Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1546 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31387
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18389)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12998)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2881 až 2895 z cekového počtu: 3158.

22.07.2006 - ogard Čitatelia: 25354 [Novinky - In Memoriam]

-

SueX – myslíme na Teba!

Vo štvrtok 20. 07. 2006 približne o 12.30 sa stalo niečo, čomu stále nedokážem uveriť. Jedno veľmi milé a zlaté dievča menom Zuzana, ktorú mnohí poznáte pod nickom SueX, nás náhle opustilo.

 

20.07.2006 - cmcindians Čitatelia: 8958 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na Tanec slnka 2006

CMC Indians ťa srdečne pozývajú na druhý ročník zrazu Tanec slnka.

 

18.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 56347 [Novinky - PR článok]

-

Výfuky Viper – slovenský výrobok za dobrú cenu

Šikovní chalani z Viper Design Šaľa robia koncovky takmer na všetky športové a turistické motorky. S dobrým zvukom, v dobrej kvalite a za viac než pohodové ceny...

 

17.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14577 [Novinky - PR článok]

-

V popradskom Promoto nájdeš čo potrebuješ!

Priamo pod Tatrami nám vyrástla nová predajňa, v ktorej každý nájde niečo pre seba...

 

14.07.2006 - cmcindians Čitatelia: 4857 [Novinky - Oznam]

-

Hľadáme majiteľa tejto krásky a súčasne novú Motostar 2006

Tak ako po iné roky, aj tento rok klub CMC Indians hľadá Motostar 2006.

 

11.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 45563 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Dvojtest Honda CBF 600 N a CBF 250

Utiekol nejaký čas a nám sa po CBF 500 a 600 S dostali do pazúrov aj nahé šesťkilo a štvrťlitrík z tohto modelového radu.

 

07.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 6961 [Novinky - Oznam]

-

Výhercovia narodeninovej súťaže si prevzali motocykel Adams

Doslova pred pár minútami si Reeko, Majlanko a Iljič prevzali svoju cenu za prvé miesto v narodeninovej súťaži motoride.sk, motocykel Adams JC 50 Q 7 v hodnote 56 000 Sk.

 

07.07.2006 - gilbert Čitatelia: 18926 [História]

-

Motocykel s pohonom oboch kolies

Koncepcia pohonu obidvoch náprav (4x4) je celkom bežná u terénnych automobilov. Použitie tejto koncepcie v motocykli je naozaj raritou. Táto myšlienka ale nie je vôbec nevšedná.

 

07.07.2006 - AcHeRoN Čitatelia: 10517 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Yamaha Star V-Star 1300

Nový model na rok 2007 má objem 1300 kubíkov, kvapalinou chladený dvojvalec do V a elektronické vstrekovanie paliva. Prichádza v základnej verzii, aj vo verzii Tourer.

 

05.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 28499 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Totálna prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star

Paľo Cíbik z Malaciek sa pred dvoma rokmi rozhodol prestavať svoj sériový Wild Star do podoby, ktorú mal iba v hlave. Cesta do cieľa bola tŕnistá. Obzvlášť preto, lebo nepoužíval iba katalógové diely, ale väčšinu ich vyrobil ich jeho brácho Peťo.

 

03.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26080 [Novinky - Súťaž]

-

Vyhraj minibike vo farbách motoride.sk!

Motocyklový klub Free Brothers MC, firma Minibike a server motoride.sk pre vás pripravili súťaž o Minibike MX-P1 v hodnote 8 999 Sk.

 

03.07.2006 - vadim Čitatelia: 52716 [Technika - Dobré Rady]

-

Kategórie motocyklov, 1. časť: CCC

Každý, kto sa zaujíma o motocykle, sa už stretol s váhavosťou začiatočníkov, ktorí túžia po motorke, ale nevedia, pre akú sa rozhodnúť. Motorku chápu ako niečo, čo je v móde a má dve kolesá a je v podstate jedno, ktorú osedlajú.

 

29.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 15345 [Testy a predstavenia - Test]

-

Minitest prídavného brzdového svetla Excelle Ray

Máloktorá motorka má brzdové svetlo riešené samostatne, obrovská väčšina z nich ho má kombinované s koncovým svetlom. To je dosť na škodu, lebo tým klesá naša bezpečnosť na cestách. A to svetlo navyše zvykne byť zahádzané blatom, prachom, batožinou a podobne...

 

28.06.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14843 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2006

Nedávno sme avizovali premiérové stretnutie priaznivcov veľkých endúr pod názvom Motoride Enduro Rally.

 

22.06.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 32602 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Yuki V3

Po prvý raz som toto zaujímavé vozidielko videl v marci na výstave Motocykl v Prahe. Vtedy bolo na podstavci a sedeli na ňom vyzývavo sa tváriace mladé slečny. Neskôr, na výstave v Bratislave, som si naň sadol a o pár mesiacov sme ho dostali na test.

 

| 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 |

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »