Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2886 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26523
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15983)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10540)

Brzdenie motorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBrzdenie motorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Brzdy.

Predchádzajúce | 1 2 |

28.09.2010 9:23

Re: Brzdenie motorom

Perno
 Kávičkár 

Ikona

tak potom sa budeme na tie moto len pozerat a tlacit ich :-))) :-)))


28.09.2010 8:53

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres: nie len motoru ale aj motorkarovi


27.09.2010 20:06

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

:-)))
[dobre]
...kvak...


27.09.2010 19:52

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Z toho všetkého vyplýva, že motoru najviac škodí jeho používanie.


27.09.2010 19:49

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

matus -múdro....A aj vačky.
...kvak...


27.09.2010 10:53

Re: Brzdenie motorom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

skus najazdit 50.000km s motorom na volnobehu, rad si pozriem ako taky motor vyzera.

EDIT: v manuale k motorke mam napisane, ze mam jazdit stale so zaradenou rychlostou, lebo pri jazde volnobehu sa nedostatocne maze prevodovka.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (27.09.2010 10:54)


27.09.2010 10:20

Re: Brzdenie motorom

dando
 Bahniak 

brzdenie motorom nie je nejako extra vyhodne lebo motor bezi a tym sa opotrebuje. keby som chodil 50% do kopca a 50% z kopca dajme tomu 100 000km tak pri brzdeni motorom sice setrim palivo/pri EI/ ale stracam rychlost a hlavne motor bezi cize motor by mal najazdenych 100 000km. ak vsak budem vyradovat tak sice palim male mnozstvo benzinu na volnobeh a budu sa drat platnicky pri brzdeni, ale nestracam rychlost a motor bude mat najazdenych iba 50 000km+nejake tie mh na volnobehu, nehovoriac o 50% setreni prevodovky a diferaku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (27.09.2010 10:21)


26.09.2010 11:36

Re: Brzdenie motorom

Perno
 Kávičkár 

Ikona

ked mas dual sstem drzdenia je ti jedno ktoru stlaci brzdia obi dve :-)


24.09.2010 6:52

Re: Brzdenie motorom

josi
 Kávičkár 

Ikona

egres2: T603 bolo usporne auto. Pri rozumnej jazde sa dalo ujazdit do 10 lt. na special (2.50 Kcs/lt.). Uspornejsie ako Volga 24, do ktorej si musel liat pri vyssej spotrebe super (3 Kcs/lt). Ale Skoda 1000 MBX (2 karburatory) mi zrala 15-17 litrov.
Inak podtlak za skrtiacou klapkou je pri volnobehu podstatne vacsi, ako pri plnom plyne...


23.09.2010 23:12

Re: Brzdenie motorom

>:-) [dobre] Dokonca obe >:-)


23.09.2010 23:04

Re: Brzdenie motorom

pepopep
 Kávičkár 

Ikona

niekedy je dobre pouzit aj zadnu brzdu - hovorili chalani v krcme.


23.09.2010 22:49

Re: Brzdenie motorom

janoval, ale ten regulátor sa pohne (podľa nastavenia) až od 2000 -2500ot/min, navyše začne pracovať akceleračná pumpička, takže by to mohlo fungovať v pohode... Asi >:-)

Len pre zaujímavosť: aj na úplne jednoduchých motocyklových karburátoroch (napr. Jawácke) má volnobežná dýza (a nastavenie voľnobehu) výrazný vplyv na zrýchlenie (ale aj na spotrebu ;-) ) - a to až do dosiahnutia cca 60 % maximálnych otáčok. Potom však už nie, všetko ide cez hlavnú dýzu...
(Pre istotu zdroj: ing. Pavel Husák: Sportovní motocykly, Naše vojsko, Praha >:-) )

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 22:50)


23.09.2010 22:27

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres: :D ako si sa v tej dobe dostal k takemu autu sa radsej ani nepytam >:-) ... No dnes keby si kupim to auto (na nedelne vylety po okoli), tak na spotrebu by som asi nehladel.


23.09.2010 22:24

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

papi: Ale podtlakom riadeny regulator predstihu je tam koli akceleracii, z toho mi vyplyva, ze ak budes akcelerovat, tak si odpojis volnobeznu trysku a tym padom ochodobnis zmes, alebo sa mylim? Ale ak by sme spojili tvoj vynalez a moj spinac na plynovom pedale, tak by to hadam aj mohlo fungovat.

Len teoretizujem, s tym karburatorom nemam ziadne skusenosti.


23.09.2010 22:23

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

janoval:
Mal som ju v roku 1983 a policajti mi namiesto zastavovania salutovali :-D
V zime keď som pustil bufík tak ručička na palivomere robila ventilátor.Po roku išla preč.


23.09.2010 22:18

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres: ty si mal tatru 603? Ja ti zavidim, raz ked budem mat cas, tak si to auto kupim, nech zere hoc aj jablone okolo cesty.


23.09.2010 22:16

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

hej, teraz som si vsimol, ze josi to tu uz spomenul.

Inak nic to nemeni na tom, ze Albion sa myli. Ak sa nezatvori volnobezna tryska/kanalik, tak motor bude cucac benzin v zavislosti na otackach.

A ten moj telegram hore hovori len to, ze ak su otacky vyssie ako volnobezna a zaroven klesaju v case, tak sa tryska zatvori. Inak je otvorena. Telegram hore je pre procesorik za 10 korun, ktory by to uriadil.


23.09.2010 22:16

Re: Brzdenie motorom

môj Bizon žral aj 16/100 km, karbec fí 32 >:-)

Tak som ho radšej predal. >:-)


23.09.2010 22:11

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:
>:-)
S kamošom sme laborovali na mojej Tatre 603 /žrala chodcov/ :-D v spojitosti s ekonomerom a karbecami .Ale nejako sme to nedotiahli tak som ju radšej predal.


23.09.2010 22:11

Re: Brzdenie motorom

No, medzitým sa tu objavil príspevok (21:41)

janoval, jasne, u Jikovoch to boli amatérske napodobňovania nejakých zahraničných karbecov (Amal? Weber? Dellorto? čo ja viem? >:-), josi ( [dobre] ) to včera aj upresnil, že u Škodovkách to neboli sériové riešenia z fabriky...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 22:13)


23.09.2010 22:04

Re: Brzdenie motorom

>:-) Samí Bernoulli :-D Čo tu dávate hlavolamy, súvisí to vôbec s témou ? >:-)

egreš, odpovede predsa vieš >:-)

No a podtlakový snímač môže byť predsa len hadička napojená na navrtanú dierku priamo do difuzora, druhý koniec hadičky sa napojí na tlakový (napr. membránový) mikrospínač a je to... Až tak zložité to zas nie je...Zopne, rozopne, alebo aj-aj...
Podtlak sa dá využiť na rôzne finesy, posilovače, regulátory, blablabla...

janoval, tvôjmu telegramu tam hore moc nerozumiem >:-) . Moc sa mi nad problémom ani špekulovať nechce - tak len nápad, ako by som to asi najjednoduchšie riešil:
Aj podtlakom riadené regulátory predstihu mali východiskovú polohu (na voľnobehu). Stačí na ten "spodný" doraz pridať kontakt, ktorý zabezpečí, aby voľnobežný systém fungoval - je to len vec zapojenia. Pri brzdení motorom sú otáčky vyššie, ako voľnobežné, ten regulátor nie je v nulovej polohe a môže napr. blokovať voľnobežný systém - až do dosiahnutia voľnobežných otáčok - potom ho pustí, aby motor neskapal. Po vypnutí zapalovania sa vypne (voľnobežný systém) zase, lebo sa vypne všetko...

Vyprdnite sa už na to, nech žijú striekačky! :-D


23.09.2010 21:41

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

toto som nasiel v jednej diskusii: "U karburátoru byl pouze elektromagneticky ovládaný ventil na uzavírání volnoběžné trysky (sériově spínaný napětím spolu se zapnutím zapalování - původní záměr bylo odpojovat volnoběh při brždění motorem, v sérii se to nikdy nemontovalo, i když vím o několika kutilech, kteří si toto zařízení dobastlili)"

Tazko povedat nakolko je ta informacia doverihodna, ale aspon vieme, ze sa to da. Dasa brzdit s karburatorom s minimlnou, alebo ziadnou spotrebou.

A aj tak sa tesim, ze som sa nieco nove dozvedel.


23.09.2010 21:18

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

papi pravdu mas, chyba tam este else k tej prvej podmienke, ktory by to vypol. Len som chcel ukazat, ze netreba ziadne slozite podtlakove spinace.


23.09.2010 20:59

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:
Jsne že volnobežný systém je mimo ale hovoríme o podtlakovom snímači v sacom potrubí.
Aj tak ma zaujíma či pred klapkou alebo za klapkou.


23.09.2010 20:54

Re: Brzdenie motorom

:-D :-D :-D tá Čertovica [dobre] :-D :-D :-D

Pri plnom plyne je voľnobežný systém v lepších rodinách "ad acta"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 20:56)


23.09.2010 20:52

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:
Pri plnom plyne je rýchlosť prúdenia vzduchu na saní menšia alebo väčšia ako pri zatvorenej klapke pri tých istých otáčkach?
Pri plnom plyne je tlak vyšší alebo nižší na saní ako pri zatvorenej klapke pri tých istých otáčkach?
Pri plnom plyne je podtlak vo valcoch vyšší alebo nižší na saní ako pri zatvorenej klapke pri tých istých otáčkach?


23.09.2010 20:43

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:
Na škode 120 dolu čertovicou áno :-D


23.09.2010 20:36

Re: Brzdenie motorom

janoval:

A motor skape na volnobehu :-D

egreš, pri plnom plyne brzdíš motorom?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (23.09.2010 20:37)


23.09.2010 20:21

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

magSpinac = 0;

for (;;)
{
rpm = getRPM();
if (rpm > rpm0)
{
if (rpm(t-1) > rmp) magSpinac = 1;
else magSpinac = 0;
}
rpm(t-1) = rpm;
}

magSpinac -> vystup kontrolera na magneticky spinac sktrenia volnobeznej trysky
rpm0 -> volnobezne otacky
rpm(t-1) -> otacky v case t-1
rpm -> aktualne namerane otacky

A ani dalsi snimac netreba.

Alebo este jednoduchsie spinac na plynovy pedal. Ziadne podtlakove spinace a podobe kurvitka netreba.


23.09.2010 19:10

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

josi:
A pri "plnom"plyne nie je väčší podtlak pred klapkou?


23.09.2010 16:57

Re: Brzdenie motorom

josi
 Kávičkár 

Ikona

egres2: staci 1 signal - podtlakovy spinac v sacom potrubi nastaveny na trosku vyssi podtlak, ako je pri volnobehu (vyssi ako na volnobeh je len pri brzdeni motorom).


23.09.2010 9:47

Re: Brzdenie motorom

Koudy248
 Turista 

Ikona

Chlapi, ak chcete šetriť motor, tak to musíte robiť ako ja.
Včera som urobil cca 7km a potom som si doviezol kazisveta na vozíku. :-)))
Zadná pneumatika vypovedala službu.
A v SO na diskoch chodia iba stredoškoláci, skrátka čo chodili do školy iba v stredu a skončili v piatej triede s celým invalidným dôchodkom.
PS: šetriť sa oplatí :-D


23.09.2010 9:08

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Pedro26:
Spojka netrpí. :-D
Ona je na to vyrobená aby znášala prenos sily pri rozbiehaní a pri brzdení motorom a radení.
papiboy:
Inak som rozmýšlal odkial bral ten elektromagnetventil signál?
Brzdenie motorom znamená -zatvorená klapka a otáčky vyššie ako voľnobežné počas časového úseku dlhšieho ako napr.pri preraďovaní..Tzn.že by musel spracovať dva signály a vyhodnotiť ich v čase .Alebo?


23.09.2010 0:44

Re: Brzdenie motorom

Pedro26
 Jogurťák 

Ikona

motor nie, ale netrpi tym spojka???


22.09.2010 22:35

Re: Brzdenie motorom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

a zas som o nieco mudrejsi ;)


22.09.2010 21:29

Re: Brzdenie motorom

Nie že by som sa potreboval obhajovať, ale náhodou Dršatu som mal na poličke, tak som prefotil časť 23. strany:

Pozri obrázok

Mám aj od F. Meissnera (= eso z NDR) o Trabante, aj manuály niekde - len sa mi nechce hladať. Píše sa tam o voľnobežke v podstate to isté a okrem toho nič iné...

Plus otázka: Čo sa vyučuje v autoškole, alo sa jazdí z kopca? (Bez ohľadu na 2T-4T, blablabla). Vodičák máš vôbec?

Albion, zdroje, daj svoje zdroje.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (22.09.2010 21:34)


22.09.2010 20:51

Re: Brzdenie motorom

josi, [dobre] ja si už také detaily si nepamätám, kde ako kedy to vznikalo, v rodine boli až traja automechanici (jeden z nich, strýko, ešte žije) a často sa o tom debatilo. Preberalo sa to aj v nejakom časáku (Svět motorů?), riešili nejaké relátko, ktoré tiež ovládalo ten elmag ventil. Čo ovládalo relátko, nemám ani šajnu >:-)
Nedávno som čítal niečo na tej škodováckej stránke aj o tom, tak som si spomenul, že takéto riešenie existovalo aj za komunistov, toť vsjo ;-)

Ja som len stavbár deformovaný strojarinou, veľa výkresov som im kreslil :-D :-D :-D


22.09.2010 20:13

Re: Brzdenie motorom

josi
 Kávičkár 

Ikona

papiboy: viem ze sa to amatersky upravovalo (vsak slovaci, nie?). Amaterske konstrukcie vsak odpojovali trysku v zavislosti od otacok, co nebolo vyhodne (cez 1500 ot/min). Rozumnejsie by to bolo ovladat podtlakom v sacom potrubi.
Nic v zlom....


22.09.2010 19:27

Re: Brzdenie motorom

josi, ja som to nevymyslel, a mne je to vlastne jedno. Na www.skoda.panda.cz (Škoda techweb) je toho dosť, aj o blokovaní voľnobežnej trysky pri brzdení motorom sa tam píše, už to neidem hladať. Viem, že sa ten ventil o kedysi odpojoval, hlavne v zime, skapínal vraj kvôli tomu motor pri ubraní plynu... Karburátory boli predsa rôzne, je ich tam popísaných habadej, až od od praveku...

Albion, zdroje, daj svoje zdroje.


22.09.2010 18:45

Re: Brzdenie motorom

josi
 Kávičkár 

Ikona

Je to jasne - pri pevne nastavenom volnobeznom systeme sa pri deceleracii spotreba palive zvysuje niekolkonasobne.
papiboy: Skodovky mali ten elektroventil napojeny na zapalovanie. Vypinal len pri vypnuti motora a zamedzoval dobiehaniu motore pri chudobnej volnobeznej zmesi a vysokych otackach (850 kvoli emisiam). Ale napriklad sovietske znackove vozidlo Tavrija (Zaporozec) malo z vyroby zariadenie na odpojovanie volnobehu pri deceleracii (darmo, vzdy boli lepsi ako my).

Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (22.09.2010 18:46)


22.09.2010 18:30

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

papiboy:
Mňa zaujíma všetko čo neviem ;-)
A to čo píšeš som nevedel.


22.09.2010 17:51

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

papiboy - keby si cital moje prispevky odzaciatku, ako ostatni, co ma nechytaju za slovicka, tak by si v nich odpoved nasiel.
Volnobezka v trabante a neutral medzi 3 a 4 rychlostou na Jawe 350 je na to, aby nebol stroj brzdeny motorom pri vyssich rychlostiach alebo pri zjazde dlheho kopca s dovodu mozneho poskodenia pohyblivych casti motora nedostatocnym mazanim, ktore je dosledkom koncepcie takehoto dvojtaktu.
....a nie koli uspore paliva!
Ak ti (vam) zas nieje na tomto nieco jasne, tak potom budem dalej hladat a hromadit silu na presnejsie a podrobnejsie vysvetlenie jednotlivych pouzitych slov. Ale len dovtedy, kym nezacnem mat pocit, ze je moja snaha zneuzivana.
Kedysi som sa zivil opravami tychto motorov, tak sa na mna kusok nalepilo.
...kvak...


22.09.2010 16:36

Re: Brzdenie motorom

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

egres2 - a ja som len odpovedal. ;-)


22.09.2010 16:30

Re: Brzdenie motorom

>:-) egreš, viem, že ťa to až tak nezaujíma (predsa Passat W8 8-) ), ale zamudrujem
Veľmocou na komunistické karburátory bol český Jikov. Aj 2T Wartburgy ich mali...
Škodovky počnúc typom Š 105 - 120 už mali karburátory s elektromagnetickým uzatváraním prívodu paliva k voľnobežnej tryske pri brzdení motorom. Moc benzínu sa síce neušetrilo, ale zlepšili sa emisné parametre a odstránila sa aj občasná choroba Škodoviek - a to detonačné spalovanie po vypnutí motora (prívod paliva bol tiež uzavretý).
Malo to ale háčik. Pri brzdení motorom takto motor spotreboval zásoby benzínu z prechodového systému, prechodový režim (zrýchlovanie) bol oneskorený, kým sa nedoplnil benzín v systéme.
Tieto nedostatky boli už odstránené napr. pri karbece Jikov 32 SEDR, tu sa neuzatváral prívod paliva, ale celý volnobežný kanál. Takto množstvo paliva sa nezmenilo a bolo k dispozícii pre zrýchlovanie okamžite (cez kanál neprúdil vzduch a neodsával benzín...).
Vstrekovanie podobnú alchýmiu okolo karbecov pomali odsúva do minulosti... :-D


22.09.2010 15:20

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

ChesterTT:
Ale veď v pohode.Len som položil otázku. >:-)


22.09.2010 15:14

Re: Brzdenie motorom

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

egres2 - pozri.. ja som informatik a zaoberam sa hardwerom pocitacov. vo volnom case som motorkar. moja prva moto bola a je duke 3, lebo ako mladsi som si nemohol dovolit vodicak.
vela toho o motorkach neviem. viem znodit nadrz, vycistit brzdy, retaz, nastavit retaz, vymenit vzduchovy filter a podobne veci. neviem motor zlozit, rozobrat by isiel :-D
neviem ako presne funguje karburator. len viem, ze je tam nejaka klapka na vzduch a potom ihla/ktora sa aj meni/ ktora tam nejako pusta benzin. alebo je to tryska. preto som sa konkretne nevyjadril. lebo sa tomu nerozumiem a nebudem tu trepat blbosti. nevidel som rozobratu prevodovku, neviem ako presne funguje spojka.. nie som mechanik ani chlapik od fachu..

ale posnazil som sa Vam najst riesenie, ako by sa to dalo zistit. alebo si zoberte nejaku starsiu jawku, namiesto nadrze tam dajte odmerku na benzin a potom odmerajte presne mnozstvo co to zozralo. :-)


22.09.2010 15:11

Re: Brzdenie motorom

to matus-pred zakrutou spomalujem napr.mam 6 bez plynu az klesne na min 3tis.ot/m potom podradim na vhodnu stupen,zalezi aka zakruta,idem na plyne malom,pri vyjazde pridavam,aby ma to pekne vytiahlo,obcas aj v zakrute podradim,nerobi mi to problem,ale nikdy zakrutu nejdem bez plynu,troska sa len snim hrat,aby nesekalo do retaze ,vzdy to ale zalezi od vhodnej situacie,niekedy cisto len brzdy a podradim na vhodny stupen,aj o 2-3 nizsie,nerad vytacam motor,vravim ,ze to je ine,ako ked teraz jazdim kamionom,tam je technika jazdy ina,vaha,aj zivotnost motora odlisna. dolezite:zakruta nikdy zo stlacenou spojkou ci bez plynu. >:-)


22.09.2010 15:03

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Chester:
Že by mal karburátor mimo voľnobehu aj polohu zatvorenú?


22.09.2010 15:00

Re: Brzdenie motorom

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

ja a vyjadrit sa? karbec som nikdy nemal, no podla mna to bude nieco zrat. a na aute akurat vidim, ze ked brzim motorom, tak je spotreba 0.0L a pri neutrali 0.5-0.7L
infosky pojdu asi od RJ ktora skutocne vie, kolko tam toho ma ist a kolko tam toho realne ide.

Pri dvojtaktoch, kde zaroven mazes motor by to nemuselo hned znamenat zadrenie, no dlho by som tym motorom nebrzil, ked tam teda vazne nic nejde.

podla mna by toto vedel vyriesit nejaky znamy na EK, ktory by zmeral emisie z motora. len neviem ako bude clovek na brzde/na mieste/ brzdit motorom. mozno to pojde

potom by sa ukazalo, ci ide do valcov iba cisty vzduch, alebo aj palivo a kolko paliva.

tolko moj nazor ;-)


22.09.2010 14:34

Re: Brzdenie motorom

egreš, voľnobeh 800-900. Wartburg 900 - 100 - 312 - 353.

albion, nevyhováraj sa na väčšinu užívateľov, nezavádzaj. Otázky boli jednoduché, ale nevieš odpoveď ani na ne. Predsa zopakujem:

- Na čo je tam tá voľnobežka? Sledujem diskusiu, ale si to ešte neupresnil.

- Prečo je na triapolke medzi 3 a 4 neutrál, ani to si neupresnil.

Je načase to vysvetliť. Len smelo, ako laikovi. Ja to berem.

Konkrétne napíš, aké bludy píšem, ja sa učím do smrti...


22.09.2010 13:59

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Albion:
Jednoduchá matematika.
Množstvo paliva nasané do motora pri voľnobežnom nastavení karburátora = X.
Vyradená rýchlosť = voľnobežné otáčky cca. 1100 krát X
Zaradená rýchlosť= otáčky podľa rýchlosti vozidla a podľa zaradeného prevodového stupňa ktoré sú vždy vyššie ako 1100 krát X.


22.09.2010 13:48

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

papiboy - ospravelnujem sa, ak som bol niekde nezdvorily.
Nemusim svoje tvrdenia nicim dokladat.
Paliva spalis rovnako na zaradenom kvalte, ako na neutraly ked je plynovy pedal povoleny a tym koncim moje vysvetlovanie preco.
Ak chces tak sem prepisuj diplomovky, ale vacsine uzivatelom tu ide o jednoduchu informaciu, ktora je pravdiva. Ak ma niekto nejasno, tak nieje problem vysvetlit podrobnejsie, ale treba sledovat diskusiu, a tam je vsetko vyriesene...
Neviem, ake mas zdroje, ale pises bludy o tom setreni paliva, kedze vyssie som ti popisal jednoduche vysvetlenie.
...kvak...


22.09.2010 13:36

Re: Brzdenie motorom

Chester, však poraď aj ty :-D :-D :-D Sieť znesie všetko ;-)


22.09.2010 13:34

Re: Brzdenie motorom

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

velebnosti!!! uz se perou, uz se perou :-D :-D :-D


22.09.2010 13:22

Re: Brzdenie motorom

Albion,

- Sme v poradni, treba formulovať presne a nie potom sa opravovať a vyhovárať sa. Volovina je volovina, aj keď je nekompletná. Ak na niečo nemáš, nechaj tak...

- mal som aj Trabanta, aj Wartburga, manuály a knihy o nich mám dodnes.

- Ak napr. brzdíš motorom zo stovky na nulu, motoru postupne klesajú otáčky až na nulu. To znamená, že v polovici brzdenia ešte motor točí napr. 2500/min. Ak však máš zapnitú voľnobežku, otáčky v momente klesnú na voľnobežné, auto sa kotúľa ešte osemdesiatkou a motor prdká na voľnobehu. Dokotúľaš sa aj kilometer, neide totiž o brzdenie motorom, ale o šetrenie palivom...Karburátor v oboch prípadoch "uzavretý" ako na voľnobehu. Kedy motor natiahne viac paliva, keď sa otočí 2500-krát alebo len 8-900 ot/min? Prečo je vlastne tam tá voľnobežka podľa teba, nože rychle vygugli :-D

Je toho v tejto súvislosti oveľa-oveľa viac, ale nerobím školenie a nemám za úlohu poučovať tu nikoho, ani teba. Hovorím, uveď svoje zdroje, a ja v momente dám svoje. Zoznam použitej literatúry, ako pri diplomovke, OKI? :-D

Buď zdvorilejší, na to, ako tu vystupuješ, jednoducho evidentne nemáš...

Nie som však proti konštruktívnej debate, ale žiadam tvrdenia podložiť. Bodka.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (22.09.2010 13:23)


22.09.2010 13:10

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

...sorry sa preklepy, pisem s mobilu.
...kvak...


22.09.2010 13:08

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

egres2 - dobry postreh, a v minulosti som tiez po tom siel, a vysletlilo sa to tak, ze ten podtlak z valcov ti tu ihlu kusok pritiahne, cize uzavrie prietok, ale ja ostavam v kompromise, cize priemer nechavam na prietoku volnobehu.
;-)
...kvak...


22.09.2010 13:01

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Albion:
No neviem neviem.
A čo takto "podtlak" vytváraný pri zaradenej rýchlosti?Myslíš že na to nemá vplyv?


22.09.2010 12:58

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

egres2 - Tak scitany jedinec, a takto sa mylit.... Inac aj papiboya so tak bral, a vidim, ze ma medzery.
Nevadi....nik nieje dokonaly. Je jedno, ci mas kvalt, alebo nie, cez trysku, ktorej prietok paliva je regulovany supatkom (ihlou), ti viac paliva nepotecie, kedze je ten prietok "priskrteny".
Pretecie len tolko paliva, kolko je potrebne na udrzanie nastavenych otacok volnobehu.
U injektorov je to nula, kedze riad.jednotka odpaja privod paliva..to je pravda.
Samozrejme len po dobu, ked sa otacy motora nepriblizia na hranicu nastaveneho volnobehu.
...kvak...


