Anketa:
Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla - Diskusné fórum - Len Tak
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuTech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla - Diskusné fórum - Len Tak
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokTech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
V téme Diskusie k Článkom: Moto Guzzi potvrdila... sme začali debatu o kardane a typoch zadnej kyvky trochu sa to tam rozbehlo. Aby sme tam nekecli zbytočne offtopic otváram túto tému. |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Reťaz pri pohone ako pôsobí na zadnú rozetu má tendenciu kyvku tlačiť hore to nieje retazou na stojane to nerobi iba pri pohybe posobenim odstredivej sily nie ze kyvku tlaci hore ale motorku dole dozadu koniec koncov to robi na kazdom vozidle bez ohladu na pohon aj pri prednom nahone |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: pirates: ako mozes byt tak hlupy a este sa takto prezentovat na verejnom fore? |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: janoval: |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
No dobre, ale to, ze kardan posobi na pruzinu zavesu zadneho kolesa pri rozbehu "rozhatovacne", je len dobre, pretoze moment zotrvacnosti celej motorky sposobuje pri rozbehu stlacanie pruziny. Takze to len kompenzuje. To to je len dobre, z hladiska prenosu hnacej sily, moto sa tak menej taha na zadne. Ci sa mylim? |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: Awia: Retaz ju hore netaha. Co je mozno vyhoda, ked to chces rozkotulat po rovine, ale na to enduro nie je. No ten system ma aj nevyhody, hlavne pri prekonavani prekazok ako popadane stromy a podobne... Na druhej strane pri prepruzeni mi kyvka nenatahuje retaz ako gumu v gatiach a ta retaz mi tam pri minimalnej udrzbe (namazem po umyti aby nehrdzavela) vydrzi 8 tisic km s hlinikovou rozetou. |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
na požiadanie moderátora sem prehadzujem to čo som na túto tému písal v inej diskusii: |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Ja pisem len o svojej huske, ktora ma vyvod z prevodovky v jednej osi s uchytenim kyvky |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Porozmyslajte, co sa stane, ked bude moto (s retazou ) na stojane a pri beziacom motore a zaradenom prevode pribrzdite zadne koleso. Ako sa to prejavi? Bude to tahat kyvnu vidlicu hore? A aky bude rozdiel ked vyvodova hriadel z prevodovky je v osi kyvania kyvnej vidlice a ked mimo (na obe strany). Myslim na centralnom stojane a zadne koleso je vo vzduchu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil otyc (11.10.2018 14:13) |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: otyc: Na centraolnom stojane je problem, ze to koleso je priliz nizko, ked si predstavis trojuholnik Os kolesa - os kyvky - os vyvodoveho hriadela. Ale to uz pisal tryskac... |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: Awia: taha |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: janoval: treba si predstavit rozklad sil. Ked to nejde si predstavit, tak nakreslit. A ked ani to, tak vyskusat. |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Reťaz ťahá koleso aj z kyvku hore a čím väčšia rozeta, tým má lepšiu páku, samozrejme koleso musí byť na zemi brzdené. A taktiež aj ťažisko, hmotnosť aj zotrvačnosť ťahá tým istým smerom ale to neni podstatné teraz. |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
nenašiel som to čo som hľadal, no našiel som aspoň toto:Pozri obrázok |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: edott: |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: RS955i: Musel som si to päťkrát (5x) prečítať, ale súhlas. Kurwa, ale čo je to v "osy"? |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: hycomat: to sú tie roky za Dunajom Upravené 1 krát. Naposledy upravil RS955i (11.10.2018 21:04) |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: RS955i: Za Dunajom sa hovorí v "osy"? |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
sila ktora sa presnasa na rozetu nieje dostatocna na to aby pohla kyvku smerom hore proti odporu strun tlmicov a vahe motocykla pokial oska nieje zadreta alebo pribrzdene zadne koleso a retaz neposobi ako paka |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: pirates: Ty si fakt makač ty si to odhalil... Všetko sú to blbosti... Ten príklad s autom ma zabil skoro... |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Pirates ty si zakiloval s tou rozetou. 7. trieda ZŠ šuvix. “Rameno sily je kolmá vzdialenosť momentového bodu od nositeľky sily”. Niee, priemer rozety pri akcelerácii voooobec nemá vplyv na stlačenie zadnej pružiny a rovnako ani vzdialenosť osi vývodového kolečka od osi otáčania zadnej vidlice na stlačenie zadnej pružiny žiaaaadny vplyv nemá. Pôsobiaca odstredivá sila ti tak akurát zaprcá motorku od mazadla z retaze, že? |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
www.facebook.com/inkognitotvjoj/videos/2116785811705596... |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Toť nedávno som na českom webe čítal články s touto tématikou. Odporúčam. |
Re: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs. kardan monolever vs. paralever – pôsobenie na zadný tlmič a podvozok motorcykla
Re: Petrixx: Fajn články, dostal som sa k tomu až teraz... |