Anketa:
BMW R 1250 RT 2021 dostáva nové technológie: tempomat s radarom, naklápací svetlomet a obrovský displej
ZdieľaťPridané: 17.10.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8685 [Novinky - Predstavujeme]
RT-čko je viac ako štyri desaťročia etalónom pohodlného a športového cestovania. Teraz dostáva nový dizajn, EURO5 motor s ShiftCam, veľkú TFT prístrojovku s navigáciou a voliteľne novinky ako LED svetlo s nakláňaním, adaptívny tempomat a nový Audio System 2.0.
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
"Model R 1250 RT dostal nový vzhľad, komplexne bohatšiu štandardnú výbavu a početné technické vylepšenia pre dosiahnutie úplne nového zážitku z jazdy. Ako rýchly cestovný motocykel s bezkonkurenčným motorom BMW s technikou ShiftCam disponuje pôsobivým výkonom naprieč celým spektrom využiteľných otáčok." Harald Spagl, projektový manažér
BMW R 1250 RT 2021 v skratke:
- Motor boxer s technológiou BMW ShiftCam - variabilné časovanie ventilov - EURO 5
- Výkon a krútiaci moment: 100 kW (136 k) pri 7750 1 / min a 143 Nm pri 6250 1 / min.
- Nový systém BMW Motorrad Integral ABS ako súčasť štandardnej výbavy.
- Tri jazdné režimy ako súčasť štandardnej výbavy.
- Nový štandardne dodávaný jazdný režim "Eco" pre obzvlášť hospodárnu jazdu.
- Voliteľne: Jazdné režimy Pro s ďalším jazdným režimom Dynamic a asistentom pre dynamické brzdenie motorom MSR
- Funkcia Dynamic Traction Control (DTC) ako súčasť štandardnej výbavy.
- Elektronický podvozok Dynamic ESA "Next Generation" s plne automatickým vyrovnávaním zaťaženia.
- Hill Start Control Pro (HSC Pro) s pokročilými funkciami - voliteľne
- Novo vyvinutá predná kapotáž sa zlepšenou aerodynamikou.
- Nový adaptívny LED svetlomet ako súčasť štandardnej výbavy a nový full-LED svetlomet s funkciou natáčania.
- Konektivita: nový multifunkčný prístrojový panel s 10,25 palcovým farebným TFT displejom a mnohými ďalšími funkciami ako súčasť štandardnej výbavy.
- Nová výbava "komfortná príprava pre mobilný telefón vrátane rozšírenej konektivity pre telefón".
- Nový audiosystém 2.0.
- Dvojtónová húkačka ako súčasť štandardnej výbavy.
- Inteligentné núdzové volanie eCall ako súčasť továrenské výbavy.
- Atraktívne základné farebné prevedenie a tri varianty Style: "Elegance", "Sport" a "Option 719" ako voliteľná výbava.
Nový tempomat:
V sérii je Dynamický systém pre udržiavanie rýchlosti DCC - Dynamický znamená že pri jazde z kopca je systém schopný aj spomaľovať prostredníctvom bŕzd. Voliteľný je aktívny systém pre udržiavanie rýchlosti ACC, ktorý využíva radar v prednej maske a umožňuje udržovať odstup od vozidiel pred vami. Dokáže zrýchľovať a aj brzdiť podľa situácie.
Rýchlosť a vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla možno nastaviť. Vzdialenosť je možné nastaviť v troch stupňoch a požadovanú rýchlosť v rozmedzí 30 až 160 km / h. Možno zvoliť jednu z dvoch charakteristík: "komfortné" alebo "dynamické", čo podľa potreby ovplyvňuje ako akceleráciu, tak spomalenie.
Systém ACC tiež zaisťuje obzvlášť bezpečné zatáčanie. V prípade potreby systém automaticky zníži rýchlosť, čím nastaví správnu rýchlosť pre pohodlný a bezpečný uhol náklonu. S rastúcim uhlom náklonu je dynamika brzdenia a zrýchlenia obmedzená. ACC kedykoľvek umožňuje plnú kontrolu nad strojom: zodpovednosť vždy zostáva na jazdcovi, ktorý môže kedykoľvek zasiahnuť.
ACC reaguje iba na idúce vozidlá. Stojace vozidlá, napríklad na konci dopravné zápchy, nie sú detekovaná. V takom prípade jazdec musí zabrzdiť sám.
Naklápací LED svetlomet
Voliteľne dodávaný, novo vyvinutý svetlomet s funkciou naráčania ide o krok ďalej. Jeho stretávacie svetlo mení tvar štandardných LED svetlometov v závislosti na náklone motocykla. Svetlomet tak osvetľuje zákruty a svetelný kužeľ mieri tam, kam motocykel ide. Vďaka funkcii natáčania (± 35 °) zostáva svetelný horizont konštantný a je harmonicky a plynule prispôsobený príslušnému náklonu motocykla. Zásluhou funkcie natáčania je stretávací svetlomet schopný vozovku osvetľovať obzvlášť širokým a homogénnym svetelným kužeľom.
Nový 10,25 "farebný TFT displej s integrovanou navigáciou
Full-HD displej má rozlíšenie 1920 x 720 pixelov a je tak veľký, že umožňuje zobraziť aj navigáciu prostredníctvom aplikácie BMW Motorrad Connected. Samozrejme je tam mnoho možností ako využiť túto veľkú plochu.
Konketivita je prostredníctvom WiFi a Bluetooth. Tlefón možno bezpečne uložiť do úložného priestoru, ktorý je chránený pred striekajúcou vodou a vetraný elektrickým vetrákom, a batériu je možné nabíjať indukčne alebo cez USB port.
Video: BMW R 1250 RT 2021 - Postavená na turistiku
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1250 RT |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1254 ccm |
Max. výkon: | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 143 Nm / 6250 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 102.5 x 76 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 136 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 279 kg |
Výška sedla: | 805 mm |
Rázvor: | 1485 mm |
Dĺžka: | 2222 mm |
Šírka: | 985 mm |
Objem nádrže: | 25 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 210 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.7 s |
Spotreba paliva: | 4.75 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 394 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok |
Quick-shift: | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok |
Audio systém: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | za príplatok: adaptívny tempomat |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 10/2021: od 19 200 eur |
Pridané: 17.10.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2021:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Test najuniverzálnejšieho RT všetkých čias - BMW R 1250 RT (2021) s adaptívnym tempomatom - Herghott
- Jazdili sme nové BMW boxery: R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam - Awia
- BMW S1000XR 2015 - raketový turista - Awia
- Ducati oznámila prvý bike s radar technológiou vpredu aj vzadu - Multistrada V4 2021 - Awia
- BMW R1200RT 2014 - asfaltový cestovateľ s novým motorom boxer - zeON
- EICMA 2022: BMW ľahko inovovalo model R 1250 R - Redakcia
- Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 - spýtaj sa čo ťa zaujíma - Awia
- BMW R 1200 GS 2013 - kráľ zomrel, nech žije kráľ - Awia
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob - Muli
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022) - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora