Anketa:
Suzuki Inazuma 250 – Letmé zoznámenie alebo kámoška do dažďa
ZdieľaťPridané: 21.12.2012 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 18046 [Testy a predstavenia - Test]
Posledný novembrový týždeň prišla možnosť zviezť sa na tohtoročnej novinke od Suzuki – malej GSRke, pardon Inazume. Slnečno, krásnych 8°C, to je príležitosť predčasne preklepnúť dvestopáďu a trošku si prečistiť hlavu pred zimným spánkom.
Predstavenie
Malý brebt v úvode samozrejme nebol samoúčelný. Kto sa troche orientuje v histórii motocyklov Suzuki, tomu sa pri slove Inazuma okamžite vybaví krásny 4valcový klasický naháč, s okrúhlym svetlom a dvoma budíkmi v chróme v rôznych kubatúrach. Najnovší malý blesk má so svojim pôvodným menovcom spoločné akurát tak meno a 2 kolesá. Dizajnom skôr pripomína GSRku, alebo dokonca B-Kinga. To, čo sa mnohým môže zdať ako dobrý krok, mne skôr príde ako nevyužitý potenciál legendy menom Inazuma. Keď to vyšlo Honde a jej novej CB 1100, možno nás ešte v budúcnosti Suzuki prekvapí aj týmto modelom.
Dizajn sám o sebe nie je zlý. Počnúc moderným svetlometom, zabudovanými smerovkami v kapotáži, pokračujúc skutočne rozmerným a pohodlným sedlom (aj pre spolujazdca), dvoma výfukmi vedenými po stranách, končiac síce praktickým, ale príliš veľkým a nie príliš vábivým zadným blatníkom.
Koncept motorky je v skutku jednoduchý, prispôsobený účelnosti a podriadený nízkej cene. Jednoduchá predná vidla, jeden kotúč vpredu aj vzadu, 2-valcový, 4taktný, vodou chladený motor a vzadu centrálna pružiaca jednotka.
Motorka sa vyrába v Číne a je poskladaná s dôrazom na maximalizáciu pomeru cena/výkon. Skrátka ide o malého pracanta za dobrú cenu, s nízkymi prevádzkovými nákladmi, ktorý chce osloviť široké masy nielen začínajúcich motorkárov, prípadne ženy, ale aj ľudí, ktorí chcú motocykel využívať ako hospodárny pracovný nastroj.
Ako sme ale u Japoncov už zvyknutí, vedia ukovať aj z jednoduchších komponentov dobre fungujúci a spoľahlivý celok a za slušné peniaze. Poďme sa teda pozrieť, či sa im to podarilo aj pri malej Zume.
Mesto je jej revír
Dvestopäťdesiatka je pre mňa jednoducho mestská motorka, pripravená odviezť svojho pána kamkoľvek a hlavne lacno, pohodlne a v rámci mesta aj svižne. Jej motor je vyladený tak lineárne, že neprotestuje a plynule zrýchľuje už od 2000 rpm a to dokonca aj na 6ke(!). Zrýchlenie je v týchto otáčkach možno silné slovo, ale chcel som napísať, že nekašle, nekucká, proste hladko naberá rýchlosť. Posed je vzpriamený, prdel vám hýčka veľké a dobre polstrované sedadlo. Nástrahy mestského tankodromu zvláda jeho mäkko naladený podvozok s gráciou kniežaťa Schwarzieho pri šlofíčku v snemovni.
Jeho väčšie rozmery (než napr.Duke 200) dovoľujú použitie aj viac odrasteným, avšak nie je to na úkor ovládateľnosti. Hustou mestskou dopravou sa prepletá s ľahkosťou, otočiť sa v jednom –aj úzkom pruhu taktiež žiaden problém. Nadštandardný výhľad na dianie za mnou umožňujú veľké, dobre nastaviteľné späťáky. Pri cca 13.3 litrovej nádrži a mestskej spotrebe okolo 4 l si po tom meste dosýta pokrúžite. Jedinú “slabinu“ pri mestskom využití je takmer nulový odkladací priestor pod sedlom. Tu by som to riešil praktickým malým kufríkom. Keď sa na ňu pozriem očami spotrebiteľa, ktorý hľadá mestského pracanta, prakticky sa jej nedá čo vytknúť.
Šport, alebo jazda mimo mesta
Nalejme si čistého – malá Inazuma nie je športový bajk, ale ani sa naň nehrá. Niežeby nedokázala isť rýchlo, ale mäkšie naladený podvozok, “no name“ = IRC gumy (s ktorými som ale nestihol mať nejaký problém) a “user friendly“ brzdy (vpredu 2 piestiky Nissin, vzadu 1) športovej jazde príliš nepomáhajú. Ale pekne po poriadku.
Na začiatku treba povedať, že motorku som preberal ešte pri nedokončenom zábehu, čiže keď si motor aj brzdy sadnú, môžu sa veci ešte kúsok zmeniť. Tento fakt, spolu s chladným počasím vo veľkej miere ovplyvnili môj jazdný štýl.
Prvá jazda smerovala do Senice a okolia. Nakoľko sme mali málo času do zotmenia, po Malacky sme šli po diaľnici. Motorka tu nemala špeciálne slabiny, ale bolo cítiť, že mestské a medzimestské rýchlosti jej sedia viac. Pri 120 km/h už točí 9500 rpm a nad touto hranicou sa už ozýval divný, plechový zvuk od motora (niečo ako rinčanie) a prvý krát som pocítil jemné vibrácie – trpel som s ňou, chudinkou nezabehnutou. Maximálku som vydoloval okolo 146 km/h, ale to len raz - nedalo mi ju toľko trápiť. Samotná jazda bola ako v Peugeote vyššej triedy - mäkká, pohodlná a uhladená. Motorček si len tak ševelil, pod kritickými otáčkami ho ledva bolo počuť a taktiež veľmi o sebe nedával vedieť vibráciami. Záťah je plynulý až po cca 10 000, potom sa už šplhá menej ochotne. K prevodovke som taktiež nemal výhrady - radila presne a potichu.
Spomínaný mäkký podvozok musím vysvetliť, aby čitateľ nenadobudol pocit, že jazdí na Jawe. Nie, motorka pekne držala stopu, príjemne filtrovala nerovnosti a musela to byť fakt že JAMA aby vás nakopla. Len napríklad pri prudšom brzdení sa predok trochu viac ponáral a moto pri nerovnostiach v zákrute mierne plávala. Proste mašina stvorená na každodenné použitie a nie na extrémny rejs.
Brzdy na malej Inazume sú taktiež naladené s ohľadom na potenciálnych zákazníkov. Žiadne kúsanie alebo prehnané reakcie. Sú dobre dávkovateľné, len treba trochu viac zatiahnuť za páčku. K celkovému konceptu motorky sadli celkom v pohode.
Nejakej agresívnejšej jazde som ale motorku nepodrobil, nakoľko bolo pod 10°C, ale na to, čo som jazdil podvozok, brzdy ale aj “no name“ gumy stačili. Ako by sa motorka správala pri plnom zaťažení sa už túto sezónu nedozviem.
Veľkým plusom bola na túto triedu nadštandardne vybavená palubovka. Okrem klasiky ukazuje aj zaradený stupeň a taktiež indikátor preradenia. Zaujímavý je aj ukazovateľ “Eco“, ktorý pomáha pri udržaní spotreby na čo najnižšej úrovni.
Nenáročné cestovanie
Mašinu som síce nemal čas podrobiť nejakej serióznej turistike, avšak dovolím si povedať, že pre nenáročného cestovateľa, ktorému stačí cestovná rýchlosť okolo 120km/h môže byť celkom dobrým spoločníkom na cestách. Medzi jej turistické prednosti patrí nízka spotreba – dá sa aj okolo 3.5l na 100 km a pohodlné rozmerné sedlo. Taktiež podvozok z turistu nevytrasie dušu, ale pekne vyžehlí nerovnosti asfaltu. Navyše rozmerovo patri skôr medzi väčšie motorky, takže sa ani po dlhšej jazde nebudete cítiť stiesneno.
Ľadvinka si na zadnom sedle rozhodne sťažovať nebude, jedine ak na nižšiu akceleráciu pri plnom zaťažení. Čo turistike príliš nenahráva, je nízka ochrana pred vetrom, ale pri rýchlostiach akými sa motorka pohybuje, je to celkom v poriadku. Absencia odkladacích priestorov turistike taktiež nepridáva, ale za ušetrené peniaze pri kúpe a pri tankovaní nebude problém mašinku dovybaviť nejakým tým kufrom a tankvakom. Pre nenáročné a hlavne ekonomické cestovanie môže byť Inazuma dobrým parťákom.
Konkurencia
Keďže o konkurencii v tejto triede motocyklov som písal už pri malom Dukovi, dovolím si znovu nevynájsť koleso a nasurovo sem vložiť konkurenciu k Dukovi, keďže sa nič odvtedy nezmenilo.
Začnem teda Dukom 200, čo je motorka výkonovo veľmi podobná, ľahšia a celkovo zameraná viac na blbiny ako na prácu. Duke je proporčne o dosť menší a o 200 eur drahší. Honda ponúka CBR 250R, ktorá má športový dizajn, dobru cenu (3 990 EUR) a dokonca aj podobný výkon – 26.5 koní. Je to ale viac športová mašina s užším zameraním. Kawa má novinku, svojho malého Ninju 300, ktorý už ale znevýhodňuje Inazumu pri porovnávaní svojim objemom a tým aj výkonom – 39 koní. Kawa je tiež športovejšie ladená mašina, má väčšiu nádrž (17l) aj cenu (4 995 EUR).
Keďže Yamaha svoju YBR 250-ku ku nám už nedováža, vybral som na porovnanie WR 250X. Podobnosť je tam však len objemom. WR-ka ma nadupané komponenty, točivý 30 koňový motor, 128kg (bez paliva) a cenovku, ktorá robí z tejto ináč skvelej mašiny ťažko predajný artikel (7 390 EUR).
Sezóna uzavretá
Motorku som jazdil relatívne krátko, nakoľko počasie viac nedovolilo, no za ten čas si myslím, že som ju pochopil. Inazuma je nenáročná mašina so sviežim, “cool“ dizajnom, je pekne spracovaná, plasty nepôsobili čínsky (aj keď sa tam motorka vyrába). Je to malý pracant do voza aj do koča, ktorý bez prehnaného humbugu splní ochotne a lacno každé prianie svojho pánička. Ak čas a kilometre potvrdia aj jej spoľahlivosť, myslím, že za necelé 4 litre človek dostane celkom hodnotný balíček, v ktorom sa mieša radosť z jazdy na motorke, spolu s praktickým vozidlom do (nielen) hustej mestskej premávky.
Plusy, mínusy
ekonómia, ergonómia, pohodlie, nadštandardne vybavená palubovka | nevhodné meno, slabšie brzdy |
Video: Suzuki Inazuma 250 2012
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Suzuki Inazuma 250 2012:
Servisný interval | 6000 km |
Spotreba | 3,5-4 l/100km |
Objem nádrže | 13,3 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 240 km |
Otáčky motora pri 120, 130 kmh | 9,500 ot. / 10,000 ot. |
Cena motorky | 3,990,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | Nie je stanovená cena |
Kufor topcase | 79,95 EUR |
Turistické plexi | 116,13 EUR |
Padacie rámy | 260,53 EUR |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 63,88 EUR |
Stupačka | 30,75 EUR |
Spätné zrkadlo | 19,97 EUR |
Smerovka | 21,60 EUR |
Svetlomet | 113,69 EUR |
Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – SUZUKI Slovensko, o.z.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Suzuki | Honda | Kawasaki |
Model: | Inazuma 250 | CBR 250 R | Ninja 300 |
Rok: | 2012 | 2012 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Naháč | Superšport | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 249 ccm | 249.4 ccm | 296 ccm |
Max. výkon: | 24.48 k (18.00 kW) / 8500 ot. | 26.38 k (19.40 kW) / 8500 ot. | 39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 22 Nm / 6500 ot. | 23.8 Nm / 7000 ot. | 27 Nm / 10000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,5:1 | 10.7: 1 | 10.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 53,5 x 55,2 | 76 x 55 mm | 62.0 x 49 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 104 mm | 132 mm | |
Brzdy vpredu: | kotúčová | jednokotúčová dvojpiestková | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 296 mm | 290 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-17M/C 57H | 110/70-17M/C | 110/70-17 M/C (54S) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-17M/C 66H | 140/70-17M | 140/70-17 M/C (62S) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 182 kg | 161 kg | 172 kg |
Výška sedla: | 780 mm | 780 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1.43 mm | 1369 mm | 1405 mm |
Dĺžka: | 2.145 mm | 2030 mm | 2015 mm |
Šírka: | 760 mm | 709 mm | 715 mm |
Výška: | 1.075 mm | 1127 mm | 1110 mm |
Svetlá výška: | 165 mm | 148 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 13.3 l | 13 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 3.8 l/100km | 3.7 l/100km | 4.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 262 km | cca 263 km | cca 289 km |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 04/2013: 4995 € (5395 € s ABS) |
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | KTM | Yamaha |
Model: | Duke 200 | WR 250 X |
Rok: | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | |
Kategória: | Supermoto | Supermoto |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 200 ccm | 250 ccm |
Max. výkon: | 25.84 k (19.00 kW) / 10500 ot. | 30.7 k (22.6 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 20 Nm / 6800 ot. | 23.7 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,5 : 1 | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 49 mm | 77.0 X 53.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 270 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 265 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 110/70 x 17 mm | 110/70R17M/C 54H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm | 230 mm |
Pneu vzadu: | 150/60 x 17 mm | 140/70R17M/C 66H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 125 kg | 128 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 895 mm |
Rázvor: | 1361 mm | 1425 mm |
Dĺžka: | 2115 mm | |
Šírka: | 810 mm | |
Výška: | 1190 mm | |
Svetlá výška: | 170 mm | 265 mm |
Objem nádrže: | 10.5 l | 7.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 196 km |
Pridané: 21.12.2012 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Súvisiace články:
- Suzuki predstavila nový naháč Inazuma 250 - Awia
- Športovkyňa aj dobrá priateľka v koži streetfightera: test Suzuki GSX-S750 2017 - Herghott
- Dvojtest Honda CBF 600 N a CBF 250 - Herghott
- Suzuki TU250X 2015 - retro naháč s malým motorom - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Street Triple R 2015 – britský humor nemusí byť suchý…
- Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca
- Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
- Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz
- Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
- M1NSK TRX 300i - Zaujímavá touring alternatíva
- Honda Forza 125 2015
- KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok
- KTM RC 390 2015 - Konečne v predaji!
- ... zobraz všetky články od tohto autora