Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4381 až 4395 z cekového počtu: 8721.
02.02.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13176 [Bleskovky - Predstavujeme]

DexShell - Nepremokavé ponožky a rukavice
Keďže jazdíme za každého počasia a nie vždy máme na nohách nepremokavé čižmy, občas nastane problém ako chrániť nohy pred vodou. Všetci určite viete, že to čvachtanie v čižmách nie je nič príjemné. Hlavne v chladnejších dňoch. Preto sme si do redakcie zaobstarali nepremokavé produkty od firmy DexShell.
02.02.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5018 [Bleskovky - Novinky]

Nová Kawasaki Z250 pre ázijský trh
Kawasaki prináša na ázijský trh motorku odvodenú od modelu Ninja 250 a to naháč Z250. Čas ukáže či sa táto novinka dostane aj na náš trh.
01.02.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2846 [Bleskovky - Novinky]

Husqvarna oficiálne predaná!
BMW oficiálne oznámilo odpredaj značky Husqvanrna. Taliansku značku však neodkúpila KTM ako sa na začiatku špekulovalo ale firma Pierer Industrie AG, ktorá však vlastní väčšinový podiel značky KTM.
01.02.2013 - PerPatres Čitatelia: 8920 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Najzaujímavejšie mosty Slovenska na moto
Mosty ma odjakživa fascinovali a vždy som obdivoval ich majestátnosť a umenie ľudí, ktorý ich stavali. Mosty boli pre mňa vždy viac ako len obyčajnou stavbou. Boli symbolom, nositeľmi histórie, umenia a pokroku, civilizácie.
01.02.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9471 [Bleskovky - Novinky]

Známa motorka od MTT Y2K dostane ešte viac výkonu
Firma MTT (Marine Turbine Technologies) sídliaca v Los Angeles predstavila plány na vylepšenie jej, doteraz 320 koňovej, motorky Y2K s turbínovým motorom.
01.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25918 [Novinky - Bike roka]

Čitateľská anketa Bike roka 2013 a Motoshop roka 2012
Rok ubehol, a my sme tu opäť s vašou čitateľskou anketou! Aj tento rok budete môcť zvoliť svoj Bike roka 2013, Motoshop roka 2012 a zahlasovať za svoj najobľúbenejší Test, Video, Foto a Cestopis roka 2011.
31.01.2013 - Peter Fischer Čitatelia: 10408 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzska rýchlovka - cez priesmyky do Le Puy
Keď sme koncom leta 2011 s Mirom klesali poslednými zákrutami rozlúčkového Colle della Maddalena a nechávali za sebou najkrajšiu časť Álp, hovoril som si, že taký vydarený výlet sa už asi nezopakuje. Počasie a okolnosti nám vtedy priali natoľko, že sme sa aj celkom bez slov zhodli kam pôjdeme o rok – predsa preskúmať ďalšie francúzske priesmyky a horské dedinky.
31.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18006 [Novinky - Oznam]

Budeme môcť s vodičákom skupiny “B” osedlať aj 125-ky?
Poslanci za SaS Juraj Droba a Martin Chren navrhli zmenu zákona, aby bolo možné s vodičákom na auto (skupina B) vysadnúť aj do sedla motocykla zo zdvihovým objemom do 125 ccm (skupina A1). Týmto návrhom sa bude parlament zaoberať na rokovaní, ktoré sa začalo 29. januára. Tento bod sa zatiaľ neprerokovával.
31.01.2013 - Texas Čitatelia: 9222 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Aké to bolo po prvý krát - Rumunsko 2012
Na všetko čo je po prvý krát sa nezabúda. Zostane v spomienkach. A o tie by som sa chcel podeliť. Naše prvé rumunsko - bulharské pastorále.
30.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2952 [Bleskovky - Novinky]

Husqvarna pod krídla KTM?!
Podľa neoficiálnych správ to vyzerá tak, že sa Husqvarna čoskoro dostane pod krídla rakúskej značky KTM. Informuje o tom anglický motocyklový portál www.motorcyclenews.com.
30.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6051 [Šport - Rally]

Prvé dojmy Ivana Jakeša a Štefana Svitka po návrate domov
Senzačný úspech dosiahol slovenský motocyklový jazdec Ivan Jakeš na tohtoročnej rely Dakar, keď po štrnástich náročných etapách obsadil v konkurencii svetovej špičky v konečnom poradí motocyklov fantastické 4. miesto, pričom až do posledných chvíľ atakoval bronzovú priečku
29.01.2013 - Mirka67 Čitatelia: 6229 [Šport - Motocross]

Telgárt 2013 – Snehuliaci na trati
Ani v zime, sezóne ktorá nám motorkárom nie je príliš naklonená, netreba zaháľať a treba využiť každú príležitosť na udržanie kondície a tak sa po trochu dlhšej pauze opäť ozývam s novinkami o mojom jazdení.
28.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5540 [Bleskovky - PR bleskovka]

Nový Touratech katalóg 2013/2014 je už na svete
Nové katalógy Touratech 2013/2014 práve dorazili z tlačiarne a sú už skladom na Slovensku. Pokiaľ chcete mať svoj Touratech katalóg 2013/2014 doma medzi prvými máte možnosť si ho ihneď objednať.
26.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3607 [Bleskovky - Šport]

Speedbrain Husqvarna Rallye Team je späť z Dakaru
Dakar 2013 už oficiálne skončil. Zakončený bol nádherným záverečným ceremoniálom a dekorovaním víťazov. Podieľali sa na ňom všetky tímy ktoré úspešne dokončili 35. ročník tejto náročnej rally.
25.01.2013 - Juraj65 Čitatelia: 8420 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chmary v sedlách Álp
Alpské cesty a priesmyky ma lákali ešte dávno pred tým ako som sa znovu dostal ku motorke a tak po vlaňajšom skúšobnom výlete do Čiernej Hory som sa spolu so synom Jánom odhodlal vyraziť na západ do výšok východných Álp.
Predchádzajúce | 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!