Anketa:
Nové moto videá:
Progresivne (samo)vyvazovanie kolies - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuProgresivne (samo)vyvazovanie kolies - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
Na vedlajsom portali som narazil na zaujimavu temu: Vyvazovanie pneu pomocou progresivneho (dynamickeho?) zavazia v samotnej pneumatike. Jedna sa o tzv. "dynapelets" gulicky, ktore sa pri prezuvani daju do pneu v presne odvazenom mnozstve a za jazdy prostrednictvom odstredivej sily funguju ako samovyvazovaci prvok. Ma to niekolko vyhod, napr. pri nerovnomernom opotrebeni pneu, ale aj nevyhod (nemoznost pouzit napr. UltraSeal). Co si o tom myslite? Pre uplnost pridavam link, aby ste si mohli precitat celu diskusiu. |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
Ked mozem prispiet moj nazor tak nepoznam ten sposob ale tento rok som menil prednu aj zadnu pneu klasicky v servise namontovali vyvazili jednu 4 eura bol som pri tom a som spokojny opakujem to je len moj nazor. |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
No po tom, čo tu niektorý vypisovali o "nevyváženosti spôsobenej ultrasealom" je toto trochu protichodná teória |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
miromoth: toto je asi skor pre tych, ktori svojho milacika nezveria do ruky nikomu a chcu si sami aj prezuvat pneu. Problem potom nastava s vyvazenim, co v domacich podmienkach nie je az take jednoduche a toto je jedno z moznych rieseni. |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
Awia: Ja mam s UltraSealom len dobre skusenosti a doteraz som nezaznamenal ziadne priznaky nevyvazenosti, ktoru by sposoboval. Ale je asi pravda, ze po aplikacii US sa koleso uz asi len tazko da vyvazit klasicky na vyvazovacke ak nebolo vyvazene pred jeho aplikaciou. Otazne je, ci by vyvazovanie bolo vobec potrebne a nestacil by samotny US. Zaujimalo by ma ci niekto skusal US bez vyvazovania. |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
ja velmi pochybujem o tom, ze to vobec funguje.. |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
nevyvážené miesto pneumatiky je ťažšie - závažie mu robí protiváhu. Vačšia hmotnosť odstredivou silou vyťahuje ťažšiu časť pneu na vačší priemer - vytvára priehlbinu do ktorej sa guličky viac presunú ako do iných častí gumy. Na guličky pôsobí aj gravitácia, ktorá až do vyšších rýchlostí bráni rovnomernému rozloženiu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (12.12.2009 2:21) |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
ja neviem mám z toho zmiešané pocity. aj sa mi to pozdáva aj nie. Keď chcem ušetriť na vyvažovaní to si račej sadnem na chviľu k tomu a vyvážim si to ručne z nalepovacími závažiami. |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
Tu je video pre ilustraciu principu s plastovou flasou a vrtackou |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
mna by skor zaujimalo ako to reaguje na deformaciu pneu v mieste dotyku so zemou (nehovoriac o pripade, ze by bolo pneu este trochu podhustena a deformacia vyrazna). Navyse pneu zvnutra je velmi nerovnomerna a hrbolata. |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
Skúsme si to vysvetliť na extrémnom nevyvážení: |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
dreamer: ak ti bude koleso kmitat o 20cm hore a dolu a nebude sa pritom ani trochu deformovat plast, tak mozno, lenze v praxi aj ked ti koleso kmita, tak plast je stale na vozovke a deformuje sa.. |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
Vadim: ako pise tryskac, namiesto skakania kolesa (poloha osi kolesa je zavisla na momentalnom natoceni kolesa), sa vytvori deformacia pneu, kde sa lokalne zvysi polomer a do tohto miesta sa vplyvom odstredivej sily vsetky gulicky presunu |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
dazdo: Ale podľa tryskáčovej teórie guličky ešte viac zvýšia nevyváženosť. |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
Ja len tak laicky teoreticky:všetky voľne pohybujúce sa telesá a kvapaliny (a to aj rôznej viskozity)zväčšujú podľa mňa už aj najmenšiu nevyváženosť. Na koleso totiž pôsobí veľmi veľa faktorov-síl:zotrvačnosť,odstredivá sila,priečna zotrvačnosť,všetko ovplyvnené ešte náklonom kolesa,kmity,vibrácie od rámu(motora),deformácia pneu,dynamické zrýchlenie a spomalenie... |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
Dotyčny vymyslel somarinu,v prezentacii pouzil zopar odbornych nazvov aby sa spravil zaujimavy a dalsi znudeny obcania to rozsiruju a robia z toho zazrak. |
Re: Progresivne (samo)vyvazovanie kolies
Vadim: citas pozorne, to iste si myslim aj ja |