Anketa:
Výfuky Viper – slovenský výrobok za dobrú cenu
ZdieľaťPridané: 18.07.2006 Autor: Peter Fischer
[Novinky - PR článok]
Šikovní chalani z Viper Design Šaľa robia koncovky takmer na všetky športové a turistické motorky. S dobrým zvukom, v dobrej kvalite a za viac než pohodové ceny...
Dobré ceny
Tak napríklad na väčšinu športových strojov (Honda CBR 600 – 1000, Suzuki GSX-R 600 – 1000, Yamaha R6 a R1, Kawasaki ZX 6 R – ZX 9 R a podobne) dostaneš koncovku do osem tisíc korún. S perfektným dunivým zvukom, ktorý ocenia hlavne kamoši jazdiaci za tebou a tvoji susedia.
![]() |
Antikorové koncovky Viper |
Akú si vyberieš?
Samozrejme, môžeš si vybrať aj materiál, ktorý sa ti bude hodiť k „pleti“. K dispozícii je antikor, karbón a titánium. Antikor môže mať ešte rôzne povrchy – buď je leštený zrkadlový, alebo brúsený a matný. Titánium je najlepší a najdrahší materiál na výfuky. Vyniká svojou ľahkosťou a trvácnosťou. Konštrukcia najlacnejšieho i najdrahšieho výfuku je rovnaká a cena je rozdielna len kvôli použitému materiálu.
Koncovky sa robia v dvoch tvaroch – oválne a okrúhle. Ak to dovoľuje konštrukcia motorky, je jedno, ktorý vezmeš.
Pre Viper som sa rozhodol aj ja. Dve klasické antikorové koncovky s medzizvodmi mi robia slušnú zvukovú kulisu už asi mesiac. A som šťastný zemepán, veď počúvaj:
![]() |
Koncovky Viper na Varadere |
![]() |
Koncovky Viper na Varadere |
![]() |
Koncovky Viper na Varadere |
Prečo práve nový výfuk?
Okrem toho, že susedia pri tvojom štartovaní nebudú počuť 763. diel telenovely, sa budeš na cestách pohybovať bezpečnejšie. Nejde len o môj názor, ale všeobecne platí, že ostatných účastníkov premávky na seba zvukom upozorníš. V praxi sa mi to potvrdilo. Spotreba motorky sa nezmenila a hmotnosť celého výfukového systému klesla o 4,1 kg.
Kde ich nájdeš?
Viper Design sídli v Šali na Vinohradníckej ulici č. 19. Je to bežný rodinný dom v radovej zástavbe a dielňa za ním je rodiskom týchto koncoviek. Ak máš chuť na zmenu, mrkni na aktuálny cenník, zavolaj na 0905 601 140 alebo 031 701 92 31, potom tam skoč a určite neodídeš sklamaný. Samozrejmosťou je aj záručný a pozáručný servis.
Na presnú navigáciu poslúži tento bod: Viper Design - ladené koncovky výfukov
![]() |
Pridané: 18.07.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Alpská porovnávačka: Norden, GS, Africa, Stelvio alebo GX?
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!