ISSN 1336-6491 | Online: 2135 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32185
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18769)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13416)

Články -

Zobrazujem články 3916 až 3930 z cekového počtu: 4041.

24.02.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4613 [Novinky]

-

Na Vespách do Monte Carla

Traja otcovia sa podujali na jazdu pod názvom 1000-mile Monte-Carlo-or-bust, na skútroch Vespa s objemom motora 50ccm, aby vyzbierali hotovosť a vniesli do povedomia ľudí detskú rakovinu.

 

16.02.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4489 [Novinky - Oznam]

-

Pod lampou najväčšia tma?

Nevedno či vplyvom abstinenčných príznakov z tejto dlhej zimy, alebo vidinou ľahkého zárobku, sa nejakí tiežmotorkári, rozhodli pre bezplatnú „výpožičku“ desiatich terénnych motocyklov.

 

14.02.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11330 [Novinky - Oznam]

-

BMW K 1200 S vytvorila nový svetový rýchlostný rekord 282,55 km/h

BMW K 1200 S model 2006 získal nový svetový rekord v kategórii sériových motocyklov so zdvihovým objemom 1000 - 1350 ccm v slávnej soľnej plošine v Utahu.

 

27.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 45720 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test moto zámkov Master Lock – jeden zo štyroch otvorený

Ako bolo dohodnuté koncom novembra minulého roka, dnes sa uskutočnil dlho očakávaný test zámkov značky Master Lock.

 

19.01.2006 - JuroCBR Čitatelia: 20532 [Novinky - In Memoriam]

-

Spomienka Leovi

Už nikdy ho nestretneme na cestách, už nás nikdy neodzdraví mávnutím ruky, už si nikdy nezapáli poslednú cigaretu... Levie srdce dotĺklo...

 

10.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17791 [Novinky - Súťaž]

-

Navrhni plagát a vyhraj!

Red Barons v spolupráci s motoride.sk vyhlasuje súťaž v navrhovaní propagačného plagátu na 3. RED BARONS MOTO COUNTRY & ROCK FEST.

 

10.01.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5976 [Novinky - O motoride.sk]

-

Nový dizajn motoride.sk

Určite ste si už všimli, že motoride.sk prešiel malou zmenou.

 

20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 221053 [Novinky - O motoride.sk]

-

Aktivity Motoride Klubu

Od vzniku Motoride sa na ňom vystriedalo mnoho ľudí, názorov a nápadov. Niektoré z nich sa podarilo realizovať a dokonca sa z niektorých stali pravidelné akcie.

 

20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7817 [Novinky]

-

Pokojné Vianoce a šťastný nový rok 2006!

Redakcia Motoride vám praje pokojné prežitie vianočných sviatkov a šťastný nový rok 2006.

 

22.11.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 36084 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test moto zámku Master Lock

Na trhu je množstvo moto zámkov, ktoré majú zabezpečiť, aby Vaša motorka na Vás počkala tam, kde ju zaparkujete. Keďže vyskočili pochybnosti o ich užitočnosti rozhodli sme sa jeden z nich overiť.

 

21.11.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15086 [Novinky - Reportáž]

-

Výstava EICMA Miláno 2005

Včera sa v talianskom Miláne skončil 63. ročník jednej z najväčších motocyklových výstav sveta, EICMA.

 

11.11.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 19860 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test BMW HP2

Ako u BMW býva dobrým zvykom, každá novinka musí prísť na svetlo sveta s niečím nevídaným–neslýchaným. Tentoraz zobrali tisícdvestovkový boxer z GS, omotali ho rúrkovým rámom, dopredu dali obrátenú vidlicu, dozadu pokrokovú tlmiacu jednotku s Paraleverom, nazvali to HP2 a povedali, že je to do terénu...

 

08.11.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 12517 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda SCV 100 Lead - Mejd in India

Toto leto som dostal skvelú ponuku vziať do "opatery" skútra. Keďže som bol v tom čase bez motorky, neváhal som a ponuku som prijal.

 

01.11.2005 - AcHeRoN Čitatelia: 31099 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Novinky v triede cruiser/custom - Suzuki Boulevard a Triumph Rocket III

Najväčšia motorka od Suzuki Boulevard M109R a raketa od Triumphu má nového brata - Triumph Rocket III Classic.

 

24.10.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 18956 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Honda DN-01 - plnoautomatická "zbraň"

Ako je všeobecne známe, "japončíci" holdujú filmom žánru sci-fi, ktoré do istej miery ovplyvňujú aj ich myslenie a nápady. Na 39. Tokyo Motor Show to dali patrične najavo. Honda tu predstavila jednu zo svojich štúdií športovo-relaxačného vozítka s označením DN-01.

 

| 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 |

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »