Anketa:
Najsledovanejšie videá:
Zábeh- robím všetko OK? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuZábeh- robím všetko OK? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.Zábeh- robím všetko OK?
Viem že to tu bolo 1000krát omielané ale boli tu dosť velké nezhody a tak som k neakemu idealnemu zaveru nedošiel a tak sa pytam ci robim dobre lebo v ,mudrej knizke, od motorky pise len: Zabeh. Prvych 500km by ste mali davat zvlastnu pozornost na jazdu, nerozbiehajte sa na plny plyn a nejazdite maximalnou rychlostou. To je vsetko co je napisane... |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
ja som zabiehal takto Upravené 1 krát. Naposledy upravil kobula (31.03.2009 1:02) |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
Mam taky pocit ze neautral mas len medzi prvym a druhym prevodovym stupnom, takze by ma zaujimalo: Ako sa na motorke radi s medziplynom ? |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
Varan asi mysli ten medziplyn, co sa tu kedysi rozoberal... to vrnvrn ci ako sa to nazvalo |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
myslim ten medziplyn ked preradujes trosku pridas aby rychlosti lepsie zapadli do seba ae sak vsetci tomu hovoria medziplyn |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
Preco radis s medziplynom? Rad radsej normalne, ale nekop do paky ale jemne zarad. Rychlost tam musi sama zapadnut. Kazdy rychlost pekne rozbehni, nejazdi pod otacky, pred kopcom skorej podraduj. S pribudajucimi kilometrami postupne zvysuj zataz az do maxima.Prvych 500km by som tie otacky este nezvysoval. |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
Varan...: Robis to ok, ale nemusis to az tak prezivat. Kazdopadne, to ze motorka chodi (podla tvojho popisu) cely cas na lahky plyn a bez zataze, tiez nie je idealny stav. Ako sa hovori, mala by dostat aj toho kopca a trochu zataze, lebo inak budu sice suciastky vzajomne "olestene", ale nie "zabehnute" a spravne opracovane. Neprekracuj max otacky, dbaj na dokonale zahriatie, ale ukaz jej aj to co ju caka. |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
hej ale ked pridas zo stlacenou spojkou tak to ti je uplne na hovby. A motory sa zabehavaju na stoliciach pri vyrobe po novom takze az tak sa o to nemusis bat. Aspon vacsina co si myslim.a tlmic zo zabehom nema uz skoro nic spolocne. a este si myslim ze aj zohrievat motor na vlnobeznych je blbost. ved vtedy to aj slabsie maze. ked uz tak zarad jednotku apomaly sa vez na kus vyzsich otackach ako je volnobeh. |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
Ja prave zabehavam V-Stroma a uprimne moc sa s nim neprdkam. Proste jazdim NORMALNE akurat to netocim nad 6000rpm. Inak uplne normalne jazdenie s tym, ze si vyberam useky kde sa viacej radi ako tie dialnicne kde sa nakope vsetko az po 6-tku a kilometre nabiehaju. |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
vacsina novych masim ma zabech za sebou uz v tovarni pokial sa nemylim. |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
Pedro26: To, ze motor niekde v tovarni na stolici bezi isty cas naprazdno a bez zataze, nie je zabeh. To je len akesi "prve nadychnutie". |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
ja som prvých 500km úplne zľahka na mojej, žiadne vytáčania skoroy, (nemám otáčkomer tak len podľa zvuku) pomaly som potom zvyšoval aj otáčky aj rýchlosť do 70km/h a teraz som pred prehliadkou, mám 952km a do 80km/h miestami. Ale inač som to robil tak ako aj ty |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
motory su uz z vyroby predzabehnute, aspon u aut je to tak (urcite aj u moto), ze v predajni sadnes a proste jazdis. Specialne toto som konzultoval s importerom ked som pred par mesiacmi isiel do predajne po nove auto a uistil ma, ze motor ma zabeh davno za sebou (a nezavisle som to konzultoval aj s bratom, ktory u inej automobilky pracuje). Okrem toho dnesne motory ani zdaleka nie su tak narocne na zabeh a akesi to opracovanie a sadnutie si dielov, nakolko dnesne motory su vyrabane s daleko vyssou presnostou bez priestoru pre pripadne nepresnosti a vole a materiali su omnoho kvalitnejsie a nepotrebuju sa az tak opracovat (alebo vobec) ako nejaka stara jawa kde po zabehu s olejom vylejes za gram kovovych pilin. |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
tref: Nie je to uplne tak. Ten predajca ma v prvom rade skolenia na to, aby vycitil, co chce zakaznik pocut a to mu aj povie, pricom o zabehu motorov vo fabrike nema pravdepodobne ani najmensi anung. Detto tvoj importer. A nechcem sa dotknut ani tvojho brata, ale pravdepodobne dochadza do styku v tej automobilke iba so zmontovanymi motormi, ktore sa nastartuju vo fabrike iba par krat a pouziju na premiestnenie auta z bodu A do biodu B, ktory je o 100 m dalej., a preto si trufam tvrdit, ze takisto nema ani potuchy, co sa s tymi motormi deje. Ver mi, automotive ma zivi 10 rokov. |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
no ta teraz baabo raď...ja uz sa bojim kupic novu masinu jak vas tu pocuvam |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
Nemaj boja...budes jazdit na nej normalne akurat nevytacat do mrtva ale az pekne s pribudajucimi kilometrami ju roztahovat |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
No pokial mas ty 50 kg a frajerka 40kg teda musia vaha tak v pohode. Ale skus aspon prvych par km behat bez ladvinky nech sa motor ma cas trochu nadychnut. |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
Hanzi: ten predajca mi povedal len to co som uz davno vedel od nezavislych zdrojov, a nie je to tak ze by povedal co som chcel pocut, praveze naopak, musel ma presviedcat a nakoniec manual auta uvadza to iste! A netusis co moj brat robi, tak nesud, nerobi za pasom niekde vo VW alebo PSA ako si asi myslis ale dovolim si tvrdit ze o tom nieco vie. Zeby sa vsetci, vratane ludi vo Francii co pisali manual mylili? Pri najmensom sa mi to nechce verit.. Upravené 3 krát. Naposledy upravil tref (02.04.2009 7:43) |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
Ja som prvych 300KM tak kludne a potom ma to uz akosi nebavylo a uz mi to liezlo na nervy tak som zaca pomalicky pridavat pridavat a teraz to tocim co to da a motor taha jak jebly,este doladit a je to. |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
...keď máš po ruke manuál, tak zhruba vieš čoho sa máš držať. ja mám na svojom Stromčeku nejakých 1400 km (ževraj zabehnutá je po 1600 km). v manuály sú uvedené tri intervaly, teraz neviem presne, ale dajme tomu že prvých 500 km točiť do 5000 ot., potom do 1000 km do 7500 ot. a nakoniec do 1600 km do 8500, nad 1600 km do maximálky.. tie údaje som si vymyslel, ale čo chcem povedať je to, že tých prvých 500 so točil ako bolo uvedené, ďalších 500 km som odjazdil tak, že som postupne zvyšoval otáčky, teda nie skokom, tak že s každým ďalším km som jej čosi pridal až som sa dostal na tých cca. 7500 ot.. atd.. |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
uhorka: radim bez razov a keby dam za seba hlucheho ani nevie kedy radim a to preradim v zlomku sekundy takze to je v pohode.. podla manualu sa moc drzat nechcem, je tam len ze prvych 500km nedavat rozjazdy s plnym plynom a nejazdit maximalnou rychlostou. NIC VIAC takze podla manualu po 500 mozem tocit do maxima prvych 300km do 6 tisic, do 500 pomaly zvysoval na 7000 a teraz do 7000 semtam 8tisic a pomaly nech si zvyka na 8000.. (cervene zacina na 12000 a naj.vykon je pri 11000) |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
tref: No tak napis, co robi tvoj brat, nech sa tu nehadame... A este k tomu manualu, svagor ma raz davno presviedcal, ked si kupili novu feldu, ze sa nesmie motor nechat za studena ist na volnobeh, ale ze sa ma zohrievat priamo az jazdou. To bola jeho interpretacia. No a v skutocnosti v manuali stalo a bolo to v takom zelenom okienku, akoze tip na setrenie zivotneho prostredia, proste, ze auto nevyzaduje zahrievanie motora na volnobehu, ale ze staci ho zahriat az jazdou. Takzo tolko k tomu, ako sa moze skomolit nieco, co je napisane. |
Re: Zábeh- robím všetko OK?
Hanzi: ale tu v manuale neni nic naviac, len to co som napisal takze k zamene vyznamu dojst nemohlo |