Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3218 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPrehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Brzdy.

Predchádzajúce | 1 2 |

03.10.2016 13:51

Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Tak panstvo, po dlhej dobe zas debilina na zimu...

Spravme to takto: nepotrebujem rady "presedlaj na novú" - to viem aj sám, že by som mal spraviť.

Poďme k veci: zadná brzda na LC4 je slabá na race nasadenie. Často sa prehrieva (nie len mne...) a treba si ju šetriť, čo je hovadina lebo potom sa nedá ísť ako by bolo treba. Copo vravel, že by to mohol vyriešiť väčší kotúč a posun brzdiča ďalej od stredu. Logiku mi to dáva, lebo šak tá istá energia sa vstrebe do viac materiálu a ten bude viac rotovať a chladiť sa. S prednou tento problém nie je nikdy.

Úprava je podľa mňa ľahko riešiteľná, to vodítko brzdiča predĺžiť, t.j. navariť tam "vložku" a nový rozmer kotúčov.

Riešil niekto niečo také? O koľko by to bolo treba zväčšiť aby to bolo poznať? Boli by fajn nejaké info z prvej ruky.

Díky!


03.10.2016 14:05

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Landal - je ešte alternatíva namontovať rovnaký brzdový kotúč ale s "vyhryznutým" profilom. Vyhryznutý profil má vačšiu plochu ako kruhový a tým pádom sa lepšie chladí.

+ ešte ma napadlo možnosť urobiť prídavný deflektor na usmernenie vzduchu na kotúč. Prv než sa niekto začne uškŕnať tak treba vedieť že to bola myslím Yamaha ktorá použila pri Dragstar 1100 takéto riešenie na dodatočné chladenie zadného valca keď sa objavili prvé "cinkajúce".

Dôvod úpravy: ilustračný obrázok tu

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (03.10.2016 14:14)


03.10.2016 14:07

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

no a keby si dal proste nohu dole z brzdy a stlacal ju len ked chces naozaj brzdit a nie celu cestu?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Masochista (03.10.2016 14:11)


03.10.2016 16:05

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

landíku, takto.. já som kokot, ale mohol by si skúsit nejakých stuntriderov, ako to riešia oni. lenže oni dajú predný kotúč dozadu (resp niečo takého priemeru) a na to tri prasce z prednej brzdy.

čo ty potrebuješ je určite väčší kotúč, lebo tvoj neodvádza dobre teplo, lebo je malý. napadlo ma aj prasa z predku dozadu, ale nevyrieši problém a celé sa ti to bude prehrievat.

Rapťák došiel s niečím, ale podla mna v teréne nepoužitelné, aby si mal ešte nejaký privádzač bordelu z trate rovno na zadný disk, resp prasa. to na ceste v poho, ale väčšinou je to len traktárik, ktorý ty ucpeš v prvom piesku.

väčší disk vyrobia aj na motokotúče cz, či ako to, alebo lepší strojár s rezačkou na 5 mm ocel.

čo ty budeš muset riešit je adaptér, ktorý dáš medzi držiak prasaťa a prasa. nejaký medzikus. nemáš brzdu chytenú o kyvku, ne? musí byt na bazmeku, ktorý zasúvaš do kolajničky na kyvke a je v nom otvor na stredovú osku zadného kolesa. a toto vyrábať väčšie.. good luck..

raptor - čo spomínaš riešila napr aj honda na cb 1000r, kde schovali zadný kotúč do stredu disku a nič ho nechladilo
plast pred rozetou

Pozri obrázok


03.10.2016 17:13

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Chlapi, začal som trochu pátrať...

Nevedel som o význame "vyhriznutého" profilu.

Ďalšia vec: môj zadný kotúč má aj (teda takú veľkosť myslím) RR 660, LC4 690, dokonca LC8 :-O a to sú predsa úplne iné stroje z hľadiska výkonu. Môže teda ten kotúč byť nedostatočný? No neviem, som teraz z toho dajaký zmätený.

Nemôže byť chyba inde? Dávam tam DOT4 ako píše výrobca. Dal som nové doštičky a kvapalinu naraz, a aj tak sa mi v bosne prehrievala.

Totiž zhodiť prasa a dať si na CNC spraviť novú "tú vodiacu časť" sa dá, a dať tam väčší kotúč. Len teraz rozmýšľam či nie je chyba inde...


03.10.2016 17:22

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

ja suhlasim s Chesterom, ale iba po druhu ciarku v prvej vete


03.10.2016 17:35

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Vyhryznutý má väčšiu plochu ? :-O


03.10.2016 17:58

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

krampus
 Geriatrik 

Ikona

1.) moto osadiť rozmerovo identickým kotúčom s tým rozdielom, že budú väčšie "odvetrávacie diery".
2.) použiť kvapalinu s vyšším bodom varu ( DOT 5.1 ?)

P.S.
1. nutná a postačujúca podmienka- bezchybná funkcia zadného brzdiča.


03.10.2016 18:15

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: nemá a nebude mať. jediné čo má je menej materiálu, ktorý sa zohreje rýchlejšie.

Filipa všetci lúbime, aspon on si to myslí :-D :-D

dot 5.1 má vyšší bod varu - pobavilo :-D

Landák.. ty citelne prehreješ kotúč. ked máš v poriadku zadné prasa (čo máš asi ked sa v tom tolko rýpeš) a nezasekávajú sa ti piestiky, tak je jedno kolko piestik tam dáš. jednoducho ním zohreješ kotúč, kedy on zohreje dosky a tie začnú varit bzdovku. potrebuješ lepší odvod tepla, alebo niečo, čo nezohreješ tak rýchlo. a tam fyzika nepustí. len väčšiu masu.

alebo potom väčšiu páku a to sme ale pri tom istom..


03.10.2016 18:17

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

joscu
 Kávičkár 

Dot 5.1 je agresívna aby sa ti "nerozpadli" hadice :-)))


03.10.2016 19:03

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Skús toto , www.motops.sk/brzdovy-kotouc-zadni-galfer-ktm-450-exc-2... ... , aj keď motops nemá v poslednom roku nejaké super referencie

Chladené sú dobre . ;-)


03.10.2016 19:17

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Burizon
 Edvenčr 

Ikona

Landal - Dot 5.1 je povolena pre LC4.
Ak su celuste ok, tak asi by som skusal menit druhy platniciek a kotucov.
Aj ja idem menit zadny kotuc - napis ake si tam doteraz mal?


03.10.2016 19:23

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Dable, v zaklade treba hodit DOT 5.1, vyssi bod varu ;-) DOT4 a DOT5.1 su na rovnakej baze, takze spuchirovania hadic sa netreba bat. Su zamenitelne, len ta DOT 5.1 je lepsia. Myslim,ze vymenu kotuca za vacsi riesit nemusis. Ved ak na LC8 Meonimu stacil rovnako velky kotuc ako je na LC8 v serii, tak v tom problem nebude. Skor si myslim,ze si pri jazdeni prislapujes zadnu brzdu, aj ked si to neuvedomujes a tym padom dost velky cas dostava cela brzdova sustava zabrat. Skus davat nohu na packu iba ak brzdis ;-)
PS: inak Motul ma brzdovku s este vyssim bodom varu ako je klasicka DOT 5.1, ma to oznacenie RBF 660.


03.10.2016 19:25

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

ja som kupil dopredu brejkingy a som spoko viac ako s originálom. taká konkurencia galferu

www.braking.com/products/view/60

Burizon - dot 3 a 4 stačí, 5.1 je hlavne pre systémy s ABS. použije repsolku dot 3 a 4 (čo mám ja) a je to najlepšia nerejsová kvapalina, čo je dostať na trhu..


03.10.2016 19:37

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

teplak
 Edvenčr 

Ikona

ChesterTT:: ty im tu neplet hlavu DOT3 a DOT4. To ze je DOT5.1 na systemy s ABS je hovadina. A riadna. Zakladny rozdiel je v bode varu. To ze RBF660 ma vyssi bod varu ako DOT5.1 a je oznacovana ako DOT4 je uz problem Motul-u.
Landal:: este sa vyraba takato ficurka na zlepsenie chladenia.
Pozri obrázok
Je to dostat tu, ale to by ti predsa nejaky kamos sustruznik vyrobil: slavensracing.com/shop/mule-cool-rear-brake-caliper-coo...

Neviem ako ma LC4 teraz presne riesenu zadnu brzdu, mas tam plastovu nadobku na kvapalinu ci je to ako jeden celok duralovy aj piestik+nadobka? Potom by slo skusit nieco taketo, aspon tak to maju rally replicy robene
Pozri obrázok


03.10.2016 19:50

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Takže mám samostatnú nádobku na hadičke nad piestikom. Kotúč tam mám sériový s plným tvarom kruhu.

Mne to vychádza takto:
- prejdem na dot5
- dám tam druhý kotúč
- skúsim aj tú fičuru na chladenie
- zameriam sa na nohu, či si nebrzdím

a uvidím


03.10.2016 19:55

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ChesTTer DOT 5.1 má vyssi bod varu ako DOT 4

a predstav si ze ten bod varu sa este deli na suchý a mokrý... Nemáš začo a nič si z toho nerob, aj ja sa učím každý deň niečo nové. ;-)

DOT 5.1 a DOT 4 a este aj DOT 3 su plne miešatelné

brazel kotúč o nejakej hrúbke má nejakú dlžku obvodu (obvod kružnice). Ak to ale nebude kružnica ale "vlnovka" tak dlžka a zároveň aj plocha (hrubka x obvod) budú vačšie.
Rozumieme sa?


03.10.2016 20:32

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Landak:: DOT5 nedavaj. Ta nieje to iste ako DOT4. Daj DOT5.1. Myslim, ze nebude treba ani menit kotuc, ak ho ovsem nemas zodraty blizko limitu. Ficurka+kvapalina a odsledovanie ci si nebrzdis bude myslim bohato stacit. Najjednoduchsie lacne riesenia a budes zachvilu driftman roka :-)))


03.10.2016 20:40

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tak tak dobre pise teplak... kym som napisal moj prispevok tak pribudol landakov kery som si nevsimol

lando DOT 5 a DOT 5.1 setsakramentsky rozdiel

DOT 5 urcite nedavaj

DOT 5.1 urcite mozes


03.10.2016 20:50

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

som pisal hned ze si asi pribrzduje
platnicky ti nemiznu nejak moc rychlo?
si natiahni kontrolku od cidla zadnej brzdy do kokpitu a hned vies kedy brzdis
inak neverim ze by si aj v rally podmienkach dokazal varit zadnu brzdu. To je chujovina aj napriek tomu ze mas z toho tanker


03.10.2016 21:00

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

Len pozor na 5. Je vraj agresívnejšia na gumové diely ak sa zmieša s DOT 3-4 Ak si dávnejšie v starších autách dal namiesto DOT2 DOT4 tak ti časom zčernala a začali odchádzať tesniace gumičky.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zdeno255 (03.10.2016 21:05)


03.10.2016 21:05

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Marino
 Kávičkár 

Ikona

1.jazdíš závodne - použi race brzdovku Motul RFB 660 ... suchy bod varu 325 st.C vs. DOT 4 230 st.C

-ked neveris mne a teplakovi :-) tak ver technickemu listu od MOTULU

www.motul.com/system/product_descriptions...

2.namontuj tam vacsi kotuč aj s brzdičom
Ked sa to montuje "detom na trať" na KTM SX 85 na 2016 zo 125-tiek, tak na tvojho veterána :-) na značkach s ktorým jazdíš rally je to pomaly nutnost :-) vylepšiť bzdu, keď Ti je slabá...


03.10.2016 21:13

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

bože, zas na slovo vzatí ODBORNICI!!!
www.janemotorcycles.com/products/repsol-moto-dot4-brake...
tu máš. má to boiling point vyššiu ako 260 stupnov, čo je u 5.1. 5.1 sa robí hlavne pre systémy s ABS, tam je jediná výhoda. ono potom je ešte aj závodná brzdová kvapalina, ale tá sa nesmie dávat do systémov s horčíkovými komponentami, pretože je pre tieto agresívna - to máš vrátené, Raptorko. o suchom a mokrom bode varu ty mna poučovat nemusíš, ani o tom, že kvapalina je hydroskopická ;-)

a to čo si napísal brazelovi, ja sa až za hlavu chytám. aký obvod bude väčší? myslíš tú malú plošku? to je kvapka v mori. pri tých kotúčoch ide hlavne o to, že zahriatím sa nedeformuje až tak a nevlní a materiál môže pri rozpínaní teplom expandovat všade rovnomerne, čo dáva kotúču možnosť sa zohriať viac bez toho, aby sa zvlnil. ale žiadny extra prínos to pre neho mat nebude, kedže on to uvarí nadobro. to môže byt 5% alebo kolko.

DOT 5 nedávaj určite! rozožere ti to tesnenia. je na báze silikonu. máva červenú farbu, v žiadnom prípade nepoužit IBA DOT 5.

chladič.. na ktorú mariu? načo ti je chladič hentam? potrebuješ chladit hlavne to, kde to vre, nie? a to je presne na piestikoch, ktoré sa rozpália od platničiek, ktoré sa trením rozpália o kotúč. preto sa aj dáva medená pasta, za jedno aby nepískali platničky o piestiky a za druhé ako lepší odvod tepla, aby sa zase neuvarili doštičky o kotúč, lebo tam vzniká nejaký tlak a pary či čo a to nedovolí platničkám sa lepšie pritisknút. preto sa na odvod týchto pár dajme tomu u áut robili na kotúčoch drážky

Pozri obrázok

ale to už sú kua rejsové veci, kde sa kotúče pálili do červena.

TREBA LEPŠIU PÁKU, čiže väčší obvod kotúča. ako často meníš brzdovku? dával si 45 litrové nádrže či kolko. si ťažký, moto nebola dimenzovaná na takú váhu na zadku, preto brzdíš viac a varíš to. vyrezat kotúč ťa bude stát kolko? 100 euro? ale daj si chladič kam len chceš, len ti nepomôže na mieste, kde sa tebe tá kvapalina ozaj varí..


