ISSN 1336-6491 | Online: 971 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30827
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18132)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12695)

Články - Šport

Zobrazujem články 1276 až 1290 z cekového počtu: 2299.

13.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8232 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 v polčase - ako sa darí Slovákom - Jakeš aj Svitko v TOP10!

Dnes je na Dakare deň voľna. Aj keď to tak znie tak voľno určite nebudú mať mechanici, ktorý musia stroje pripraviť na druhú polovicu tejto Rally. Aký bol doterajší priebeh Rally z pohľadu Slovenských jazdcov?
Doplnené foto, video, a rozhovory s Štefanom Svitkom a aj Ivanom Jakešom

 

12.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 15720 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 8. etapa - Salta - San Miguel de Tucumán - Jakeš 3. v etape, Svitko v problémoch. Obaja ale v TOP10 celkovo!

Dnes budú mať motorkári mierne odlišnú trasu od áut a truckov. Jazdcov čaká 492 kilometrov dlhý meraný úsek, ktorý bude opäť rozdelený do dvoch meraných častí. Na približne 176 km špeciálky sa opäť napoja na asfalt aby o cca 111 km ďalej znova rozpútali boj s časom.

 

11.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11782 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 7. etapa - Calama - Salta - naši v TOP15, ale Dakar má ďalšiu obeť - mladého motorkára

Naši jazdci bezpečne v cieli, ale... Veľmi smutná správa. Dakar má svoju ďalšiu obeť. Zahynul pretekár na motocykli s číslom 106 Thomas Bourgin (FRA). Osudnou sa mu stala nehoda pri jazde spojovacou časťou etapy. 25 ročný jazdec sa čelne zrazil s autom polície.

 

10.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18125 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 6. etapa - Arica - Calama - naši v TOP15, zlepšujú si aj celkové poradie Svitko 7. a Jakeš 15. miesto absolútne

Doplnené výsledky, foto, video.
Dnes jazdcov čaká z rána 291 kilometrov dlhý presun a potom sa napoja na 455 km dlhú meranú časť etapy. Jazdci sa ocitnú v púšti Atacama a prvý krát tohto roku zavítajú do Čile.

 

09.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17731 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 5. etapa - Arequipa - Arica - Svitko aj Jakeš v prvej desiatke v etape a zlepšili si aj celkové umiestnenie!

Etapu vyhral systémom štart cieľ David Casteu, nasledovaný Olivierom Painom (obaja Yamaha) a tretí Juan Pedrero (KTM). Naši dnes jazdili skvele celú etapu sa držali v TOP10: 6. Štefan Svitko, 10. Ivan Jakeš. V celkovom poradí si obaja Slováci polepšili: 9. Štefan Svitko a 18. Ivan Jakeš.

 

08.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11881 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 4. etapa - Nazca - Arequipa - Barreda na Husqvarne nemal konkurenciu, naši - 20. Ivan Jakeš , 21 Štefan Svitko

Resumé: V dnešnej etape najrýchlejší Barreda pred painom a Casteuom. Naši: 20. Ivan Jakeš , 21 Štefan Svitko
Mení sa aj celkové poradie: 1. Pain, 2. Casteu, 3. Despres, ..., 13. Štefan Svitko , 22. Ivan Jakeš.

 

07.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19795 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 3. etapa - Pisco - Nazca - Svitko ide na 9. a Jakeš 17. miesto v absolútnom poradí, Ján Zaťko končí

V tretej etape obsadil Štefan Svitko 12. a Ivan Jakeš 14. miesto. V absolútnom poradí sa Svitko posúva na 9. a Jakeš na 17. miesto. Etapu vyhral Francesco Lopez, Cyril Despres je novým absolútnym lídrom. Ján Zaťko je ešte na trati.

 

06.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12270 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 2. etapa - Pisco - Pisco

Dnes je na programe druhá omnoho ťažšia etapa Pisco - Pisco s celkovou dĺžkou 327 km z čoho je len 85 km spojovačiek a až 242 km špeciál.

 

05.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8958 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – 1. etapa - Lima - Pisco

Prvá etapa Dakaru 2013 už čoskoro vypukne. Tohto roku sa štartuje v Lime a prvý vyrazil na trať presunu čilský jazdec César Zumarán so štartovným číslom 195 so svojou Yamahou. tesne pred ôsmou hodinou ráno miestneho času. (v Peru je o 6 hodín menej oproti nášmu času)

 

03.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9447 [Šport - Rally]

-

Dakar 2013 – Štart už 5. januára 2013

Už len pár dní nás delí od štartu ďalšieho už 35-tého ročníka najpopulárnejšej rely na svete DAKAR 2013. Štart tohto púštneho dobrodružstva je naplánovaný na 5.januára 2013, pričom organizátori tento krát zvolili trasu so začiatkom v peruánskom hlavnom meste Lima na pobreží Tichého oceánu.

 

24.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9118 [Šport - Motocross]

-

MOTOSHOP ŽUBOR CUP - SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS 2013

Ešte sme len dojazdili posledný závod, prebrali sme na plese majstrov poháre a už tu máme ďalší ročník seriálu Medzinárodné majstrovstvá SR amatér jazdcov. Čo nás teda čaká v sezóne 2013? Nech sa páči, čítajte ďalej.

 

22.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4556 [Šport - Rally]

-

Marc Coma sa nezúčastní Dakaru 2013 kvôli zraneneniu ramena z Marockej Rally

Španielsky jazdec Marc Coma si zranil rameno pri nehode na marockej rally v októbri tohto roku. Značka KTM, ktorá má 11 po sebe nasledujúcich víťazstiev na Dakare, včera oznámila, že jeden z ich top jazdcov sa v januári v Južnej Amerike na štart nepostaví.

 

21.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4755 [Šport - Rally]

-

Rozhovor: Štefan Svitko o Dakare 2013

Dakar 2013 sa nezadržateľne blíži a preto som požiadal o rozhovor Števa Svitka. Náš momentálne najúspešnejší moto jazdec ochotne odpovedal na otázky a sršala z neho energia a odhodlanie. A to je dobrým znamením pred pretekom.

 

19.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 4647 [Šport - Rally]

-

Rozhovor: Ivan Jakeš o Dakare 2013

Ponúkam rozhovor s ďalšou z legiend slovenského moto športu. Ivan Jakeš sa po 5-tich účastiach na najprestížnejšom preteku planéty chystá na Dakar 6-ty krát. Okolo ročníku 2013, a nielen o ňom, sa rozvíjal rozhovor plný zaujímavostí.

 

17.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8336 [Šport - Rally]

-

Rozhovor: Jaro Katriňák o Dakare

Profesorské jazdenie, diplomatické vyjadrovanie a aura osobnosti spravili z neho žijúcu ikonu nášho športu. Jeho slovo má váhu a názor sa cení. Aj preto chceme vedieť čo si o súčasnom Dakare myslí Katroš, tento priateľský a úspešný motorkový guru.

 

| 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 |

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »