Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1851 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30084
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17756)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12328)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 301 až 315 z cekového počtu: 3149.

10.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6177 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Ducati predstavila viac než sexi enduro DesertX

Všetci sme vedeli že príde, ale že bude nakoniec tak blízko konceptu predstaveného na výstave Eicma, a že bude vyzerať až tak neodolateľne, nikto z nás netušil. Dámy a páni, prichádza prvé ozajstné enduro od Ducati, úplná novinka s názvom DesertX.

 

08.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7528 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test svižného a moderného scramblera CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)

Rodina stredných retromoderných scramblerov je opäť o niečo širšia, a to o úplne čerstvú novinku z východu, CFMOTO 700CL-X Heritage. Heritage znamená dedičstvo, čo je na tomto modeli jediný odkaz smerom do minulosti - všetko ostatné vrátane motora je úplne nové.

 

07.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8344 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Triumph riadne inovoval Tiger 1200 - bude v piatich verziách, aj s 30-litrovou nádržou

Už to bolo na spadnutie, ale Triumph nás aj tak držal v napätí, pretože nového veľkého „Tajgra“ ukázal až po výstave Eicma. Lepšie povedané, na výstave bol iba polepený predprodukčný model, ale k nemu ani písmenko. Tiger 1200 prichádza v piatich verziách, z ktorých dve majú 30-litrovú nádrž a ani jedna nemá 17-palcové zadné koleso.

 

06.12.2021 - gilbert Čitatelia: 5622 [Novinky - In Memoriam]

-

In memoriam Kamil Somorovský

Príbeh kolegu a kamaráta Kamila začnem spomienkou na moje prvé stretnutie s ním. Bol som čerstvo po maturite a natrvalo som spočinul v Šenkviciach. Pri jednej debate so susedom som dostal informáciu, že práve Kamil bol jedným z funkcionárov miestneho motocrossového klubu, ktorý bol vtedy na vrchole svojej aktivity.

 

03.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 3455 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

V Jereze testujeme novú Ducati Panigale V4 2022

Jazdy na slickoch - Tak máme za sebou aj jazdy na slickoch, vačšinou v móde Race B EVO, ale jedna v "áčku", čo už je dosť šleha. Panigale na Jereze krásne vynikla; jazdili s nami aj Johann Zarco a Alessandro Valia, testovací jazdec Ducati. Ducati preladila novú Panigale tak, aby bola menej namáhavejšia, a teda môžem potvrdiť, že ide o najpriateľskejšiu okruhovú Ducati. Zároveň však platí, že...

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10375 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Benelli dopĺňa rad TRK o nové TRK 800

Priaznivci Adventure sa dočkali ďalšej chuťovky, už dlhšie očakávané cestovné enduro od Benelli rozšíri rad TRK 502 o model s motorom 754 kubíkov.

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4802 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Bimota s retro superbikom KB4 a úplne novým KB4 RC (RaceCafe’)

Minuloročný koncept superbiku s retro dizajnom a top komponentami Kb4 ide do sériovej výroby, okrem toho ho doplní nový naháč.

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5118 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Kawasaki Ninja H2 SX s dvoma radarmi a inovovaný Versys 650 2022

Kawasaki v Miláne predstavila Ninja H2 SX vybavený nie jedným ale dvoma radarmi. Sport-tourer tak dostal nie len adaptívny tempomat ale aj sytém na varovanie pred nehodou a detekciu mŕtveho uhla. Zmenami prešiel aj obľubený Versys 650.

 

23.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4797 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Royal Enfiled vracia Classic 350 v novej podobe a koncept SG650

Koncept moderného cruisera SG650 predstavený v Miláne má ukázať smer, ktorým sa firma pohne v nasledujúcich rokoch.

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5980 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Moto Guzzi a Aprilia: viac detailov o V100 Mandello, Tuono 660 vo verzii Factory a limitka RS 660

Konečne tu máme viac informácií o novinke V100 Mandello, ktorá má ako prvá na svete aktívne aerodynamické deflektory. Aprilia prináša naloženú Factory verziu Tuona 660, aj limitku na počesť úspechu modelu RS 660 v americkom šampionáte.

 

23.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5283 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Suzuki predstavila ostrejšiu Katanu

Katana bude od sezóny 2022 ešte ostrejšia, dostane viac výkonu a vylepšenú sadu elektroniky.

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5878 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: MV Agusta predstavuje dva prototypy cestného endura 5.5 a 9.5

Lucky Explorer project ako jasný odkaz na Cagivu Elefant - dve krásne cestné endurá s objemom 550 a 930 kubíkov.

 

23.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5521 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary a nový model ADV350

Po modeloch, ktoré už boli v priebehu tohto roku uvedené (Super Cub, Monkey, CB500F, CB500X, CBR500R a NT1100), dnes Honda v Miláne odhalila ďalšie novinky. Hlavným lákadlom na výstave je trojica nových strojov CBR1000RR-R Fireblade, Fireblade SP a Fireblade SP 30th Anniversary.

 

23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5548 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2021: Yamaha pre rok 2022 - okruhovka R6 Race, nová XSR900, inovované MT-10 a Tmax, nové farby pre Tenere 700

Yamaha začala so zverejňovaním noviniek už skôr, dnes to už iba doklepla ďalšími informáciami - okruhoví jazdci sa môžu tešiť na "osekanú" R6, fanúšikovia hypernaháčov zas na modernizovanú MT-10, hipsteri na XSR900, a na svoje si prídu aj skútristi, Tenere 700 zas prináša nové farby.

 

20.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9759 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022 sme jazdili v (ne)slnečnom Španielsku

Honda bola vždy ťahúňom medzi cestovnými motorkami, ale je pravda, že odkedy skončila legendárna Deauville, mali v tomto segmente iba naozaj veľké stroje, na ktoré si mnohí netrúfli fyzicky, nieto ešte finančne. Že príde niečo „ako taká Deauvillka“ sme počúvali už niekoľko mesiacov, až sme sa zrazu ocitli v Španielsku na oficiálnom predstavení nového cestovného modelu NT1100.

 

| 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »