Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 466 až 480 z cekového počtu: 3157.
30.04.2020 - gilbert Čitatelia: 3804 [História]

Mototuristické akcie 1997 a 1998
Jedinou použiteľnou informáciou z tej sezóny boli záverečné výsledky pretekov v šprinte uverejnenom v Moto!fane 10/1997 a to len v kategóriách: nad 750 ccm, do 750 ccm a do 600 ccm. Informácia pokračovala zmienkou, že vyhlásenie bude 16. 11. 1997 v Opatovskej Doline pri Trenčíne a že v budúcej sezóne pretekaniachtiví motorkári (šprint) musia vlastniť licenciu, inak nebudú klasifikovaní.
17.04.2020 - gilbert Čitatelia: 6001 [História]

Retro spomienka na motocyklový zraz v Uhorskom v roku 1998.
Presúval som sa vlakom do Lučenca a odtiaľ bicyklom, ktorý som si viezol so sebou. Pekne som pri presune zmokol. Lejak ma sprevádzal viac ako polovicu trasy. Uhorské som ale nenavštívil, pretože som v tom kraji vyrastal a prespal som u známych.... Ten, ktorý z dvojice bol rýchlejší, alebo sa dotkol zeme vypadol z hry...
16.04.2020 - Petr Kocina - kockaNR Čitatelia: 7356 [Novinky - Reportáž]

Kuba 2020 – nové čínske električky, staré veterány a pár slov o ekológii
Je to už viac ako tri týždne, čo som sa vrátil domov z ostrova, ktorý je nepochybne exotický a zaujímavý mnohými spôsobmi. Kuba je dnes známa predovšetkým ako luxusná dovolenková destinácia. Právom upútala svet krásnymi plážami, nevšednou kultúrou a veteránmi v bežnej premávke. Denne tu po uliciach totiž chodia stroje, ktoré by ste inde videli už iba v múzeách. Niektoré kúsky určite stoja za videnie. No Kubáncov samozrejme preslávili aj iné zázraky.
16.04.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3168 [Novinky - Oznam]

Yamaha Motor Europe rozširuje záruku v reakcii na epidemické obmedzenia
Aby sa dodržali obmedzenia zamerané na zastavenie šírenia koronavírusu COVID-19, mnoho predajcov Yamaha v celej Európe zatvorilo svoje showroomy. V nadväznosti na túto skutočnosť sa spoločnosť Yamaha Motor Europe rozhodla predĺžiť o tri mesiace všetky výrobné a oficiálne predĺžené záruky, ktorých platnosť uplynula alebo uplynie v období od 1. marca do 31. mája 2020.
15.04.2020 - gilbert Čitatelia: 3829 [História]

Retro spomienka na výstavu, ktorá bola predzvesťou motocyklových výstav v Bratislave
Nech to vtedy bolo akokoľvek, na ďalší rok sa nakoniec v Inchebe konala naozaj zaujímavá výstava nielen motocyklov ako takých.
14.04.2020 - gilbert Čitatelia: 8219 [História]

Novodobý Pionier cross na báze 555 a 05.
V dobách, kedy sme boli od ostatného sveta odizolovaní za železnou oponou, to bola záležitosť domácich výrobcov v každej členskej krajine RVHP. V ČSSR to bola spočiatku výlučne vec Pionierov a Mustangov z Považských strojární.
06.04.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7856 [Novinky - Predstavujeme]

Vyrus predstavil technologicky nabitý Alyen 988 - naháč z budúcnosti
Talianska firma Vyrus nikdy nestavala tuctové motorky a teraz predstavila bike s vlastným rámom, kyvkami a kapotážou a motorom z 1299 Panigale. Nesie meno Alyen 988.
04.04.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19190 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW predstavilo najväčší boxer v histórii - cruiser R18 s historickým koreňmi
S R18 teraz BMW vstupuje do cruiser segmentu ako nikdy predtým a stavia pritom na svojej bohatej histórii. Čerpá z modelu R5 ako technologicky tak aj dizajnovo a R18 je tak puristickým strojom s boxer srdcom.
02.04.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3728 [Novinky - Predstavujeme]

Dve novinky od Dunlopu: Mutant a Meridian už v ponuke
Trh cestných motoriek a adventúr dnes naďalej rozčleňuje a obohacuje rad nových zaujímavých netradičných produktov a segmentov, vďaka čomu majú dnes jazdci toho ďaleko viac na výber. Adventúry majú napríklad čoraz viac v obľube nielen jazdci, ktorí hľadajú vzrušenie v teréne, ale i tí, ktorí na nich dochádzajú do práce, alebo cestujú na dlhšie vzdialenosti. Trh hyperšportu sa zase rozšíril o naháčov a scramblerov, ktoré v sebe majú DNA svojich bratrancov z triedy superbike. Viac ako kedykoľvek predtým predstavuje voľba pneumatík celkom zásadný faktor, vďaka čomu už môžu jazdci všetkých typov maximalizovať výkonnosť a použiteľnosť svojich strojov.
26.03.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20503 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020 Kráľovná Adventure dozrieva ako víno
Sotva prešli 2 roky od poslednej modernizácie Africa Twin a už tu máme nové modely pre rok 2020. A tentoraz ide o veľké zmeny – väčší motor, nižšia hmotnosť, farebná dotyková prístrojovka, nová náklonovo citlivá elektronika a dokonca voliteľný elektronicky podvozok. Toto všetko sme si vyskúšali na predstavení na Sardínii.
23.03.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15393 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Xiaomi Mi Portable Air Pump - otestovali sme prenosný kompresor nielen pre motorkárov
Xiaomi predstavila zaujímavý malý kompresor, ktorý môžu oceniť hlavne motorkári (a cyklisti) vďaka jeho kompaktným rozmerom. Poďte sa spolu s nami na túto novinku pozrieť.
21.03.2020 - gilbert Čitatelia: 3647 [História]

Retro spomienka na kontrolné preteky v motocrosse na jar 1997
V nedeľu bolo počasie APRÍLOVÉ. Celú noc pršalo, ráno sem tam vybehlo slniečko, väčšinou ale padal sneh, krúpy a dážď. Pre tých jazdcov, ktorí zostali na trati to bol pretek, ktorý totálne preveril ich fyzickú kondíciu, ktorú získali cez zimu v telocvični. O pády vôbec nebola núdza, pretože povrch trate sa stal náročný vďaka tomu, že v týchto miestach sa ťažila tehliarska hlina. Ílovitý povrch sa zmenil na súvislú vrstvu bahna s výškou po členky obuvi. Galoše sa stali nevyhnutnou obuvou pre organizátorov a samozrejme aj pre divákov, ktorých nebolo z ďaleka toľko ako na jeseň.
18.03.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15765 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Royal Enfield Continetal GT 650 - klinec trafený presne po hlavičke
Nedávno som prezradil že jeden test sme si odložili na "zimné" obodobie a aj to, že to bolo najlepšie zvezenie sezóny. Tak a tu ho máme priatelia. Tento kafáč ma naozaj prekvapil a nenechal chladným a tak si myslím, že mu toto označenie patrí právom. Dámy a páni predstavujem Vám Royal Enfield Continetal GT 650.
13.03.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4555 [Novinky - Predstavujeme]

Pretekári jazdili CBR1000RR-R Fireblade SP na okruhu v Katare
Za účasti piatich svojich najrýchlejších európskych okruhových jazdcov dnes značka Honda predstavila sériu videí natočených palubnou kamerou na katarskom okruhu Losail International Circuit za riadidlami novej Hondy CBR1000RR-R Fireblade SP.
11.03.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6976 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Foto, Video a Test roka 2019
Už 12-ty rok sme vás - čitateľov - vyzvali, aby ste ohodnotili našu redakčnú prácu. Ktoré fotografie, testy a videá z produkcie redaktorského tímu motoride.sk sa vám najviac páčili a ktorým ste pridelili najviac hlasov, si môžete pozrieť v tomto súhrne.
Predchádzajúce | 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!