Anketa:
Pozvánka na Nokia Freestyle Motocross 2006
ZdieľaťPridané: 01.09.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 22558 [Novinky - Pozvánka]
Za účasti svetovej špičky sa 9. septembra v priestoroch Incheba open Air Bratislava uskutoční prvá Freestyle Motocross show na Slovensku.
![]() |
Druhú septembrovú sobotu ovládnu Bratislavu šialenci na „lietajúcich“ strojoch. Pod holým nebom v priestoroch Incheba open Air Bratislava sa odohrá motokrosový súboj Amerika verzus Európa. A keďže pôjde o súboj medzi profesionálnymi hráčmi, nebudú chýbať rôzne originálne triky bez pudu sebazáchovy, pri ktorých tuhne krv v žilách, ako sú napríklad saltá vzad a skoky bez kontaktu s motocyklom.
![]() |
Nokia Fresstyle Motocross, ktorej organizátormi sú Produkčný dom Forza a česká agentúra GSMA, potrvá dve hodiny so začiatkom o 20.00 h. Adrenalínový zážitok a celkom určite aj množstvo ojedinelých kúskov za účasti najväčšej špičky freestyle motocrossového neba na čele s najlepšími jazdcami predvedú Jake Windham (USA), Reagan Rieg (CAN), Jeff Fehr (CAN) a Matt Buyten (USA). Európu zastúpia Peter Kuchař ( CZ), Martin Koreň (CZ), Libor Podmol (CZ), Peter Pilát (CZ), Zdeněk Fusek (CZ) a David Rejsek (CZ). Veľkolepú show počas dvoch dní v Pražskej Sazka Aréne navštívilo celkom 25 000 divákov. Cena lístkov na sedenie je 499 Sk, na státie v predpredaji 299 Sk, na mieste 399 Sk. Lístky v predpredaji je možné zakúpiť v sieti Ticketportal.
Generálny reklamný partner: Nokia
Mediálni partneri: televízia Markíza, Rádio Okey, Rádio Max, denník Šport, tyždenníky Markíza, Život, Nový Čas Ľudia, Auto aktual a mesačník Auto motor a šport.
![]() |
Pridané: 01.09.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Svetová špička FMX na Slovensku - Nokia Freestyle motocross 2006 - Herghott
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
- Pozvánka na "Last Bikers Ride" - sita
- Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Ericsson Freestyle Motocross v Bratislave 2011 - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave - Redakcia
- Pozvánka na Malokarpatský pohár - vadim
- Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave - Redakcia
- Report: výstava Motocykel 2022 a Customs of Slovakia - Redakcia
- Pozvánka: O pár dní štartuje motocyklová sezóna - výstava Motocykel 2012 v Bratislavskej Inchebe - Redakcia
- Pozvánka: Výstava Motocykel 2016 - Raj motorkárov v Inchebe - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!