a použila HONDA až koncom 60tych rokov, kotúčové brzdy rovnako - konkrétne na modeli HONDA CB750 v roku 1969.


23.02.2010 19:45

Re: Já čumím

pavlinah
 Jogurťák 

Ikona

Ujo Pibroch a keby bol ten záves predného kolesa letmáč, to by ešte len bolo :-))) [dobre]
Triumph Rocket môže ísť handry fajčiť :-D :-D :-D

Ešte k tomu najvrchnejšiemu krásavcovi so sajdkou. Ak tá webová stránka nie je fake, tak sa jedná o originálny tatrovácky prototyp, ktorý bol zložený z dvoch identických kusov, ktoré sa zachovali z pôvodných 3 ks prototypov a majiteĺ na ňom naozaj obrábal vinohrad v Grécku. Ja som tomu celkom náchylná veriť, lebo konštrukčné oddelenie v Tatre bolo svojho času nesmierne technicky vyspelé a progresívne, Tatrovka priniesla niekoľko na svoju dobu obdivuhodných riešení aj pri plechovkách- viď brzdy alebo celohliníkovú karosériu . Takže ja tomu celkom verím, ale neukameńujte ma za to :-*

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pavlinah (23.02.2010 19:56)


23.02.2010 21:03

Re: Já čumím

Mishko, s tými radovými štvorvalcami opatrne ;-) len narýchlo:
Nimbus (Dánsko) 1920, 746 ccm
Excelsior-Henderson (skrach 1931) 1068 ccm a 1301 ccm
Indian Four (1929)
FN (Belgicko) 1904 (!) 4valec 360 ccm, neskôr (1922) 4valec748 ccm
Münch (NSR) malosériovky s motormi NSU 996 ccm (1966), neskôr aj väčšie
MV Agusta (Taliansko) sériová štvorvalcová 600 ccm, 1965, ale na trh sa dostal až 1967 - ale aj tak bohate pred Hondou.

Len pre zaujímavosť, ak bereme aj špeciály, tak Gilera mala už v roku 1936 vodou chladený závodný štvorvalec s kompresorom.
(A Guzzi "samozrejme" mal závodný osemvalec, ale to by bola iná téma... >:-) )

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.02.2010 21:08)


23.02.2010 21:15

Re: Já čumím

gixerak
 Kávičkár 

Ikona

No a je to jasné...Yamaha okopírovala motor z Tatry :-D


23.02.2010 21:34

Re: Já čumím

:-D gixerak, skôr Tatra od Yamahy, veď tá Yamaha tu bola skôr :-D


23.02.2010 22:02

Re: Já čumím

Mishko
 Skútrista 

Ikona

papiboy: Máš samozrejme pravdu, 4valce existovali aj oveľa skôr.

Nepresne som sa vyjadril: V Honde CB750 v roku 1969 bol prvý krát (pri sériovom a bežne dostupnom motocykli) použitý priečne uložený radový 4válec s OHC rozvodom a predná kotúčová brzda.


23.02.2010 22:24

Re: Já čumím

No, Mishko, puntičkárim ďalej: MV Agusta 600, 1965, priečny štvorvalec 2xOHC, vpredu kotuč, sériová výroba, kúpil si v obchode... Neskôr aj verzia Tourer, potom aj 750 ccm.

Samozrejme ozajstnou bombou bola Honda CB 750, jedine tá urobila dieru do sveta. Ja som mal to šťastie prejsť na nej pár km už v roku 1974. Napriek tomu, že jazdím od detstva, až vtedy som sa dozvedel, čo sú to ozajstné motorky [dobre] [dobre] [dobre]


23.02.2010 22:38

Re: Já čumím

Mishko
 Skútrista 

Ikona

papiboy: Tentorát si riadne vedľa. MV Agusta 600 v 1965tom bol všetko iné len nie bežne dostupný motocykel.

thebikemuseum.com/

Ale téma je o niečom inom a sa necítim byť puntičkár...


23.02.2010 23:17

Re: Já čumím

Mishko, puntičkár som ja :-D Aj ja mám svoje zdroje a možno nie som až tak vedľa.

Bacon - Hicks - McDiarmid - Tipler - Walker : Encyklopedie motocyklů (Svojtka a Co., 2002, Praha):

"Prvním sériově vyráběným čtyřválcem firmy MV Agusta byl model 600 Quatro. Termín "sériově" je ovšem zavádějící: v letech 1965 až 1972 bylo vyrobeno pouze 135 kusů"

Ten istý typ popisuje aj Peter Henshaw vo svojej "Encyklopédii motocyklov" (Ottovo nakladatelství, Praha, 2004) ako "cestný motocykel" vhodný aj na úpravy pre závody. Práve preto vraj gróf Agusta obmedzil, neskôr zrušil jeho výrobu, amatéri začali vraj konkurovať firemným závodným mašinám, hovorí legenda.

Na nete je najrôznejších informácií tiež veľa, zdroje sú rôzne. Fakt je, že tieto motorky ako veteráni sa dodnes objavujú v inzerátoch, niektoré sú stále na značkách (EČV), ale mne to je vlastne jedno.
Jednoducho to vidím trošku inak, to je všetko. Peace ;-)


23.02.2010 23:23

Re: Já čumím

DevilSister
 Kávičkár 

Ikona

parádna je [dobre]


23.02.2010 23:56

Re: Já čumím

loobo
 Kávičkár 

Ikona

Slušny pokus o senzaciu :-D Pravda, tie rajdy aj sajda su naozaj ako z konca 50tych rokov, made in TATRA :-))) Ostatne (zadna kyvka, cast ramu, konzola ) vcitane motora...ze by Yamaha FJ1200? Netreba verit vsetkemu co sa zavesi na internet :-D
Ako tu niekto napisal -LEGO :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil loobo (23.02.2010 23:57)


24.02.2010 0:21

Re: Já čumím

loobo, FJ mali kardan a boli chladené kvapalinou (vieš, dedo puntičkár ;-) )


24.02.2010 0:46

Re: Já čumím

loobo
 Kávičkár 

Ikona

papiboy Prepac ale s tym puntičkárstvom hmm to Ti nevyslo. >:-) Ten chladic je olejovy.
Kde je ten kardan?

www.bikez.com/motorcycles/yamaha_fj_1200_1989.php

Pozri obrázok
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil loobo (24.02.2010 0:46)


24.02.2010 1:28

Re: Já čumím

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

pibroch: mna by len zaujimalo ako na tom vyriesil chladenie, kedze ta motorka ma motor ulozeny opacne ako v T-613. Takze tie vrtule tlacia vzduch dopredu a myslim ze sa na nich neda zmenit smer rotacie, kedze su pohanane od klukovky :-~

Ale ta prva je pekna, len skoda ze ta sajdka je cln :-D :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thommass (24.02.2010 1:30)


24.02.2010 1:32

Re: Já čumím

Jééééj, loobo, [dobre] [dobre] [dobre] pardón, cúvam stosedemdesiatkou, jasné. Ja som na chuderé pôvodné FJčka aj zabudol, automaticky sa mi vynorila posledná FJRka s kardanom . Preto som aj o 10:38 nedal FJ, ale XJ. Aj XJ má olejový chladič, takže motor by aj sedel ale rám nie...
Máš stopecentnú pravdu, a takto mi už sedí aj kyvka >:-) >:-) >:-)


24.02.2010 8:10

Re: Já čumím

loobo
 Kávičkár 

Ikona

papiboy hehe... No yo. [dobre] Inak ram aj konzolka nad stupackou je tiez veelmi podobna. Podla mna pouzili co sa dalo...ram moli modifikovat vyriesili by tak ulozenie motora bez prispôsobovania k inemu ramu...ale to je moj nazor ako by som to snad urobil aj ja :-)


24.02.2010 9:27

Re: Já čumím

loobo, som to myslel tak, že z XJ by sedel motor, ale rám nie ;-) Rám od XJ nie.
Práveže k FJčku sedí skoro všetko, aj rám pochádza od nej, jednoznačne. Preto som písal, že "a takto mi už sedí aj kyvka" >:-) Je to vlastne obnažené FJčko s vymenenou prednou vidlou a s pozmenenými detailmi (nádrž, sedadlo...)
Takže sa na tej "Tatrovke" pracovalo vlastne oveľa menej, ako som pôvodne predpokladal... :-D


24.02.2010 16:27

Re: Já čumím

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Miško ja mám aj ( ako prvý krát) sériove použité hydraulické nastavovanie vôle vetilov [dobre]
Pali ty si chodiaca encyklopédia?


24.02.2010 16:29

Re: Já čumím

naco sajdu koli znamke? :-D


24.02.2010 17:24

Re: Já čumím

tonyy
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Thommass,Tatra 805 identicky motor,uložený v predu,opačné chladenie,a myslím že bol použity aj v elektrocentrálach. ;-)


24.02.2010 17:43

Re: Já čumím

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

tonyy: Asi som sa trochu sekol, pretoze myslim ze T-613 ma iba jeden ventilator. T-603 ma dva a montovali sa tam motory 603F, 603G, 603H. A do tatry 805 sa montovali motory 603A, takze najky rozdiel tam bude. Zmiatlo ma toto (popis pod videom)
Video: www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL...


25.02.2010 15:01

Re: Já čumím

CB750, :-D enciklopédia nie som, knihy vyťahujem väčšinou len keď potrebujem presný citát :-D
Túto Agustu 600 som vlastne ponúkol aj brazelovi hneď na začiatku v jeho téme o tých 5 litrov oleja, bola to jasne prvá štvorvalcová nahá športová šesťstovka. (Až potom som tam začal loviť trojvalce >:-) )



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.