22.09.2010 12:41

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Albion:
Dovolím si silno nesúhlasiť.
Pri zaradenom prevodovom stupni má karburátorový motor podstatne vyššiu spotrebu ako pri vyradenej rýchlosti - bez plynu.
Pri zaradenej rýchlosti má vstrekovací motor podstatne nižšiu spotrebu / nulovú/ako pri vyradenj rýchlosti - bez plynu.


22.09.2010 12:35

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

papiboy - a hned prva veta tvojho "hodnotneho" prispevku je silna somarina, kedze kazdy druhy motorkar tu vie, ze spotreba u karburatorov je jednaka, ked nepridavas plyn. A je jedno, ci mas kvalt zaradeny, alebo nie.
Netreba tu struhat hrdinu....aj tak to nik neoceni, iba si zbytocne pokazis karmu.
...kvak...


22.09.2010 12:30

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

papiboy - som na motorkarskom serveri, a preto sa aj tak jednoduchsie vyjadrujem. Som tu v komunite, co uz vie, co je jazda na motorke, a preto tu svoj nazor nepopisujem do podrobna ako pre debilov.
Nieje problem chytat kazdeho druheho za slovicka, ako to robis prave ty, ale o tom to tu nieje.
Ak si ozaj tak nechapavy, tak mi napis ss a mozme to do podrobna prebrat za predpokladu, ze si najdem dostatok casu.
:-*
...kvak...


22.09.2010 9:58

Re: Brzdenie motorom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

anoro, skus mi plz presne popisat jazdnu situaciu - to co robis pred zakrutou, na zaciatku zakruty, v apexe zakruty, za apexom. Lebo ja si neviem predstavit, ako ides.

co sa tyka podradovania v zakrute, podradujem aj v naklone na vode na ostrom V2 998ccm a to aj na stuploch - bez problemu. Je to v rukach a to ti garantujem, ze nie som ziaden zazrak, ked som videl, ako radi v naklone pitaz


22.09.2010 9:52

Re: Brzdenie motorom

josi [dobre] vystihol si to
matus-ziadne spojkovanie,proste spomalujem na zaradenej rychlosti,bez plynu,az k nizkym otackam,urcite nie podotacky,potom podradim na vhodny stupen,ale nepretacam motor,je nebezpecne napr.ides na 6000rpm na 6 ,podradis na 4 vyskoci na 8-10000rpm,mozes aj zadne dostat do smyku,vzdy to zalezi na konkretnej moto,kazda je proste ina,urcite nebudem tak podradovat,aby zavijal motor jak besny >:-)


22.09.2010 7:33

Re: Brzdenie motorom

josi
 Kávičkár 

Ikona

Cela diskusia vyplyva z toho, ze kazdy ma inu motorku. Ine je to na litrovom 2V, ine na 4-valci, ktory ma 1,5 decove valceky. V skutocnosti sadnes na to, prevezies sa par kilometrov a uz to ide same, nemusis rozmyslat kde pridas a kde podradis. Aj ked na 2V s kardanom treba obcas pri podradovani aj rozmyslat...


22.09.2010 6:42

Re: Brzdenie motorom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

anoro, dazdo - ked pri podradovani pouzivas medziplyn, netrpi ani retazovka, ani kit, ani spojka. Ked som mal cestnu motorku, tak po 30tis km som mal platne cez 50%, t.j. brzdim motorom stale a retaz bola sponovana 3x (vzdy na servise)

uprimne, vasu techniku jazdy bez brzdenia motorom si neviem predstavit, vidim len to, ze bud spojkujete, co je strasna kravina - je to nebezpecne a spojku toto opotrebuvava, alebo mate podtoceny motor, co skodi kitu, retazi a celemu motoru a navyse je to tiez nebezpecne.

anoro, co sa tyka toho, ze radsej deries dosticky, tak je mozne ze su lacne, ale pozeral si niekedy ceny kotucov? To sa pytam len tak zo zjebu, lebo podriadovat styl jazdy ekonomike prevadzky na motorke je samozrejme hlupost, kedze za a) je to konickej a za b) je to drahe jak svina tak ci tak...


22.09.2010 0:27

Re: Brzdenie motorom

Trabant a Wartburg mali voľnobežku hlavne z dôvodu šetrenia palivom, s brzdením motorom to logicky nemalo nič spoločné. Práveže v kopcovitom teréne by sa mala voľnobežka vyradiť, z kopca sa má púšťať so zaradeným rýchlostným stupňom - a to spravidla takým, akým by si šiel do daného kopca. Pri mazaní zmesou sa u dvojtaktoch pri dlhšej jazde z kopca (brzdenie motorom, šupátko uzavreté) treba pri zatiahnutej spojke občas potúrovať motor, aby sa motor premazal. V každom návode to bolo. endy [dobre] ako píšeš. S oddelením mazaním u dvojtaktov (čerpadlom) z kopca je to rôzne, treba dodržiavať manuál. Ale z kopca zaradiť rýchlosť treba vždy.

