Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2396 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26266
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15860)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10406)

Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Pneu.

22.07.2013 10:09

Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto
 Jogurťák 

Ikona

Ahojte,

chodim jazdit s kamaratom, ktory je viac skusenejsi a teda sa snazim od neho ucit co a ako.
ale mam takuto otazku, ja mam yamahu yzf r125 s pneumatikami 100 resp 130mm a +-125kg a on ma suzuki sv650 s 120 resp 160mm pneumatikami a 170kg.
aky velky rozdiel je medzi tymito dvoma motorkami v zakrutach? mozem si dovolit to co on. kedze mam uzsie pneu? alebo mozem si dovolit este viac vzhladom na nizsiu hmotnost?
vedeli by ste to nejak porovnat aky to ma vplyv na spravanie motorky? zrejme tam su aj ine faktory, ktore som ja nebral do uvahy, tak kludne ma mozte aj na ne vystrihat, budem vdacny :-)

dik


22.07.2013 10:24

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Si padol z inej planety a nevies ako funguju prirodne a fyzikalne zakony, alebo co? :-O
Ine faktory su dvaja rozdielny jazdci a dve rozne moto.
Keby väcsia sirka pneu znamenala taky velky rozdiel v zakrutach, tak by SBK jazdili na pogumovanych cestarskych valcoch.
Prezri si na vlastnej motorke aky mas siroky "poser-prouzek" na pneu, a potom zistis ci je problem v motorke, v sirke pneu, alebo v tebe. ;-)

PS: poser-prouzek = neojazdeny a nezodrany panensky pasik na kraji dezenu.


22.07.2013 10:34

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

sak nekric na neho, chalan zacina tak sa pyta...

ale inak suhlas s bacaono, je tam tolko premennych, ze sa to neda takto povedat. Ale mozem ti povedat, ze na okruhu chlapci so 125tkami maju v zakrutach rychlosti obdobne ako 600 ci 1000ccm, takze jazdit sa tak rozhodne da, ale urcite by som to neskusal tak, ze to budem za niekym slepo drtit, ze ked to ide jemu, tak to tak pojde aj mne.

Proste treba pridavat postupne a vnimat spravanie motorky.


22.07.2013 10:38

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

ak budes mas spravne zostelovany podvozok, rovnaku zmes gum ako kamos na SV tak mozes svistat o 20km rychlejsie ako SV.


22.07.2013 10:41

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Marvis
 Jogurťák 

Ikona

Čo ja viem, tak na yzf125 ti špička botasky/stupačka dá vedieť kedy dosť ... za predpokladu, že nemáš obuté tie continetali cotigo, či jak sa volali :-D


22.07.2013 10:41

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ved ja nekricim. To bolo len take priatelske polapkanie po pleci. :-D
Priznavam ze poser-pruzok mam na pneu aj ja, a v zakrutach ma daju dole aj osminkari, a nehambim sa za to. Z pretekania a dohanania niekoho som uz asi vyrastol, a necitim potrebu. :-)))


22.07.2013 10:42

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto
 Jogurťák 

Ikona

prave preto ze viem ako funguje fyzika a ze viem ze je tam vela faktorov, som sa pytal. to mi chces povedat ze hmotnost nehra ziadnu ulohu? je to vyhoda pre mna s lahsou motorkou alebo pre neho s tazsou?
a jedna vec je hovorit v teoretickej hladine a druha na zaklade skusenosti

preco vravis o mne a to ze je problem vo mne? ano som zaciatocnik a ucim sa, ale ak si precitas moj prispevok poriadne, tak zistis ze som sa pytal na porovnanie spravania dvoch konkretnych alebo uplne roznych motoriek bez ohladu na jazdca. a to preto aby som ziskal vacsi prehlad co si mozem ja ako jazdec dovolit, a co mozem skusat


