Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1564 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26120
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15789)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10331)

Nový motor - Diskusné fórum - Zábava - Foto, Audio, Video, linky

Do tejto témy môžte pridávať linky na rôzne zábavné alebo poučné moto videá alebo fotky, ktoré ste našli na internete.

Značky: Video, Foto, Audio, Hra, Test, Kaskadér, Nehoda.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNový motor - Diskusné fórum - Zábava - Foto, Audio, Video, linky

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Video.

Predchádzajúce | 1 2 |

22.10.2011 8:39

Nový motor

tarp
 Bahniak 

Ikona


Video: www.youtube.com/watch?v=vTYyVYcjR0c

Takže tento motor vyvinuli FRA . Je to 1,5 a pozor!!!! Výkon - 160(150)kw Krútiaci moment -300 dačo Nm a to už pri 1500ot./min aaa spotreba kombinovaná 6-7 l/100 km.
Už sa teším kedy sa to presadí aj u moto. :-)))


22.10.2011 9:00

Re: Nový motor

U moto asi nikdy, ťažké, zložité, drahé, zbytočné. Podobné čudá sa rodia každý rok.

Inak motory formuliek s takým zázemím mali aj vyše 1000 k - alebo koľko "by len chceli" - aj bez variabilnej kompresie. ;-)


22.10.2011 12:09

Re: Nový motor

Crash
 Turista 

Ikona

Asi by sa mi to lepšie pozeralo keby som vedel po španielsky :-) Ale i tak sa mi to zdá ako ďalšia slepá ulička. Motory v súčasnosti skôr idú cestou zvyšovania efektivity - tak tepelného obehu ako aj ekonomickej... toto sa mi zdá ako krok späť... bo keď som dobre pochopil tak každý pracujúci piest má ešte jeden piest na riadenie kompresného pomeru... a to mi príde dosť neefektívne.

ale tak čo my vieme :-)


22.10.2011 14:24

Re: Nový motor

manana
 Edvenčr 

Ikona

jeden automechanik mi povedal, ze francuzi by sa mali konecne ospravedlnit svetu, ze sa vobec pokusali vyrabat motorove vozidla a okamzite ukoncit vyrobu. to by bol taky ferovy tah... :-D



22.10.2011 14:50

Re: Nový motor

csuka85
 Turista 

Ikona

manana oblubujem takýchto slavných mechanikov , hlavne že sa tešia že aspon zinkasuju za servis francuza.

otec ma c5 ku citroena a ani slovo nato nemozem povedat okrem nestabilneho podvozku vdaka hydraulickému odpruzeniu je to ako lod
inak fasa auto a mam to s cim porovnat myslim poruchovost


22.10.2011 16:24

Re: Nový motor

manana, odkazujem tvojmu mechanikovi, že RedBull práve znova vyhral titul v F1 - a to už štyri preteky pred koncom sezóny. S motorom Renault. Lenže tí mechanici od RedBullu sa v motoroch vyznajú. (Uhádnite, akej značky mám auto? ;-) ).

+Pre fajnšmekrov pár "zjednodušení", je ich ale nekonečne veľa...

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (22.10.2011 16:25)


22.10.2011 16:33

Re: Nový motor

manana
 Edvenčr 

Ikona

ale ale, neplette tu F1 a realny svet...joooj, velmi sme sa pobavili... este nejaki majitelia francuzov? papi, uz mi je jasne, preco vsade chodis na motorke...csuka, ked so spolahlivostou porovnavas prave 1000 VStroma... no dobre dobre, trochu nadsazky, asi je sychravo, madari maju depku :-D


22.10.2011 16:51

Re: Nový motor

Reálny svet je z firmy vyradený Megan 1,6, s 186 tisíc km, beží jak švajčiarske hodinky, v živote nebolo treba doliať ani kvapku oleja >:-) Len nesmieš k nemu blízko pustiť nejakých mäsiarov >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (22.10.2011 16:51)


22.10.2011 17:23

Re: Nový motor

manana
 Edvenčr 

Ikona

ale neblbnite, teraz tu zacnete vymenuvat priklady jednotlivych francuzskych aut, ktore prezili bez straty panenstva prechod cez 150.000km, ved kam sa takto dostaneme? ...do pol strany? :-D


22.10.2011 17:33

Re: Nový motor

gixerak
 Kávičkár 

Ikona

manana: nie si len tak náhodou šťasným majiteľom klepotajúceho a sradľavého TDI-čka? :-D


22.10.2011 17:40

Re: Nový motor

manana
 Edvenčr 

Ikona

co to, priamo taliana! :-D (ale jazdim na japoncovi...lebo....lebo jazdi)


22.10.2011 17:51

Re: Nový motor

gixerak
 Kávičkár 

Ikona

Tiež uvažujem nad prechodom na japonca (SUV). Mám francúza a relatívne poslúcha. Ale je pravda, že keď sa vyskytne aj malá porucha, ťažko a draho sa odstraňuje :-((((((


22.10.2011 18:03

Re: Nový motor

:-D Fakt, radšej uznajme všetci svorne, že kto x-krát vyhrá F1, nevie robiť motory. >:-)

Ba, ak zoženieme pár vhodných mechanikov (to je predsa smerodajné >:-) ), hravo dokážeme aj to, že najlepšie motory robia napr. Číňania...

Ja len podľa vlastných skúseností (3 Renaulty vo firme a jeden obrátený ypsilón), max. tak nejaké štatistiky ADAC a tak... Niekoho presvedčia výsledky, niekoho keci. Skúseností máme predsa každý všelijaké...

manana - a ktoré sú tie dobré autá, aby som vedel? Nie som predsa žiadny frankoman, aby som tu obhajoval nejaké shity... ;-) A už som aj prestal, nič nechcem dokazovať.

P.S. Tvoju osobu (ani iného) neriešim. Ku svojej: nemám depku a preto chodím na motorke, lebo som motorkár. Jazdím dosť aj autom, z Graz-u Barcelonu som napr. spravil (až na pumpy a "rozcvičky) na jeden záťah - ale to tiež dokazuje len to, že som blb... :-D Mám sa dobre, fakt. :-D


22.10.2011 18:16

Re: Nový motor

manana
 Edvenčr 

Ikona

ale papous, tu predsa neslo o to ta urazit ale trosku podpichut, tak prepac
....ked si uz taky vztahovacny...
ved ja viem francuzi, su konstrukterska spicka, mali aj druhe lietajuce auto na svete:Pozri obrázok

...prve bolo myslim toto...dokonca aj naozaj existovalo:
Pozri obrázok






22.10.2011 18:39

Re: Nový motor

>:-) manana - Nie-nie-nie :-D omyl. Mňa nemožno uraziť, ja len rád kvalitné argumenty, k veci. Nie, že čo povedal nejaký slovenský garážmajster a či sychravo a či mám vôbec na afto vodičák... To nie je o autách, že? Takže si zatiaľ nič nevyhral, málo bodov aj na virtuálne pivo... ;-)

Hahaha - a tú fanto(ma)stickú DS-ku som nedávno pridával do témy vedľa o tej Astre s atómovým reaktorom. :-D


22.10.2011 18:48

Re: Nový motor

SCANDAL
 Kávičkár 

Ikona

:-D


22.10.2011 18:58

Re: Nový motor

manana
 Edvenčr 

Ikona

tam neboli argumenty, len ze by sa mali ospravedlnit svetu :-D ...taka skryta vyzva...zatial ste sa ozvali len dvaja proti ;-)


22.10.2011 19:12

Re: Nový motor

>:-) Tipujem, že máš Toyotu... Fakt sem nepleťme F1 :-D


22.10.2011 19:25

Re: Nový motor

gixerak
 Kávičkár 

Ikona

keď spomína papiboy Toyotu, napadlo ma, že som sa bol na jednej 3 dni dozadu previesť.
Záver je taký, že som rád, že mám zatiaľ hdi a to má môj motor už niečo za sebou...


22.10.2011 19:39

Re: Nový motor

už len argument nejakého mechanika zaváži [zle]


22.10.2011 19:50

Re: Nový motor

Ale, veď už nehundrite. Čo ich vyrábajú na Slovensku, kvalita u všetkých ide prudko hore, nech je to Francúz, Nemec, Korejec alebo hocičo... Podobne, ako tí Japonci od Maďarov :-D :-D :-D


22.10.2011 20:06

Re: Nový motor

cico322
 Kávičkár 

Ikona

tiež som zato že by mali francúzi ukončiť výrobu 8-) skúste si to porovnať vo výmene žiarovky :-O


22.10.2011 20:08

Re: Nový motor

slajo
 Edvenčr 

Ikona

manana - [dobre] tie francúzske mlynčeky je hriech nazývať autami, nehnevajte sa na mňa, ale príde mi komické že chcú vyvýjať motory, keby radšej zapracovali na tých čo robia teraz, tak by urobili lepšie určite

Upravené 1 krát. Naposledy upravil slajo (22.10.2011 20:11)


22.10.2011 20:28

Re: Nový motor

>:-) slajo, ty máš u mňa grilované kura, vieš? :-D

A zľahčime to tu s jemným podpichom: >:-)


Video: www.youtube.com/watch?NR=1&v=z-SdmAAv6ls


22.10.2011 21:31

Re: Nový motor

manana
 Edvenčr 

Ikona

pecka, toto je skutocne to najlepsie co som od francuzskych inzinierov kedy videl :D
...ale papi, ty si osobny...hiiii...nemam toyotu...dokonca ani naftak...ja som stary clovek, stare kosti, stare auta. ale napriklad 2CV by som zobral, to boli posledne dobre francuze... :-D


22.10.2011 21:46

Re: Nový motor

slajo
 Edvenčr 

Ikona

papi - na kura pamätám >:-) , len akosi nieje príležitosť


23.10.2011 10:20

Re: Nový motor

cico322 nechápem Tvoju poznámku mierenú na výmenu žiarovky :-O . V mojom Cliu výmena žiarovky ( stalo sa to raz za 8 rokov) išla rýchlo a bez demontáže svetla.
A ohľadom oleja len toľko, že ten motor proste olej vôbec nežerie ani kvapku.
Žeby to bolo preto taký šmejd, že to nežerie olej na litre? >:-)


23.10.2011 10:33

Re: Nový motor

tarp
 Bahniak 

Ikona

pPIBOY - 1000 koní može mať aj golfík - ale aká je životnosť ???? a spotreba ????

Video: www.youtube.com/watch?v=a_s-hO8zKn8

Princíp variabilnej kompresie je v tom , že ked dáš tomu plný kotol , zníži sa kompresný pomer, a expanzný pomer(doba horenia paliva) bude väčší, kdežto u formuliek sa snažia kompresný pomer posadiť čo najvyššie a na životnosť nemyslia.


23.10.2011 10:45

Re: Nový motor

benter
 Edvenčr 

Ikona

k tym ziarovkam pozrite si ako dlho trva vymena ziarovky na starsom megane


23.10.2011 11:19

Re: Nový motor

KillerX
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Vychyreny automechanik u nas ma renault megane preco? :-~


23.10.2011 12:14

Re: Nový motor

Makros
 Edvenčr 

Ikona

same keci o" francúzskych mlynčekoch " a zatial nepadol jediní argument ,slajo čo je zlé na súčasných motoroch od PSA


23.10.2011 12:37

Re: Nový motor

Goldy
 Geriatrik 

Ikona

A C4 a Lobb nič ?


