Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 301 až 315 z cekového počtu: 2298.
08.01.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24269 [Šport - Rally]

Dakar 2019 - 2. etapa vyhráva Walkner, Svitko 14-ty, Jakeš este nie je v cieli - Pisco - San Juan de Marcona
DOPLNENÉ: Foto a video Špeciál: 342 km, presun: 211 km. Začíname 14:34. Števo štartuje 15:14. 08:47 - Včera naskočila Ivanovi Jakešovi ešte penalizácia 20 min a tak sa posunul na 57-me miesto v etape a 49 miesto v celkovom poradí. Podarilo sa nám zistiť že penalizácia je za minutie jedného kontrolného bodu na trati. Štefan Svitko je na 13 mieste celkového poradia na TOP10 stráca cca 5 min a na prvého 19 min.
07.01.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24270 [Šport - Rally]

Dakar 2019 - Barreda vyhráva prvú etapu, naši bezpečne v cieli 16. Svitko, 34. Jakeš - Lima - Pisco
DOPLNENÉ: Foto a video Špeciál: 84 km, presun: 247 km. Začíname 15:50. Ivan štartuje 16:56 a Števo 17:05. 16:09 - 7 kazdcov už na WP3, Ricky Brabec dnec ide najlepšie no mi čakáme na našich, ivana na WP1 a Steva na WP2. 19:42 - Prvá etapa bola zahrievacia, jazdilo sa v dunách ale v opačnom poradí takže favoriti netradične mali pred sebou množstvo vyjazdených stôp. Ďalšie etapové víťazstvo si do svojej zbierky pripísal Joan Barreda BortPriebežné poradie v cieli prvej etapy: 1....
04.01.2019 - Michal Poliak Čitatelia: 3487 [Šport - Ostatné]

Zimný Pionier cross Chrenovec- Brusno, rozlúčka s bohatou sezónou 2018
Priaznivci Pionier crossu Slovensko netrpezlivo čakali na zimný Pionier cross v Chrenovci-Brusne. Absencia pretekov v zimnom období a potreba rozhýbať kosti, aj stroje predurčuje k uspokojeniu motoristických chúťok. Pretek má viacročnú tradíciu a mnohý z nás si ho obľúbili vďaka neštandardným, často až kritickým podmienkam.
03.01.2019 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 12501 [Šport - Rally]

Africa Eco Race 2019 – Maťo Benko naživo
Maťo Benko dnes patrí k stálym účastníkov náročnej a vysoko cenenej trans saharskej Africa Eco Race, kde pravidelne žne úspechy a mieša poradím na popredných priečkach. Ročník 2019 budeme mať možnosť sledovať v priamom prenose formou denných krátkych správ od samotného účastníka.
26.11.2018 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8101 [Šport - Rally]

Slováci na Dakare 2019
Dakar 2019 klope na dvere, pretože tímy a jazdci sa chystajú odovzdávať techniku v prístave Le Havre vo Francúzsku. Ak sa toto udeje, niet cesty späť a účasť je de facto potvrdená úplne. Po určitej dobe sa opäť rally zúčastnia dvaja naši motocykloví jazdci: Štefan Svitko a Ivan Jakeš. Obaja pretekári zažili svoje hviezdne chvíle aj nepríjemné udalosti na pretekoch pretekov. Ich spoločné menovatele sú dva: peniaze a zranenia.
22.11.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3786 [Šport - Cestné Motocykle]

MACO RACING oslavuje 20. výročie
Spoločnosť Maco Racing tento týždeň oslavuje svoje 20. výročie založenia. Tento slovenský tím, ktorý vznikol v roku 1998, je súčasťou histórie vytrvalostného majstrovstiev sveta ENDURANCE posledných 15 rokov.
19.11.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2551 [Šport - Enduro]

