Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2881 až 2895 z cekového počtu: 5359.
10.01.2013 - Andrejco Čitatelia: 10081 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX600F moja prvá motorka
Vonku sú -3 C a to je ten správny čas podeliť sa zo svojimi zážitkami s mojou prvou ozajstnou motorkou Suzuki GSX600F r.v. 1999.
09.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25277 [Novinky - Predstavujeme]

Honda MSX125 2013 - Mini Street X-treme 125
Spoločnosť Honda predstavuje model s označením MSX125 – úplne nový motocykel pre voľný čas určený predovšetkým mladým jazdcom
08.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11297 [Novinky - O motoride.sk]

Nová funkcia: Motoride Video Galéria
S príchodom nového roka sme pripravili novú funkciu a celkom novú rubriku na motoride.sk. Ide o Video galériu, kde nájdete nielen naše Redakčné videá, ale aj Oficiálne videá výrobcov motocyklov, môžete svetu ukázať aj vaše videá alebo aj videá, ktoré ste našli na internete.
07.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 18366 [Vaše stroje - Moja motorka]

Zbraň zimnej pomsty - BMW R 1100 GS s "hrotmi" v pneumatikách
S vozením je to túto zimu ťažké, je príliš slabá. Ale keď aspoň trochu nasneží, GéeSku vyrazia čertovské rohy a davááj full gas. Hroty, v mojom prípade skrutky, v pneumatikách sú proste fasa!!!
04.01.2013 - Luky993 Čitatelia: 12331 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway Speed 125 po 50 000 km
Opäť Vás zdravím po dlhšej dobe, v 2010 som napísal tento článok Keeway Speed 125 a moje skúsenosti s ňou. Keewayka vtedy mala cca cez 30 000 km, teraz má už cez 54 000 km.
03.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6464 [Technika - Úpravy motocyklov]

Yamaha XJR 1300 Monkeefist od Wrenchmonkees
Yamaha oslovila staviteľov po celom svete, aby skúsili upraviť moderné stroje tejto značky v "súťaži" nazvanej Yard Built a získali tak možnosť vytvoriť pre Yamahu súbor značkových doplnkov. Ako prvý svoje dielo predviedli majstri z garáže Wrenchmonkees.
02.01.2013 - corvette Čitatelia: 16661 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Romanien tour 2012 - rumunská desiatka
Všetko to pre mňa začalo jednou súkromnou správou na MR od Maťa, ktorý mi písal či sa nechcem pridať k ich výprave do Rumunska. Medzitým som sa na motoridáckej akcií v Jelke stretla s Maťom a jeho partiou aj osobne a bolo jasné, že patrím k nim.
01.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6730 [Novinky - O motoride.sk]

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2012
Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2012
31.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4614 [Bleskovky - Novinky]

Koncept BMW R 1200 S od Wunderlichu
Za týmto konceptom stojí mladý francúzsky návrhár v službách firmy Wunderlich Nicolas Petit. Vytvoril, lepšie napísané, nakreslil svoj pohľad na to ako by BMW mohlo využiť svoj nový, kombinovane kvapalinou a vzduchom chladený, motor boxer.
23.12.2012 - MajoKE Čitatelia: 19833 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

96 hodín
Na tento výlet potrebujeme 5 stovák €, 4 dni voľna, dotkneme sa 3 morí na 2 kolesách a 1 motocykli.
23.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10764 [Bleskovky - Novinky]

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2013!
Tak to teda vyzerá, že dnes z toho konca sveta nič nebude a tak sa teda patrí zaželať vám všetkým všetko dobré na Vianoce a do nového roka 2013. Ten bude napriek tej 13-tke dúfam pre nás všetkých úspešný!!!
21.12.2012 - ChesterTT Čitatelia: 4197 [Novinky - Predstavujeme]

„Moto guci Kalifornikejšn“ tisícštyristo na domácej hrude
V utorok osemnásteho decembra som bol na posedení, ktoré usporiadali páni z Motocorse a pri tejto príležitosti predstavili prvýkrát na slovensku novú krásnu Guzzinku Californiu 1400.
21.12.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 18463 [Testy a predstavenia - Test]

Suzuki Inazuma 250 – Letmé zoznámenie alebo kámoška do dažďa
Posledný novembrový týždeň prišla možnosť zviezť sa na tohtoročnej novinke od Suzuki – malej GSRke, pardon Inazume. Slnečno, krásnych 8°C, to je príležitosť predčasne preklepnúť dvestopáďu a trošku si prečistiť hlavu pred zimným spánkom.
18.12.2012 - maggie Čitatelia: 12817 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Maroko 2012
Prípravy na cestu okolo Maroka sa začali v plnom prúde už v septembri. Najprv sme si so všetkými presne určili deň odchodu na 3.10.2012. Celá zostava pozostávala: klasika Ja a Moko, Jirí s kamošom – zatiaľ neviem Jeho meno, Pali zo Žiliny a 2 týždne pred odchodom sa k nám prihlásil ešte jeden Mariánov kamarát.
17.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9032 [Novinky - O motoride.sk]

Nástenný Kalendár MOTORIDE.SK 2013
Pripravili sme nástenný kalendár z tých najlepších fotiek, ktoré vznikli najmä tohto roku v našej redakcii. S touto myšlienkou sme sa pohrávali už niekoľko rokov, no tu je naša prvotina. Ak sa ti bude páčiť môže "ozdobiť" aj tvoju stenu.
Druhá séria kalendárov v predaji a po novom už aj na pultoch vo vybraných moto predajniach.
Predchádzajúce | 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!