Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2476 až 2490 z cekového počtu: 3158.
02.06.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16948 [Novinky - PR článok]

Novinka od Blaty 125 Motard/Enduro
Český výrobca špičkových minibajkov sa pred nedávnom pustil aj do výroby motoriek pre začínajúcich motorkárov. Perfektný dizajn, kvalitné komponenty, vývoj a výroba v Čechách. Vybrať si môžete z dvoch verzií, Motard 125 alebo Enduro 125.
02.06.2009 - Cacao Čitatelia: 21790 [Testy a predstavenia - Test]

Pracant na každý deň, skúter roka 2009, to je Honda SW-T 400
V poslednej dobe je to už druhá motorka, ešte k tomu aj Honda, na ktorej som jazdil a chýbala jej klasická „šaltpáka“, do ktorej by sa aspoň občas dalo kopnúť. Chyba alebo výhoda? Poďme sa tomu pozrieť na zúbok.
31.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5518 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Touratech Travel Event 2009 sa blíži
Už len pár dní nás delí od tohtoročného TOURATECH TRAVEL EVENTu. Dejiskom podujatia je autocamp v Levočskej doline, kde sa v dňoch od 5. – 6. júna stretnú nadšenci turistiky na dvoch kolesách.
30.05.2009 - motofanatic Čitatelia: 12276 [Technika - Úpravy motocyklov]

SUZUKI GSX-R 1000 by OMtuning
...nehľadaj žiadny systém, pravidelnosť – tento výtvor je iba taký môj úlet, myšlienka spraviť niečo nezvyčajné. Ostatne, ako vždy. ;)
27.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7532 [Novinky - PR článok]

Ochrana motocyklu pred laserovými meračmi
Na stránke www.antiradar.sk je prezentované nové technické zariadenie, ktoré chráni pred zmeraním rýchlosti motocyklov novými laserovými meračmi. Prezentovaný výrobok pod obchodným menom Vizalert Radar & Laser kompletne vyriešil dovtedy problematickú komunikáciu medzi ochranou motocykla - laserovým iniciátorom a samotnou prilbou jazdca.
27.05.2009 - Cacao Čitatelia: 19568 [Testy a predstavenia - Test]

Príbeh na pokračovanie - Honda CBF 125 - II. epizóda
Na malej CBFke sme za pár týždňov nabehali niečo cez 2500 kilometrov, prešli prvou prehliadkou, pojazdili si hlavne v mestskej džungli ale aj dlhších presunoch. Ako sa tomuto "štupľovi" zatiaľ vodí?
26.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3736 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – 06/2009
Už 10 rokov sa časopis Svet motocyklov dostáva s pravidelnou presnosťou do vašich rúk. Nebude to inak ani v tomto mesiaci. Nové júnové číslo, ktoré je v predaji od 26. mája Vás určite zaujme atraktívnymi článkami, reportážami či testami.
25.05.2009 - Cacao Čitatelia: 18309 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Všetky tri modely Kawasaki VN 1700 už v Motostore
Prednedávnom konečne dorazili už aj na Slovensko všetky tri nové modely rady VN1700 od Kawasaki – Voyager, Classic a Classic Tourer.
25.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8786 [Testy a predstavenia - Test]

Supermoto Honda deň v Brne alebo jazda v oblakoch so systémom C-ABS!
Minulý piatok sa na Masarykovom okruhu v Brne konal tradičný okruhový deň pre nadšencov asi najznámejšej značky vo svete vôbec.
25.05.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17587 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávací test piatich ostrých supermotardov
5 skvelých motoriek, 1 s láskou robená trať , 3 rýchli piloti nakazení syndrómom supermoto, medzi nimi Majster Slovenska a kopec gumy z pneumatík, ktoré nechali svoj skalp na trati. Nedá sa povedať, že by sme sa prvý májový víkend nebavili.
20.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11944 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme KTM street modely 2009 v novom Motoshope Žubor v Banskej Bystrici
Testovačka, ktorú sme avizovali aj pre verejnosť bola v pondelok vyhradená novinárom, žiaľ rovnako to neplatilo aj pre počasie. Suchou nohou sme veru v ten deň domov neprišli.
14.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17042 [Novinky - PR článok]

KISS Racing Team - My sa tuningu rozumieme
Tuning, servis, úpravy motocyklov, na závody alebo len pre potešenie, to všetko nájdete vo firme KISS Racing Team v Ivanke pri Dunaji len pár kilometrov od Bratislavy.
12.05.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17629 [Testy a predstavenia - Test]

Honda DN-01 – Made in Future
Česi majú na toto skvelé slovné spojenie: „Kočkopes“ Ja som toto čudo nazval futuro-cruiser a v jeho sedle som strávil takmer 2000 km. Aké to bolo?
11.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5451 [Novinky - Súťaž]

Vyhraj s Paolom dovolenku pre dve osoby na romantickom ostrove!
Je to úplne jednoduché! Spoločnosť PAOLO SLOVAKIA pripravila pre svojich zákazníkov veľkú letnú suťaž o týždňový pobyt pre dve osoby na Chorvátskom ostrove UGLJAN.
07.05.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4923 [Novinky - Súťaž]

Fotosúťaž: Vyhraj vstupenky na zraz Kraken CCC999
Klub Kraken v spolupráci s redakciou Motoride.sk pripravil fotosúťaž o vstupenky na zraz Krakenov.
Predchádzajúce | 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!