22.07.2013 10:53

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto: Trochu z tej fyziky, pre predstavu - väčšia hmotnosť = lepší styk s vozovkou (lepší grip) a teda lepšie ta moto drží. Ale to je prd platné, lebo zase väčšia hmotnosť = väčšia kinetická energia a teda väčšia snaha uletieť mimo cestu. Najlepšie bude, ak pozrieš ten poser-pásik a uvidíš, či tá moto zvládne viac, než s ňou doteraz robíš. Potom skontroluj svoj poser-pásik v nohaviciach a uvidíš, koľko zvláda jazdec :-) Až sa oba pásiky zosynchronizujú, budeš OK >:-)


22.07.2013 10:57

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ked vies ako funguje fyzika, tak musis aspon trochu tusit ze z tych vela faktorov co ovplyvnuju rozdielnost v zakrutach, bude viac v jazdcovi ako v moto.
Alebo chces tvrdit ze na uplne rovnakych moto by ste jazdili uplne rovnako?


22.07.2013 11:12

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto
 Jogurťák 

Ikona

mizero: tie este ani zdaleka nie su synchronizovane, ale pracuje sa na tom :-)
nerd, mizero: dik, nieco taketo som chcel pocut, takze v tej najteoretickejsej hladine, moja moto by mala mat vyhodu?

bacaono: prave preto som sa snazil vysvetlit ze sa pytam na spravanie motorky kde jazdec nie je faktor ale konstanta - nieco ako keby som ja isiel na jeho motorke, a na svojej. to ze je to o jazdcovi to mi je jasne, ale aj motorka ma svoje limity a nepotrebujem ju znicit a uz vobec nie seba. tak preto sa pytam tych co maju viac skusenosti.
a na zaklade komentov viem, ze ked idem do zakruty rovnako rychlo ako moj kamarat, tak sa nemusim bat ci to motorka zvladne, ale staci aby som sa "modlil" nech to zvladnem ja :-)


22.07.2013 11:23

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Hmmm....tak s pristupom "modlenia".....vela stastia! :-~


22.07.2013 11:48

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto: Ešte si polož otázku - kde mám ťažisko ja a kde má ten kamarát? Ako sa v zákrute správa on (sedí stále rovno, alebo "vykúka" von? Do ktorej strany? Do vnútornej alebo vonkajšej?) a ako ja? Koľko vážiš ty a koľko on? Tisíc otázok... radšej jazdi ako vieš a pomaly sa zdokonaľuj (zisťuj svoje hranice) a nech on ide za tebou (nech ti neuteká), nech tu neotvárajp nové RIP vlákno ;-)


22.07.2013 11:54

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

a na zaklade komentov viem, ze ked idem do zakruty rovnako rychlo ako moj kamarat, tak sa nemusim bat ci to motorka zvladne, ale staci aby som sa "modlil" nech to zvladnem ja

nemas ani istotu, ze to motorka zvladne. Preco?
Ty mozes v zakrute uberat, kamarat pridavat. V zakrute moze byt hrbol, na co moze kamaratova motorka lepsie reagovat. Kamarat moze mat makke/prilnave gumy, ty mas mozno tvrdsie turisticke, mizero tiez napisal dalsie argumenty.

takze pozor.


22.07.2013 18:45

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Caba
 Kávičkár 

Ikona

Nie je nic nebezpecnejsie ako sa snazit prisposobit kamosovi, alebo komukolvek, kto je na motorke skusenejsi. Jazdi sam, tak ako vies. Casom sa naucis tak ako kamos. Ak chces jazdit s partiou, dohodnite sa kde sa pockate a jazdite si svojim tempom. Viem o com pisem 8-)


22.07.2013 18:58

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

kawa7
 Turista 

Ikona

hatto ... S tych tvojich uzaverov a konstatovani by som snad hodil papulu skor ako by som sadol na motorku. Jazdi tak ako si veris a nie ako ide niekto pred tebou a Ty potom v zakrute zistis ,ze to nedas ale to uz bude neskoro.


22.07.2013 19:18

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto
 Jogurťák 

Ikona

nejde o to ako on jazdi, on pocka. ide mi o to ci sa musim bat ze to na mojej lahkej motorke s tenkymi gumami nezosmykne (toho sa bojim asi viac ako toho ze by som nevybral). ci takato motorka je vyhoda alebo nevyhoda. prave to ze papulu hodit nechcem, cenim si aj zdravie aj motorku, tak sa pytam tych co uz maju co-to odjazdene.

"Jazdi tak ako si veris" to je sice pekne, ale to by som potom do konca zivota chodil do zakruty 30tkou, ak by som neskusal vzdy o trosku viac. (tym som nechcel povedat ze sa rozbehnem bezhlavo do zakruty)
este raz zopakujem - chcel som pocut porovnanie spravania roznych motoriek (vplyv hmotnosti, sirky gum a neviem co este) v zakrutach bez ohladu na jazdcove schopnosti. cisto z fyzikalneho hladiska.


22.07.2013 20:19

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Caba
 Kávičkár 

Ikona

Bracho ma CBR250R-ku ked som sa na nej viezol, tak som mal v zakrute taky divny pocit ako keby uz mala zadna guma ustrelit ale drzala v pohode. Ked som si poto pozrel jej tvar tak su tie uzke fakt dako divne riesene. Chcelo by to zmenit mozno za daku sportovu gumu, ktora je viac sisata a tym padom sa bude na nej dat lepsie prechadzat zakrutami. Ostatne plati tak, ako som pisal vyssie. Jazdit, jazdit, jazdit. A daka motoskola. 8-)


22.07.2013 20:49

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

rudiger
 Kávičkár 

Ikona

na motorke okrem toho, co ti napísal nerd vic hladat nemusíš... dobre naštelovaný podvozek ,športovejší a aspon trošku zahriate gumy ... všetko ostatné je len na tebe a samozrejme aj na dobrom povrchu cesty bez bordelu ...asi tak nejako ;-)


22.07.2013 20:52

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

nečítam celé, ale motorka s užšími gumami ide lepšie a lahšie naklopiť. to, že na výjazde zo zárkuty si už úplne inde, lebo nemáš žrebcov je iná vec.. ale klopiť to musí ísť ľahšie a lepšie..


22.07.2013 21:18

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Steveo55
 Kávičkár 

Schválne... daj sem foto zadnej gumy ;-)


22.07.2013 21:50

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto
 Jogurťák 

Ikona

dakujem za odpovede :-)
ohladom toho stelovania podvozku, da sa to na kazdej? viem ze niektore maju na to skrutku ale myslim ze moja nema.
stevo: zajtra hodim fotku, nech sa trosku zasmejete :-)


22.07.2013 23:55

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Steveo schvalne daj ty fotku ;-) nech vidime kto sa pokusa radit..... :-)))


23.07.2013 9:07

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto
 Jogurťák 

Ikona

voilà Pozri obrázok
tak mi nieco vyvestite :-) btw 50+% jazdim v meste, a odjazdil som zatial 1700km (celkovo, nie len na tejto motorke/gume)


23.07.2013 9:42

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

to môžeš klopiť ešte dvakrát tolko, jak to klopíš doteraz..


23.07.2013 9:43

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

No, ten poserpásik máš ešte širší než ja a to jazdím s kuframi a ľadvinkou ;-) Takže moto zvládne naklopiť oveľa viac, než jej teraz dávaš. Otázka je, či to zvládneš ty.. radšej neriskuj a pomaly skúšaj. Náhodou natrafíš na piesok a omotáš sa okolo stromu...


23.07.2013 9:45

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

mateo123
 Turista 

Ikona

Tam je este rezervy habadej takze pomali si to skusaj a uvidis sam ako ti to pojde ale kludne mozes klopit viac :-)


23.07.2013 10:12

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

co to je za gumu?