23.10.2011 13:24

Re: Nový motor

otyc
 Geriatrik 

@ slajo: co ty možeš viedet o motoroch v tvojem vieku a temu zodpovídajúcima znalosťama a skusenosťama? sám jezdíš se stopietadvacítkú, co je teda skutečný mlýnek na kávu. to máš asi z teho. až budeš miet spravenú školu a sám konštruovat motory, tak sa ozvi a vynášaj múdré posudky...ale esli si náš slovenský strojárský génius, tak sa omlúvám.


23.10.2011 13:39

Re: Nový motor

slajo
 Edvenčr 

Ikona

Ja som tušil že na vek budú pripomienky hneď, dávať tu dôvody prečo áno prečo nie nemá žiadny zmysel, kto má "francúza" a nemal iné bude si chváliť, kto skúsil "japonca" či "nemca", nehnevajte sa za výraz, ale je blbec ak stále bude tvrdit že francúz nie je mlynček. Nápady májúmožno fajn, aj design bol do cca 2000 roku fajn, chýba im ale proste zmysel pre kvalitu a dotiahnutie tých nie zlých myšlienok do konca.

otyc - nehnevaj sa na mňa, ale ak povieš len preto že je to 125 že je to mlynek na kávu, tak si potom serieš do huby a na "mlýnku" sa vozíš aj ty ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil slajo (23.10.2011 13:40)


23.10.2011 15:29

Re: Nový motor

Makros
 Edvenčr 

Ikona

predal som octaviu a kupil 407 mimo toho v mojej praci som mal v rukách japonca korejca anglicana nemca cecha ;-)

furt si mi nepovedal preco su francuzke auta take zle


23.10.2011 17:16

Re: Nový motor

csuka85
 Turista 

Ikona

manana neviem preco by som mal porovnavat francuzke auto s motorkou taketo asi len teba može napadnut .

porovnat to mozem z bmw napriklad a rovnaký ročník ci moj alebo bratov je to jedno obe sa drbkaju a tatko sa v c5 bez poruch už hodne dlho len usmieva

Je to osobná vec a samostatne rozhodnutie kto si co kupi ale nazvať Peugeot alebo citroen hriechom to môže len zaujatý človek , a aj si ked más Japonské auto a tvrdíš tu chujoviny

Slajo
tvoj vek je prepacený iste si jazdil na rôzných autách spomenutých značiek a môžeš tvoriť úsudky más 18 a vodičák si dostal môžno pred mesiacom tak tu nič neporovnavaj až ked pojazdis na vozoch vtedy porovnávaj potom bude tvoj názor a subjektívny pocit relevantný

nemám v pláne ani na chuti tu vyzdvihovat F - autá , ale sú to dobré vozy za málo peniazi komu sa kvalita spracovania interieru nelubi nech si doplati nemalé sumy za auto vo vyssej triede a pre vyssiu vrstvu. 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil csuka85 (23.10.2011 17:26)


23.10.2011 19:28

Re: Nový motor

manana
 Edvenčr 

Ikona

...no a ked sme sa asi dve minuty smiali, tak sme sa dohodli, ze ked to spravia francuzi, tak taliani by mali hned nasledovat....zase minuta smiechu....a potom niekto nastartoval v garazi horneta a vzapati MV agustu....to sme uz vypadavali z dveri... :-D a csuka, neber to osobne, ty za to nemozes ze sa tatovi c5 nekazi, to je len nejaka blba nahoda 8-)


23.10.2011 19:47

Re: Nový motor

csuka85
 Turista 

Ikona

možno ale príjemná zatial


23.10.2011 19:50

Re: Nový motor

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

...samé antifrancúzske reči...a najviac ich majú tí, ktorí o francúzskych autách počuli z tretej ruky...

na počudovanie mám doma 5 rokov francúza (ktorý má tých rokov 14) a okrem spotrebného materiálu mi na ňom nič neodišlo...to mi je záhada...

...a talian tiež iba pravidelné prehliadky a výmena oleja...

hmm...to sa dejú veci...


23.10.2011 19:54

Re: Nový motor

cico322
 Kávičkár 

Ikona

duropal: myslel som u napr pežotu 207 307 atd


24.10.2011 12:23

Re: Nový motor

otyc
 Geriatrik 

@ slajo: 125 je dost pro začátečníka, ale pro takového experta jak si ty by bylo treba triumph rocket III. divím sa, že sa s tým uspokojíš. uz ta tu aj ini usmiernili, trochu menej sebaistoty a arogancie bych radil. a vyjadruj sa slušne, trúbelko.
Pre ostatných: Vlastnili sme od nova 405 GLD, najazdených 450 tis, ešte sa to podarilo aj predať. Priateľove BMW X5 pri 80 tis. výmena dvojhmotového zotrvačníku, 100tis, výmena vstrekovacieho čerpadla, pokazený zámok na piatych dverách, kdečo v tom drnčí, ako v našej bývalej 405 pri 300tis. Nie sú to smerodatné údaje o všeobecnej kvalite výrobkov toho - ktorého výrobcu, ale podnet pre zamyslenie o význame vynášania súdov ako v tejto diskusii.


24.10.2011 13:17

Re: Nový motor

Trh funguje, dobrým sa darí, lacným tiež. Francúzom sa darí, blbí sado-mazo kupujúci stále ich kupujú. Tu už fakt nikto nič negarantuje, ani manana. :-D

Mal som v praveku aj malú 205-ku, hladký nafťák 1,9 - jeden z mojich najspoľahlivejších vozov, fakt. Oproti vtedy bežných Škodoviek a Žigulákov (= licenčný FIAT >:-) ) hotový zázrak [dobre] >:-) Zato neskôr FIAT Uno mi veru dal zabrať - ale netvrdím, že FIATy sú zlé vozy... >:-)

>:-) manana - tú Toyotu som myslel, ako vtip, lebo ich účasť v F1 končila fiaskom - a ani novodobé pokusy napr. BMW nie sú bohvie-čo. A F1 sem veru treba pliesť, je to laboratórium pre výskum nových automobilov, veľa vecí sa odtiaľ objaví v praxi - a ukážu sa aj slepé uličky. Podobne, ako vo všetkých odvetviach auto-moto-športu... Dakar? WRC? Francúzi sú tam len náhodou, jasne... ;-)

tarp - ja ten motor nespochybňujem, podľa toho, čo si uviedol, parametre pre auto má výborné... Ale vieme, ako to zatiaľ vyzerá napr. s Wankelmi... Ja som prežil tú eufóriu pri predstavení NSU RO 80 - "od zajtra už vyrábame len motory Wankel" - kupovali sa licencie na výrobu Wankelov, Suzuki, Mazda, Norton, veľa ďaľších - a dnes? Občas niečo, skôr náhodne... Takže počkajme zatiaľ trošku s oslavami...

