Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3011 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28558
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17008)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11550)

Jawa 250/559/02 - dobree dobija? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 250/559/02 - dobree dobija? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
17.04.2007 22:46

Jawa 250/559/02 - dobree dobija?

Zdravim všetkych majsterkov a jawakov. Mam taku otazocku na srdci ohladne mojej jawky 250/559/02. Mam skrinkovy regler, a neak mi zacala posviecovat kontrolka dobijania na volnobehu.Viem zda sa to uplne normalne,no aj ked zvisim otacky na karbesi tak nepomaha, zhasne az ked su ozaj vyssie, alebo pridam, no znovu sa rozsvieti. Myslite ze je to normal, nerad by som rypal do reglera. Este pre uplnost, bateriu mam iba 6Ah, mala by byt 14Ah. Uhliky, vsetko ostatne je nove. Dik ak daco.


17.04.2007 22:50

Re: Jawa 250/559/02 - dobree dobija?

libbak
 Čoprák 

Ikona

napis gargoylovy on by ti mohol poradit...skus.. ;-)


18.04.2007 13:03

Re: Jawa 250/559/02 - dobree dobija?

roman
 Turista 

Ikona

No ano je to normalne teda ako sa to vazme. Ten skrinkovi regler ak das z neho dole kryt (jedna srubka a nic tym nepokazis ak si to pozries) tak ma dva spinacie body. jeden je z medeneho pliesku, ktory sa prihyna tak aby ti to nezhasinalo ak mas primerane otacky ale pozor lebo pri nizkych otackach ho musi rozopnut.

Ale samozrejme najpr pozri elektriku a skontroluj ci mas vsetko dobre zapojene.


18.04.2007 15:58

Re: Jawa 250/559/02 - dobree dobija?

krokodyl
 Skútrista 

Do reglera sa neryp. Ked ho 'prestavis' potom ho uz nikdo neda do kopy.
Najdi si elektrikara a daj si zistit ci nemas medzizavitove skraty na rotore.
To je podstatne pravdepodobnejsia moznost.

Pokial sa regleru nieco vazne nestalo (napr. do neho nenaprsalo), tak nema dovod sa 'pomaly' kazit, ale odisiel by uplne naraz.
Da sa na nom pozriet, ze ci nema opalene kontakty. Ak hej, tak ich treba zacistit (najlepsie pilnikom, horsie vode odolnym smirglom, najhorsie obycajnym smirglom). Ale predtym ako to zacnes pilnikovat odpoj baterku.
Druha vec co sa da pozriet je odpor ci nie je spaleny (taky tehlovocerveny alebo zeleny valcek zo spodu).

Pokial si si neni uplne isty kde je problem, tak regler nenastavuj. Inak budes mat doma nedobijajucu motorku + dodrbany regler


18.04.2007 18:29

Re: Jawa 250/559/02 - dobree dobija?

baho
 Skútrista 

Ešte pred rýpaním sa v regléri skús dať dole stator, a pozrieť, či nie je znečistená dosadacia plocha uhlíkov na rotore ( kolektor). dá sa to vyčistiť aj obyčajným kartáčom, potom ešte vyčisti drážky medzi lamelami kolektora. neboj sa dať dole stator, predstih tým nerozšteluješ.


18.04.2007 23:29

Re: Jawa 250/559/02 - dobree dobija?

dakujem za rady, no chcem este uviest ze rotor je uplne novy, nasiel som ho v starych zasobach, Co sa tyka kontaktov, tak to skontrolujem, no je to po renovaci, tak nemyslim. Akurat ta slabsia bateria ma trapi... A co sa tyka toho odporu, tak na reglery vôbec nie je co je cudne... Viem ze sa nahradza potom myslim (cievkou na statore), neviem presne, ale nie som si isty ci aj to nie je odpojene. Ci to by uz vobec nedobyjalo...? Testujem to iba tak, ze ked odpojim baterku a pridam plyn, masina zatim ide, aspon ze :-)))


19.04.2007 11:44

Re: Jawa 250/559/02 - dobree dobija?

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Ja som mal podobný problém na JAWA350.352 Mám skrinkový reglér už bez odporu ale s vinutím na cievke. Vždy po odstavení moto po jazde som zistil, že napätie na baterke nie je ani 6V! a pritom dobíjanie akože išlo. Zaradil som pokusne medzi prívod od baterky a takisto na prívod od dynama dvojitú diódu, aby netiekol prúd z baterky do dynama. Zatiaľ to testujem a mašinka behá normálne. Treba ešte povedať, že som sa "rýpal" do regléra a ..ako píšu iní -je to oživot nejako to vôbec nastaviť.
Baterka z nižšou kapacitou by určite nemala spôsobovať, že dobíjanie ide len od vyšších otáčok. Skôr naopak, baterka by sa mala skôr nabiť a teda dobíjanie by nemalo svietiť.
Ja sa domnievam, že chyba je v regléri - treba vyčistiť a nastaviť kontakty. K tomu ale treba elektrikára a hlavne merať napätia a prúdy.


19.04.2007 12:26

Re: Jawa 250/559/02 - dobree dobija?

krokodyl
 Skútrista 

len na doplnenie.

1, dobíjanie sa kontroluje voltmetrom, ampermetrom (podobne ako doktori netestujú zlomené nohy tak, či sa na ňo vieš postaviť alebo nie, ale používajú roentgen). Doktor síce vie že noha na ktorú sa nevieš postaviť je zlomená, ale že kde a ako to nezistí. Podobné je to aj s dobíjaním. Zistiť že nefunguje tak ako má a nájsť príčinu je rozdieľ.
Možno že TY to zvládneš a dokážeš to aj bez merákov, ale hlavne nebuď prekvapený (a počítaj s tým) keď nie a bude ťa to stáť viac ako by mohlo

2. Tie staré motorky nikdy nebudú dobre dobíjať, najmä v dnešnej dobe, keď sa musí celý deň svietiť a najmä v meste. Predná žiarovka, zadná žiarovka, brzdové svetlo a motor na voľnobehu (napr. na križovatke) = to nikdy také staré dynamo neutiahne.

3. Diody nie sú riešenie - každá dioda zníži napätie o cca 0,7 V. Okrem toho z baterky by mal do reglera tiecť spätný prúd. Ten zabezpečí rýchlejšie odopnutie reglera + zabráni odmagnetovaniu statora. Podobne prúd cez kontrolku dobíjania by mal pomôcť nabudiť dynamo.

5. Odpor by tam niekde nejaký mal byť - inak regulátor nevie regulovať.

4. Medzizávitové skraty môžu byť aj na rotore, ktorý z vonku vyzerá dobre. Môžu vzniknúť napr. pootočením plechov rotora. Problém je že sa to dá otestovať len na zvláštnom prípravku (treba sa opýtať ľudí čo prevíjajú motory)

6. Najprv treba všetko dobre skontrolovať (káble, spoje, uhlíky, stator), potom by bolo dobre skúsiť druhý regler (pozor na ten odpor, môže byť s a bez) a potom vybrať rotor a dať ho otestovať.

7. Keď dáš dole stator, predstih sa ti určite zmení. (ale nemal by sa zas až tak moc aby si nenaštartoval). Takže keď si budeš istý, že problém je vyriešený a už to nebudeš opätovne rozoberať, tak ho prekontroluj (alebo keby si nevedel naštartovať po poskladaní).

8. To proste patrí k veci - tým sú tie staré veci krásne, že sa s tým môže človek hrať.
Len je dobré keď ti má kto poradiť (alebo aspoň knihy čítať - napr. jawamania.cz)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.