Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4128 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Sumoto Brno

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 4818
Áno, bolo to v pohode: 49% (2361)
Nie, bolo to ďaleko za: 51% (2457)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Cassida-apex-06-2018

Get Adobe Flash player

Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMoto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (25 hodnotení)

Diskusia k článku: Intermot 2018: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

02.10.2018 15:59

Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak tomuto sa nesmierne teším že to prešlo do série...

Foto: Moto Guzzi V85 TT 2019


02.10.2018 16:08

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

dreamer
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak na toto sa velmi tesim, krasna motorka a idealnej kubature. Len skoda ze to zastupenie MG u nas stoji za... ale nic.


02.10.2018 16:39

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

salem79
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Nadherny stroj. Som velmi zvedavy aka cenovka bude nasadena.


02.10.2018 16:49

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

janciii
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Krásna motorka, dúfam že bude možnosť skúsiť ju.


02.10.2018 16:53

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Stromak
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

asi najkrajsie cestne enduro co som kedy videl. Konecne niekto postavil cenduro co vyzera aspon trocha sexi. som velmi zvedavy na prve testy [dobre]


02.10.2018 18:25

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Veľa spraví farba, bielo-žltá s červeným rámom pekné. Len aby to nezabili cenou cez 15000 eur.


02.10.2018 19:54

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

GaST
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nádhera! Koní by možno mohlo byť aj viac, no možno to V2 aj vyváži?!
Ktovie, či bude k obslintaniu na vystave na buduci rok v BA?


02.10.2018 20:20

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

marek750
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Krásavica :-*


02.10.2018 20:57

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Explo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Velmi sa tesim ako ju uvidim nazivo. Konecne pekne enduro ktore sa nepodoba na vsetky ostatne [dobre]


02.10.2018 21:00

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

meloking
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

šmakota [dobre]


02.10.2018 22:22

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

To stačí dať blatník hore a už je to cestné enduro? Keby bol blatník dole a niekto by napísal, že je to naháč s plexištítom či "motard na steroidoch" znelo by to /pre mňa/ rovnako dôveryhodne. Nevravím, že to je škaredé, no je to viac o "retre" ako úžitných vlastnostiach cendura - napr. krytie pred nepohodou.


02.10.2018 23:52

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

MG to troska posrali, ze moc dlho natahovali seriovu vyrobu, homologaciu atd. tolko rokov.
Ale je to moto, ktoru mam uz nejake roky na skle monitora, ako eventualnu nahradu mojej moto.
Podla mna, je to jeden z poslednych "kovacskych moto" z Europy.
Takych uz asi moc nebude.
ale nieje to ani BMW, na ktore je viac dielov z gulanic.
Bude to skratka taka pikoska, pre fajnsmekrov.


03.10.2018 5:06

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

GaST
 Kávičkár 

Ikona

Akurat prezeram fotky... akurat ta pristrojovka ... jojojooooj?! Sa mi zda velmi hračkárska.
www.1000ps.at/motorrad-bilder-detail-moto-guzzi-v85-tt-...


03.10.2018 8:31

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

boombastic
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

ten mracik na tej pristrojovke je daka prespekulovana predpoved pocasia pri spojeni so smartfonom, alebo je to jazdny rezim RAIN?


03.10.2018 9:08

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

je to prijemna pekna motorka na take pojazdenicko okolo komina ale zo siluety motocykla nemam pocit ze je to nejaky longwayaround tourer

verím že táto motorka zarezonuje najma v hipsterských kruhoch ;-)

explo to ze sa tato motorka podla teba nepodoba na ziadnu ostatnu je podla mna neznalost alebo potom uz len slepota

svetla direkt ako zo starsieho Tigra, zobak uplne jak na starsej F650GS Dakar


03.10.2018 9:23

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

by som čakal, že na reklamné fotenie to hodia do chlpatých gúm, už keď to má v názve enduro.
Ale zrejme tým davajú najavo, na akú cieľovku mieria.

Ale za mňa [dobre]


03.10.2018 10:18

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

picaso
 Edvenčr 

Hodnotenie: Dobré

tak je to pekna motorka, dnes enduro uz je cokolvke takze aj toto. Sak daco na tom prejdes

Ale je pekna [dobre]


04.10.2018 21:54

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Palika
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

Prekrásny stroj, všetko mi sedí, červený rám, z toho idem sa roztaviť :-) Spolu s Africa Twin s novými farbami, tieto 2 ma zaujali z noviniek.
Dúfam, že nepreženú cenu... Možno po vydaní klesne cena NTX , aj tá je instant get a 1200 objem...
Ale GaST má úplnú pravdu, nemohli tam dať normálnu prístrojovku? Ešte kombinácia biely otáčkomer + štvorec s ostatnými dátami, to môže byť, ale toto? Veď nie sme v klube video hier. Dobrých pár majiteľov Africa Twin plače za starou klasickou prístrojovkou nie za týmto TFT humusom. Okrem toho pri 80 koňoch tarkčna kontrola a mapy a Bluetooth konektivita?


04.10.2018 22:00

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

meloking
 Kávičkár 

Ikona

"Podle zahraničních novinářů bude v Itálii nastavena cena na 11.500 Eur. Uvidíme, jestli u nás bude tedy balancovat na hranici 300tis. Kč."
zdroj


06.10.2018 11:34

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Palika
 Turista 

Tak Stelvio je za 14.500, Griso je za 13000, V9 je za 10300.
Takže cena 11500 by bola +- realna.


06.10.2018 15:59

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Tie ceny pozeras asi na stranke slovenskeho importera, ktora je neaktualna a svedci o kvalite samotneho importera a to je aj dovod preco by som s kupou MG vahal. Stelvio a Griso uz davno nie su v ponuke.


06.10.2018 20:34

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Hodnotenie: Dobré

Tu je aktuálna stránka importéra (aj s vysvetlením)
italmoto.sk
A tu je aktuálny cenník
italmoto.sk/cennik/
Viac ako spoľahlivosť importéra by ma zaujímala spoľahlivosť motoriek.
Zatiaľ som počul iba (ironické) vtipy
a videl jednu V7 II zatečenú od oleja (na parkovisku Polus).
Fakt by ma zaujímala ich spoľahlivosť.
Čas na zmenu sa blíži.


06.10.2018 21:32

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Palika
 Turista 

Stelvio oficialna strana MG už neponuka, ale zostalo ich asi par na sklade, lebo par dealerov ano.
Jeden kamoš ma Jackala, ten ročne raz určite niečo opravuje, ale okrem pokazenej spojky nič extra važneho.
Jeho polovočka mala prve Belaggio na SK, žiadne problemi a jazdila dosť,teraz ma V7 , bez problemov, sice jazdi kvoli deťom malo.
Ja by som sa MG nebál, čital som vela o Stelviu od CZ majitelov, nič extremneho nepisali. Na SK jediny problem, nedokažeš to skoro nikomu predať.


06.10.2018 23:46

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

zetak
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: quanto: Mám za sebou tri sezóny na Mg Breva 750. Okolo 30 000 km z toho väčšina po Balkáne, takže cesty aj necesty všetkeho druhu. Jediný vážnejší problém čo som riešil bola výmena štartéra, keď odpadol magnet statora. Inak len drobnosti ktoré patria k talianskej motorke. :-))) Ale budúci rok asi bude musieť ísť z domu kvôli V 85 :-}

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zetak (06.10.2018 23:57)


07.10.2018 0:06

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

1Re: quanto: Stelvio som mal , poslednu verziu NTX, cca 50 tis km . Maximalna spokojnost.
Postaveny ako tank , nenasiel som na tom jediny lacny srobik. Za mna MG [dobre]


07.10.2018 7:54

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

ALEXA to mal ako bezproblémovú motorku.
ZETAK to mal ako..." Inak len drobnosti ktoré patria k talianskej motorke. "
A už sme zase pri vtipoch o spoľahlivosti talianskych motoriek.
Dúfal som, že sú to len vtipy :-(
Mal som doteraz indickú a japonské motorky.
A skúsenosti mám podobné ako Alexa s MG.
Teraz chodím obzerať V7 III.
Ale odvaha na kúpu ešte nedozrela.
Preto pátram po skúsenostiach iných majiteľov.


07.10.2018 8:49

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

minomonster
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ano, Talianské motorky sa občas poseru. no maju emocie. ;-)


07.10.2018 9:04

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

zetak
 Veteránista 

Ikona

Re: quanto: Tie drobnosti sú napríklad veci, ako rezonancia koncoviek výfukov . Najskôr som sa ju snažil odstrániť, ale keď som rovnaký jav spozoroval aj u Ducati, tak som na to rezignoval a zobral som to ako vlastnosť talianskych motoriek. . A vtipy o spoľahlivosťi som už počul asi o všetkých značkách v duchu hesla každý gazda svojho koňa chváli :-)))


07.10.2018 10:05

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Okrem Hondy mam aj talianskeho skutra (Aprilia). Sluzi mi uz 4. sezonu a 25000 km. Na Honde mam presne rovnaky pocet km a obe su rovnako spolahlive. Rozdiely v spracovani su, ale na spolahlivost talianky nemozem povedat jedine zle slovo. Talian je lajdak, motorku treba po kupe skontrolovat, podotahovat skrutky, ja som v kapotazi skutra nasiel 6 matic, ktore nikam nepatrili, zrejme ich pri montazi nedopatrenim niekto stratil. Plasty niekedy nelicuju, tu a tam pokrutis hlavou nad lajdackostou montaze, u mna bolo treba dotiahnut povolenu skrutku veka ventilov, lebo presakoval olej, ale ako celok to funguje. Po technickej stranke je to neznicitelne, len sa treba o to patricne starat a nezanedbat servis. Rozdiel je asi ako medzi talianskou a japonskou partnerkou. Japonka si bude potichu a bez reptania plnit svoje povinnosti, zatial co talianka ti jej zanedbavanie da patricne vyzrat.

Inak MG by som sa nebal, problem moze byt len s autorizovanym servisom, po technickej stranke su to jednoduche, predimenzovane stroje a ak cloveku nevadi nejake to drncanie, vrzganie a je dostatocne zrucny a zakladny servis zvladne v domacich podmienkach, tak z toho moze byt celkom uspokojive spoluzitie. MG som vzdy vnimal tak nejako ako europsky Harley. Nieco archaicke, old school, kvapka z toho olej, vibruje to, hlucna prevodovka, ale emocie na rozdavanie. Ak nebudu mat taliani velke oci a daju rozumnu cenu, tak by som o V85 aj celkom vazne uvazoval.


07.10.2018 11:18

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

ShrekDaniels
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

mám MG Californiu 1400 ... od novoty
v rámci prvých 10.000 km sme odstraňovali výrobné nedostatky - v rámci záruky

potom už len pravidelný predpísaný servis ... momentálne mám nabehané 74.000 km - bez jedinej závady, štart vždy! na prvý pokus - čo je neuveriteľné aj mne samému .. do servisu chodím už len na kávu

a po prečítaní predošlého príspevku ... nie, ani kvapku oleja som ešte pod motorkou nenašiel

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ShrekDaniels (07.10.2018 11:23)


07.10.2018 12:42

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Napisem co si myslim, alebo skusenost..
MG je taky krajsi Taliansky BMW.
Ma pekne stojate kozy, nemal nikdy teleleveler.
Problem MG je obmedzeny pocet vyrobenych kusov, ktore pre kolonialne ludske zdroje /vychodne kolonie EU, byvale zapadne protektoraty ZSSR/ su relativne dostupne, ale blbo sa zhanaju nahradne diely.
Druhova rozmanitost, jazykova bariera a najma podpora predaja a servis v nasich zemepisnych sirkach, neumoznuju plnohodnotne nasadenie tejto znacky do konkurencneho prostredia.
Konkurencne prostredie u nas, vytvaraju od roku 89 najma stare olietane japonce a postupom casu, aj napriklad BMW.
Nove moto su samostatna kategoria.
Problem MG je v tom, ze ich nasadenie v uradnych sluzbach a statnych sluzbach, sa obmedzuje na samotne Taliansko, teda MG u silovych zloziek statu kedysi Polizia, Carabinieri, armada, malo urcite zastupenie, avsak vyradovanie a predaj po skonceni zivotnosti, vsiakol prevazne Talinasky trh z ojazdenymi strojmi, alebo mrsiny boli vykatovane na diely v Talianskych domacich dielnach a servisoch.
To sa ale dialo v dobe, ked sa na nas usmieval Gusto a Jakesita.
Po roku 89, do cca 00 /doba hajzlova/ malo kto mal na to, ako peniaze, tak odvahu, aby si kupil staru vylietanu, dodrbanu policajnu, alebo armadnu MG, hoci za prijatelnu cenu cca 2 ks mrdkavych japoncov, vylajbanych v 80tych rokoch v Germanii, alebo inde v europe.
Taka MG california, za cenu 2,5 kawy EN 500, alebo 5-7 starsich jawa 350, neurobila asi mnoho radosti, ak clovek musel robit doma kompletny servis a pripadne na starsej komplet GO, borit sa v dobe predinternetovej z nakupom a zhananim ND.
To musel byt jedine Talianofil, alebo niekto, kto robi sezonne v Taliansku, pozna aspon zakladne fraze v Taliancine a pozna rozne motoservisy a dielne viac na juhu, kde si pripadne na vrakoviskach dokazal zaopatrit niektore diely, ktore uz fabrika nedodala.
Na rozdiel od MG, take BMW sa rozsirilo po 89 roku aj ku nam, najma u silovych zloziek sa objavovali turisticko-cestovne klasiky K75, K100, R850, R900, R1100 atd.
V Rakusku a Germanii, sa v 90tych rokoch toho olajbalo velke mnozstvo a od hlbokych 80tych rokov, sa vymena riesila nakupom novsich masin, stare sa objavovali na drazbach za smiesnu cenu, pocnuc vyradenymi R80G/S, R100GS, K75, K100LT, po R100RT, R1100RT, konciac rokmi 00, ich mrte vyradenych zo sluzieb vseliakych obecnych policii, alebo domoobrany, ci co to maju v Rakusku, koncilo v sukromych rukach spusta.
BMW teda mohlo v tychto casoch slavy z vypredaja, smelo konkurovat dovozu olietanych Japoncov, lebo povodne drahe masiny, sa vsakovali vo vychodnych koloniach EU, ako cenovo vyhodne pakety, pre buducich cestovatelov.
MG sa takto nemohlo kunam rozsirit masovo, lebo individulany dovoz z Talianska, tieto masiny predurcoval v dobe neexistujuceho zastupenia znacky a servisu, len splneny sen a zacinajucu nocnu moru ludi, co sa bud nebali, alebo vedia co ich caka, doma v stodole, garazi a pod.
Skratka implementovat Taliansko do nasich koncin bol tak trocha vzdy problem.
Lebo aj take vesele slovo "desmodromo" vyvolava v technicky zrucnych ludoch nasich koncin koprivku. Ja som alergicku reakciu na to technicke riesenie, dostal v davnych dobach, pri oprave nejakej cagiva elephant.
Dnes su ludia skor sikovny, ako zrucny a prijmovo skupiny, ktore spadaju aspon na uroven minimalnej mzdy, umoznuju prevadzkovat aj stroje, ktore nieje jednoduche doma servisovat a vyzaduju specialny servis. To sa ale tyka minimalnej mzdy dosahujucej uroven cca 9 eur-hod. Teda Germanskej minimalky.

MG je taka klasika, pre zrucnych opravarov je rovnaky oriesok, ako starsie boxery BMW, akorat si neskocite na vrakac po diely, nenajdu sa tak lahko, ako "moduladrne" oilheady a airheady od BMW roztrusene po celom svete. Ceny dielov zodpovedaju maloseriovosti, ale nieje to ziadne na zakazku robene cudo. Stale sa jedna sice o maloseriovu, ale predsa len seriovu znacku.
U nas je to prave o tom, ze ak lacno nadobudne niekto MG, je schopny si urobit aj rozsiahlejsie opravy, alebo aspon zakladny prevadzkovy servis doma, bude stastnym vlastnikom MG.
Sice ju u nas asi nepreda, ale stastny bude, aj ked ju nakoniec bude musiet zakopat.




07.10.2018 13:05

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

p.s... GS a MG.
Cenove rozpatia "casovych konzerv" MG endur, je privelmi vysoke..
www.eurooldtimers.com/cze/inzerat/86648-moto-guzzi-v-50...
www.autobazar.eu/moto-guzzi-v50-v50iii-nato-id11819586....

V dobe svojej slavy. MG endurovitych bolo malo, pre civilny trh ani moc neboli urcene, na rozdiel od BMW G/S, ktore svoju slavu mali, najma pre adventureseualov pred uz 30 rokmi.
V dobe ked sa u nas po pade zeleznej opony zacalo nahradzanie Jawa a CZ dovozom olietanych strojov z blizkeho a vzdialeneho sveta, MG stale moc nemalo sancu konkurovat.
Ale v podstate sa da povedat, ze aj to malo, co bolo vyrobene v MG, zije svoj zivot dodnes.
Aspon ako stacionarne casove konzervy.


07.10.2018 13:31

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , to je štýlom , že pretrieš vojenskou farbou a z črepa sa stane enduro ? Myslím tie V 50-ky .

Takže ľubovoľný bavor streknúť odtieňom 4D5D53 a človek razom získa jeden zo strojov , čo chceli prísť do Moskvy . [dobre] :-)))

Pravdu zatiaľ spomenuli dvaja , tryskac a raptor , ja som doteraz radšej držal hubu , ale už prvý pohľad napríklad na uchytenie zadného odpruženie napovie - riešenie spred tridsiatich-štyridsiatich rokov (teda naposledy použité tak pred 30-imi rokmi) , nie veľmi trvácne (ale však z továrne to ešte vyjde po svojich a potom nech sa deje vôľa božia >:-) )

raptor to vystihol , hlavne nech sa farba páči , aby si ju v meste každý všimol .


07.10.2018 15:44

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: Vobec si nemyslim ze MG daco vypusti s fabriky “ a potom nech sa deje vola bozia”
U Stelvia bolo vsetko tretinu hrubsie , pevnejsie ako u inych motoriek .
Vacsina motoriek vedla Stelvia posobi len ako nejaka plastimrdka :-)
Raptor:Netusim preco by sa na tejto kotorke nedalo cestovat ? Hlavne ked velky servis na tom urobim za hodinu niekde pred motelom 8-)
tryskac: a tvoja BMW 800 ka ma aku ochranu pred nepohodou ? Velke stelvio sa vodilo po sotolinach uplne super a tymto lahsim to pojde s prstom v nose. A na beton bude pohodlnejsia ako tvoja 8-)
A urciete v tom nebudem musiet menit vsetky loziska po 40 tis km , myslim aj v krku riadenia lebo na velkom Stelviu sa to nemenilo ani po 100tis a tak isto tam urcite nebudem musiet menit po 45 tis alternator ako som ho menil u BMW 800 a smozrejme potom odchaza pravidelne...








Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (07.10.2018 15:45)


07.10.2018 17:49

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

alexa7 , u Stelvia mohlo byť , ale tu nie je a celé to zadné pruženie je z motoriek spred 40-ich rokov a práve preto , že to až tak báječne nefungovalo , bolo dávno nahradené iným .
Porovnaj to so Stelviom sám a nie nariekať nad BMW , to porovnanie sem nikto neťahal .

MG sa vonku bežne predávajú s nájazdmi vysoko cez 100 000 km a nikto sa nad tým nepozastavuje , osobne sa mi tá značka veľmi páči .


07.10.2018 17:58

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: Na rozdiel od ledva prežívajúcej MG , BMW malo aj dosť modelov a ako jediná Európska značka bolo BMW schopné postaviť technicky moderný stroj ktorý mohol konkurovať japoncom , napr. BMW K1 alebo s nimi súťažiť na Dakare z modelmi GS ;-)


07.10.2018 18:57

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Teraz som si podrobnejsie pozrel ten palubny displej a su na nom zaujimave hinty. Spotreba 4 litre, dojazd 400 km (treba brat s poriadnou rezervou, moja Aprilia si ukazuje co sa jej zachce), jazdne rezimy, elektronicky nastavitelny podvozok (dve helmy), bluetooth pripojenie telefonu (to uz bolo v clanku spomenute), mozno teda aj udaje z GPS telefonu (ikonka mapy), mozno nieco na sposob connectivity displeja u BMW. Podla mna to nebude vsetko standardna vybava, alebo teda urcite nie za 12000€. Kolesa by mali byt bezdusove, co som niekde uz cital a tie Metzelery Tourancky tomu nasvedcuju (tie som videl obute na obrazkoch z ineho portalu). Takto na papieri pre mna uplna pecka, ale kedze nic nemoze byt dokonale, tak sa na to urcite nepomestim a kolena budem mat na valcoch :-((((((

Dôvod úpravy: upresnenie.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil dreamer (07.10.2018 19:05)


07.10.2018 19:02

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: asi ze to tak spravili, tak na to mali svoj dovod. Kazda konstrukcia ma svoje vyhody a nevyhody. Uvidime ked sa s tym pojazdi , ze ake to je. Odpisat to z fotky, ze je to nefunkcne , a ze slaba zivotnost, je troska usmevne :-)



07.10.2018 19:26

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Tu je trochu viac informacii, podla hovorcu MG toto je urcene max na sotoliny, pokial sa cesta da este nazvat cestou, do tazkeho terenu to urcene nie je. To len aby bolo pripadnym zaujemcom jasne, na aku klientelu to je zamerane:


Video: youtu.be/xEx9CI6mSyk

a na tomto videu vidiet, ze je na displeji aj jednoducha navigacia:


Video: youtu.be/GsRAX3-vJ1Q

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (07.10.2018 19:34)


07.10.2018 19:30

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: marek750:
Ale ja som na Dakare na BMW nesutazil, ja sa na nom vozim, lebo je to lacna moto z dostupnymi dielmi v EU.
Teda bolo BMW lacne, ked sa vyradovali vo velkom, ceny boli smeisne.
Dnes uz z vyradenych, su obvykle len vseliake deauville, pan europeany, alebo FJR/P, ktore niesu ani lacne a ani na na diely nevychadzaju prilis veselo. Ich zivot v sluzbach, obvykle znamena, ze su utahane na smrt. Na rozdiel od BMW, ktore sa vyradovali "v zabehu"..
Dnes uz je skratka doba, kedy treba kukat aj po inych strojoch, tie poctive kovacske remeselne spracovane moto, miznu zo seriovej vyroby.
Este sice su, ale bude ich stale menej.
ta MG mi aspon pripomina, ze dobre uz bolo..
Boh vie, ake bude mat vlastnosti jazdne.
Musim aj tak pockat, az sa po chvilke okukaju, tak za 10 r. uvidime.


07.10.2018 19:33

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

alexa7 , dôvod môže byť asi len cena , nič iné (a ešte čo napísal tryskac - zanechať v ľuďoch retro dojem) a úsmevné je iba to , že človek , ktorý vlastnil a pojazdil toľko motoriek , to nevidí .
A vieš vôbec prečo ? Lebo ak áno , tak si to dáš do súvislosti tiež .
Že to bude nefunkčné si kde v mojom príspevku vyčítal ?
Funkčné to je , len životnosť toho zadného pruženia nie , aj keď po rovnom asfalte (ako raptor spomenul hipsterské kruhy) niečo vydrží .

Pomôcka : trojuholníky/odvesny/prepony , dĺžka pracovnej dráhy tlmiča , no a tak .


07.10.2018 20:05

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: ja si len spomínam na staré časy , sem tam si pozriem motokatalóg z roku 1990 :-) Samozrejme sa teším, že MG sa začalo dariť a robí aj pekné motorky.

Toto enduro nevyzerá zle , motor robia už roky tak by mal niečo vydržať. Kamarát má MG 750 Nevadu a šlape ako hodinky.


07.10.2018 22:05

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

alexa7 vážne máš 51 a nie 15?
Ja napíšem, že z fotiek mi to pripadá skôr ako niečo iné ako cenduro nech napr. retro scrambler.
No Ty už vieš, že tento "skorokoncept" bude citujem : NA BETÓN určite pohodlnejšia ako moja.
No čo už, voči betónu sa nedá argumentovať ;-)

Zaujímalo by ma, či sa svetlo s plexi otáča s riadením alebo nie? /asi nie/
Či to je 4V /asi áno/ alebo 8V a ako sa im darí plniť euro4 so vzducháčmi takého objemu.
Inak ja som dosť konzervatívny a na žiadnej moto sa mi displeje moc nepáčia mám radšej ručičkové budíky.
A na "železnej" retromotorke by mali byť povinné >:-) /zase len môj pohľad/


08.10.2018 7:57

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 - to ze ty si mal bezproblemove Stelvio znamena ze vsetky Stelvia su automaticky bezproblemove? Vsak skus sa spytat Amisa na jeho skusenosti. Ak ma pamat neklame tak takyto sladky pribeh to u neho nebol ;-)

ano, ano cestovat sa na tom celkom urcite da najma ak ako benchmark zoberieme ze sa da cestovat na pionieroch do Bazmekistanov alebo na Babette na Nordkapp. ;-)

Ja som si akurat dovolil pozriet na siluetu motorky a porovnat ju s ostatnymi allAroundTourermi od europskej a japonskej konkurencie. Fakt mi to pride ako hipsterska motorka s jemnym nadychom turistu.

Vsetci sa tu rozplyvate nad cervenym ramom (aj mne sa paci, aby bolo jasne ) ale realita je taka ze ked som predaval moju Rallynu tak cca jeden z troch zaujemcov sa ma s obavou v hlase spytal ze preco som lakoval ram do cervenej... ci mi uveril ze je to tak z fabriky a nech si to overi na internete je vo hviezdach.

dreamer - dakujem. Napisal si to presne za mna "podla hovorcu MG toto je urcene max na sotoliny, pokial sa cesta da este nazvat cestou".

v portfoliu model Tutto Tereno
rozmene na drobne max na šotoliny.... :-))) :-D tomu hovorim marketing po taliansky :-)))

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2018 7:58)


08.10.2018 8:41

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

dreamer
 Skútrista 

Ikona

@raptor: Nemas za co ;-) Ja s talianmi robim kazdy den, viem coho su schopni, takze toto ma vobec neprekvapuje :-D

Co sa mna tyka, v sobotu som zobral Integru na taky lahsi off, ze by sa nejedno GS nemuselo hanbit. Dala to, ale bolo mi jej luto. V85 by to dala s ovela vacsou noblesou. Rieky na nej brodit nebudem a Nordkapp je pre mna tiez daleko. Ale casto vymetam rakuske sotoliny a obcas nejaku polnu cestu. Na taketo moje tutto tereno by to bolo ako stvorene.


08.10.2018 8:57

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Nieco strasne. Pripada mi to ako poskladane zo stavebnice Merkur. I-GRR I-GRR


08.10.2018 11:33

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dreamer - mi hovor, v den kedy som dohodol spolupracu s Chiaravalli som si mal radsej obe ruky zlomit... :-(((((( :-(((

inak podla mna tebe by sluzbu urobila X-Adv - aj skuter, aj priznane male offroadove ambicie...


08.10.2018 12:14

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Varan
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Veľmi pekná motorka, aj keď nemalú zásluhu na atraktivitu pripisujem peknému farebnému zladeniu

Na margo spoľahlivosti, ak motorka nezastaví bez možnosti opravy na mieste, nezavzdušňoval by som sa tak nad tým. Nejaký blbnúci palivomer, polovený špic, povolený stojan, stratená skrutka, slzenie oleja, drobná vôľa v riadení pri 160+, od výroby nevyvážená pneumatika alebo naštartovanie na druhý pokus nemôže psychicky zdravého človeka rozčúliť tak, aby mu zahmlilo pohľad tak, že motorku, ktorú tak miluje, začne nenávidieť. Keby ste vedeli ako sa kazia prémiové autá za v cenových reláciách nehnuteľností v BA, tak nejaké prkotiny na motorke sú pohoda. Všetko je o tom, či je čiernobiela v mysli viac čierna alebo viac biela.

100%ný spoľah by som vsadil tak na 1150GS s poctivým servisom a pravidelnou kontrolou miest, kde môže zlyhať. Lenže, chceme jazdiť na 20ročnej krhle? Ja nie :-}


08.10.2018 12:22

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: amis bol z tej motorky uneseny , pokazilo sa mu to ,co faceliftom po 2012
MG zmenilo.A na tych modeloch neboli ziadne nerisitelne veci.Trocha som sa motal v tej komunite MG ,a kazdy jazdi a je v pohode
Problemy maju tí co nieco poculi 8-)
Ta motorka je uz napohlad ,na sem tam sotolinky a nespevnene
cesty , /ideal pre solo turistu /co v podstate jazdi 99,9% turistov ,ten talian to len potvrdil
pre “talianov” ze to nie je motorka vhodna napr. do rumunskeho
Offroad kempu????


08.10.2018 13:02

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 amis bol uneseny z kazdej motorky ktoru vlastnil.. to len aby sme si ujasnili pojmy a dojmy. ;-)

Mam taku spomienku ze z toho jeho konkretneho Stelvia isiel olej z miest z ktorych ist nemal - pomaly jak zo starej Jawy. Mozno si to zle pamatam.

Osobne proti MG nic nemam, napr. V7 racer je krasna srdcovka !!

p.s. ale toto vsetko su nejake pocity a spomienky, v tejto debate ma pre mna celkom prinos Brazelov postreh o uchyteni zadneho pruzenia. Ani som si nevsimol ako je uchyteny ten zadny tlmic ale takto to mali aj starucke R80/100GS a BMW pred 25 rokmi tiez ustupilo od tohto sposobu uchytenia zadneho tlmica.

Tak na jednej strane retro hogo-fogo look, na druhej strane TFT display a na tretej strane nieco co vyvoj ukazal ze nie je dokonale??


08.10.2018 14:00

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: tak ze si videl stelvio z ktoreho tiekol olej ...niektori ho na zivo ani nevideli a ty si videl dve a obe pokazene....a teraz nieco o cervenej ciapocke :-D


08.10.2018 14:27

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 nechapem to o dvoch stelviach a nechapem to asi aj celkovo ale.. ak si myslis ze tu rozpravam rozpravky asi to mozme v pohode nechat tak...

jedine co som chcel povedat je to ze to ze tvoje bolo bezproblemove neznamena ze kazde je bezproblemove


08.10.2018 17:34

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

svisto
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Mne z Guzzi olej kvapol. Raz pred STK a raz v Rumunsku. Dal som dekle ventilov na silikón namiesto tesnení a pokoj.

Taktiež som šiel v Rumunsku nejaké šotoliny na mojej Breve. Zablúdili sme. GSka nemali problém, Stromy tiež nie a ja keď som sa nechcel vracať, tak som musel ísť tiež. Prežil som to v stúpačkách bez ujmy, tak toto nové to musí dať s prstom v nose. Otázka je ako dlho by moja Breva vedela takto fungovať ale to je pre túto diskusiu nezaujímavé a odpoveď na ňu si dajú iba majitelia konkrétnych motoriek. To isté sa týka aj tejto novej Guzzi. Buď ju človek chce alebo nie.
Ten, kto má GS a pod., nie je primárna cieľová kategória Guzzi.

Ja sa teším, že Guzzi sa ako tak pomaly ťahá dopredu. Samozrejme musia konkurovať aj cenou, takže v tak malosériovej firme drahé riešenia nečakajme.
Držím im palce a bodaj by nabrali odvahu a budget na novú "Sport" s poriadným motorom a podvozkom. Čakám na ňu ... [dobre]


08.10.2018 20:17

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: jaj som si nevsimol ze pises o tej Amisovej stale :-) Mozno chcel usetrit na tesneni pod deklikom krytu ventilov, co sa menit po kazdom servise , lebo to nemeni nikto az kym to nezacne tiect.
Stoji to az asi 20 euri .Keby si niekedy MG vlastnil tak by si bol v obraze :-)


S tym zadnym odpruzenim sa vyhravalo v 80tich rokoch Dakar a jazdilo sa stym okolo celeho sveta
tak neviem preco to teraz na turistiku nestaci. A rideri na tom lietali ako draci a nemali zo sebou
kamion suciastok. ;-)


Video: youtu.be/ABL6MxuB2II



Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil alexa7 (08.10.2018 20:20)


08.10.2018 22:27

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Proste setri sa. Mercedes mal u w211 vpredu viacprvok, u w212 je tam obycajny mcpherson.
Golf maval vzadu viacprvok, teraz dostanes so zakladnymi motormi vlecenu napravu, ktora sa pouziva 50 rokov.
V podstate ziadna tragedia, pretoze 95% uzivatelov ajtak ani nevie co to je, a hlavne ze sa usetria eura. To je tak ked konstrukterov porazia uctovnici.


08.10.2018 23:04

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

alexa7 , ibaže produkčné moto mali s tými dakarskými špeciálmi rovnaký len nápis na nádrži .


08.10.2018 23:07

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

ked dvaja robia to isté, je to to isté? Myslím horné uchytenie tlmiča.

Foto: Moto Guzzi V85 TT 2019


Pozri obrázok

Bohu žial je to tak ako píše Matúš.

Dôvod úpravy: img link

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (09.10.2018 11:36)


08.10.2018 23:38

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

tryskac a ešte moja maličkosť (dôvod môže byť asi len cena) . :-)
Ale to musí byť jasné už z prvého pohľadu , nie , že to tzv. odborníci zistia , až keď to zdupľujem/ztriplujem ...


09.10.2018 7:38

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 - odpovedal ti za mna Brazel a v podstate aj Matus.

K Matusovej poznamke este dodam ze napr. kedysi trojliter v nafte od BMW bol drziak ktory pri zakladnej starostlivosti vydrzal kludne aj milion km. Olej filter, normalna nafta. Dnes trojliter od BMW je motor kde mas servisny interval na vymenu rozvodovej retaze - lebo sa zrazu dokaze vytahat.

Blbe je ze zachovalu E39 Touring resp E61 uz s normalnym najazdom bez napadnutia tuzingom skratka nezozenies ale to uz som moc offtopic.

Je to trpkosmutna veta vystihujca dnešné časy - "To je tak ked konstrukterov porazia uctovnici."


09.10.2018 9:26

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

wiese
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

raptor ze ti po tej motorke slintas,urobily lepsiu,zaujimavejsiu kovacsku robotu ako preslavene BMW.myslim ze si tak trocha nastvany ,ako si dovolilo motoguzzi nieco take zaujimave vyrobit,ved vsetku slavu ma vzdy zozat BMW.ja som stej motorky hotovy,jednoducha neoplastovana ,univerzal [dobre] ,az na tie digitalne budiky :'(

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiese (09.10.2018 9:27)


09.10.2018 9:39

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

wiese , píšeš ... ja som stej motorky hotovy .. no dokonca až zaslepený .


09.10.2018 9:46

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

wiese - neslintam, ja slintam po HP2 enduro co je stara kokocina co sa predava stale za neprimerane vysoke peniaze

podsuvanie o tom ze vsetku slavu ma zozat BMW su uplne bludy a tvoje teorie o mojej nastvanosti su uplne usmevne

ale este viac sa usmievam ako sa uchytil terminus technikus "kovacska robota".

Je uplne jasne ze si pozitivne zaujaty na Tutto Tereno (a nikto ti to neberie) ale vies mi prosim ta vysvetlit kde najdem tu kovacsku robotu? Ako ju uvidim, odmeriam...

dakujem :-}


09.10.2018 10:29

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

egres2
 Bahniak 

Ikona

V šedej to vyzerá ako motorka.
Ale toto? :-O
Pozri obrázok


09.10.2018 11:10

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: a teraz ktore uchytenie je lepsie ? To MG ci BMW ? Da sa to z obrazka?



Re: raptor Re: brazel: : Ked Ktm Exc doteraz nepouziva prepakovanie zadneho tlmica oproti mojej WR, Mam si mysliet ze setria? Aj ked to funguje mozno aj lepsie a netreba to premazavat a pripadne menit za hrst lozisk ?






09.10.2018 11:47

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Chlapi na to zavesení nie je nič zlé je to klasický monolever. BMW malo v minulosti.

Nevýhoda monoleveru je v tom že sila akcelerácie sa sa prenáša priamo do rozťahovania tlmiča. Reťaz na každej moto pre zmenu tlmič stláča. Moto ma sily dosť tak to nie je taký veľký problém. Na bicykli zo zadným odpružením to problém je keď sa čas sily bikera do pedálov stráca do stláčania tlmiča. Takže bike zavesenia používajú rôzne prepákovania.

Výhoda paralelogramu na kardane (Paralever, velké 1200 guzzi, Triumphy 1200) je v tom, že os kolesa pri pružení ide kolmo hore a nie v oblúku okolo osy kyvky. Tým sa to nežiadúce rozťahovanie zadného pruženia eliminuje...


Tu je motor Guzzi V9 samozrejme upravený ale aj prevodovka a kardan pochádza z tohto modelu a ten rovnako ako V7 má monolever kardan. 1200 Guzzi majú už paralelogram.


Dôvod úpravy: upravené a opravnené info o stláčaní resp rozťahovaní tlmiča reťaz vs. kardan. Pozri aj: Len Tak: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (10.10.2018 18:13)


09.10.2018 11:57

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Awia , no tak ty si tomu už dal ten povestný zlatý klinec .


09.10.2018 12:06

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Kua uz tomu ani na moc nechapem :-@
Toz doteraz som si myslel ze voda vytlacena je rovnaka ako do vody hodeny kamen a
ze prepakovanie liearna a neprepakovanie progresivna...pružinka.

Pri kardane je este jedna sila, ked clovek prida, tak koleso ide dole ...sa mi zda.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (09.10.2018 12:10)


09.10.2018 12:10

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

wiese
 Turista 

Ikona

raptor vseobecne o GS sa hovori podctiva kovacska robota,myslim ze MG spravila tiez nieco podobne,podla mojho nazoru este zaujimavejsie,a to prisaham niesom zaujati na ziadnu znacku.len sa mi to naozaj paci,ziadne blbe plasty,stiti a pod.


09.10.2018 12:13

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

wiese - co ja viem, hovorilo sa to o 1150GS ked vysli 1200. Potom sa to hovorilo aj o 1200 ked vysiel vodnik.

co viem ja tak boli modely s kurvitkami a modely bez nich. Ale "poctivu kovacsku robotu" som nikde neobjavil a to som mal tych 1150 a najma 1200 fakt pozehnane. Asi som slepy. :-)))

Vyserme sa na GS, kedy si ides kupit Tutto Tereno hm?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (09.10.2018 12:13)


09.10.2018 12:29

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: duggo: kde tam ty vidíš prepákovanie?
Inak to je úplne iná vec ako paralever kyvka...


09.10.2018 14:07

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Vsak nikde. Je to obycajne retro tlmenie. Touratech uz vyraba krytku proti spine a vody od zadneho kolesa :-)


09.10.2018 18:45

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

wiese
 Turista 

Ikona

raptor kovacska robota som myslel obrazne,ako to myslia vsetci aj na GS,kupit asi nie,na tom mam prilis dolezitejsich vydavkov.pocitam aj s vybavou okolo 13000eur to moze stat.


09.10.2018 23:28

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

alexa7 z obrázkov sa závery robiť určite nedajú, no domnievam sa že :
Začnem zoširoka, je mi jedno či to je MG, BMW, Versys alebo čokoľvek, osobne sa mi nepáči asymetricky umiestnený tlmič alebo jednostranne zavesené koleso, myslím si, že je to zbytočná dizajnová uletenosť, ktorá určite nezvýši spolahlivosť či životnosť. V tomto mi bola sympatická Tenere 1200, že nepodľahli tomuto módnemu trendu /aj ked už existuje X rokov/. Tým nechcem tvrdiť, že sa to nedá nadimezovať dostatočne.
A teraz k tým foto čo som dával, tlmič na MG je dole o poznanie zavesený bližšie k osi zadného kolesa. Kedže uhol naklonenia tlmiča dopredu je cca rovnaký, tak pri rovnakom zdvihu kolesa musí mať tlmič MG vačší zdvih. To má za následok, že olej, piest či planžety sa musia pohybovať oveľa rýchlešie a viac na vykonanie tej istej tlmiacej práce, čo spôsobuje skoršie opotrebovanie oleja, kavitáciu, či roztrhanie planžiet. V tomto som úplný laik, ale toto vidím ako podstatný dôvod prečo "neveteránske koncepcie " začali dávať krátkozdvihový tlmič pred zadné koleso.
K hornému zaveseniu : BMW aj ked tiež asymetricky umiestnený tlmič, tak ho aspoň opreli o"uzavretý" nosník základného rámu.U MG je to prakticky opreté o asi tenšiu podsedlovú trubku aspoň v blízkosti spoja z hornou trubkou rámu. Inak myslím si, že práve u cendúr je plusom vymeniteľná podsedlovka, lebo tie motorky sa bežne preťažujú posádkou či kuframi mnohokrát po nespevnených cestách , no takú MG pravdepodobne nemá.
Toľko moje pivnomliečne veštenie z fotky.


10.10.2018 0:09

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

salem79
 Kávičkár 

Mne sa ta motka velmi paci a viem si zivo predstavit, ze ju mam v garazi. Trosku sa obavam, ze pre bezneho priemerneho 2m slovaka bude mozno mala.


10.10.2018 7:41

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tryskac

- a teda co presne je nespolahlive na jednoramennej kyvke?

- je zaujimave oznacovat za dizajnovu uletenost nieco co je v produkcii desiatky rokov a casom a kilometrami overene ako spolahlive dokonca medzi roznymi segmentami motoriek (vedel si napriklad ze aj GoldWing 1800 ma jednoramennu zadnu kyvku?)

- pri Tenere 1200 je ti sympaticka aj hmotnost tej motorky v porovnani s konkurenciou? :-)))

- vsetko co si napisal o pracovnej drahe tlmica je ok ale fakt až kavitácia? :-@

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (10.10.2018 7:45)


10.10.2018 7:43

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tryskac: s asymetrickou kyvkou nemám žiadny problém. prečo? Jednu mám a proste no problem a to mám kopu km a kopu off jazdenia...
Ale k veci - s tlmičom na V85 TT máš recht [dobre] [dobre] [dobre]
Ako som písal V85 vychádza z V9 čo je cruiser, teda nebol predpoklad vysokého zdvihu vzadu a chceli použiť klasicky vyzerajúce tlmiče po bokoch...
No a toto je teda len kompromis - kyvka je rovnaká ale nie je stavaná na centrálny tlmič.


10.10.2018 7:50

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Palika
 Turista 

Máme tu rozdiel v pojmoch, pod názvom cestovne enduro sú dve možnosti. Buď to CESTOVNE je veľkým, alebo to ENDURO je veľkým. Pod Končitou som mal pocit, že u väčšine Motoride jazdcov to ENDURO je veľkými písané, väčšina posudzuje motorku z tohto hľadiska. A aj keď je možné v ľahkom teréne jazdiť hocičím, od Babety po Gold Wing a Harleya, pre skalného "motorajďáka" V85TT bude , ako Viagra light. Do tvrdej akcie s ňou nemôžeš, ale na pláži sa s tým predvádzať v plavkách dáva dobrý pocit, sebavedomie a priťahuje očí žien.


10.10.2018 9:00

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Hmm o tlmici celkom dost, no na kolkatej diskutujucej strane sa zacne riesit motor a 80 koni .. buahahaaa


10.10.2018 9:33

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Awia: "Robí to aj reťaz na každej moto." Si si isty?


10.10.2018 10:13

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: beriem.Ale zas vzhladom na to ze aky jednoduchy je servis MG
tak castejsi vymenny interval oleja v tom zadnom tlmici asi nikoho nezruinuje.
Dam ho dole cez zimu za 10 min a poslem postou , 100 euri a sevas .
Vzdy to bude lacnejsie ako velky servis Ducati, KTM ci Triumph .....
myslim aj s tym servisom tlmica a dodam ze ani retazovu sadu
netreba menit.






