Anketa:
Články - Šport
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 691 až 705 z cekového počtu: 2299.
11.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35282 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 8. etapa - dnes prvé duny - Salta - Belen - Števo si udržal tretiu priečku
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj celkové poradie, foto a video. Po dni voľna, ktorý strávili pretekári oddychom a mechanici prípravou strojov, pokračoval dnes Dakar ôsmou etapou. Tá bola veľkou zmenou, pretože pretekári sa dostali prvýkrát do dún. Náš števo dojazdil etapu na štvrtom mieste, pričom celkové tretie miesto si udržal. Na prvej priečke však došlo k zmene, pretože Price zosadil Goncalvesa.
10.01.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6435 [Šport - Rally]

Dakar 2016 - deň voľna - Salta
Zaslúžený voľný deň majú dnes dakarskí jazdci aj technika.
09.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 33322 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 7. etapa Walkner po páde odstupuje, Svitko deviaty - Uyuni - Salta
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj celkové poradie, foto a video. Posledná etapa pred dňom voľna prevedie pretekárov z Bolívie späť do Argentíny. Špeciál má 336 km a je v strede prerušený neutralizovanou sekciou - prechod cez hranice. K tomu 481 presunových km a pretekári budú v cieli v Salte.
08.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35636 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 6. etapa - Jakeš odstúpil, Svitko etapovo aj celkovo štvrtý- Uyuni - Uyuni
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj celkové poradie, foto a video. Dnešnú najdlhšiu a navigačne náročnú etapu okolo soľného jazera vyhral Austrálčan Price. Števo Svitko došiel na štvrtom mieste a na rovnaké sa posunul aj v absolútnom poradí. Žiaľ, Ivo Jakeš dnes z preteku pre bolesti odstúpil.
07.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25732 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 5. etapa - maratónsky do Bolívie - Jujuy - Uyuni. Števo a Ivo v etape tretí a siedmy, celkovo druhý a jedenásty!
Po dnešnej 327 km dlhej etape, ktorú vyhral Goncalves, sa pozície našich v absolútnom poradí vylepšili na Števove druhé miesto a Ivove jedenáste. Prvú trojku celkového poradia uzatvára Austrálčan Price.
06.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24629 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 4. etapa - naši zvládli maratónsku etapu v TOP 15! - Jujuy - Jujuy
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj celkové poradie, foto a video. Števo Svitko po drobnom páde a krátkom zdržaní dokončil etapu na 14. mieste, Ivan Jakeš tesne pred ním na 12-tom. Celkovo sú štvrtý a dvanásty a zajtra vyrazia do Bolívie na druhú časť maratónskej etapy.
05.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25815 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 3. etapa - Svitko prvý v absolútnom poradí! - Termas rio Hondo - Jujuy
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj celkové poradie, foto a video. Števo Svitko dnes svojím výkonom poputuje na prvé miesto celkového poradia (po tom čo Barreda dostal penalizáciu). Dnes bol druhou najrýchlejšou KTM v etape a tiež robí tejto značke službu aj v celkovom poradí. Ivan Jakeš v cieli s stratou 4 min a asi si celkové poradie mierne pohorší ale nič tragické sa nedeje, Dakar iba začína.
04.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25071 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 2. etapa po penalizáciách - Svitko piaty, Jakeš 12-ty - Villa carlos la paz - Termas rio Hondo
DOPLNENÉ: Výsledky etapy aj celkové poradie po penalizáciach, foto a video. Obaja Slováci dnes predviedli famózne výkony. Ako jediný jazdci bez továrenskej podpory sa dokázali prebojovať do TOP10. Števo Svitko vybojoval tretie miesto a Ivan Jakeš obsadí pravdepodobne 10. priečku. Skvelý začiatok Dakaru 2016 pre Slovensko.
03.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10641 [Šport - Rally]

Dakar 2016 – 1. etapa zrušená kvôli zlému počasiu - Rosario - Villa carlos la paz
ETAPA ZRUŠENÁ! Riaditeľ preteku Étienne Lavigne práve potvrdil že kvôli zlému počasiu je dnešná etapa zrušená. Helikoptéry, ktoré majú zabezpečovať priebeh preteku, nemôžu kvôli počasiu vzlietnuť. Pretekári pôjdu do cieľa etapy po asistenčnej trase.
02.01.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10250 [Šport - Rally]

Dakar 2016 - prológ poznačila nehoda auta, naši v cieli medzi špičkou
DOPLNENÉ: Foto a výsledky.
Prológ poznamenala nehoda auta, ktoré vyletelo z trate a zrazilo štyroch divákov. Vedenie preteku sa ihneď rozhodlo neutralizovať pretek a zvyšok trate sa zmenil na nemeraný presun. Najrýchlejšie prológ zvládli Barreda a Faria za 6m27s, tretí Rodrigues. Obaja Slováci perfektne: Števo Svitko deviaty (strata 11 sek) a Ivan Jakeš 20-ty (strata 20sek) Prológ nebol o veľkom pretekaní, ale hlavne o utrasení poradia do štartu prvej etapy. Prológ sa na Dakar vrátil po 11 rokoch.
30.12.2015 - Landal Čitatelia: 8933 [Šport - Rally]

Spustenie registrácie na Rally Fiľakovské Kľačany 2016
Predposledný víkend v júny 2016 (18.-20.06.2016) sa vo Fiľakovských Kľačanoch uskutoční druhý ročník amatérskej rally prioritne určenej pre XL Endurá. Po celkom vydarenom prvom ročníku chcem nadviazať na to dobré, čo sa osvedčilo a posunúť pretek ešte viac smerom k itinerárovým rally.
23.12.2015 - Richard Karnok Čitatelia: 4017 [Šport - Cestné Motocykle]

Španielska šanca Michala Búlika
O tom, že sa na Slovensku rodia nielen hokejové či futbalové talenty, svedčí doterajší životný príbeh len desaťročného Skaličana Miška Búlika, mimoriadne úspešného motocyklového pretekára, ktorého kroky už teraz smerujú do najvyšších sfér motocyklového športu.
18.12.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4947 [Šport - Cestné Motocykle]

BOS Racing Team - Michal Búlik - Vyrastá na slovensku nový Marc Márquez?
Desaťročný slovenský motocyklový pretekár Michal Búlik, má za sebou ďalšiu úspešnú sezónu. V posledných dvoch rokoch Miško pretekal v prestížnom nemeckom medzinárodnom seriáli ADAC Minibike Cup a v medzinárodných majstrovstvách Českej i Slovenskej republiky v triede MiniGP.
16.12.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7119 [Šport - Rally]

Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 - záverečné zhodnotenie, dotazník a výsledky seriálu
Prvý ročník pretekov pre XL endurá je za nami, veľa sme sa naučili, veľa sme pojazdili. O tom čo bolo dobré a čo nie ale aj o tom ako to vnímate vy - o tom sa chceme dozvedieť v dotazníku ktorý sme pripravili. V článku nájdete samozrejme aj výsledky Cupu 2015.
02.12.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7734 [Šport - Enduro]

Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
Novú, voňavú, málo jazdenú, trochu popadanú dakarku chalani už zaviezli do prístavu Le Havre, tak sa dolaďuje na „starej“, ktorá je v podstate úplne identická.
Predchádzajúce | 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!