23.07.2013 10:33

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto
 Jogurťák 

Ikona

myslim ze su to Michelin Pilot Sporty. typom som si nie isty. a mali byt to byt tie co su v zakladnej vybave, predchadzajuci majitel ich vraj nemenil


23.07.2013 11:15

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

kawa7
 Turista 

Ikona

Ja by som to pomenoval inak ...Este stale si klopit nezacal zatial len zatacas A pri 1700 km odjazdenych stale plati co som povedal vyssie .... ;-)

PS: vycisti si retaz a premazat ....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kawa7 (23.07.2013 11:17)


23.07.2013 11:31

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto
 Jogurťák 

Ikona

kawa: si to vystihol! resp. uz pomaly zacinam, ale fakt len pomaly :-) prave preto tato tema, chcel som vediet ci moja moto zvlada v zakrutach to co dospele moto. a raz to hadam bude aj jazdec zvladat :-)

inak pouzivate app pirelli diablo super biker? ake mate skusenosti/nazory?


23.07.2013 11:49

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hans
 Turista 

Ikona

kawa7: dobra rada. doteraz som nevedel co je to poser pas myslel som ze to na bocnici ;-)

Pozri obrázok


23.07.2013 13:02

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

BrAtKo
 Turista 

Ikona

Cus. Tato biblia s cz titulkami zodpovie na dost otazok: uloz.to/xSX4Hew/twist-of-the-wrist-ii-bible-zataceni-av...


23.07.2013 16:47

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Steveo55
 Kávičkár 

nerd - uloz.to/xrYf16Pv/dsc-0170-jpg Pneu Dunlop Sportmax Roadsmart II 180/55. Fotené len odparkované v garáži... Ak to nebude stačiť, pôjdem sa previezť a potom odfotím bez toho prachu... ;-)


23.07.2013 18:10

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

trtken
 Kávičkár 

Ikona

@hatto
pozri si Twist of the wrist.. máš to tam pekne vysvetlené, dokonca existuje aj kniha, kde je to aj znázornené. Mne osobne to trochu pomohlo v zlepšení techniky a v bezpečnejšom prejazde zákrutami, ale stále dávam na svoj inštinkt, ktorý mi vraví ísť do zákruty 40km/h. :-D Nie si sám, ktorý sa to bojí viac naklopiť a ísť rýchlejšie, ja mám rovnaký strach ako ty, Radšej mám istotu, že pôjdem pomaly než ako keby som mal padnúť do nejakého výtlku v neprehľadnej zákrute a omotať sa okolo stromu. Teraz nedávano sa takto dokonca zabil jeden chalan na motorke tak, že išiel do zákruty naklápal, padol do výtlku tesne pred apexom, stratil kontrolu a vymrštilo ho do protismeru kde trafil auto. Nie hanbou jazdiť pomaly a opatrne. Hlavne jazdi podľa svojich možností a toho čo zvládneš ;-) Časom možno budeš mať väčšiu istotu, ale rozhodne by som to nesilil inak sa ľahko môže stať, že spanikáriš a spravíš chybu.


23.07.2013 18:53

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Marvis
 Jogurťák 

Ikona

TIe michelinky su veľmi kvalitné gumy [dobre]
Ale na mokrom a som sa s nimi necítil veľmi bezpečne


23.07.2013 19:48

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Prípadne si ešte skontroluj tlak v pneu. Studené odporúčam na takých 2,2-2,3 baru (pri zohriatej pneu 2,35-2,5) - čím mäkšia pneu tým väčšia stičná plocha na ceste .. ale na druhej strane nejazdi na prázdnej pneu lebo bude "plávať" zo zákrut smerom von :-D


23.07.2013 20:17

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Caba
 Kávičkár 

Ikona

Presne taky tvar ma bracho na svojej gume a mal som z nej divny pocit, ale bol som na motoskole v Brne a tam bol chalan, ktory zacinal s moto a mal CBR250R. Jazdil ako zaciatocnik, ale gumu dal tak 2mm od hrany. Takze sa to da aj s Tvojimi. Ale opatrne. Nase cesty nie su moc vhodne na nacvik naklonu v zakrutach. Odporucam motoskolu, akukolvek, a tam zistis co sa da na Tvojich gumach vystrajat >:-)


23.07.2013 22:17

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hato chod za mesto najdi si zatacku do lava a chod tam spet tam spet az kym ti s toho nebude chujovo ,a stale zrychluj a naklanaj viac a viac potom chod na parkovisko a toc sa dookola a naklanaj to viac a viac a viac a ked sa ti bude zdat ze uz to asi je tak pridaj a klop to este viac a furt dookola potom ked ti uz bude ozaj kokotsky tak trenuj na opacnu stranu , potom kamosa hravo vyrobis


23.07.2013 22:25

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Steveo55 tymto sa chvalis? :-O
ved to je "turistika" plocha jak Kate Moss?! to klopis tolko isto ako zakladatel temy :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (23.07.2013 22:28)


24.07.2013 7:13

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Steveo55
 Kávičkár 

nerd - Dobrý ryľo :-D . Predpokladám, že to z tej fotky nevidíš, ako je písaná až po okraj, ale neva... ;-) . Každopádne je to aj tak jedno, bo nikde som nenapísal, že mu chcem radiť :-P . Buď aj ty chéf, zatvor svoj komplex a pošli foto tvojej gumy >:-) , keď máš silácke reči :-))) a obohať nás svojim príspevkom, nech je tu pestrejšie. 8-)


24.07.2013 8:03

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Steveo :-D Skus nerda troska ocekovat a potom nebudes od neho pytat fotky gumy :-)


24.07.2013 8:53

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Majcocbr600f
 Jogurťák 

Ikona

Steveo55:
nedaj sa vyprovokovat aby koly fotke pneu si sa vysypal.Jazdi si svojim stylom a klop ako to je pocitovo pre Teba vhodne . Za to ze Ti nepise vozovka pneu az po hranu tak taky su tu asi nazyvany ako turisti ccc .Pre daktorych mozes odrat aj stupacky do polky a budes stale turista ccc ,nenarobis s tym nic .
Mal som moznost nedavno natrafit na jedneho co sa chvalil aky je on strelec ,jogurtak :-D . Dali sme jazdu a plakal som a to som siel este vo dvojke . Jeho jazda bezna ako na aute 50-120 km /h :-D


24.07.2013 9:04

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto
 Jogurťák 

Ikona

braTko: diki za film, vcera som to pozrel, fakt je to dobre, som chcel ist hned po tom skusat, ale bohuzial sa mi nedalo. trosku som sa smial na style akym to natacali, ale obsahovo skvele. zrejme si to budem musiet ale este zoparkrat pozriet. ale som tam pochopil to co ste sa mi tu uz snazili, ze ide hlavne o jazdca, fyzika motorky zohrava dolezitu rolu ale ide hlavne o to ako jazdim nie ci mam 110 alebo 180mm gumy alebo 100 resp 400kg :-)

ulba: snazim sa trenovat, chodim casto vozit po okoli, mame tu skvele cesty, skvele zakruty, malo aut, takze parada :-) a s tym vyrabanim kamosa - to nepotrebujem, uz nie som chalan ktory musi dokazovat inym nieco :-) jazdim si svojim tempom, od neho akurat odkukavam a ucim sa. ale samozrejme sportovu motorku nemam preto aby som balil baby, ale aby som si jazdu vychutnal so vsetkym co k tomu patri. v nedelu sme chceli ist aj na okruh, ale bohuzial uz bolo zavrete.
a s tou motoskolou mas uplnu pravdu, uz som sa aj pozeral po nejakej, ak by sa podarilo tak v septembri by som chcel ist


24.07.2013 9:33

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

No konecne citam tie spravne slova a nevidim tam ziadne "modlenie".
"ale som tam pochopil to co ste sa mi tu uz snazili, ze ide hlavne o jazdca, fyzika motorky zohrava dolezitu rolu ale ide hlavne o to ako jazdim nie ci mam 110 alebo 180mm gumy alebo 100 resp 400kg "
[dobre]

Niekedy ten obrazok alebo este lepsie pohybujuci sa obrazok povie viac ako milion slov.


24.07.2013 9:48

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

LOL.. od nerďáka tu pýtajú fotky gumy, či jazdí na hranu :-D :-D


24.07.2013 10:57

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Steveo55
 Kávičkár 

Majcocbr600f - Mňa nerd vôbec neprovokuje, skôr sa smejem nad jeho ješitnosťou :-) . Ak je problém v tom, že nechávam možno 1 mm od hrany na obyčajných cestách, tak potom to hraničí už s jeho komplexom, alebo čo :-} . Jazdím tak, ako mi to dovoľujú moje schopnosti, vlastnosti motorky, pneumatík, stav ciest, podmienky atď... Takže ani moje obdrané stupačky by asi v tomto prípade nemali žiaden zmysel, ale nevadí :-) .

Aj ja poznám pár "strelcov" na superšrotoch, čo ich obieham s prstom v nose, ale existuje aj skupinka ľudí bez chrbtovej kosti, kde ich jazda z môjho pohľadu hraničí s držkopádom.

hatto - Neboj, do toho sa dostaneš a časom sa z teba stane úplne obyčajný a bežný jazdec, ako som aj ja ;-) [dobre]


24.07.2013 11:30

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Steveo ver mi ze namam ziadny komplex z tvojich gum a ani z 1mm :-) ak budes jazdit gumu na hrahu tak ako to prezentujes (som frajer mam to aj na fotke a ked bude treba dodam aj lepsie fotky) tak by guma mala vyzerat tak ze po hranu jazdis a nie ze sa okraj gumy uz dotkol asfaltu. nechcem ta zhadzovat alebo nieco take ale takto "zjazdim" gumu aj na rovnej cete, staci par krat preklopit motorku zlava do prava tak ako to robia jazdci motogp v warm up kole a bude gumy vyzerat tak ako ta tvoja.


24.07.2013 11:42

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

egres2
 Bahniak 

Ikona

Lepší poser pásik na gume ako na trenkách.


24.07.2013 11:48

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Steveo55
 Kávičkár 

nerd - pozri, nerozumiem tvojej reakcii, nakoľko som nikoho nechcel poučovať, nikoho učiť, ani nič podobné. Nejazdím, ako páni v MotoGP a ani na to nemám stavanú motorku a nakoľko mám obuté turistické gumy, nikdy nebudú vyzerať podľa tvojich predstáv. Myslím si, že si to iba zbytočne prehnal a vyhrotil do nezmyselnej a zbytočnej slovnej prestrelke.

Svoj príspevok by som ukončil bez iného hodnotenia tak, ako som napísal v predošlom príspevkui hattovi.

Howgh! 8-)


24.07.2013 12:01

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

ked si mu nechcel radit naco si odneho pytas fotku gumy?
mozes mi verit ze sportovo-turisticka guma ide daleko lahsie na hranu ako sportov guma. ak sa pozriem na pilot sport ktory ma obuty hatto tak som presvedceny o tom ze na tej "uzkej" gume robi take iste naklony ako ty na tejto 180ke :-)

p.s. odkial vies ake su moje predstavy?


24.07.2013 12:07

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

spedyrs646
 Turista 

Hatto skus si najst nejaky betonovy plac a na nom kruz dokolecka a skusaj co najvadci naklon. Dalej to skusan do osmicky a krizom krazom az sa ti bude hlava tocit. Trochen ti to pomoze a doda ti to istot v naklonoch. Zacni zvolna pomaly a postupne zrychluj. Uvidis ze raz dva bude guma po hranu a nie len zadna ale aj predna a kolenko bude tiez >:-)


24.07.2013 18:23

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Opyciak
 Kávičkár 

Ikona

nerd asi klopit vie, lebo sa tu tak o nom vyjadruju aj iny clenovia, ale asi bude mat inu traumu kedze si tu dviha
gulky :-D :-D :-D


24.07.2013 18:42

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

Opyciak pre boha aky mas problem(s gulkami)? dnes mam dobru naladu a na chlapcove invektivy som reagoval maximalne pokojne ;-)


24.07.2013 18:50

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

reiko
 Kávičkár 

rád by som prilial olej do ohňa, pred pár týždňami v noci behám po kluboch v meste a zbadal som peknú červenú cbr600ku a ako ju skúmam tak pozerám na gumy tak zjazdené až po okraj, ale tá plocha bola tak pekne zdrstnená >:-) , že človek vedel že to asi začiatočník nie je a zrazu prišla k nej taká milá sympatická baba zo šali v kombinéze a mne padla sánka :-D (potom som sa len ja hanbil za tie moje posrprúžky na gumách :-} )


24.07.2013 18:51

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

TheBear
 Čoprák 

Ikona

Hatto j'ai deja vu pire que ca, mais ca prend des couilles aller jusqu'au but :-)))


24.07.2013 18:53

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

reiko mozno mala jazdenky z okruhu ;-)
odomna raz chcel "fesak" kupit zodrate kolene slajdre, na kobineze vyzeraju vraj "kuuul" :-)))


24.07.2013 18:55

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

reiko
 Kávičkár 

možno, ale to ma vtedy nenapadlo :D a ten pocit ... inak konečne som v tejto diskusii prišiel na slovenský preklad chicken stripes :D bo sám som si to nevedel preložiť a pochyboval som aj o google translate :D


24.07.2013 19:04

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

TheBear
 Čoprák 

Ikona

Pozri obrázok Pozri obrázok


24.07.2013 19:05

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

dade121
 Kávičkár 

Ikona

Na slajdre je predsa flexa,len si nesmieš pomýliť sklon >:-)


24.07.2013 19:12

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

>:-) Jedna moja známa mala pneu zjazdené kua-riadne po okraj, poser-pásik nula-celá-nula. :-O

Hovorím, fíha, to už je niečo, chodíš aj na okruh? Začala sa smiať, že ona jazdí ako posratá, napoly ojazdené športové pneumatiky jej tam nahadzuje jej priateľ. On ich zjazdil na okruhu a už ich tam nechce, on si dáva vždy nové... >:-)

Dávam to, ako návod pre pseudo-machrov, na veľa zrazoch predávajú lacné jazdené gumy, vyberte si a budete geróji... :-D



:-D editka: Kým som to jedným prstom naklepal, Nerd to už "vysvetlil"...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (24.07.2013 19:14)


24.07.2013 19:45

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

sasos69
 Turista 

Ikona

V Twist of the Wrist tie pásiky volajú Chicken stripes :-)

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sasos69 (24.07.2013 19:45)


24.07.2013 19:57

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

reiko
 Kávičkár 

no to mi je jasné že tam je to chicken stripes a inde len som nevedel preto slovenský názov :D a tu som prišiel na tie poser pásiky :D ,
papiboy: dík za objasnenie :D, už z toho nemám depky aspoň :D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil reiko (24.07.2013 19:57)


25.07.2013 9:21

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto
 Jogurťák 

Ikona

theBear: davam ti like za koment :D


25.07.2013 10:44

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

sasos69
 Turista 

Ikona

hatto tu nejaký múdry bajker hovorí, že nakláňať to môžeš bez obáv, že by si prekonal limit pneumatiky (v dobrom stave!), že skôr ťa budú limitovať stupačky, padáky, jednoducho "vyčnieváky". Čiže na otázku, čo si môžeš dovoliť: záleží hlavne na tvojich schopnostiach a odvahe, čo sa bude zlepšovať praxou. Ver tomu, ja som dal prvé koleno až po štyroch rokoch a brzdiť tesne pred zákrutou alebo až v zákrute nemám odvahu doteraz (na okruhu)!
biketrackdayshub.co.uk/how-to-get-your-knee-down


25.07.2013 17:30

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

axel99
 Kávičkár 

Ikona

Čím širšia guma, tým je potrebný väčší náklon.