10.10.2018 10:36

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 šani a to ze netreba menit retazovu sadu znamena ze kardan je bezúdržbový a večný?

duggo 80 koní je podla mňa tak akurát pre nejakého hipsteríka, ktorý si na veľkú motorku sedne po 1-2 desaťročiach a ani nebude vedieť a bude sa voziť na archaickom zavesení zadného tlmiča.

Povedzme si rovno ziaden cestovatel okolo sveta co je pri zmysloch a ma zakladny anung by si takehoto exota skratka nekupil.

Tuctový vstrom 650 síce pohľady verejnosti priťahovať nebude, ale zato na ňom tú zemegulu spoľahlivo otočíš ak sa rozhodneš.


10.10.2018 10:41

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: janoval: ano som...


10.10.2018 12:01

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: U tejto motorecky nevem ale u stelvia je vyslovene bez udrzbovy,
3,5 deci oleja kazdych 10 tis a jezdis a jazdis, 150 tis uplne v pohode.Skusenosti s kardanom maju dost
Neni to Honda , kde u CT ciek menili zvolavackou vsetky kardany :-)
To ze 80 koni je pre hipsterika.... teraz som predal 83 konove Ducati gt 1000
sprasit v serpentinkach sa s tym dalo vsetko ,nebol som o moc pomalsi ako s 1190, kone potrebuje len ten kto nevie jazdit :-)









Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (10.10.2018 12:04)


10.10.2018 12:10

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

wiese
 Turista 

Ikona

myslim jednostranne uchytenie zadneho kolesa sa robilo na zaciatkoch pre rychlu demontaz zadneho kolesa,teraz je to zu len moda,vyzera to zaujimavo ,netuctovo.tak ako aj mrakodrap sa na vrchu kyve do strany, tak aj koleso z jednostrannym uchytenim robi to iste,vola v kolesa je zarucena. v terene ta vola vznikne pekne rychlo,na rozdiel od normalneho uchytenia.a mozu tam davat hlinikovy odliatok akokolvek masivny,vzdy je to kolese trocha nepokojnejsie.


10.10.2018 12:46

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: wiese: dúfam že sranduješ.... a dúfam že aj na aute máš kolá chytené oskou durch a z oboch strán... :-) Robíte z toho kozmickú vedu, a nič to nie je... ;-)


10.10.2018 12:51

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

brazel
 Kávičkár 

Ikona

wiese , ale na tejto Guzzi jednostranné uchytenie nie je , tak je zbytočné to pitvať .

Ale pokročíme ďalej tým , že si všimneme a uvedomíme , že je tam len jeden tlmič , čo je ohľadom vyváženia motorky fajn (tlmič na jednej strane - koncovka výfuku na druhej) , ale pre životnosť ešte väčšia ko....na , ako keby boli tie tlmiče dva .
Aj maliarsky rebrík má v strede retiazku , aby sa majster aj s kýblom farby neocitol na zemi .
To isté robí tlmič , spája kostru s kyvnou vidlicou , tu síce s dvojitou , ale iba jedným tlmičom , úúúplný úlet (skôr Outlet) . 8-)


Heuréka !!! Netrvalo ani rok (iba jedenásť mesiacov) a niektorým sa už otvárajú oči . No . A ani to nebolelo . [dobre] :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (10.10.2018 12:52)


10.10.2018 12:57

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Re: wiese: preto najsilnejší sériový superbike planéty má jednostrannú kyvku, že? Nežartuj :-}

Re: Awia: [dobre]


10.10.2018 13:32

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 - ak by si sedel na rovnakej motorke ktora nema 80 ale 160 porazil by si na silnejsej motorke sam seba?

ak by si sa porazil a zaroven plati tvoj vyrok ze kone potrebuju ti co nevedia jazdit -> nevies jazdit.
ak by si sa neporazil potom plati ze ani dvojnasobok vykonu ti nepomoze aby si bol lepsi -> nevies jazdit

pomerne neprijemne si sa zamotal... nechcel by som :-))) :-D [dobre]

p.s. popri tejto vsetkej tautologii som pomerne presvedceny ze jazdit vies, akurat ten vyrok s vykonom je podla mna neuvazeny


10.10.2018 13:59

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: Myslím že alexa7 sa vôbec nezamotal. to len ty vychádzaš z predpokladu že cieľom jazdy na moto je dosahovať nejaký čas a/alebo niekoho porážať...

Ak cieľom jazdenia je číra radosť tak tá môže byť na 80 koňovej motorke násobne vyššia ako na 160k. Všetko záleží len od jazdca jeho chuti a potrieb. A už vôbec sa nemusíme baviť že kone nie sú vôbec všetko ;-) >:-)


10.10.2018 14:06

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia vsetko to co si napisal je pravda ale zaroven to vobec nekoresponduje s alexovou vetou "kone potrebuje len ten kto nevie jazdit" na ktoru som reagoval

ja zas tvrdim ze okrem ineho plati ze ak vie niekto jazdit tak kludne moze na "číru radosť" potrebovať kone

ale inak je to pekná motorka to Tutto Terreno


10.10.2018 14:17

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: Tutto Terreno je Tutto moto mne sa ľúbi, 150 koní nepotrebujem. a korešponduje to úplne :-)


10.10.2018 14:55

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Awia: na huske mi retaz pri akceleraci kyvku hore netaha ;)


10.10.2018 15:21

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Awia prosim ta ty si zasa vztahovacny a beries to na seba a podla seba.... ak by som mal mat rovnaky meter len otocit to na opacnu stranu tak potom mozem povedat ze nikto v motoGP nevie jazdit lebo vsetci potrebuju kone.

To ze si Alexa pojazdi na 80 konovej motorke k jeho spokojnosti neznamena ze by na 160 konovej bol menej spokojny. To ze na nej predbehne 1190 hovori o tom ze ten na tej 1190 jazdit nevie a teda ani tie kone nepotrebuje ktore ma lebo mu nepomozu.

Chapeme sa?

Vykonova rezerva nemoze byt nikdy na skodu.


10.10.2018 16:16

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Raptor nuz podla mna si tuto moto kupi clovek, co uz vie co chce a presiel si dakym motozivotom. Hipster nejazdi na endure, no a ten co nevie aky ma tlmic pod zadkom, alebo ake zavesenia existuju, si kupuju nove bmw gs.


10.10.2018 18:10

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Sypem si popol na hlavu lebo v príspevku z 09.10.2018 11:47 som napísal kraviny. (brazel mal pravdu :-) ) Áno reťazový pohon tlačí kyvku hore. Ale blbosť som povedal pri kardane kde je to naopak. Takže svoj príspevok opravím a zároveň otváram tému Len Tak: Tech talk: Zadná kyvka reťaz vs.... - kde o tom môžeme pokecať...

Re: raptor: Vzťahovačný nie som, iba som vyjadril súhlas s alexa7 :-) V MotoGP jazdiť vedia, tam ide o preteky, čas, výkon... každý kôň navyše dobrý, ale aj tam dobre vedia že iba kone im preteky nevyhrajú, je problém ich aj na cestu preniesť... podvozok je viac ako dôležitý...
Ako jazdí alexa a ako je spokojný ja neviem. Ja som napísal iba za seba, že ja sa viac zabavím na 80-koňovej ako na 160... A ak sa bavíme o bežnej premávke a jazde v nej tak nemám strach že ten na 160k mi ujde... Ale veď nie sú to preteky ale zábava... že... ;-)

Takže mne na tejto Tutto Terreno výkon nevadí lebo som jazdil ten motor vo V7 kde je ešte slabší a viem aké to bolo...


10.10.2018 19:54

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

začnem odzadu : mám taký pocit, že nie je pravda, že dôsledkom použitia reťazového prevodu je že kyvku ťahá smerom hore.
Tento vysledný pohyb je hlavne následkom vysokého ťažiska a zotrvačnosti hmoty moto+jazdec.
Janoval má pravdu. Je možné, že preťažená motorka bude na kyvke klakať a tá istá pri nízkom ťažisku a malom zaťažení zdvihne a pritvrdí zadok- zdá sa mi ,že tak reagovali niektoré SŠ pri výjazde zo zákrut. To či kyvka pojde hore alebo dole závisí od toho, či záberový bod rozety je nad alebo pod priamkou vedenou cez pastorok os kyvky ASI.
Raptor, Awia ja som nenapísal, že je to nespoľahlivé, ale že takéto asymetrické riešenia nezvyšujú životnosť a spolahlivosť oproti klasike . A áno až kavitácia viď. napr. totosk.wikipedia.org/wiki/Kavit%C3%A1cia
Alexa u inej moto Ti vadí napr. výmena ložisiek krku riadenia po cca 40-50 kkm - áno je to pravda ak sa jazdí ostrejšie v teréne a následkom toho je čapaté predné koleso a to potom vyčvachtá ložiská.
No u MG Ti nevadí - a to mám z Tvojich príspevkov : výmena tesnenia veka ventilov po každej kontrole - mimochodom po koľkých km je predpis? Či častejší servis zadného tlmiča .
Nemáš na MG meter v cóloch namiesto centimetrov? >:-)


10.10.2018 19:55

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Janko , mozno my zle rozumies , ale stojim si za tym za konikmi bazia hlavne ti menej
skuseni. Ja nemam identicke motorky , ale dam ti priklad identickych. Myslis si ze ak pojdu rovnaki rideri
na Multistrade 950 a druhy na 1250 , trebars na Stelvio, ze ten na 1250 bude hore kupovat hore magnetky kym ten na 950 dorazi?
Dlhe prevody pri prekonovanych motorkach , zbytocny objem , vaha rotujucej hmoty to vsetko casto
ubera zo zabavnosti a hravosti. Casto menej je viac.
Na 1190 ked sa chcem “zabavit” ze jej nalozim , tak mi ide vyslovene o zivot a to mam cosi za sebou.
na mensom objeme sa bavis , tocenim, radenim ...a neprekracujes pri tom dvojtrojnasobne povolenu
rychlost :-)




Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (10.10.2018 20:06)


10.10.2018 21:09

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Anton Horváth - Bjorni
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

Awia svojho casu pisal, ako bol v alpach na NCcku (35KW) a pokial sa na ten clanok pametam, tak sa moc nestazoval a uzil si to. A to bol s partiou na 80+KW motorkach. Dokonca pisal nieco take, ze v niektorych pasazach, kde slo o styl jazdy im bol viac ako vyrovnany, ale v inych samozrejme nestihal - ale pochopil som to tak, ze na turistiku aj to staci, takze asi naozaj nepotrebujeme 120 KW. Aj ked uznavam, ze rezerva neuskodi nikdy, ale ked je niekto kochac, tak naco.

Kazdemu robi radost nieco ine.

Alebo v teme 60 KKm nie je na moto vela tu (nepametam si meno) pisal, ze cestuje kus sveta na CBF125 (alebo CB125F - to si uz nepametam) a netvaril sa, ze na tej motorke trpi.


10.10.2018 21:43

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

svisto
 Kávičkár 

Uf, keby tieto naše perly čítali ľudia, čo tú motorku navrhli, tak by sa asi aj potešili, že koľko kontroverzie so sebou táto Guzzi vezie :-D
Musím pogoogliť, či nenaájdem nejaké automotive fórum o ložiskách :-D

Je aká je. Komu sa ľúbi, nech si ju skúsi a možno aj kúpi. Komu sa neľúbi, nech ostane pri tom, čo ho robí šťastným. Ostatné je "flame".

Ja Guzzi držím palce. Nie som fanda aktuálnej modelovej rady, ale dúfam, že touto cestou zarobia na novodobú civilnú MGS 01. Viem, že by som zďaleka nevyužil jej potenciál. Stačí mi málo koní a napriek tomu neviem jazdiť ;-) , ale chcem ju a strašne a veľmi, lebo sa mi páči, lebo ma teší jej "netradičnosť", lebo mi srdce rozohrejú jej vibrácie a zvuk.

Ten, kto bude pozerať Guzzi určite nepozerá CB od Hondy ani nič podobné. Tak isto, kto chce GS od BMW, tak nebude rozmýšľať nad Stelviom. Opačne by to možno šlo :-)))

Ak sa bavíme o spoľahlivosti, tak je to skôr o voľbe dodávateľov komponentov, ich počte a o skúsenom servise. Dodávatelia komponentov sú pre všetkých často zhodní. Počet určuje komplikovanosť systému a servis je kapitola sama o sebe. Guzzi používa veľmi jednoduchú techniku a ak by aj bol prúser, tak prinajhoršom v Čechách alebo v Rakúsku to človek porieši.
Mal som problém s RJ, ktorú používa Guzzi, ale nájdeme ju vo veľka motkách s jednou lambda sondou aj od Kawasaki, Ducati, Hondy a pod. Zobral som Brevu za hranice do Čiech a problém vyriešený ku maximálnej spokojnosti kvalitou, prístupom aj cenou.

Aj "menej high tech" ale overené riešenie od výrobcu A môže fungovať lepšie, ako "super high tech" riešenie od výrobcu B, ktoré ale reálne odskúšané nie je a testuje sa v prevádzke. Tak isto to môže platiť aj naopak.
Čo ešte zaváži je, že koľko takýchto riešení, ktoré sa štatisticky kazia, jednotlivé motorky obsahujú.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil svisto (10.10.2018 21:45)


10.10.2018 22:38

Re: Moto Guzzi potvrdila cestovné enduro V85 TT

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja to mam spocitane presne.
V mladych casoch, ked som bol stihly a nenarocny, platilo..
Na 2t pre jednu osobu aspon 8kW, pre dve osoby, aspon 14kW.
Stredna univerzalna, viac endurovita moto v 2t prevedeni, aspon 20kW /KTM 250 a pod./
Postupujuci vek a skusenosti hovoria, ze pre 4t, je jedno kolko ma valcov, krutak a pod. Solo jazdec aspon 30kW+ ak to nieje len na vylety a okolokomina a do roboty skuter. Tam sa clovek uskromni az z 18kW.
Pre dvoch aspon 50kW a viac nezaskodi. Teda skusenost mojej obludnosti plus bagaz, 60kW je fajn.
100kW je super, ale cena rastie prilis exponencialne, od tych 50kW na hor.
V nasich zemepisnych sirkach sme si zvykli lahko na 80kW a viac.
Ale nieje davno doba, ked stare poctive vyducho-olejove chladene 4T 1000ccm, mali okolo 70kW..
A stare poctive CCC, hoci aj vodniky, mali pri objeme okolo 800ccm, niekedy aj 40kW!.
Taka honda magna, co bol taky kriznik z motorom z VFRy, mal aj 65kW, pri 750ccm.
Ale taka univerzalna KLE 500, musela vystacit z 35kW.
BMW 1100GS zacinala v 89 so 48kW a koncila pri 60kW v roku 99.


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.