Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 436 až 450 z cekového počtu: 3157.
17.10.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9216 [Novinky - Predstavujeme]

BMW R 1250 RT 2021 dostáva nové technológie: tempomat s radarom, naklápací svetlomet a obrovský displej
RT-čko je viac ako štyri desaťročia etalónom pohodlného a športového cestovania. Teraz dostáva nový dizajn, EURO5 motor s ShiftCam, veľkú TFT prístrojovku s navigáciou a voliteľne novinky ako LED svetlo s nakláňaním, adaptívny tempomat a nový Audio System 2.0.
15.10.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9707 [Novinky - Predstavujeme]

Honda rozširuje modelový rad Forza o nové modely Forza 750 a Forza 350
Forza 750 ponúka klasické proporcie strojov kategórie Grand Touring s prevodovkou DCT, 350 ťaží z nárastu zdvihového objemu a ponúka ponúka voliteľný systém Honda Smartphone Voice Control. A zmenami prešla aj Forza 125.
14.10.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8145 [Novinky - Predstavujeme]

CFMOTO predstavilo veľký tourer 1250TR-G - dostane sa aj do európy?
Na výstave CIMAMotor Show (Chongqing Motor Expo) bol predstavený doposiaľ najväčší, veľkoobjemový, čínsky, koncepčný motocykel CFMOTO 1250TR-G. Aké to bude mať pokračovanie, naznačil výrobca.
13.10.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7584 [Novinky - Predstavujeme]

Honda predstavila Africa Twin v klasickej trikolóre a CB650R a CBR650R s EURO5 s lepším podvozkom
Model CRF1100L Africa Twin bude po novom dostupný v klasickej farebnej kombinácii perleťová biela - trikolóra, ktorá odkazuje na pôvodný stroj XRV650 Africa Twin predstavený v roku 1988 počas víťazného ťaženia značky Honda, keď jej stroje NXR750, ktoré sa stali inšpiráciou pre model Africa Twin, štyrikrát za sebou (1986 až 1989) zvíťazili v Rely Paríž-Dakar.
12.10.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6009 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki inovuje Versys 1000, 1000 S a SE so Showa Skyhook elektronickým podvozkom
Štandard verzia dostáva nové farby, top model SE plnú výbavu a nový aktívny el. podvozok Showa Skyhook a nový model S má všetko z SE (quickshifter, svetlá do zákrut, farebná prístrojovka s konektivitou) s klasickým podvozkom KYB.
12.10.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4241 [Novinky - PR článok]

Jeansy na motocykel za super cenu - to je MotoZem
Hľadáte pre svoje vychádzky na stroji komfortné a pritom maximálne funkčné oblečenie? Stavte na moderné, rafinovane strihané a v neposlednom rade cenovo dostupné jeansy. Nohavice vyzerajú na prvý pohľad rovnako ako tradičné džínsy, oproti klasickej verzii sú podšité aramidovým vláknom pre najvyššiu bezpečnosť, disponujú bezpečnostnými prvkami i perfektným farebným spracovaním. Na svoje si prídu jazdkyne aj páni jazdci, ktorí očakávajú dlhú životnosť, praktické vrecká alebo predĺženú dĺžku nohavíc kvôli svojej výške.
06.10.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9939 [Novinky - Predstavujeme]

KTM práve odhalila 890 Adventrue R a Rally pre 2021
Ako sa dalo čakať po predstavení Duke 890 - dva roky po príchode 790 Adventure KTM pripravila výkonejnšie Adventúry 890 R a aj limitku Rally.
25.09.2020 - gilbert Čitatelia: 6845 [História]

Zraz Manetov M 90 Ružomberok 2020.
Majiteľov týchto ojedinelých motocyklov dal do kopy v roku 2005 pán Marián Sila a založil tradíciu každoročných stretnutí majiteľov a fanúšikov týchto strojov. Manetom M 90 sa rozbiehala robotnícka motorizácia vojnou zničeného Československa. Manet bol zaujímavý hlavne svojim motorom. Jeho srdcom bol dvojpiestny valec s piestami za sebou (ktoré pracovali ako piest jeden, teda pracovali súčastne).
22.09.2020 - robart Čitatelia: 3362 [História]

XV. ročník stretnutia MANET 90 v Ružomberku 12.9.2020
Jubilejný 15. ročník stretnutia priaznivcov a vlastníkov strojov MANET 90 sa opäť po roku uskutočnil v Ružomberku. Na svoju dobu pokrokové stroje boli v sobotu doobedu vystavené pred Kultúrnym domom Andreja Hlinku.
22.09.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7407 [Novinky - Predstavujeme]

Honda inovuje CB125F 2021 - ľahšia, úspornejšia a s lepšou výbavou a dizajnom
CB125F vstupuje do roku 2021 ako nový stroj. Je o 11 kg ľahší, má motor s technológiou znižovania trenia eSP (enhanced Smart Power) s nízkou spotrebou a po novom je vybavený štartérom kombinovaným s alternátorom (ACG). Revidovaná kapotáž preberá rysy od väčších súrodencov a zoznam výbavy zahŕňa LED svetlomet, stojan alebo digitálny prístrojový panel s indikátorom úspornej jazdy ECO.
14.09.2020 - gilbert Čitatelia: 10741 [História]

Považskobystrický motocykel 2020
Po nahrievaní kostí a po výletoch pod Tatrami som sa ocitol na XII. Ročníku "Prehliadky Motocyklov Vyrábaných v Považskej Bystrici". Tento ročník sa niesol v zacielení na skúter Tatran 125. Spojil som ukončenie dovolenky s prejazdom cez Považskú Bystricu, tak som nakukol, veď nezmary z Považia sú stále mojou srdcovou záležitosťou tak ako za mladi.
03.09.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35308 [Novinky - Predstavujeme]

Jawa ponúkne reinkarnovanú “Kývačku“ od polovice septembra 2020 a pripravuje cestovné enduro 500 ccm
Keď Mahindra predstavila nové Jawy pre indický trh vzbudila veľký rozruch a český výrobca sa čoskoro pustil do legalizácie a dovozu týchto strojov. Teraz ich už ponúka a prvá séria 200 kusov by mala byť dostupná ešte tohto roku. Okrem toho výrobca oznámil pripravované moderné cestovné enduro v spolupráci s argentínskym výrobcom RVM.
02.09.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8101 [Novinky - Predstavujeme]

Honda inovuje trojicu modelov CB500 - dostali EURO5, nové farby a vylepšenia
Trojica modelov CB500F, CBR500R a CB500X, ktorá sa teší veľkej obľube medzi začínajúcimi aj skúsenými jazdcami, bude od tejto jesene v Európe dostupná vo viacerých nových farebných vyhotoveniach a s homologizáciou podľa emisnej normy EURO5.
01.09.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11115 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 17. stretnutie motorideákov - Motoride Tour 2020 Košice
Každý deň sledujeme správy a vývoj pandemickej situácie. Aj keď kamaráti z Českej republiky sa tohto stretka nezúčastnia, zdá sa nič nebráni organizácii a to pri dodržaní všetkých opatrení. Rátame s nižšou účasťou tohto roku napriek tomu sme pre vás pripravili nezabudnuteľný sobotný výjazd (info už v článku) - a to hlavne pre vás, ktorí prídete z iných kútov Slovenska.
27.08.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4663 [Novinky - Predstavujeme]

HONDA inovuje CRF450R pre rok 2021
Všetky časti CRF450R pre modelový rok 2021 s výnimkou kolies a motora sú nové. Komplexná modernizácia priamo ťaží zo znalostí a skúseností získaných počas vývojových aktivít pri práci na víťaznom továrenskom stroji CRF450RW Tima Gajsera.
Predchádzajúce | 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!