K F1 - aby som neťahal sem len Francúzov: Porsche TAG Turbo V6 (polovica 80-ich rokov) malo pri 1500 ccm okolo 900 koní, na tréningocg až 1100 koní. Turbo-tlak obmedzený predpismi na 4 Bar, neskôr na 2,5 Bar. Bez obmedzenia to dalo na tréningoch vraj aj 1400 koní. Už fakt nevedeli, čo s tým - tak nakoniec v F1 to preplňovanie "zrušili"... ;-)
Samozrejme to je o niečom inom. Podobne, ako u tých Golfoch, ani u F1 nemá význam riešiť životnosť a spotrebu...

P.S. ešte podpich pre starého známeho: slajo - že si ty natankoval do benziňáku naftu? :-D


24.10.2011 13:40

Re: Nový motor

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Kedysi som mal Renault 9, to bolo auto,... raz to aj vyhralo auto roka. Teraz mám Mazdu, manželka Citkom C4 - absolútne bez problémov. A aj francúzske mníšky behajú s Funesom na Citroene. Dnes už aj Dacie sú výborné autá...


24.10.2011 14:59

Re: Nový motor

tarp
 Bahniak 

Ikona

Nebudem vám to tu rozpisovať - dočítajte sa sami (papiboy je tam aj cena toho motora a asi budeš prekvapený,

auto.pravda.sk/novinky/clanok/1834-motory-s-variabilnym...

Francź je úplne dole :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tarp (24.10.2011 14:59)


24.10.2011 16:11

Re: Nový motor

>:-) Moc prekvapený nie som, výkon závisí od otáčok a od preplňovania (preto sa furt odvolávam na F1 ;-) ) - a aj tento motor má turbo...

Ten krútiak je zase násobený pákovým prevodom na ojnice - takže žiadny zázrak, je to ako sprevodovaný klasický motor. Za prevodom do pomala je krútiak väčší, ako na kľuke...

Nepíše sa v článku o nevýhodách - a tie tento motor bude mať neúrekom. Napríklad veľký počet dielov vykonávajúcich vratný pohyb, a to bolo aj doteraz najväčšou nevýhodou klasických spalovacích motorov. Treba permanentne ich zrýchliť, ubrzdiť a zrýchliť opačným smerom (piest, ojnica, ventily...) - to chce energiu... Tu ku klasike tu pribudli ťažšie piesty, pákové prevody, lietajúce ozubené kolieska... to je spotrebovaná energia a aj vyššie výrobné náklady... Tak teda neviem, ale rotujúci Wankel ani elektromotor to nebude... Systém Saab sa mo pozdával viac, a predsa to skrachlo...

>:-) K tej cene - je to len predpoklad, o koľko by to mohlo byť lacnejšie, ako "niečo" - za cca 5 rokov za určitých podmienok. Napríklad keď sa budú vyrábať miliónové série? No ano, akcionárov treba presvedčiť... :-D :-D :-D

Ale veď nechajme sa prekvapiť, ja som však zatiaľ skôr skeptik. Ale určite aj toto budem sledovať...

Keby to boli aspoň Japonci, že, manana? :-D


24.10.2011 16:27

Re: Nový motor

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ktoré auto je najlepšie?


24.10.2011 16:31

Re: Nový motor

Modré :-P


24.10.2011 16:41

Re: Nový motor

tarp
 Bahniak 

Ikona

Papiboy - máš pravdu , a aj mne sa zapáčil ten SAAB ale neviem prečo to sružili. Doteraz mi vŕta v hlave myšlienka že prečo to nevymysleli japonci. Možno prídu ešte z niečím lepším :-) :-)
A k tomu wankelu - je to jednoduchý motor a má neskutočné točky a výkon z 1,3ky sa dá vymačkať aj 400 PS. Len zase nevýhoda životnosť ................


24.10.2011 17:23

Re: Nový motor

>:-)

Môj patent bol na variabilnú kompresiu inak náramne jednoduchý, dvojdielny kráľovský hriadeľ, drážkovaný, teleskopický. Dvíhal sa voči kartru celý OHC vrch aj s valcami...

Ak sa niekomu s tým chce srať, púšťam to volne do obehu, ak chcete, aj nejaké výkresy vyhrabem... S tou kompresiou sa hrajú teoretici už dávno, len praktici sú zo dňa na deň nejak slabší, ako vidím... ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (24.10.2011 17:23)


24.10.2011 19:55

Re: Nový motor

csuka85
 Turista 

Ikona

papiboy mas dobre info ale este pred nimi ked boli kategorie v F1 1500 ccm s turbom a 3000 bez turba malo bmw 1500ccm s tusim typu 2000 to bol alebo 2200 rovných 1500PS po par rokoch a odstranenia turbo diery s tým aj vyhrali 2 roky zasebou ,. no potom turbo zrusili inak by sme sa teraz blizili k 2500 PS v F1 :-D :-D


25.10.2011 20:04

Re: Nový motor

slajo
 Edvenčr 

Ikona

otyc - malé varadero už nemám, nevymazal som si ho ešte z profilu, máš pravdu bolo slabé >:-) , skutočnou pravdou predaja je však je na jeseň zimu som chcel auto. A teraz prejdime k tomu odporu k francúzom ak chcete. Od nova sme mali Partner 1.4 r.v to bol 2000, že sa v tom vkuse bolo treba vrtať, meniť čapy pôvodné už pri 40 000 hovorit nejdem, lebo zase budete apelovať na môj vek vtedajší. Teraz mám ale sám 206 cc, aj napriek tomu že ic hneuznávam chcel som to a to iba preto že to bol na trhu v danej cene jedinný kabriolet s pevnou strechou. Nekvalitné vrzgajuce plasty plasty, hudba stojaca za hovno, vyhrievané sedačky ktoré začnú hriat po 15 minutach tak aby som vedel že hrejú to všetky by som prežil, až tak rozmaznaný niesom i ked je mi to divné, zlášť pri aute ktoré ako nové v roku 2003 stálo 750 000 vtedajsích korún slovenských. Avšak to že pri 120 000 musím meniť spojku, komplet výfuk, riešit koroziu na karoserii kde sú zlisovavané/ zvarované plechy pri 8 ročnom aute, mať spotrebu s obyčajnou 1,6-kou v meste 9,5-10,5 litrra reálne (plná nádrž - plná nádrž) tak to mi už fakt vadí. Pre porovnanie poviem pár faktov o japonských koré sme mali doma máme, cr-v 1998 predaná s 250 000 bez náznaku korozie, s nemenenou spojkou, tlmičom vyfuku menením pri 240 000, žiadna iná porucha, iba spotrebný materiál. Accord r.v. 2000 150 000 - menený iba spotrebný materiál, x3 - 80 000km 2007 menená iba jedna jediná stabilizačná tyčka na pravej strane - viem spotrebný materiál, ale pre porovnanie s tým partnerom. ..... francúzske auto je možno fajn pre prvého majiteľa ktorý ho má 4 roky bude chodit do servisu na pravidelné prehliadky a nerieši, ale ked ho po tých 4 rokoch predá, tak ten čo si ho od neho kupi si môže trieskať hlavu. Možno je pár štastlivcom čo natrafili na nejaké víkendové auto s najazdnenými 40 000 km. Ale to sú fakt iba jedinci. Ak som ťa urazil vulgarizmami, ospravedlnujem sa, ale mám svoju hlavu, viem čo doma vidím a z toho čo vidím som si vytvoril takýto názor. :-) ;-)


25.10.2011 20:08

Re: Nový motor

slajo
 Edvenčr 

Ikona

papi - - vieš že si mi dal chrobáka do hlavy teraz? Ja tu na nich nadávam, a to iba ja zle tankujem >:-)


25.10.2011 20:17

Re: Nový motor

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

slajo: podľa jedného - dvoch áut nemôžeš hodnotiť celý automobilový svet. Ja mám Mazdu premacy. R.v. 2002. 2x mi odišiel motor, a teraz mám zadné blatníky odhnité - po 9 rokoch. Ale aj tak je to skvelé auto, a netvrdím, že mazda je shit. Ešte ma nikdy nikde nenechala s mobilom v ruke, vždy som došiel do svojej garáže. A ešte som s ňou postavil dom. Okrem mŕtvoly už viezla všetko.


25.10.2011 20:29

Re: Nový motor

slajo
 Edvenčr 

Ikona

bopsik - ja viem, v tomto máš pravdu že podľa dvoch áut sa nedá, ale potvrdilo sa mi to už aj rpi známych, proste keď raz niečo robia z blata, tak je jasné že po pár rokoch sa to prejaví


25.10.2011 20:44

Re: Nový motor

patrik411
 Turista 

Kladiem si otázku,prečo som v amerických filmoch nikdy nevidel francúzske autá.Pardon jedno to čo na ňom jazdí Colombo.Ale niekto mi vravel,že od istého času tam zakázali dovoz francúzskych áut.Neviete čo je na tom pravdy?


25.10.2011 23:46

Re: Nový motor

slay333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Francúzi robia dobré benzínové motory(ale benzín,je benzín) a aj staré klasické diesle boli o.k. (205-1,8D) a podobné,,,,,,,,,,,,,,,,,ALE odkedy robia common rial diesle HDi, dCi-je to HNOJ,HNOJ,HNOJ !!!!!!!!!!!!

Renault clio 1,5 dCi-74 000km zadreté ojničné ložiská na kľuke
Renault megane 1,5 dCi-124 000 km prasknutá hlava válcov
Peugeot 307 Break 1,6HDi-154 000km-odlomený sací ventil rozbitý piest na 1 válci na sračku

píšem o prvých majiteľoch,žiadne dovozy ani stáčania km...
poruchy typu turbo a RJ ani nepíšem opravy do 1000 e :-)

toho peugeota by som foto ešte niekde mal mať ... ak nájdem prihodím...


25.10.2011 23:58

Re: Nový motor

slay333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Pozri obrázok


Pozri obrázok



a možno nájdem aj v starom telefóne clio s rozbitou kľukou...


26.10.2011 0:15

Re: Nový motor

MASAKER
 Geriatrik 

Ikona

peugeot 307 2002 2,0HDi 160 000 km bez jedinej poruchy na motore... jazdeny kratke trate... dostava nazrat ten motor :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MASAKER (26.10.2011 0:15)


26.10.2011 19:27

Re: Nový motor

csuka85
 Turista 

Ikona

Slay keby bol HDI motor sracka ako pises VW by neprechadzalo na ne a nevyradilo stare TDI motory z vyroby ako sa chystaju do 2 rokov, HDI koncepciu motora pouziva i BMW a maju oznacenie D

od nikoho som nikdy nepocul,nadavanie na ne alebo že by boli kazivé.
v rodine C5 HDI 2liter a 204 tis bez poruchy :-)

nieje jedno kto a ako jazdi a predpokladam , že si tie 3 vozy neznicil ty alebo hej?


26.10.2011 19:52

Re: Nový motor

slay333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

csuka85 nerozumieme sa ty píšeš o koze ja o voze........

písal som niekde o chybe vstrekovania????????????? nie!!!!!!!

áno VW prechádza z koncepcie TDI-PD(ale TDI neopúšťajú) na koncepciu TDI CR a vieš aj prečo???
Prechádzajú len na iný systém vstrekovania,čo zabezpečí tišší a kultivovanejší chod....s mechanickými časťami motora sa nič nedeje,neboj neopiča sa po francúzoch,tak hlboko by nemec nepadol...

Ja píšem o mechanických závadách motora ak si si nevšimol... o nekvalite vstrekovania CR som nenapísal ani čiarku.
Tak aby to bolo na jasnom u mňa HDi a dCi motory po mechanickej stránke- HNOJ!

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Slay33 (26.10.2011 20:02)


26.10.2011 21:14

Re: Nový motor

csuka85
 Turista 

Ikona

slay aha tak uz v tom mam jasno dik


27.10.2011 2:08

Re: Nový motor

MASAKER
 Geriatrik 

Ikona

slay : a kolko HDi a dCI motorov si vlastnil?


27.10.2011 7:55

Re: Nový motor

slay333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

mám sa príliš rád nato aby som taký HNOJ vlastnil,stači že ho vlastnia rodiný príslušníci a známi, drvivá väčšina má z nich hlavu v smútku...

Za posledných 4-5 rokov prešlo cezomňa dosť motorov aby som si dovoli napísať to čo som napísal.
Aj ostatné značky ako VW(guop),japonci a iné diesle sú poruchové a hlavne čo sa týka vyskotlakového vstrekovania,ale tuna by som to prisúdil kvalite paliva,pretože po tých rozboroch čo som videl je to na zaplakanie...

Ale čo je dôležité,tak poškodené motory po mechanickej stránke ako spomínané HDi a dCi som u iných značkách nevidel.

Máš snaď pocit,že súdiť môže len ten kto vlastni??? OMYL....


27.10.2011 9:19

Re: Nový motor

Makros
 Edvenčr 

Ikona

malo ktorý peugeot boxer 2,2HDi prekročí hranicu 250tkm a tích mi prešlo rukami celkom dost psa spravilo pri vývoji toho auta zasadnú chybu antifrancúzi určite vedia akú >:-)


30.10.2011 21:57

Re: Nový motor

Pedro26
 Jogurťák 

Ikona

Peugeot som nepocul nikdy od nikoho zle slovo. Som sa to dozvedel az tu. Ale keby som nieco povedal o Renaulte....
A navise, Peugeot 908 prve auto s TDI motorom ktore vyhralo Le Mans ( a porazilo dokonca audi!!)


30.10.2011 22:24

Re: Nový motor

slay333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Pedro
1.poopravím ťa HDi- nie TDI... Používa sa tento HDi motor(z Le Mans) aj v bežnej premávke???
2.Nesledujem Le Mans,ale každý vie,že výhra nie zásluhou len motora,ale je tam toho oveľa viac
3.Prečitaj si poriadne pár posledných príspevkov a zistíš,že sa tu bavíme o serivo montovaných motoroch a nie špeciálne upravovaných na preteky,ktorích životnosť konči po odjazdení.


30.10.2011 23:02

Re: Nový motor

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Najkrajsie na MR su reklamy na spodne pradlo... [dobre]


30.10.2011 23:04

Re: Nový motor

pedro si si isty tym LeMans? :-) R10TDI vyhralo v 2006 a 908HDI prislo az v roku 2007 ale aj v tom roku vyhralo R10 ;-)
kazdopadne to neznamena ze francuzi nevedia vyrobit dobre auto respektive spolahlive.
mam 4teho renaulta a nikdy ma ziadny nikde nenechal a ani nepotreboval specialnu starostlivost [dobre]


30.10.2011 23:17

Re: Nový motor

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

:-))) :-D

nanána - papouša neprecikáš ani neuhádaš... a to jako keď ti hovorím ja tak zamysli sa :-)))

každý národ ma talent na niečo iné

francúzske vína
talianske syry
nemecké ...motorky :-D :-D :-P :-)))


31.10.2011 0:02

Re: Nový motor

>:-) papouš sa len usmieva.

Nerobí v branži, nie je nikým ovplyvňovaný, nie je zaujatý voči žiadnej značke. Verí informáciám, čo sa v sivej hmote cez desaťročia usadili a stále pribúdajú, navyše papuš občas verí aj tomu, čo vidí...

Náhodné korekcie mojich názorov, pre niečí pokoj na duši:

Gold Wing bol prvý štvorvalcový boxer, má motor uložený naprieč. Sú sériové Astry, ktoré zrýchlujú za 3,5 na sto, Herkules Wankel má uložený motor naprieč, sériové plexi-štíty sú bežné aj vyššie, ako oči jazdca, francúzske autá sú katastrofálne, atď, atď...

A nič ma nebolí, mám sa dobre, ďakujem... :-D


31.10.2011 7:06

Re: Nový motor

slay333
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nikdy som nepochyboval o benzínových motoroch z Francúzka,najmä nie potom ked som videl ako z PZ v KE vyraďovali cca 10 ročný RENAULT 19; 1,4e-benzín...., ktorý bol obúchaný, zo sedadiel mu trčali drôty a pružiny,blatníky a podbehy javili známky korózie a na tacháči mal neuveriteľných 726 000 km ---nikdy predtým ani potom som taký údaj na žiadnom aute okrem kamióna nevidel...


31.10.2011 8:37

Re: Nový motor

Menton
 Skútrista 

Ikona

Papiboy: aj ty vies rozosmiat... Napriklad perlou, ze na posudzovanie schopnosti pruzneho zrychlenia vozidla je dolezity pomer vykon/vaha... :-O :-D


31.10.2011 9:34

Re: Nový motor

Menton, a nie je?

Tak dobre, nech je kontinuita v mojich postajoch: Nie je >:-)


31.10.2011 9:36

Re: Nový motor

Menton
 Skútrista 

Ikona

Papiboy: [dobre] ;-)


31.10.2011 14:47

Re: Nový motor

Mishko
 Skútrista 

Ikona

papiboy: A ktora seriova motorka ktorej sa vyrobilo viac ako 100ks mala prvy napriec ulozeny stvorvalec a kotucovu brzdu? :-D (ano, kotucove brzdy boli vtedy aj inde ako v lietadlach) :-D

Ale s tym plexi je to (napr) tak, ze GW ma v serii plexi ktore je vyssie ako oci jazdca... ;-)


31.10.2011 14:55

Re: Nový motor

Mishko CB750?
aj ked ten napriec stvorval neviem ci bol prvy


31.10.2011 15:14

Re: Nový motor

Mishko - s tebou sa dá, iní ma nútia občas cez celú stranu. >:-) Mea culpa >:-)

Ten Golďas-štít som inak v "tej hádke" spomenul práve ja, má presne taký napr. aj tonyy, aj som na takom sedel (nejazdil) - bolo to veľmi divné, ako krásna Jawka člena jawista. Ale to sú skôr výnimky...
Kotučovú brzdu som dal už kedysi do "Pravek"u, pamätám si aj tú tému o štvorvalcovej TATRA-sajdke a aj tú MV Agustu Quatro, a veľa ďalších "sporov".

Efekt: mudrujúci škaredý starý vrták >:-) Hej, toto sedí :-D


31.10.2011 15:28

Re: Nový motor

otec ma c5 ku citroena a ani slovo nato nemozem povedat okrem nestabilneho podvozku vdaka hydraulickému odpruzeniu je to ako lod

Neuveriteľné objavy sa tu človek dočíta :-O


31.10.2011 15:43

Re: Nový motor

egres2
 Bahniak 

Ikona

To je zaujímavý postreh. Asi bude každý nový vlastník francúzkeho auta "prvomajiteľ". Podľa vyjadrenia odborníkov a znalcov by si predsa druhý krát už francúza nekúpili.
P.S.: Kde sa len berie toľko kupcov francúzov :-O .


31.10.2011 17:49

Re: Nový motor

Menton
 Skútrista 

Ikona

Najhorsie auta su na F: Fabia, Felicia, Ford, Fiat a francuzske... :-D
Pre menej chapavych, to je vtip...


31.10.2011 18:00

Re: Nový motor

csuka85
 Turista 

Ikona

VADIM

co sa ti na mojom postrehu toho auta nepaci????

((((otec ma c5 ku citroena a ani slovo nato nemozem povedat okrem nestabilneho podvozku vdaka hydraulickému odpruzeniu je to ako lod )))))


02.11.2011 12:03

Re: Nový motor

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Nikdy som nemal francuzske auto (DACIU neratam :-D ), takze o spolahlivosti viem len z testov ako napriklad tento:

adam.cas.sk/clanky/5910/velky-test-kvality-vozidiel-aut...

No a francuzske auta sa tam spolu s talianskymi vyskytuju velmi casto - len v tej menej lichotivej kategorii...


02.11.2011 13:05

Re: Nový motor

O Toyotách niet pochýb, sú desaťročia na špici (napr. poradia od ADAC) - ale nájdu sa tiež jedinci, ktorí na ne nadávajú jak nejaký kočiš >:-)

No a poradia prieskumov L´ Automobile alebo Quattroruote asi vypadajú kapánek ináč...

Tým samozrejme kvalitu Nemcov nespochybňujem, ale na západe nikdy neprestal fungovať určitý lokalpatriotizmus, čo "trošku" ovplyvňuje predaje a aj podobné poradia podľa krajiny prieskumu. ;-)


08.11.2011 18:24

Re: Nový motor

Niečo pre milovníkov originálnych riešení ;-)

Možno to tu už bolo, ale ak náhodou nie, stojí to za pozornosť... [dobre] ;-) Aj v Poľsku sa rodia zaujímavé kreácie, napríklad tento dvojtakt:

Pozri obrázok

Pozri obrázok


Video: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded...


08.11.2011 18:59

Re: Nový motor

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

papiboy: Nemám strojárske vzdelanie, ani v motoroch sa nevyznám, ale usporiadanie 4 válcov po 90stupňov mi pripadá to isté ako radový 4-válec, len kľukovka je ináč. Efekt je pravdepodobne ten istý. Trošku sa tam zmenia pomery teplotné (chladenie), zotrvačné sily sú trochu ináč rozložené. No a dizajn samozrejme. Keď sa mýlim, oprav ma. Ale je to aj tak zaujímavé.

ááááá sory, teraz som videl video... kľuka má len polovicu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (08.11.2011 19:00)


08.11.2011 19:03

Re: Nový motor

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Aj tie piesty stoja a válce sa hýbu, či jak to do bo... vlastne je?


08.11.2011 19:07

Re: Nový motor

bopsik len si pekne pozri to video :-) toto nie je "klasicky" motor a ani klukovna nie je standartna... ani ojnice a piesty uz vobec nie :-))) :-)))


08.11.2011 19:33

Re: Nový motor

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Nošak práve kukam. Ojnice tam nie sú vôbec, vlastne sú, ale ..., piesty stoja, válce sú vlastne piesty, či čo... Kľuka je ešte najnormálnejšia, akurát že na jednom čape sú zavesené 2 protichodné "válcopiesty".

Véééľmi zaujímavé...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (08.11.2011 19:34)


08.11.2011 19:35

Re: Nový motor

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

papiboy našiel zase nejakú pikošku...


08.11.2011 20:18

Re: Nový motor

Bopsik, pikošky sú na rozzlobenimuži-vodka-cz >:-)

Ono to riešenia jednotlivých detailov alebo princípy kinetiky boli známe už dávno, ale nemožno uprieť originalitu tohoto nakoniec predsalen jedinečného lega. [dobre]

Svojho času ma tu vyprovokovali (Egreš a spol.) k znovanačmáraniu svojho "jednotaktu" z praveku, vyhral som s tým kedysi stávku na gympli >:-) Vtedy som síce tiež uvažoval o podobnej "kľukovke" v strede (princip sa používal už dávno u piestových čerpadiel - napr. na natlakovanie oleja do rôznych systémov, videl som to konkrétne na pumpe zo sústruhu...) - ale som nakoniec volil klasickú kľukovku mimo, aj keby ten pohon fungoval aj u polovice tohoto poľského motoru. Tá skica tu niekde ešte asi je... >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (08.11.2011 20:22)


08.11.2011 20:33

Re: Nový motor

Menton
 Skútrista 

Ikona

Napad zaujimavy. [dobre] Len jeho skutocne realne vyuzitie velmi tazko predstavitelne. Komplikovane hladenie, privelke na stavbu do moto, dva krat utesnenie+mastenie pohyblivych casti a zaroven spolahlivost... Ale ved kym je ropa, treba experimentovat s nou. Ked sa minie, budeme chodit peso. Je to zdrave... ;-)


08.11.2011 21:46

Re: Nový motor

Menton, tiež nie úplne chápem, prečo to tak prekomplikoval... ;-)

Nechcem sa merať s velikánmi (aj keď ten Poliak je tiež stavbár >:-) ) - ale zo srandy som vyhrabal tú svoju spomínanú skicu, fungovalo by to aj s tou "Poliakovou" kľukou, chladiť by bolo jednoduchšie aj vodou, aj rebrovaním (teda vzduchom)...

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (08.11.2011 21:47)


08.11.2011 22:10

Re: Nový motor

Menton
 Skútrista 

Ikona

Papiboy: dostal si ma tymi linkami, do ktorych si vtesnal pismo... To je ako zosit prvacika... [dobre] ;-)
Napad zaujimavy... [dobre] Ako chces izolovat cap medzi piestami ? Ma len posuvny pohyb... Ci ta cierna skrina v strede bude mat "piestne kruzky" ? Kluka v strede by mnoho veci zjednodusila, len by to posobilo moc tradicne... ;-)


08.11.2011 22:25

Re: Nový motor

Menton, nerieš, lebo ma zase zdrbeš >:-) >:-) >:-)

>:-) Toto je prastará stredoškolská vec, išlo len o stávku, že v jednom valci vyriešim dva pracovné zdvihy za otáčku. Ono je to vlastne "boxer", ale som ich presvedčil, že to je predsa jeden valec, tak som vyhral... :-D

Ten stred bol pôvodne práve podobný tomu Poliakovmu, nechceli mi to nejak uznať, ale táto kľuka ich presvedčila, že by to fungovalo. Technické finesy v tom nehľadajte, ten stred by bol otvorený, utesnila by sa spojovacia tyč piestov nejakými guferami (tie trojuholníčky), spodný mŕtvy priestor by bol takto minimálny a účinnosť plnenia vynikajúca...
Ale neidem to obhajovať, nie je čo :-D Dnes by som to robil úplne ináč, samozrejme... ;-)


08.11.2011 22:34

Re: Nový motor

Menton
 Skútrista 

Ikona

Papiboy: OK, tak budem pisat iba pozitivne. ;-) Som to skusil priestorovo namodelovat a princip je funkcny ! [dobre] Musel som hned vychytat par detailov, ale to necham tak, lebo som slubil pozitivnu reakciu... >:-)

P.S. Bud rad, ze si nebol moj spoluziak... ;-)


08.11.2011 22:43

Re: Nový motor

>:-) Kľudne kritizuj, písal som, len zo srandy, že "nerieš" - veď sú mi jasné niektoré nedostatky menšie a aj niektoré väčšie >:-)


08.11.2011 23:05

Re: Nový motor

Menton
 Skútrista 

Ikona

Ale ved to v ziadnom pripade nie je kritika. Princip je zaujimavy, len diskutujeme a rozvijame myslienku. ;-) Na gufera mi tam vychadza vysoka teplota a tlak, asi radsej kruzky...
Kazdopadne, ci to ma klukovy hriadel medzi piestami, alebo mimo, stale je to DVOJvalcovy plochy motor s protilahlymi valcami. Blizsie info STN 09 0022. Koniec technickeho okienka... >:-)


08.11.2011 23:23

Re: Nový motor

Jasné, že dvojvalec, aj píšem vyššie, že "Boxer".

Tých teplôt som sa vtedy bál aj ja, ale dnes by sa to dalo riešiť možno aj nejakými teflónmi, kopec kozmických materiálov sa dnes už po ulici váľa... Neboli by to guferá z Pioniera... :-D Chladenie by nebol problém, u dvojtaktov je navyše výhoda aj vnútorné chladenie priestoru pod piestom čerstvou zmesou. Nech sú krúžky, mali by byť síce "inverzné", ale veď dá sa všetko. ;-)

edit: Zabudol som reagovať "na tlak" >:-) - tak ten spodný je len zlomok expanzného tlaku, kým by dosiahol kritické hodnoty, je otvorený preplachovací kanál ;-)



Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (08.11.2011 23:29)


09.11.2011 0:00

Re: Nový motor

Menton
 Skútrista 

Ikona

Papiboy: Tlak ti vznika aj stlacanim nasatej zmesy. Treba doriesit mastenie kluky a capov, vyvazenie. Kluka by sa dala ciastocne integrovat do prevodovky. Ucinnost toho motora bude strasne nizka, takze tam treba aplikovat technicke vychytavky modernej doby...
Ale ten tvoj nacrt ma aj umelecke crty. Robis dizajn ?


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.