03.10.2016 21:29

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Hmmm to su mi mudrosti. Kecy kopec,ale riesenie navrhnute iba jedno - vymena vacsieho kotuca... Aaale radsej nic ;-)
Ak taky priemer staci na rally masinach, kde jazdia naozaj majstri, tak musi stacit aj Landakovi. Treba zacat najjednoduchsimi vecami. Kvapalina, zistit hrubku kotuca, zistit pribrzdovanie si, pripadne zmenit polohu nohy pri jazde.
Skusit a v poslednom rade riesit kotuc, predsa to nieje polozka za 5korun a kupovat to zbytocne ak bude chyba uplne banalna... ;-)


03.10.2016 21:34

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

teplak amen


03.10.2016 22:16

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: teplak: ja mám Landáka za jazdca, u ktorého vidím ako sa v motorke vrta, že vymiena doslova každý šrob za taký s imbusovou hlavou, aby mohol mat na trati všemožné potrebné náradie čo najlahšie. silno pochybujem že taký pedant si nedá majzla na hrúbku kotúča, alebo výmenu brzdovky.

áno, riešenie len jedno, lebo ked mu ozaj ide všetko ako má a nebrzdil by podvedome, tak je na hranici fyziky, ktorú tým systémom dosiahne a musí začat menit skladačky rovnice, aby mu vyšla. z toho je väčší kotúč s lepšou pákou myslím v poho riešenie


03.10.2016 22:27

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

tiež tomu neverím, že sa zadná brzda sa prehrieva kvôli zlej konštrukcii a ešte k tomu na jednovalci.
Prvá vec je spôsob brzdenia, ale asi na macedónskej hrachovine bolo treba používať viac zadnú ako prednú.
O možnom nechcenom pribrzdovaní - zlá poloha páky sa už písalo, ak máš nejaké video "od chrbta" tak to skús vysledovať.
Či zubatý kotúč pomôže chladiť neviem, myslím si že zubaté sa robia kvôli tomu aby sa lepšie čistili od blata. No ak máš možnosť dať si urobiť nový držiak barana, tak si dáš v pohode urobiť aj zuby na Tvoje origo kotúče - budeš mať ľahšiu motorku :-D
Ja to mám na TT >:-)
Chodí Ti ľahko baran do strany? Sú dobre dobre namazané kolíky alebo nemajú moc veľkú vôľu a neprieči sa celý baran?
Osobne som z.brzdu prehrial iba raz, ked mi ju pribrzdovala nachytaná tráva a maglajz, no ja jazdím iba dedinskú ligu :-)))


04.10.2016 7:43

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nemas tam tej kvapaliny nahodou privela? ...a nevracaju sa ti dobre piestiky


04.10.2016 7:49

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Tiež ma toto napadlo, aj keď si myslím že Lanďo by takú banálnu chybu nespravil.


04.10.2016 8:11

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

ved ked dam vela tak vyvretim sa to da do normalu. Funguje to automaticky. Ci?


04.10.2016 8:11

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ChesTTer tie teploty varu si pozri napr pri Motule ;-) je tam rozdiel medzi DOT3 DOT4 a DOT 5.1

prosim ta a teda prečo sa robia tie "vyhryznuté" brzdové kotúče ak nie za účelom lepšieho chladenia?

kazdopadne ak je rovnaky rozmer kotuca na rallye masinach ktore jazdia profici tak naozaj treba problem hladat inde

Dôvod úpravy: masochysta a ked ti brzdova kvapalina zovrie v uzavretom systeme tak ako sa ti to zovretim moze upravit? hm?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.10.2016 8:17)


04.10.2016 8:20

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Masochista: ako sa to da do normalu? Ved to nema odvetranie ani nic podobne kade by to len zbytocne tahalo vlhkost.

Uz som videl motorku, ktorej sa zahryzli brzdy a povolili, az po vychladnuti a kvapalina doliata uplne po vrch. resp. vymenene platnicky za nove, ale kvapalina neskontrolovana....


04.10.2016 8:21

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Aj profíci prehrejú z.brzdu (občas)

Aj MX-áci, aj enduráci, aj rellysti.


Menej brzdiť zadkom a je to! ;-) :-D :-D

>:-)


04.10.2016 8:39

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Re: Landal: čisto teoreticky:

Pri rovnakej potrebe brzdenia a s vacsim kotucom ti staci mensia brzdova sila = mensia trecia sila = mensia intenzita produkovaneho tepla. Teplo vlastne vyprodukujes rovnake, ale jeho maximalne teploty budu nizsie v porovnani s mensim kotucom. A prestup tepla je rychlejsi pri vacsom tepelnom spade - teplo rychlejsie prestupuje z (napriklad) 300st na 50st (dva predmety), ako z 250st na 50st. Preto vacsi kotuc bude menej ohrievat brzdice.
Naviac vacsi kotuc ma viac hmoty, ktora dokaze naakumulovat viac tepla...

Vykrojeny kotuc nema vacsiu treciu plochu. Len vacsiu obvodovu plochu, ale jej prirastok bude mensi, ako je plocha odkrojena.
Myslim, ze vykroje na kotuci funguju trocha ako lopatky ventilatora. Vyznam je jasny.
Taktiez myslim, ze vykroje menia proces brzdenia, podla mna je ucinnejsi.
Vykroje budu zhorsovat odvod tepla, ale osobne si myslim, ze "paradoxne" menej tepla aj produkuju. Prave koli inemu procesu brzdenia - ale to si len ja myslim.

Prve, co by som spravil je, ze by som zistil, ci tam viem dat hrubsi kotuc.
Poobzeral by som sa po doskach, ktore by mohli mat mensi prestup tepla. (Neviem, ci take su).
A ak existuje lepsia brzdovaka - šup tam s nou.

Hrubsi a vykrajany kotuc bude schopny v "narazovych brzdeniech" naakumulovat viac tepla, nemej sa zohrievat a potom sa lepsie ochladit.


04.10.2016 9:14

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

satos , píšeš Naviac vacsi kotuc ma viac hmoty, ktora dokaze naakumulovat viac tepla

Ale ty teplo nepotrebuješ akumulovať , ty ho potrebuješ odviesť !!! Do luftu a nie do kvapaliny !!!

A to môžeš dosiahnuť jedine : dobre chladeným kotúčom , napr.tvarovo takým , ako som vyššie posunul link (správne si napísal , že funguje ako ventilátor) a platničkami s vysokým vlastným obrusom a ktoré budú v prdeli už možno po jednom tréningu a jednom závode . Inak to ale nejde . ;-)
Ibaže to ide do peňazí a keďže sa tu rieši ako to zmáknuť za 5 korún , tak sa bude stále špekuľovať o hovne .

Dôvod úpravy: Kotúč sa dá vyskúšať trebárs aj Lucas MST266EC (tvar je tiež čmajznutý od Galfer-u :-))) ) , mohol by fungovať .

Upravené 3 krát. Naposledy upravil brazel (04.10.2016 9:28)


04.10.2016 9:33

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Ja to neriešim ako to zvládnuť za 5 korún. Riešim, aby som neurobil blbosť. Nie je problém predĺžiť vodič brdiča, ale chce to dva zvary na brzdovom komponente a to asi nie je ideálne.

Brzdové doštičky s vysokým obrusom sa budú skôr drať, to beriem a teda viac stáť. Ale mne ide o to, že ak Ti za kríkom vyskočí zákruta a až tam zistíš, že nemáš zadnú brzdu, tak Ti je na hovno že si ušetril na platničkách, čo sa menej derú.

Chápem že DOT5.1, tak som to myslel, a už som našiel aj tú race kvapalinu od Motul, naozaj uvádzajú, že je to DOT5.1

Ako sa uvádza hodnota vyššieho vlastného oderu platničiek? Čo mám hľadať?
Dík!


04.10.2016 9:38

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ak mozes dat vacsi kotuc je to prva vec co urob a to bude mat najvacsi ucinok, samozrejme frezovany nech odvzdza tiez teplo,
adapter tam nezvaraj ale iba vloz a daj tam iba dlhsie sroby, tazko ale povedat ci to neni riziko, neviem ako to vyzera ta brzda ci nebude vacsia paka na mieste kde byt nemoze.
potom jedine nejake chladenie platniciek vymyslet

pisem iba zo skusenosti zo zavodnych horskych bicyklov, kde sa toto riesi uz dlhe roky, ale tak isto ako pri vsetkom ide o vyrobcu a jeho kvalitu, kotuc moze vyzerat dobre ale nemusi brzdit a nikto nevie preco a rovnaky od ineho brzdi ..

nieco pred predstavu od bicyklov, ponovom sa robia uz aj platnicky s chladenim
www.suncycle.sk/sk/produkt/mtb-dosticky-shimano-saint-z...

alebo take segmenty ktore sa daju vlozit ku platnickam
www.kupkolo.cz/brzda-kotoucova-shimano-saint-br-m820-pr...

tak to treba nejako poriesit


04.10.2016 9:39

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

kua ako je len možné, že v motoGP nepoužívajú "vyhryznuté" kotúče ani na predku, kde to brzdenie je kurva o niečom inom..a predsa sa ten kotúč dokáže uchladiť...asi niekde robia chybu..


04.10.2016 9:50

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Neviem či to už nemáš náhodou vymenené, ale ak nie, mal by tam pasovať 240mm kotúč zo 690 alebo 950-990 namiesto toho tvojho originál 220mm.
Na 95% by mal pasovať aj držiak brzdiča a brzdič, takže aj posunutie brzdiča nemusí byť nijaké bastlenie ale originál riešenie.
Keď to ubrzdí naloženú turistickú 990tku z 200km rýchlosti ak to musí ubrzdiť aj tvoj tanker.
Ak k tomu pridáš overenú kvalitu kotúčov a platničiek, novú kvapalinu tak musí byť problém vyriešený. ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (04.10.2016 9:55)


04.10.2016 9:52

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Re: brazel: Ak predmet dokaze naakumulovat viac tepla tak to znamena, ze je menej nachylny na zohrievanie.
Priklad (hodnoty z brucha):
Ak do tenkeho kotuca vlozim teplo o hodnote 100, tak ten sa zohreje na teplotu 300st.
Ak do hrubeho kotuca vlozim teplo 100, tak ten sa zohreje na teplotu 250st.

Bacha, vlozene teplo a teplota su rozne veliciny.

A potom treba chladit.

pokus:
Daj pruzok alobalu nad horak na urcity cas.
Daj rozmerovo rovnaky pruzok, ale uz nie alobalu, ale 2-3 mm hlinikoveho plechu nad rovnaky horak na rovnaky cas.
Vysledna povrchova teplota bude rozdielna, lebo schopnost akumulovat teplo je rozdielna.
Inak sa aj da povedat, ze alobal zohrejes skor. Este pred koncom zakruty. :-O
Ochladzovacia plocha je takmer identicka.


04.10.2016 10:19

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Demmo> lebo predne brzdove kotuce maju keramicke a obstaravaju odhadom 90% brzdneho ucinku. Zadnou brzdou sa motorka stabilizuje. Dobrzduje sa nou iba v specifickych situaciach.
Vyssia priemerna rychlost navyse brzdy lepsie chladi.

Cize paradoxne naozaj pri ostrej jazde v endure zadna brzda dostava vacsi zahul.

Preto na cestnej motorke vacsine ludom vydrzi zadne oblozenie aj 100.000km, zatial co predne vymenia 2-3x. Na endure je to presne naopak, napr ja som uz zadok menil 2x a predok este nie - 60.000km.


04.10.2016 10:24

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: demmoo: akurát som to išiel napísat. na morkých mašinách majú kotúče rovné. keby hociaký vyhryznutý tvar pomohol viac, už ho tam majú v roku "1632"

Re: duggo: nerad mu dávat dlhšie šroby. za prvé nemá brzdu radiálne montovanú, ale axiálne a tam mu žiadne dlhšie šroby nepomôžu. inak šroby do radialnych brzd vpredu stoja kludne 20 euro za kus. prečo asi? lebo to nebude kus železa tuto odvedla zo spojovacích materiálov, ale súčiastka, na ktorej závisí tvoj život.

Re: satos: zohreješ aj hlaven dela na bojovom krížniku o kalibri 400 mm. ide ale o to, že Landák jazdí aj niekolkodnové preteky, kde je teda viac hodín v sedle. tam zohreješ taký kotúč brzdením a on sa bude aj dlhšie ochladzovať (jednoduchá fyzika, dlhšie teplo do neho, dlhšie teplo z neho).

väčšia páka a väčší kotúč, bude treba vyvinúť menej sily a menšie trenie, menšie teplo rovnica vyriešená S REZERVOU

Bacaono - [dobre] tie 2 cm by mu mohli stačit, a nemusí nič riešit podomácky [dobre]


04.10.2016 10:25

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

moto.brembo.com/en/results/ktm/adventure-traveller-s-ed...

je tam strucny popis, ze na co je ktora urcena...

Re: bacaono: nalozena turisticka 990 z 200vky brzdi prednou brzdou, tam su kotuce vacsie a dva, ale (lando neuraz sa) ked na turistickej (adventure) motorke chces jazdit rally, tak niektorym upravam sa nevyhnes...


04.10.2016 10:32

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

satos , ale on nepotrebuje teplo akumulovať a voziť so sebou , on ho potrebuje odviesť preč okamžite po vzniku , chápeš to ?
Preč , do vzduchu .

Dôvod úpravy: landal , mnoho výrobcov udáva špeciálne doštičky pre Off road , motokros , enduro , ... ktoré budú fungovať tebe , to len skusmo

Ohľadne toho Bremba , základné číslo pre tvoje zadné platničky je 07BB02.. a potom číslo , alebo písmenká , čím vyššie číslo , tým vyšší koeficient trenia a predpokladám (ja) aj vyššie obrusovanie www.brzdy-brembo.cz/zadni-desticky-motorky... , ceny sú veselé , tak skúšaj . >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.10.2016 10:39)


04.10.2016 10:35

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

ešte jedna vec, sám mám vykrajované kotúče, a bzrdy uvarím skôr ako brembo s rovným kotúčom. a rovnaký priemer..

a čuduj sa svete, ale počul niekto z vás o Beringeri? haluz, že ludia na neho robia upgready z BREMBA!! ale cenovo je beringer troška inde, ale zase ked sa človek kukne na ich systém a kotúč, tak podla vaších zákonov by nemal brzdit asi vôbec, že?

Pozri obrázok


04.10.2016 10:38

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: to ale nie je možné a nevymysleli na to trik ani v MotoGP, kde použivajú karbon keramiku, ktorá sa ohreje až na 900 stupnov. jednoducho kotúč premiena vela pohybovej energie trením na tepelnú, ktorú normálnym odvetraním nemáš ako dostať preč za velmi krátky požadovaný časový úsek..

ako som písal, dodatočné vetranie je možnosť, ale ked ideš blato, tak lievik, ktorý zberá bordel vo vzduchu (od tvojho predku, jazdca pred tebou) a hádže ho na prasa je asi to posledné, čo potrebuješ


04.10.2016 10:42

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

ChesterTT , dúfam , že nebudeš porovnávať ich (Moto GP) brzdové systémy s našimi svetskými ?
A ten kotúč Beringer je vari liatinový a nie plechový .


04.10.2016 10:48

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: janoval: Janko tak pre teba to pozmením.
"Ak to ubrzdí na rallly ťažkú 990tku, tak to musí ubrzdiť aj tvoj tanker."
Stačí tak? ;-) ....ale uznávaš že tých 240mm bude lepších ako 220?

Inak aj to zväčšovanie priemeru kotúčov hlavne do terénu má svoje úskalia. Väčšie riziko poškodenia od haluzí a kameňov. Takže všetko s mierou.


04.10.2016 11:03

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Baca, ked vravis, ze ubrzdi, tak asi ubrzdi...

Lando mas este jednu moznost...zacalo to v Hubovej pri pive...

Pozri obrázok

:-D :-D :-D


04.10.2016 11:11

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

5ChesTTer - takto, pri prednych brzdach z dovodu umiestnenia na motorke nie je problem s chladenim. Problem s chladenim nastava najma pri zadnej brzde ktora nie je vystavena naporu vzduchu. Tá v motoGP je asi fakt len doplnková

Pozri obrázok

V motoGP sa na 99 brzdi dobre chladeným duálnym predkom, v rallye jazdení sa využíva presne opačne najma zadná brzda. Takže asi bude dobre uvedomiť si učel využitia a umiestnenie brzdy prv než začneš zovšeobecnovať.

Napr Svitko ma na svojej KTM vzadu "vyhryznutý" a dosť odvetraný kotúč. Predpokladám že keby mal lepšie vlastnosti plný tak si tam dá plný.

Pozri obrázok

detto Despres

Pozri obrázok

Takisto brzdy v motoGP a akekolvek seriové brzdy sú asi ko(z)mický rozdiel. Velkosť brzdového kotúča je niečo čo si vieš porovnať aj od oka a materiálové zloženie je asi pomaly alchýmia.

Ako dobre napisal brazel ten vlnity profil funguje ako ventilator (vidíš toto som napr. nevedel a myslel som si že sa jedná o vačšiu plochu a prito o to tu fakt asi nejde resp. ak ide tak asi až sekundárne) ;-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (04.10.2016 11:11)


04.10.2016 11:18

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Re: brazel: No chapem. A najrychlejsi sposob, ako teplo odviest je zo zeleza do zeleza. To znamena, ze zvacsim objem zeleza. A tak mi "jedno brzdenie" zohreje malo hmotny kotuc (tenky, maly priemer) na trebars 400st a hmotnejsi kotuc (hrubsi, vacsi) na trebars 350st. A zbytok som uz popisal hore.

A chapem aj ChesterTTa, ze sa takyto kotuc bude dlhsie ochladzovat. A neviem ako ostatni, ale u mna cas brazdnia je v porovnani s casom nebrzdenia (kedy sa kotuc moze chladit) dost maly. A u dlhych narocnych zjazdov, kedy sa brzdi furt sa treba spoliehat aj tak na motor.

Tolko teoria. Na viac nemam odborne ani inak.


04.10.2016 11:36

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: tam ide o fyziku a tá platí všade rovnako. aj pri moto GP.

inak ked tak kuknem na ten Despresov zadok. skúste dat ten kotúč do kruhu (vím, teraz ma nikto nepochopí) ale čo ja vidím na tom kotúči (podla vybrzdeného kruhu) je len jednoducho viac materiálu. kotúč ide naschvál vlnkovo aby mohol mat cca rovnaký obvod pri väčšom množstve materiálu. a tu funguje to odvázdanie, čo spomína satos

tá väčšia plocha.. tam toho nevymslí nikto vela, to sú percentíčka. Len Landákovi to nezvädne (čo by toto poriešilo) on to ako popisuje uvarí na dobro..

otázka je, kolko brzdí niekto na dakare, kde idú častokrát na plné gule po planine rovno a kolko bude brzdit landák s ťažšou motorkou na závode štýlom brzda plyn s mašinou ktorá je xy-krát ťažšia


04.10.2016 12:09

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Farbo25
 Kávičkár 

Ikona

Len tak pre zabavenie. Keď som kedysi jazdil v teréne, počul som historku ako si jeden chlapík šteloval zadnú brzdu aby mu sedela poloha a vadil mu dlhy chod brzdy. Vôla pedálu. Tak si ju prišteloval tak, že keď sa jej dotkol tak brzdila, na citlivo. Brzda mu trochu brzdila sama, ani sa jej nechytil, motor to utiahol. Nakoniec mu brzda začala horieť. Tak ju hasili hocičím, zemov, čúraním. :-D Samozrejme, mu mohla chytiť celá motorka. Brzda si dovolila horieť ďaleko od potoka :-)))

Dôvod úpravy: zámena slovíčka

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Farbo25 (04.10.2016 12:11)


04.10.2016 13:52

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

satos , veď ja netvrdím , že kotúč s väčším priemerom neodvedie viac tepla , ja ti len stále zdôrazňujem , že to teplo treba odvádzať , lebo podľa tvojej teórie sa jeden zohreje na 400 a druhý na 350 , ja teda doplním , že ak nezačneš okamžite odvádzať teplo , tak prvý bude mať čoskoro 500 a druhý 450 ...
Podľa tejto tézy by sa časom dostal až k zotrvačníku z lokomotívy , veď aby dobre absorboval teplo .


04.10.2016 14:01

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

datadive
 Kávičkár 

... ked som mal na test KTM 1290 SA ... testovacka mala upecenu zadnu brzdu do fialova ... je to vidiet aj na fotkách. a to mala stale obute onroad pneu, kto s tym co robil neviem ... ja len ze dat tam nieco z vacsej KTM nemusi byt to spravne riesenie ...

Foto: KTM 1290 SuperAdventure 2015



04.10.2016 14:05

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brzdy a nové 1190 a 1290 je úplne iný a velmi smutný príbeh


04.10.2016 14:20

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: co sa ti na tych brzdach nezda?


04.10.2016 14:35

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mne? pcha!! ja tu motorku nemám

ak sa nebojíš nakukni sem www.motorkari.cz/tema/?t=190840&pgr=13 sem

diskusia má 13 (trinásť) strán a teda netýka sa iba bŕzd ale aj iných chýb...

moj prispevok bol ale na margo uvarenych brzd na zanovnej KTM... z toho čo som počítal môžu za to zrejme platničky... dávajú tam sériovo Toshibu !!


04.10.2016 14:50

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Re: brazel: Netvrdil som nikde, ze treba dat hrubsi kotuc a zaizolovat ho. Hrubsi kotuc bude okamzite ochladzovany vzduchom takmer presne tak ako tensi. (takmer-ale nechcem zachadzat do uplnych detailov). Ale hrubsi kotuc sa zohreje neskor ako tensi na teplotu, ktora moze negativne ovplyvnit brzdovu kvapalinu... A aj keby to bola len sekunda, to uz Landal moze byt za zakrutou.
Urcite je lepsie riesenie dat vacsi priemer kotuca, ale ak mu tam nezapasuju nejake originalne diely bez dalsich uprav, tak to bude musiet "doladzovat".
Naproti tomu, pokial by bolo mozne tam dat hrubsi kotuc, tak vykres kotuca bude mat zdarma, laser v Lucenci maju a vypalok vyjde tak na 10, max. 20€, podla materialu.
S materialom by som sa az tak nesral. Pokial by to aj trocha "jemnejsie" brzdilo, tak na OFF je to skor vyhoda (aspon pre mna).


04.10.2016 15:21

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: väčší kotúč nemusí tolko tepla absorbovat. áno, väčší kus železa odvádza telpo dlhšie, ako menší kus (lebo šak podla toho, kolko má povrchu a to sú tuto pomaly zanedbatelné rozdiely) na väčšom kotúči ale nemusíš spravit taký tlak, aby mal rovnaký brzdný účinok a tým pádom ani nie že nezahreješ ten kotúč tak, nezahreješ doštičky tak.

a mám pocit, že som v diskusii s bývalým členom MR aj došiel na to, v čom je hlavná výhoda toho Despresovho zadného disku na tej dakar mašine. dáva vydýchnut platničke. raz zvrchu, raz zo spodku. ten kotúč znese daleko nad 300 celzia a jedno miesto prejde len piatimi cm doštičky kde sa zahrieva a zbytok otáčky sa už len chladí. ale čo to chudátko doštička? a tá brzdovka za nou? tá maká celý čas a nijako sa nechladí. takýto zvlnený kotúč privádza viac vzduchu nie sebe, ale k tej doštičke, ktorá následne nepumpuje tolko tepla do prasaťa a brzdovky.. hm? ;-)


04.10.2016 15:28

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: "pokial si neskúsil nehodnoť."


04.10.2016 15:49

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

ChesterTT no vidíš , pomaly sa dostaneme k cieľu a ten je ... chladiť , chladiť a ešte raz chladiť .
Lebo podľa zjednodušeného tvrdenia teda najlepšie kotúče na motorkách boli pred 40-timi rokmi , lebo boli plné a hrubé ( 6 aj 7 mm) , čiže mali veľa masy na absorbciu tepla .
Nó , ibaže ho nedokázali až tak dobre odviesť . 8-) :-(


04.10.2016 17:47

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: brazel: áno. chladit chladit. ked neuchladíš kotúč, nemáš šancu chladit ani doštičky. ale pokial viem, až na moto GP sa tie materiály dostupné nejako radikálne asi nezmenili, či hej? furt je to ocel. prímes tá, prímes tá, ale chladenie rovnaké. čiže potom už len tvarom, alebo dostat spolu s kotúčom na miesto brzdenia aj nejaký ten vzduch, aby platničky neskolabovali hned. stále neviem, ako to rieši brembo, ale 1 kotúč, jeden štvorpiestik a v dunajskej mi po 20 minútach tá brzda ani raz nepovedala, že dosť..


04.10.2016 20:09

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

copo
 Edvenčr 

Ikona

pojdem hodit moto ku Karolovi nech mi da motor dokopy a potom zacnem skumat s tym vecsim kotucom. Zatial jedine co pomaha na rally kazdy den vymenit brzdovku, ja som ju narychlo menil teraz v bosne dva krat a prezil som dobre.
V brzdici sa rychlo kvapalina prehreje, skusal som aj inu brzdovku, nepomohlo. Chyba je asi v brzdici, ten sa rehrieva a ked to nebrzdi tak len kotuc suchaju platnicky. Chcelo by to vecsi kotuc


Dôvod úpravy: :-~ :-~ :-~

Upravené 2 krát. Naposledy upravil copo (04.10.2016 20:14)


04.10.2016 20:33

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: janoval:

na lc4 ak je origo nadobka na kvapalinu jak ma byt vela kvapaliny sa neda dat, je tam gumova vlozka ktora po vlozeni prebytok vytlaci von a kedsa zohrieva vlozka meni svoj tvar. V podstate je nadobka poloplna.

Robime chybu, moc brzdime len o tom to je, som sa naucil brzdit viac prednou, predna neni moc ostra tak aj ked riadne zabrzdim tak hned neletim cez predne kolo, to jedine pomohlo u mna.


Skusal som platnicky brembo, sbs, platne z ktm. Na druhom kolese mam aj kotuc SBS a nepomohlo.

Svitko ma ten isty problem, zadnu brzdu likviduje stale tiez.


04.10.2016 20:36

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: Landal:

Lando, zacinam zasadne zadnu brzdu pouzivat len ked to davam na zadne, aby som to s tou splasenou kobylou neprehnal :-~ :-~ :-~


Pozri obrázok


04.10.2016 20:58

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

joscu
 Kávičkár 

Race brzdy maju byt slabe aby zbytocne nespomalovali :-)))


04.10.2016 23:01

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Motoraptor
 Turista 

Ikona

Janoval ja som skúsil ;)

Môžem rovno povedať že Zoova 1190 je ďaleko športovejšie a emocionálnejšie vozenie ako napríklad GS. Moje GS je zase ďaleko komfortnejšie a ďaleko viac user friendly ako 1190.

Ale moja GS má pri 81 tkm pôvodné brzdové kotúče a ložiská v krku riadenia iba viem že tam sú.

Z mojej strany to nebola snaha hanit značku čo máš momentálne pod ritou. Len som chcel upozorniť na to že ten fialový kotuc na 1290 čo postol datadive je podľa všetkého vína lacného brzdového obloženia. ;)


04.10.2016 23:39

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

edott
 Edvenčr 

Ikona

Až sa mi to nechcelo čítať.... Žiadny chladič ti nepomože, ani vačší kotuč nedávaj, zbytočnej roboty a výsledok žiadny a pri pekných slovách o menšej potrebnej sile a menšom tlaku ti zabudli povedať, že má aj vyššiu obvodovú rýchlosť.
za prvé jedine DOT 5,1 , za dalšie ako copo píše meniť aj 3krát do roka (plus preteky), ja to robím, nie jak všeci raz za rok na jar,
Tvoj problém je spálený povrch kotúča, je "šmyklavý" a pri brzdení musíš tlačiť , vytvoríš teplo a nebrzdíš, nasledne zostane gumená brzda lebo vre kvap.
Ak chceš vyskušať nemeniť ešte kotuč, musíš ho zdrsniť, prebrus ho šmyrglom hr.100 a neboj sa ho poriadne dojazvyť a potrebuješ hrany na dierkach, ty ich maš od blata zrazené, treba prevrtať o 0,2 vačšie idealne u strojara na stole, nie na moto... potom na šmirgly prebehni aj platne, tie moc netreba a odmasti aj kotuč,liehom, nie riedidlom
prve brzdenie bude o ničom, trochu to po ceste prebehni, za chvílu hryzú
Mne sa toto nikdy nestalo, mam pocit že mi 640ka brzdila v zadu snad lepšie jak 690, tie kotuče funguju aj na cestných modeloch a tam sa guma neutrhne jak pri tvojej jazde na hrachu. [ciel]
Nové kotuče okrem iného brzdia hlavne kvoli povrchu, sú tam ryhy od brúsenia a ostré hrany dier, vľn,výkrojov,z ktorých si nestrhávaš pod platničky stále bordel. možno sa novemu nevyyhneš ale vyskušaj to, je spálený, možno ti bude trochu triasť, lebo sa po demontáži može zvlniť ale asi je to jedno
na bajku som to urobil na skoro nefunkčných brzdách, teraz možem aj zo strechy po stene
Ešte je tu jedna možnost, že si na tom ozaj stojíš :-D
predpokladám že sa hreje pri brzdení, nie pri jazde,viem že si neni na hlavu >:-)


05.10.2016 5:49

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: copo: myslel som skor situaciu, ze das nove platnicky a kvapalinu neskontrolujes.... tu gumovu vlozku ma asi kazda motorka.


05.10.2016 8:27

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

edott to že má kotúč vačšiu obvodovú rýchlosť je jasné nie.. ale v tomto prípade asi stačí dodať no a čo? čím vačší kotúč tým lepší brzdný účinok, nie?

dobrý priklad je brzdový kotúč uchytený na ráfiku kolesa a pri tomto riešení stačí jeden namiesto duálnej klasiky


05.10.2016 8:54

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ja mám na edott-a niečo iné .
To si fakt myslíš , že dierky na kotúčí majú mať zámerne ostrú hranu a sú určené na to , aby lepšie zrážali materiál platničiek ???

Pre všetkých zástancov väčšieho kotúča (nie som proti) , že väčšia plocha bude lepšie brzdiť .

Ako s rovnakými platničkami bude väčšia trecia plocha ? :-)))



Rozdiel medzi kotúčmi , ktoré výrobcovia ponúkajú , je 1 cm vo výške (polomere , 220/240mm). To sa len tak dá použiť na pôvodný strmeň ? Tam je s pôvodným kotúčom ten centimeter prázdno ? Alebo je možné strmeňom pohybovať ?


05.10.2016 9:07

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: brazel: Nie väčšia plocha, ale krútiaci moment bude u väčšieho kotúča pri brzdení väčší. Týmpádom aj účinok.


05.10.2016 9:43

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tomu rozumiem :-) , ale vyjadrenia to takto neopisujú . 8-)


05.10.2016 9:55

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Jeden clovek, ktory si stoji na brzde a aka plodna diskusia okolo toho.
Landal to uz asi radsej ani necita :-D


05.10.2016 10:00

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

brazel - napisal to plazivec ;-)

nejde o vačšiu plocho kotúča ale o jeho uchytenie + sekundárny efekt, vačšia plocha /hmota/ sa pomalšie ohreje a rýchlejšie chladí


05.10.2016 10:04

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Väčšia brzdná plocha tam je o 11,1%

Dôvod úpravy: Na celom obvode .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (05.10.2016 10:05)


05.10.2016 10:47

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

PetoBB
 Edvenčr 

Ikona

Možno blbosť, ale mal som tento istý problém lenže na prednej brzde, pomohla až výmena piestika s tesnením v pumpe.


05.10.2016 11:06

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

edott
 Edvenčr 

Ikona

Brazel, sú tam určite prioritne na chladenie, to mi je jasné ale určite majú vplyv aj na brzdny účinok.
Raptor, tá rýchlosť je samozrejme nepodstatna, len som to chcel k tomu dodať, jasne že je pravda že na väčší kotuč stačí menšia sila , ale neni riešenie dávať na enduro do zadu veľký kotuč a vyrábať redukcie, to ma opodstatnenie u úzkej skupiny motoriek a aj to väčšinou v predu. neni som zástanca toho riešenia, tá brzda má "poruchu" je predimenzovana, len ju treba mať ok, aj tak dojdeme na to že treba nový kotuč a min.skontrolovat tesnenia v pumpe, ale ak kúri tak tam tlak má. Len sa šmýka


05.10.2016 11:10

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Prioritne sú tam na odvod plynov (teda proti vädnutiu bŕzd) , no a tiež sa kotúč aj lepšie ochladzuje .


05.10.2016 11:10

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

extreem
 Edvenčr 

Ikona

Moc sa mi do tejto témy nechce ale.... Chester - porovnávať keramické brzdy z MotoGP s endurom ? ako sorry ale to ani nemôžeš myslieť vážne, aspoň dúfam. Dalej kvetinkové kotúče sa bez debaty lepšie chladia kvôli väčšiemu obvodu, tu použili zákony fyziky ktoré sa naozaj nedajú obabrať. K Landovmu problému - Určite nieje na vine priemer kotúča - dôvod - používali ten istý 220mm na KTM 660 RFR v afrike na Dakare, kde je 50 stupňov a svetová špička ho neuvarila. k dalším blábolom sa mi ani nechce vyjadrovať...


05.10.2016 12:50

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: extreem: porovnávam fyziku a odvod tepla. a tá platí všade.

copov príspevok si asi nečítal, čo? kolko brzdíš na dakare a kolko bzdíš pri nejakom mx či enduro závode na klukatej trati? dajme tomu za minútu.. kolkorát potrebuje spomalit jeden a kolkokrát druhý jazdec?

"Robime chybu, moc brzdime len o tom to je, som sa naucil brzdit viac prednou, predna neni moc ostra tak aj ked riadne zabrzdim tak hned neletim cez predne kolo, to jedine pomohlo u mna.


Skusal som platnicky brembo, sbs, platne z ktm. Na druhom kolese mam aj kotuc SBS a nepomohlo.

Svitko ma ten isty problem, zadnu brzdu likviduje stale tiez.
"


05.10.2016 13:28

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

extreem
 Edvenčr 

Ikona

Re: ChesterTT: odvod tepla pri kovových kotúčoch na endure a keramike v motogp kozmicky rozdiel. Copov príspevok som čítal, iste sa ani Copo neurazí ked poviem, že sa s profíkmi nemôžme porovnávať, ich tempo je far beyond za našimi rýchlosťami. Ja mám brembo /modré/ platničky dot5.1 a žiadny problém. A nebavíme sa o okruhu ale Rally. Niečo úplne iné..... Jazdil si niekedy rally závod ?? A tomu dakaru, čo sa ti chladí pri 50 stupňoch ked na slnku uvaríš vajco ??? A zdaleka nie všetky etapy boli 200 po rovinke.


05.10.2016 13:35

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

to ste to dopracovali, porovnavat Landalov problem s prehrievanim k Svitkovi :D

Pravda je ze Svitko si tiez pribrzduje za jazdy. Ale v plnej palbe a umyslene kvoli stabilizacii motorky.

Potom to dopada aj takto:
Pozri obrázok
Pockam si ake mu navrhnete riesenia


05.10.2016 14:23

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

" ...vačšia plocha /hmota/ sa pomalšie ohreje a rýchlejšie chladí...".. no taku hmotu by som chcel mat :-D
Je sice pravda, ze niektore materialy sa rychlejsie zohreju ako ochladia, resp naopak, ale suvisi to s tepelnou vodivostou danej latky ktora je mierne zavisla od teploty.
Napriklad konkretne zelezo sa rychlejsie zohreje ako ochladi,a napriklad med to ma presne naopak.
Pri brzdeni sa prakticky cela kineticka energia meni na teplo.
Cize ked brzdim 300kg motorku zo 72km/h na nulu (nech sa to lahko pocita) tak vzniknute teplo je 60kJ...z toho cca polovicu si odnesie styk pneumatiky s vozovkou a zbytok ostane na kotuci resp platnickach. Ztej polovice hruba 2/3 zoberie kotuc, takze pri jeho mernej tepelnej kapacite cca 500J/kg.K a hmotnosti cca 1kg, stupne jeho teplota o 40stupnov, takze po takomto brzdeni stupne teplota behom par sekund z 20 na 60 stupnov. Ako dlho sa bude ochladzovat spat na 20 stupnov, asi netreba pisat.
Ved na zohriatie kotuca mame teplotu cca 800stupnov, kdezto na jeho ochladenie iba okolity vzduch o teplote cca 20 stupnov.
Cize vhladom na hore uvedene rada pre landaka: Schudni, alebo jazdi pomalsie, najlepsie bude ked urobis oboje! :-}


05.10.2016 15:39

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Re: MaAT: chudnem a nestačí to :-D


05.10.2016 15:47

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

extreem
 Edvenčr 

Ikona

scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14522862_73274223...

Tu máš riešenie :-D :-D :-D


05.10.2016 16:19

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

duggo
 Kávičkár 

Ikona

tak uz nic ine, len zacat vyrabat "scottwater" ked zvedne brzda, prichladis vodou... ako maju zavodne kamiony na prednych brzdach [dobre]
alebo proste sa uz netrapte na tych KTMkach :-D ... :-D


05.10.2016 18:08

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Asfalt
 Turista 

Ikona

Masochista krátky úryvok z knihy Štefan Svitko a Dakar:
Zadný kotúč robia na špeciál tenší, ako býva zvykom, pre ušetrenie na váhe. Lenže počas prehriatia sa môže zdeformovať. hlavne ak motorka vbehne práve vtedy do brodu so studenou vodou. Zrejme pnutím praskne zlomí sa o prasa a odtrhne aj to. V kamióne KTM nám dali pevnejší kotúč aj s celým brzdičom zadarmo. Pod tlakom doterajších výsledkov sa aj továreň KTM začala správať ústretovo.


05.10.2016 19:16

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Masochista:

Pozri obrázok

problém? ani nebude mať väčší priemer a tým náchylnejší disk.. hm?


05.10.2016 19:52

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

extreem
 Edvenčr 

Ikona

Re: ChesterTT: Mal by si ty isť do tej KTM-y riešiť ich problémy. Dávajú tenšie kotúče kvôli váhe /bavíme sa o gramoch/ a ty by si tam hned dva dal [dobre] . To zas bude fyzika nie ? Ja viem tá je nemenná však ? ked ťa vyhodím dolu hlavou z prvého poschodia padneš na hlavu ale ked to isté urobím s mačkou padne na nohy, to je ojekak pre tvoju fyziku.


Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil extreem (05.10.2016 19:53)


05.10.2016 20:14

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Re: extreem:a ak ho vyhodis z 11.poschodia spolu s tou mackou [nemusi ju drzat v naruci] tak cuduj sa svete padnu na zem v rovnakej chvili ,to nie je oeb,ale fyzika :-D


05.10.2016 20:21

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

Re: ivan70: to sa mylis. V pripade ze by si vyhodil dvoch ludi a jeden by vazil ako normalny clovek a druhy ako macka v tom pripade ano. Ale ak porovnavas cloveka a macku tak to neplati nakolko ma kazdy iny odpor vzduchu. Pri pade zalezi rychlost a dlzka padu od tvaru padajuceho telesa nie od hmotnosti. Macka a clovek ma iny tvar :-)

to len tak ked tu kraviny riesite a fyziku spominate :D


05.10.2016 20:28

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

MaAT clovece fakt nerozumiem preco vytrhavas z kontextu :-O

ak mas mensi kotuc a vacsi kotuc tak ktory kotuc (alebo pre teba, fyzika) kotuc s akym povrchom sa rychlejsie ochladi ak oba zohrejeme na rovnaku teplotu? ... mensi kotuc s mensim povrchom alebo vacsi kotuc s vacsim povrchom?

ak mas mensi kotuc ktory ma mensie objemove mnozstvo materialu tak neohreje sa rychlejsie ako vacsi kotuc kde treba ohrievat viac materialu....?




Dôvod úpravy: p.s. no kua ja to po sebe citam.... :-))) mazat to uz nebudem

je sice pravda ze vacsi povrch sposobi lepsi prestup tepla (chladenie) ale zas vacsi kotuc ma viac materialu a teda viac materialu dlhsie chladne ako menej materialu pri mensom kotuci

ale zas je pravda zevacsi kotuc sa ohrieva menej a pomalsie ako mensi...

no nic, jebem na to, toto je uz termodynamicka fyzika asi aj, prdím na to :-))) vyhral si ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (05.10.2016 20:37)


05.10.2016 20:29

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: extreem: jako gramuj si kolko chceš, ja ostávam názoru, že radšej o pol kila ťažšia zadná brzda, ako žiadna zadná brzda / odlomený kotúč.

MIER!! :-D :-D


05.10.2016 20:46

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ked tu spominal niekto mačku čo dopadne na nohy...

[
Video: www.youtube.com/watch?v=jk3xBhqcjqY]


05.10.2016 20:55

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

datadive
 Kávičkár 

pre Chesta ... niektore tie obrazky sa tu s uvedenými teoriami dost pohravaju ... len pre info

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok


tu ich mas dokonca zababusene aby im zima nebola :-D >:-)
Pozri obrázok

na mokro sa v motogp stale pouzivaju steel discs




Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (05.10.2016 20:56)


05.10.2016 22:16

Re: Prehrievanie zadnej brzdy LC4 - väčší kotúč a posun brzdiča?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

nechápem čo si tým chcel povedat.

a tu im je horko

Pozri obrázok

hentie motoGP brzdy potrebujú pracovnú teplotu jak motor. len vtedy fungujú ako majú. tak podla podmienok a náročnosti trate upravujú podmienky..


ivan70

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

ChesterTT

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.