Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3955 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28572
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11559)

Zadretý motor KTM 250 EXC - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZadretý motor KTM 250 EXC - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
08.10.2006 17:19

Zadretý motor KTM 250 EXC

revuce
 Bahniak 

Mám KTM 250 EXC, r.v. 94. Bol na nej menený piest, krúžkz a nová vložka do valca a od vtedz bolo na nej vzjaydené asi 6 nádrží. Je možné, že tá vložka, alebo výbrus nebol dobre spravený, lebo už druhý krát mi zadrelo motor a ja neviem absolutne prečo.
Lejem do benyínu polosyntetiku Valvoline v pomere 1:50.


08.10.2006 18:11

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

SOLBERG
 Jogurťák 

Ikona

a aku znacku?mozno je chyba v oleji...pomer 1:50 je dost malo...ja by som dal 1:40...nehovoriac o zabehu kde musis dat oleja viac...a ak si nedal valec vyhonovat je mozne ze sa ti nema kde drzat olej a preto ti ju zadre...


08.10.2006 19:53

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

TRUBA
 Bahniak 

Ikona

ktm exc 250,rv 94 ma vlozku?v ktm vtedy este nikasil nepoznali??? :-O


08.10.2006 20:08

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

ked moja ex Aprilia RX 125 R.V. 92 mala nicasil KTMa duplovane ale za tolke roky po tolkych majiteloch sa niekomu nechcel davať novi nicasil a šturil tam vložku :-((((((


08.10.2006 20:13

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Kto je vyrobcom piestu vlozky a kto to tam montoval a aky olej to tam lejes????
PS: 1:50 to sa mi zda malo tak to udava manual?


08.10.2006 20:15

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

1:50 :-@ sa mi zda malo a este polisintetiky :-~ ja davam plnu syntetiku a miešam v pomere 1:40


08.10.2006 22:48

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

marektm
 Edvenčr 

Ikona

alebo je piest odlievaný nepodarok, alebo máš chudobnú zmes


09.10.2006 7:22

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

karol1
 Bahniak 

Ikona

Aký máš kompresný pomer ? , nie je tam náíhodou pichnutý piest z ČZ 513?
Aký máš predstih?
Akú máš antidetonačnú štrbinu?
Aké máš natryskovanie karburátora?
Máš zoradenú hladinu v karbíku?
Akej tepelnej hodnoty máš sviečku?
Máš v poriadku gufero na kľukovke pod zapaľovaním?
Nenacápal si pri montáži pod valec silikón?
Funguje vodné čerpadlo?
Odvzdušnil si hlavu valca ?
V akom jazdnom režime Ti zadrie?
Kde na pieste sú stopy po zadretí?

1:50 pri vložke bohate stačí


09.10.2006 16:24

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

revuce
 Bahniak 

To vložkovaie robili v Lovčici, je tam piest originál Wiseco. No ja myslím, že olej je v poriadku, lebo aj moji známi, čo majú takéto ročníky lejú 1:50 Valvoline polosyntetiku. Avšak tie guferá budú možno opotrebované. Ale aj tak mám namiesto prevodového oleja motorový, práve kôli takýmto prípadom, keď prepúšťa gufero, aby nezadrelo motor.


09.10.2006 21:47

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

soson
 Bahniak 

Ikona

karol1:revuce pise ze mu to robili v LOVČICI.mal by si sam najlepsie vediet ci je tam ,,piest pichnuty s ČZ 513".
chlapik mi asi 2 tyzdne po predaji tej TM vola ze sa mu zadrela či čo.boh vie ci tam nebol piestik s čézetky...
este nieco:co je to antidetonačná štrbina?

,,To vložkovaie robili v Lovčici, je tam piest originál Wiseco"-len aby...


09.10.2006 21:51

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

soson
 Bahniak 

Ikona

keby som sa mal s kym stavit,uz by som vyhral,lebo po precitani prveho prispevku som si povedal--stavim na ze to bolo robene v lovcici. :-)))


10.10.2006 6:46

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

karol1
 Bahniak 

Ikona

revuce - spomínal som gufero pod zapaľovaním ! Ak je opotrebené , pricucáva falošný vzduch a teda ochudobňuje zmes.Väčšinou sa to dá zistiť po demontáži zapaľovania - gufero je "oslizené"
A ešte raz sa pýtam , kde sú na pieste stopy po zadretí? A keď to spravilo prvý krát , rozobral si to?

Medzi dnom piestu a okrajom hlavy valca mimo poľgulového (väčšinou) spaľovacieho priestoru, vznikne v hornej úvrati medzera o hrúbke cca 1 mm (honda CR 250 predpisuje 0,55mm) , ktorá obmedzuje detonácie motora a teda umožňuje vyšší kompresný pomer oproti klasickému polguľovému spaľovaciemu priestoru. Táto medzera sa voláantidetonačná štrbina.


11.10.2006 21:39

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Daj vedieť, kde sa piest zadrel a pri akom jazdnom režime. Možno to uľahčí nájsť príčinu.
Kompresiu a antidetonačnú štrbinu by som v tomto prípade vylúčil.


12.10.2006 6:52

Re: Zadretý motor KTM 250 EXC

karol1
 Bahniak 

Ikona

Kompresiu by som nevylučoval z dôvodu možného viacnásobného zrovnávania hlavy. Už som sa stretol , že po poskladaní (a konkrétne na KTM 250) bol kompresný 22,5:1 - to tam mohla ísť rovno nafta . Riešili sme to osadením piestu s plochým dnom miesto vypuklého.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.