Anketa:
Motocykel je späť! Odštartujete motorkársku sezónu na výstave v Inchebe?
ZdieľaťPridané: 28.02.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5726 [Novinky - PR článok]
Po dvojročnej, pandémiou vynútenej prestávke, sa do bratislavskej Incheby vracia obľúbená výstava Motocykel. Od 10. do 13. marca prinesie nielen ponuku motocyklov, ale aj trojkolky, štvorkolky, skútre a elektrokolobežky, ktoré doplní motopríslušenstvo vrátane oblečenia, obuvi a služieb. Jednoducho, všetko pre motorkárov aj pre tých, ktorí sa chcú v meste alebo v prírode pohybovať voľnejšie a slobodnejšie.
Hoci pandémia spôsobila, že výstava bude v porovnaní s predchádzajúcimi ročníkmi menšia, zastúpené tu budú naozaj exkluzívne kúsky. Jedným z nich bude model Pérák značky Jawa, ktorá na Slovensku v posledných rokoch zažíva renesanciu. Fanúšikom motokrosu a cestných pretekov na najvyššej úrovni určite nemusíme predstavovať britského výrobcu motocyklov CCM. Prostredníctvom predajcu bude na výstave Motocykel v Inchebe zastúpený model Spitfire Blackout, ktorý zažiaril aj vo filme Čierna vdova.
Neuveriteľne ľahký model Vyrus 986 (iba 145 kg) zasa ponúka veľké množstvo náhradných dielov a doplnkov, aby si ho každý mohol nakonfigurovať podľa vlastných preferencií. Zrejme najluxusnejším kúskom však zrejme bude najnovší model výrobcu Brough Superior – Lawrence, ktorý posúva storočnú značku motoriek do 21. storočia. Jeho elegantné línie sú navrhnuté podľa krivky dýk, ktoré nosili beduíni za svojimi opaskami. Spracovanie a prestíž značky odráža aj cena, ktorá prevyšuje 70 000 eur.
Bikers Centrum Trnava pri príležitosti 25 rokov od svojho založenia prinesie na výstavu motocykle, motorové stroje, štvorkolky, skútre (cestné, vodné aj snežné) značiek Honda, Yamaha a Kawasaki. Lákadlom budú určite aj špeciálne tuningové kúsky, ktoré spoločnosť vytvorila od svojho vzniku, a to vrátane motorky na mieru pre rapera Rytmusa. Na mieru upravené a vyrobené motorky uvidíte aj v sekcii Customs of Slovakia, ktorá tento rok prinesie prierez americkou graffiti kultúrou.
V rámci výstavy sa môžete tešiť aj na e-bike testovacie centrum. Ak neradi stojíte v dopravných zápchach a preferujete rýchly a zelený spôsob prepravy v meste, v Inchebe môžete bližšie spoznať aj službu blinkee.city, ktorá predstaví rozšírenie svojej flotily skútrov v Bratislave až na 180 kusov. Súbežná výstava Boat Show pre zmenu ukáže zaujímavé lode, člny a skútre.
Viac sa dozviete na incheba.sk.
Mapa:
Výstavisko Incheba, Bratislava
Mapa:
Pridané: 28.02.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Report: výstava Motocykel 2022 a Customs of Slovakia - Redakcia
- Motocykel 2016 v detailoch - Romoto
- Výstava Motocykel 2010 je za nami - Redakcia
- Motocykel 2007 z iného pohľadu - gilbert
- Motocykel 2007 z iného pohľadu, 2. časť - gilbert
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!