Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3067 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29817
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17621)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12196)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Blog Projekt z cesty do terénu – prvý tohtoročný tréning

 Zdieľať

Pridané: 09.03.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4244 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Konečne už je moto doma, konečne som bol prvýkrát tento rok trénovať a konečne som začal skákať dvojáky, ktorých som sa tak bál.

Už na jeseň som sa pomaly chystal na novú sezónu, aby som mohol jazdiť na závody a tréningy len Defíkom. Zakúpil som konečne stojan pod moto a nájazdovú rampu plus duše do rezervy, ochranné plasty ráfku pri prezúvaní a také drobnosti. Najviac sa ale teším stojanu a tej rampe. Za promptné dodanie, ochotu pri komunikácii a super jednanie ďakujem Radovi. Takto si predstavujem jednanie so zákazníkom.

Ale späť k tréningu a nastavovačkám okolo. Husacinu som bol zobrať po nekonečnej dobe vo štvrtok a cestou späť som sa stavil na trati. Bohužial len na krátku chvíľu a zistil som, že moto nejde až tak ako som si predstavoval. Telefonát mechanikovi, opis problému a jasná odpoveď. Vymeniť hlavnú trysku. Tak to dnes bola hlavná úloha na sobotné poobedie, doladiť karbec, nech to ide ako sa patrí.

Jednoduchý prístup, rýchla výmena trysky a už aj pelášim na dráhe. Nebudem tu opisovať komplet pracovný postup, stačí povedať, že motorka má s novým kompletom od ProCirciut omnoho ostrejší, agresívnejší zvuk a čo je hlavné, zlepšil sa jej spodok a vrch. Ide ozaj super.

Ak by som mal napísať niečo o mojej pripravenosti, vlastne skôr nepripravenosti, tak musím napísať, že to, čo som nabehal a zlepšil na kondičke je tiež poznať. Aj keď som sa počas jázd zadýchal, dokázal som to skorigovať a ukludniť na také to normálne dýchanie. No a to že som v zime okrem behu nič iné nerobil, je poznať tiež. Svalovicu mám medzi lopatkami a málinko na predlaktí. Ale aspoň mi netvrdlo. Myslím predlaktie.

Nakoniec prikladám video z jedného kola. Konečne skáčem 20 metrový dvoják pri depe. Ten mi robil veľké psychostavy a odhodlal som sa aj na kratší dvoják z jamy, ktorý sa síce nezdá, ale je dosť ťažký a na doraz. Dúfam, že sa budem už len zlepšovať

Video: Husqvarna CR 125 - Prvý tréning 2013

Projekt Z cesty do terénu podporili: Motocorse.sk a acerbis.sk www.husqvarnamotorcycles.sk www.acerbis.sk

Pridané: 09.03.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »