Anketa:
Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuRozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Ahojte, |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Si padol z inej planety a nevies ako funguju prirodne a fyzikalne zakony, alebo co? |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
sak nekric na neho, chalan zacina tak sa pyta... |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
ak budes mas spravne zostelovany podvozok, rovnaku zmes gum ako kamos na SV tak mozes svistat o 20km rychlejsie ako SV. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Čo ja viem, tak na yzf125 ti špička botasky/stupačka dá vedieť kedy dosť ... za predpokladu, že nemáš obuté tie continetali cotigo, či jak sa volali |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Ved ja nekricim. To bolo len take priatelske polapkanie po pleci. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
prave preto ze viem ako funguje fyzika a ze viem ze je tam vela faktorov, som sa pytal. to mi chces povedat ze hmotnost nehra ziadnu ulohu? je to vyhoda pre mna s lahsou motorkou alebo pre neho s tazsou? |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
hatto: Trochu z tej fyziky, pre predstavu - väčšia hmotnosť = lepší styk s vozovkou (lepší grip) a teda lepšie ta moto drží. Ale to je prd platné, lebo zase väčšia hmotnosť = väčšia kinetická energia a teda väčšia snaha uletieť mimo cestu. Najlepšie bude, ak pozrieš ten poser-pásik a uvidíš, či tá moto zvládne viac, než s ňou doteraz robíš. Potom skontroluj svoj poser-pásik v nohaviciach a uvidíš, koľko zvláda jazdec Až sa oba pásiky zosynchronizujú, budeš OK |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Ked vies ako funguje fyzika, tak musis aspon trochu tusit ze z tych vela faktorov co ovplyvnuju rozdielnost v zakrutach, bude viac v jazdcovi ako v moto. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
mizero: tie este ani zdaleka nie su synchronizovane, ale pracuje sa na tom |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Hmmm....tak s pristupom "modlenia".....vela stastia! |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
hatto: Ešte si polož otázku - kde mám ťažisko ja a kde má ten kamarát? Ako sa v zákrute správa on (sedí stále rovno, alebo "vykúka" von? Do ktorej strany? Do vnútornej alebo vonkajšej?) a ako ja? Koľko vážiš ty a koľko on? Tisíc otázok... radšej jazdi ako vieš a pomaly sa zdokonaľuj (zisťuj svoje hranice) a nech on ide za tebou (nech ti neuteká), nech tu neotvárajp nové RIP vlákno |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
a na zaklade komentov viem, ze ked idem do zakruty rovnako rychlo ako moj kamarat, tak sa nemusim bat ci to motorka zvladne, ale staci aby som sa "modlil" nech to zvladnem ja |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Nie je nic nebezpecnejsie ako sa snazit prisposobit kamosovi, alebo komukolvek, kto je na motorke skusenejsi. Jazdi sam, tak ako vies. Casom sa naucis tak ako kamos. Ak chces jazdit s partiou, dohodnite sa kde sa pockate a jazdite si svojim tempom. Viem o com pisem |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
hatto ... S tych tvojich uzaverov a konstatovani by som snad hodil papulu skor ako by som sadol na motorku. Jazdi tak ako si veris a nie ako ide niekto pred tebou a Ty potom v zakrute zistis ,ze to nedas ale to uz bude neskoro. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
nejde o to ako on jazdi, on pocka. ide mi o to ci sa musim bat ze to na mojej lahkej motorke s tenkymi gumami nezosmykne (toho sa bojim asi viac ako toho ze by som nevybral). ci takato motorka je vyhoda alebo nevyhoda. prave to ze papulu hodit nechcem, cenim si aj zdravie aj motorku, tak sa pytam tych co uz maju co-to odjazdene. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Bracho ma CBR250R-ku ked som sa na nej viezol, tak som mal v zakrute taky divny pocit ako keby uz mala zadna guma ustrelit ale drzala v pohode. Ked som si poto pozrel jej tvar tak su tie uzke fakt dako divne riesene. Chcelo by to zmenit mozno za daku sportovu gumu, ktora je viac sisata a tym padom sa bude na nej dat lepsie prechadzat zakrutami. Ostatne plati tak, ako som pisal vyssie. Jazdit, jazdit, jazdit. A daka motoskola. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
na motorke okrem toho, co ti napísal nerd vic hladat nemusíš... dobre naštelovaný podvozek ,športovejší a aspon trošku zahriate gumy ... všetko ostatné je len na tebe a samozrejme aj na dobrom povrchu cesty bez bordelu ...asi tak nejako |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
nečítam celé, ale motorka s užšími gumami ide lepšie a lahšie naklopiť. to, že na výjazde zo zárkuty si už úplne inde, lebo nemáš žrebcov je iná vec.. ale klopiť to musí ísť ľahšie a lepšie.. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Schválne... daj sem foto zadnej gumy |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
dakujem za odpovede |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Steveo schvalne daj ty fotku nech vidime kto sa pokusa radit..... |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
voilà Pozri obrázok |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
to môžeš klopiť ešte dvakrát tolko, jak to klopíš doteraz.. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
No, ten poserpásik máš ešte širší než ja a to jazdím s kuframi a ľadvinkou Takže moto zvládne naklopiť oveľa viac, než jej teraz dávaš. Otázka je, či to zvládneš ty.. radšej neriskuj a pomaly skúšaj. Náhodou natrafíš na piesok a omotáš sa okolo stromu... |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Tam je este rezervy habadej takze pomali si to skusaj a uvidis sam ako ti to pojde ale kludne mozes klopit viac |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
myslim ze su to Michelin Pilot Sporty. typom som si nie isty. a mali byt to byt tie co su v zakladnej vybave, predchadzajuci majitel ich vraj nemenil |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Ja by som to pomenoval inak ...Este stale si klopit nezacal zatial len zatacas A pri 1700 km odjazdenych stale plati co som povedal vyssie .... Upravené 1 krát. Naposledy upravil kawa7 (23.07.2013 11:17) |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
kawa: si to vystihol! resp. uz pomaly zacinam, ale fakt len pomaly prave preto tato tema, chcel som vediet ci moja moto zvlada v zakrutach to co dospele moto. a raz to hadam bude aj jazdec zvladat |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
kawa7: dobra rada. doteraz som nevedel co je to poser pas myslel som ze to na bocnici |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Cus. Tato biblia s cz titulkami zodpovie na dost otazok: uloz.to/xSX4Hew/twist-of-the-wrist-ii-bible-zataceni-av... |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
nerd - uloz.to/xrYf16Pv/dsc-0170-jpg Pneu Dunlop Sportmax Roadsmart II 180/55. Fotené len odparkované v garáži... Ak to nebude stačiť, pôjdem sa previezť a potom odfotím bez toho prachu... |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
@hatto |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
TIe michelinky su veľmi kvalitné gumy |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Prípadne si ešte skontroluj tlak v pneu. Studené odporúčam na takých 2,2-2,3 baru (pri zohriatej pneu 2,35-2,5) - čím mäkšia pneu tým väčšia stičná plocha na ceste .. ale na druhej strane nejazdi na prázdnej pneu lebo bude "plávať" zo zákrut smerom von |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Presne taky tvar ma bracho na svojej gume a mal som z nej divny pocit, ale bol som na motoskole v Brne a tam bol chalan, ktory zacinal s moto a mal CBR250R. Jazdil ako zaciatocnik, ale gumu dal tak 2mm od hrany. Takze sa to da aj s Tvojimi. Ale opatrne. Nase cesty nie su moc vhodne na nacvik naklonu v zakrutach. Odporucam motoskolu, akukolvek, a tam zistis co sa da na Tvojich gumach vystrajat |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
hato chod za mesto najdi si zatacku do lava a chod tam spet tam spet az kym ti s toho nebude chujovo ,a stale zrychluj a naklanaj viac a viac potom chod na parkovisko a toc sa dookola a naklanaj to viac a viac a viac a ked sa ti bude zdat ze uz to asi je tak pridaj a klop to este viac a furt dookola potom ked ti uz bude ozaj kokotsky tak trenuj na opacnu stranu , potom kamosa hravo vyrobis |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Steveo55 tymto sa chvalis? Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (23.07.2013 22:28) |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
nerd - Dobrý ryľo . Predpokladám, že to z tej fotky nevidíš, ako je písaná až po okraj, ale neva... . Každopádne je to aj tak jedno, bo nikde som nenapísal, že mu chcem radiť . Buď aj ty chéf, zatvor svoj komplex a pošli foto tvojej gumy , keď máš silácke reči a obohať nás svojim príspevkom, nech je tu pestrejšie. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Steveo Skus nerda troska ocekovat a potom nebudes od neho pytat fotky gumy |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Steveo55: |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
braTko: diki za film, vcera som to pozrel, fakt je to dobre, som chcel ist hned po tom skusat, ale bohuzial sa mi nedalo. trosku som sa smial na style akym to natacali, ale obsahovo skvele. zrejme si to budem musiet ale este zoparkrat pozriet. ale som tam pochopil to co ste sa mi tu uz snazili, ze ide hlavne o jazdca, fyzika motorky zohrava dolezitu rolu ale ide hlavne o to ako jazdim nie ci mam 110 alebo 180mm gumy alebo 100 resp 400kg |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
No konecne citam tie spravne slova a nevidim tam ziadne "modlenie". |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
LOL.. od nerďáka tu pýtajú fotky gumy, či jazdí na hranu |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Majcocbr600f - Mňa nerd vôbec neprovokuje, skôr sa smejem nad jeho ješitnosťou . Ak je problém v tom, že nechávam možno 1 mm od hrany na obyčajných cestách, tak potom to hraničí už s jeho komplexom, alebo čo . Jazdím tak, ako mi to dovoľujú moje schopnosti, vlastnosti motorky, pneumatík, stav ciest, podmienky atď... Takže ani moje obdrané stupačky by asi v tomto prípade nemali žiaden zmysel, ale nevadí . |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Steveo ver mi ze namam ziadny komplex z tvojich gum a ani z 1mm ak budes jazdit gumu na hrahu tak ako to prezentujes (som frajer mam to aj na fotke a ked bude treba dodam aj lepsie fotky) tak by guma mala vyzerat tak ze po hranu jazdis a nie ze sa okraj gumy uz dotkol asfaltu. nechcem ta zhadzovat alebo nieco take ale takto "zjazdim" gumu aj na rovnej cete, staci par krat preklopit motorku zlava do prava tak ako to robia jazdci motogp v warm up kole a bude gumy vyzerat tak ako ta tvoja. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Lepší poser pásik na gume ako na trenkách. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
nerd - pozri, nerozumiem tvojej reakcii, nakoľko som nikoho nechcel poučovať, nikoho učiť, ani nič podobné. Nejazdím, ako páni v MotoGP a ani na to nemám stavanú motorku a nakoľko mám obuté turistické gumy, nikdy nebudú vyzerať podľa tvojich predstáv. Myslím si, že si to iba zbytočne prehnal a vyhrotil do nezmyselnej a zbytočnej slovnej prestrelke. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
ked si mu nechcel radit naco si odneho pytas fotku gumy? |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Hatto skus si najst nejaky betonovy plac a na nom kruz dokolecka a skusaj co najvadci naklon. Dalej to skusan do osmicky a krizom krazom az sa ti bude hlava tocit. Trochen ti to pomoze a doda ti to istot v naklonoch. Zacni zvolna pomaly a postupne zrychluj. Uvidis ze raz dva bude guma po hranu a nie len zadna ale aj predna a kolenko bude tiez |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
nerd asi klopit vie, lebo sa tu tak o nom vyjadruju aj iny clenovia, ale asi bude mat inu traumu kedze si tu dviha |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Opyciak pre boha aky mas problem(s gulkami)? dnes mam dobru naladu a na chlapcove invektivy som reagoval maximalne pokojne |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
rád by som prilial olej do ohňa, pred pár týždňami v noci behám po kluboch v meste a zbadal som peknú červenú cbr600ku a ako ju skúmam tak pozerám na gumy tak zjazdené až po okraj, ale tá plocha bola tak pekne zdrstnená , že človek vedel že to asi začiatočník nie je a zrazu prišla k nej taká milá sympatická baba zo šali v kombinéze a mne padla sánka (potom som sa len ja hanbil za tie moje posrprúžky na gumách ) |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Hatto j'ai deja vu pire que ca, mais ca prend des couilles aller jusqu'au but |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
reiko mozno mala jazdenky z okruhu |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
možno, ale to ma vtedy nenapadlo :D a ten pocit ... inak konečne som v tejto diskusii prišiel na slovenský preklad chicken stripes :D bo sám som si to nevedel preložiť a pochyboval som aj o google translate :D |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Na slajdre je predsa flexa,len si nesmieš pomýliť sklon |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Jedna moja známa mala pneu zjazdené kua-riadne po okraj, poser-pásik nula-celá-nula. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (24.07.2013 19:14) |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
V Twist of the Wrist tie pásiky volajú Chicken stripes Upravené 1 krát. Naposledy upravil sasos69 (24.07.2013 19:45) |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
no to mi je jasné že tam je to chicken stripes a inde len som nevedel preto slovenský názov :D a tu som prišiel na tie poser pásiky :D , Upravené 1 krát. Naposledy upravil reiko (24.07.2013 19:57) |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
theBear: davam ti like za koment :D |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
hatto tu nejaký múdry bajker hovorí, že nakláňať to môžeš bez obáv, že by si prekonal limit pneumatiky (v dobrom stave!), že skôr ťa budú limitovať stupačky, padáky, jednoducho "vyčnieváky". Čiže na otázku, čo si môžeš dovoliť: záleží hlavne na tvojich schopnostiach a odvahe, čo sa bude zlepšovať praxou. Ver tomu, ja som dal prvé koleno až po štyroch rokoch a brzdiť tesne pred zákrutou alebo až v zákrute nemám odvahu doteraz (na okruhu)! |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Čím širšia guma, tým je potrebný väčší náklon. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Motocykl se širokými pneumatikami a nízkým těžištěm (skútr) se musí více naklonit než motocykl s úzkými pneumatikami a vysokým těžištěm (závodní motocykl). |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Užší pneumatiky dělají motocykl obratnější v zatáčkách, na druhou stranu ale v náklonu "přestávají brzdit". Každý stroj je koncipován na daný rozměr pneumatik a při použití užšího, se styčná plocha pneumatiky s vozovkou a potřebná brzdná síla razantně snižují. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
hatto: |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
axel a nehovori prave fyzika nieco ine? |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
nerd |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
hatto |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
dakujem za odpovede! |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
Ona neni podstatna len sirka pneu, ale aj sirka rafiku na ktorom je ta ktora pneu obuta, +sto dalsich moznosti ako je nastaveny podvozok, a este +tisic dalsich moznosti ako reaguje jazdec. |
Re: Rozdiel medzi motorkami pri naklanani v zakrutach
hatto - " jazdit jazdit jazdit " - ale to je z celej debaty najlepší záver; držím ti palec, palec, palec! |