Albionov prvý príspevok je dosť nejednoznačný, brzdením motorom predsa žiadnu zákrutu neprejdeš, lebo sa zastavíš :-D Dobrzďovať, to hej, ale prejsť zákrutu - tak to chce plyn ;-) Lenže v tom príspevku o tom ani slovo. Neskôr tiež: "Kazdu jednu zakrutu mozes s kludnym svedomim prejst bez plynu..." >:-) VOLOVINA, AŽ TO BOLÍ >:-) Pokračovanie: "Teda vacsinou len prvu tretinu...potom sa zvykne jazdec pripravit na akceleráciu zo zákruty..."

Albion, odkiaľ toto preboha bereš? Uveď svoje zdroje, som veľmi zvedavý... Ako "sa zvykne jazdec pripravit"??? Z čoho tá príprava pozostáva a koľko to trvá???

Albion ďalej: - neviem, čo si chcel povedať s tým neutrálom u Jawiek medzi 3 a 4 prev. stupňom. Kvôli čomu to tam akože je? Kvôli brzdeniu motorom? :-O Či? "Falošný" neutrál je predsa aj medzi 2 a 3 prev. stupňom... A z kopca sa jazdí so zaradeným rýchlostným stupňom, inak máš brzdy v riti, je to o držku. S prehriatymi brzdami nič neubrzdíš, akurát spáliš obloženie a prehreješ kotuč či bubon... Fadding vám niečo hovorí?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (22.09.2010 0:37)


21.09.2010 23:51

Re: Brzdenie motorom

dazdo
 Turista 

Ikona

dovolim si tvrdit, ze spojka urcite dostava do tela viac (ovela) pri zmene otacok podradenim tak, aby mal motor brzdny ucinok - nedeje sa to totiz pri 2000ot/min ako rozbiehanie, povedzme ze spojka roztoci motor zo 4000 na 7000.. spojka je spotrebny material, tak ako aj platnicky a kotuce, ja len tvrdim, ze pouzivat "vyhradne" brzdenie motorom a normalne brzdy iba vynimocne je podla mna divne.. mozno aj nebezpecne, tak isto ako ignoracia zadnej brzdy
bulhar: ked sa budes niekedy hodiny predierat mestskymi kolonami, ze ta az bude lava noha aj ruka ominat, pochopis ;-)


21.09.2010 23:36

Re: Brzdenie motorom

AMIS
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Keď odchádzam domov z baby smerom na pezinok tak brzdím motorom až dolu, aspoň raz za deň mám vtedy pocit, že mi to nežere ;-)


21.09.2010 23:24

Re: Brzdenie motorom

ja motorom malo brzdim,je to ine ako na tazkom nakladaku,kde je to z kopca povinne,odporucane,na motorke pri brzdeni motorom,skor dostanes zadne kolo do smyku,pri nespravnom podradeni,velmi dostava na frak retaz s kitom,takze lacnejsie je brzdit,drat dosticky,co su omnoho lacnejsie,ako retaz,mozna budem niekomu na smiech,ale je mi to jedno,moja technika jazdy hovory za vsetko,co sa tyka spotreby,aj opotrebovania,niekto dokaze znicit retaz za 6-10tis.km druhy tu istu za 20tis,km takze kazdy sme iny jazdec, >:-)


21.09.2010 23:04

Re: Brzdenie motorom

Lako
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

albion-som si opat precital tvoj prvy prispevok a :-D [dobre]


21.09.2010 22:12

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

No....a vlastne ste len potvrdili moje písmenká....
Načo sa naťahovať, keď vy na to prídete aj sami, aj keď dlhšou cestou, ale predsa.
:-)
...kvak...


21.09.2010 20:55

Re: Brzdenie motorom

Lako
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Hadaju sa trinastky na velkej prestavke.Tridsiatnici diskutuju ;-)


21.09.2010 20:10

Re: Brzdenie motorom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

lako, ako o com sa chces teraz hadat?
napisal si ze ides zakrutu pod plynom. Nenapisal si cast zakruty, ani si nijako nespecifikoval, ze sa jedna iba o cast zakruty...t.j. logicky to znamenalo, ze celu zakrutu... ale som rad ze si sa opravil.


21.09.2010 19:31

Re: Brzdenie motorom

Lako
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

BTW-slovo APEX som zamerne nepouzil,aby som nezmiatol Egriho :-D


21.09.2010 19:14

Re: Brzdenie motorom

Lako
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Matus-Som tu niekde uviedol,ze pridavas "od prveho momentu" ako sa mi snazit vtlacit do ust?Sak si napisal to iste ako ja.Ci mas pocit,ze apex sa nachadza az za zatackou? :-O


21.09.2010 19:11

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

matus:
Ono je to trochu zložitejšie.Záleží od každého konkrétneho prípadu.


21.09.2010 18:52

Re: Brzdenie motorom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres jedna sa konkretne o toto - policajti maju okrem ineho predpisane, akym sposobom ta mozu zastavit.
Ak ta zastavia inym sposobom, tak porusuju zakon. Ak pri takomto zastaveni zistia, ze mam lekarnicku po zaruke, mozu mi dat pokutu alebo nie? a dajme tomu, ze mam v aute kameru, kde bude vidiet, ze ma zastavili v rozpore so zakonom.


21.09.2010 18:15

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

matús:
Prečin je trocha z iného súdka.Prečin je vo svojej podstate trestný čin respektíve napĺňa podstatu trestného činu ale podľa platného znenia zákona nemusí byť konanie prečinom ale je trestným činom alebo nemusí byť trestným činom ale je prečinom čiže je vlastne trestným činom. >:-)


21.09.2010 18:11

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

matus:
Trošku prekrútená rétorika ale ak ťa chápem, tak máš na mysli to, že ak policajti pri zisťovaní alebo preukazovaní priestupku porušia zákon, či je takto získáný dôkaz relevantný pre správne konanie.
Nie je použiteľný.Len to musíš dokázať.


21.09.2010 18:07

Re: Brzdenie motorom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres, ja som vedel, ze si sikovny :-)

z ineho sudka, co si myslis, ako insitny pravnik, ak ta policajti zastavia (ides autom) sposobom, ktory nie je v sulade so zakonom, t.j. protizakonne, nie je kazdy dokaz priestupku/precinu zisteny tymto sposobom nepreukazatelny?


21.09.2010 18:05

Re: Brzdenie motorom

jogcar
 Edvenčr 

egi aj mne, som sa zlakol, ze jak ten motoride vie, ze mi nestoji :-@


21.09.2010 18:02

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

že Canadian Pharmacy mi tu hádže :-O


21.09.2010 18:01

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

matus:
Normálne si ma donútil googliť :-D
Takže.Do zákruty idem po apex s jemným plynom a po prejdení apexu pridávam >:-)


21.09.2010 17:44

Re: Brzdenie motorom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

to je nespravna technika jazdy.

spravna technika jazdy je so spomalovanim po apex a so zrychlovanim za apexom.


21.09.2010 17:39

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

matus:
Ja nie som Rossi ale či na aute alebo na motorke idem zákruty pod plynom.
spidooo:
Neviem. :-(


21.09.2010 16:27

Re: Brzdenie motorom

spidooo
 Kávičkár 

Ikona

egres2 Zaujimave je ze Triumph ma tri zo struniek kratsie. Teda tie, ktore ako pises zachytavaju torzne razy. Nerozumiem preco, myslim ale, ze tym chceli len vyrobit ten specificky zvuk spojky...
Alebo niekto viete iny dvovod?


21.09.2010 16:11

Re: Brzdenie motorom

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Lako hej? takze Rossi jazdi tak, ze pred zakrutou zabrzdi a od prveho momentu naklonu akceleruje?

sa zobud chlapce.


21.09.2010 16:03

Re: Brzdenie motorom

Lako
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Cital som nazor odbornika na brzdenie motorom na tuone V2,ze-"motor je drahy,brzdove oblozenie lacne" ;-) .
Albion-Ale to je o technike jazdca. Nieje na to pravidlo.
Prvy krat si dovolim nesuhlasit s tvojim nazorom na plyn v zatacke.Ak sa bavime o relaxacnom motkani na motorke a kochanim po prirode,tak mas pravdu,tam pravidla niesu.Ak sa ale bavime o sportovom jazdeni,ak chces byt v zakrute rychli a prejst ju bezbecne,ides ju pod plynom. ;-)


21.09.2010 15:30

Re: Brzdenie motorom

Atomix
 Čoprák 

Ikona

Bald 3-2-N naco tam pchat 1 ? ja v tom nevidim zmysel sak naco mas brzdy....aspon prednu


21.09.2010 15:05

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

spidooo:
Jedny vymedzujú predpätím prítlak a druhé zachytávajú torzné rázy.Prenos sily je medzi hnacími-statickými a hnanými lamelami.


21.09.2010 15:01

Re: Brzdenie motorom

jogcar
 Edvenčr 

egi :-D
aj ked principy spojky su mi zname, som rad, ze sme sa zhodli ;)


21.09.2010 14:57

Re: Brzdenie motorom

Bald
 Čoprák 

Ikona

pri dojazde na semafor radit 3-2-N-1-N? To je snad vtip :-D


21.09.2010 14:45

Re: Brzdenie motorom

spidooo
 Kávičkár 

Ikona

egres2Nesluzia presne na to co spominas, tie "strunky" na spojke?


21.09.2010 14:41

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

jogcar:
Pri rozbiehaní a pri brzdení motorom sa protikusy spojky prešmykujú.Tým sa eliminuje rozdieľ v otáčkach výstupného hriadeľa a hnacieho kolieska.Po vyrovnaní otáčok sa už spojka neprešmykuje.


21.09.2010 14:23

Re: Brzdenie motorom

jogcar
 Edvenčr 

egi, podme povozit a ty ukazes :-), ale chcem pocut tocky :-)


21.09.2010 9:08

Re: Brzdenie motorom

bulhar
 Motarďák 

Ikona

dazdo naco potom jazdis na moto ked si lenivi radit ???? :-D :-D :-D :-D :-D :-D


21.09.2010 8:55

Re: Brzdenie motorom

egres2
 Bahniak 

Ikona

Spojka šmýka vždy.Je to predsa jej princíp.


21.09.2010 8:53

Re: Brzdenie motorom

Albion
 Turista 

Ikona

Triton - ano. Aj trabnt mal na stvorke "volnobezku".
Dobry postreh.
...kvak...


20.09.2010 22:44

Re: Brzdenie motorom

jogcar
 Edvenčr 

dazdo, pokial spojka nesmyka, nie je namahana, toz ak niekto nevie podradit bez spalenia spojky, tak ano, mas pravdu


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.