Anketa:
Šťastné a veselé a všetko dobré do roku 2021!
ZdieľaťPridané: 23.12.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6684 [Novinky - O motoride.sk]
Rok 2020 asi nebol celkom podľa našich predstáv, ale napriek tomu chceme popriať Vám našim čitateľov a sledovateľom - ale aj všetkým motorkárom prežitie krásnych sviatkov. A do roka 2021... Len to NAJ!
Želáme vám do novej sezóny 2021 hlavne ZDRAVIE, ZDRAVIE a ZDRAVIE, k tomu splnenie vašich moto snov, a samozrejme aj veľa šťastia v živote, úspechov v práci, ale hlavne nech je každý návrat domov v zdraví a pohode!
Ďakujeme za vašu priazeň a tešíme sa na cestách-necestách v roku 2021.
Video: Žrebovanie výhercov hlasujúcich v anketách Bike roka 2020 / Motoshop a Veselé Vianoce
Pridané: 23.12.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Šťastné a veselé a všetko dobré do roku 2023! - Redakcia
- Šťastné a veselé a všetko dobré do roku 2020! - Awia
- Šťastné a veselé Vianoce a do roku 2018 všetko dobré! - Awia
- Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014! - Redakcia
- Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2017! - Awia
- ISDE 2020 zrušená – prekladá sa na rok 2021 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!