25.07.2013 18:45

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

axel si si isty?


25.07.2013 19:01

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

axel99
 Kávičkár 

Ikona

ANO. 8-) :-)
Fyzika vraj nepustí.
:-D


25.07.2013 19:56

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

sasos69
 Turista 

Ikona

Motocykl se širokými pneumatikami a nízkým těžištěm (skútr) se musí více naklonit než motocykl s úzkými pneumatikami a vysokým těžištěm (závodní motocykl).
www.sinz.cz/archiv/docs str. 309


25.07.2013 19:59

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

sasos69
 Turista 

Ikona

Užší pneumatiky dělají motocykl obratnější v zatáčkách, na druhou stranu ale v náklonu "přestávají brzdit". Každý stroj je koncipován na daný rozměr pneumatik a při použití užšího, se styčná plocha pneumatiky s vozovkou a potřebná brzdná síla razantně snižují.

Širší pneumatiky naopak lépe přenášejí hnací sílu, mají také lepší vizuální dojem. Opět ale nazutí širších než předepsaných rozměrů nedoporučujeme. A ne vždy jsou šiší pneumatiky také rychlejší. Šířka pneumatiky a její stavba mají velmi zásadní vliv na její chování v náklonu a jízdní vlastnosti.

pneu.extralevne-pneu.cz/e17-moto-pneu-info.html


25.07.2013 20:32

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

axel99
 Kávičkár 

Ikona

hatto:
Takže nie že budeš chcieť silou mocou aj ty položiť koleno na asfalt, lebo tvoj kamarát to v tej zákrute so 160kou gumou s prehľadom dal. Ty so 120 kou to toľko klopiť nemusíš!!!


25.07.2013 21:04

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

axel a nehovori prave fyzika nieco ine? :-)


25.07.2013 21:39

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

axel99
 Kávičkár 

Ikona

nerd
Ak vieš niečo iné tak daj.
Ja sa rád podučím.


25.07.2013 22:07

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

egresisko
 Turista 

Ikona

hatto
Ak Ti mozem poradit poriadne klopit -bezpecne sa da len na okruhu inak je to vsade nebezpecne, ja jazdim turistiku a ze moc sklopim sa mi stava len sem tam- uz len koli bezpecnosti- jama, strk, vymol, hovno, biely pruh na ceste, auto iduce s protismeru, ci motorkar co nezvlada zakrutu...

Je velmi vela veci preco je dobre si fest pred zakrutov pribrzdit a zakrutu prejst v klude a kamosa bombov dobehnut na rovinke...

Ku tomu na co si sa pytal vela zalezi od pneumatik, jazdca, motorky- mas motorky co pytaju do zakruty same- cbf 600s...

Ak chces blbnut v zakrutach a klopit nas tupacky, je dobre bud velke prazdne parkovisko, alebo okruh kde ked spadnes sa Ti nic nestane a ani nikoho neohrozis :-)


26.07.2013 9:24

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

hatto
 Jogurťák 

Ikona

dakujem za odpovede!
myslim ze uz som pochopil to spravanie motorky z fyzikalneho hladiska a teraz uz iba jazdit jazdit jazdit nech sa aj jazdec nauci spravat v zakrutach :-)


26.07.2013 12:41

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ona neni podstatna len sirka pneu, ale aj sirka rafiku na ktorom je ta ktora pneu obuta, +sto dalsich moznosti ako je nastaveny podvozok, a este +tisic dalsich moznosti ako reaguje jazdec.
Takze sa moze pri vhodnej konstelacii celkom kludne stat ze niekto s 2cm poserpruzkom prejde zakrutu vo väcsom naklone a rychlejsie ako niekto kto ma gumy zodrate az na okraj.


30.07.2013 23:41

Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach

sasos69
 Turista 

Ikona

hatto - " jazdit jazdit jazdit " - ale to je z celej debaty najlepší záver; držím ti palec, palec, palec!



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.