ISDE 2018 - Austrália víťazom hlavnej súťaže World trophy
Austrália sa suverenným spôsobom stala víťazom 93.ročníka medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže ISDE v Chile. Na druhom mieste skončil trophy team USA a tretí team Talianska. Juniorskú trofej si z juhoamerického kontinentu odvážajú Taliani a mezi ženami je víťazným teamom taktiež Austrália.
19.11.2018 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 5950 [Šport - Rally]

Dakar 2019 – Peru a ešte raz Peru
Peru bude zrejme znamenať, konečne po roku 2008, návrat ku koreňom Dakaru. Nemám na mysli úplnú zmenu v zmysle korektnosti a spolupatričnosti, toto už v súčasnom ponímaní športu možné nie je. Hovorme skôr o terénoch, pozostávajúcich z dún, piesku, vyprahnutej krajiny a otvorených priestranstiev.
13.11.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6059 [Šport - Rally]

Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2018 - celkové poradie seriálu po sezóne
Tohtoročná XL sezóna bola plná prekvapení, zmenov plánov, vydarených pretekov a pre všetkých úČastníkov určite aj zdrojom nekonečného množstva zážitkov. Všetko sme to uzavreli v Tuhrinej a odovzdali aj trofeje 5-tim najlepším v každej kategórii.
22.10.2018 - Michal Poliak Čitatelia: 5540 [Šport - Ostatné]

Pionier Cross Chrenovec- Brusno, vyvrcholenie Slovenského pohára
Pokročilá jeseň je predzvesťou konca sezóny pre priaznivcov Celoslovenského Pionier crossu. V sobotu 20. 10. 2018 Pionier Cross Handlová na trati Chrenovc-Brusno usporiadala posledný deviaty pretek celoslovenského pohára Pionier crossu v roku 2018.
17.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6398 [Šport - Ostatné]

Pionier cross Budimír 2018
Uplynulú nedeľu sa v Budimíri, obci pri Košiciach, konali záverečné preteky Pionier Krosu Východ.
14.10.2018 - Landal Čitatelia: 7634 [Šport - Rally]

S4RT ide na Saharu
LIVE: Rozlúčka - Cestou z Tuniskej medíny už do prístavu som dostal rozlúčkový darček. V tej istej sekunde sa na mňa vykakali dva vtáky, každý na jedno rameno.
Tunisko, Ksar Ghilane a Sahara sama o sebe prekonali očakávania. Jazda otvorenou krajinou limitovaná len schopnosťami jazdca... Už teraz sa teším, ako sa tam budúci rok vrátim.
14.10.2018 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 3179 [Šport - Rally]

Rallye du Maroc alias OiLibya - bližší pohľad
Štefan Svitko na tejto rely dojazdil na 10. mieste, o tom ste si už mohli u nás prečítať. Teraz vám prinášame detailnejší pohľad od Hara.
10.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3493 [Šport - Rally]

Slováci na Rally Maroco 2018 – Svitko v TOP 10
Len včera sa v Maroku skončilo záverečné podujatie tohtoročných MS cross-country Rally, a to „RALLYE DU MAROC“. Podujatie bolo v triede motocyklov a quadov bohato obsadené, nakoľko sa jednak bojovalo o posledné body do predmetných MS a taktiež podujatie využilo viacero jazdcov i ako prípravu na budúcoročný Dakar. Medzi viac než 30 jazdcami tejto triedy, v rámci prípravy na ďalšie „dakarské“ dobrodružstvo, štartoval i Štefan Svitko (#24) spolu s ďalším Slovákom Martinom Benkom.
(#23).
10.10.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2423 [Šport - Plochá dráha]

Maťo Vaculík je v Grand Prix aj pre rok 2019!
Tento prestížny seriál Veľkých cien bude aj budúci rok s účasťou Martina Vaculíka, pretekára z malej Žarnovice a zakladajúceho člena Speedway Clubu. Martin tak bude mať možnosť opäť bojovať medzi najlepšími na svete, kde ide o veľa.
Predchádzajúce | 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!