Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1315 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32196
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18774)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13422)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 7606 až 7620 z cekového počtu: 8736.

18.10.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9307 [Novinky - Pozvánka]

-

Výstava fotografií Jiřího Hanzelku a Miroslava Zikmunda v Košiciach

Mená Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund netreba strednej a staršej generácii nijako extra predstavovať. Mladšia generácia však dnes už asi ani netuší o dobrodružstvách dvoch cestovateľov, ktorí sa stali legendou. Ich výstavu fotografií, si môžete v týchto dňoch pozrieť v Košiciach.
Nové: Audio záznam z besedy.

 

18.10.2006 - janoxl Čitatelia: 8032 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

-

Jesenný výlet do Tatier

Nakoľko nás jeseň milo prekvapila príjemnými teplými dňami, bola by škoda niekam nevyraziť. A keď vyraziť, tak prečo nie do našich veľhôr.

 

17.10.2006 - djkorka Čitatelia: 5077 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]

-

Jawa výjazd

Jedného októbrového dňa som hodil na motoride výjazd s názvom Jawa, MZ, ČZ a ostatné moto do 80 km/h. A že ako to celé dopadlo, vám opíšu riadky nižšie...

 

16.10.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9809 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Hortobágy Tour II, alebo chceli sme vidieť pusztu

Ešte pred štyrmi rokmi ma Žeňo zavolal na výlet do maďarského parku Hortobágy. Vtedy som kvôli nedostatku času odmietol, čo som neskôr oľutoval. Odvtedy sa tam každú jeseň chystám...

 

16.10.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 26200 [Novinky - Oznam]

-

Výstava Intermot 2006, Kolín

V nedeľu 15. októbra 2006 sa v nemeckom Kolíne nad Rýnom skončila jedna z najväčších európskych výstav motocyklov a príslušenstva Intermot 2006.

 

12.10.2006 - mitzo Čitatelia: 25286 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda XL200R

Píšem o nej preto, lebo som nenašiel takmer žiadnu zmienku o nej. Z vďaky a pre tých, čo sa rozhodujú, na čom začať, venujem jej aspoň zopár riadkov.

 

12.10.2006 - vadim Čitatelia: 54770 [Technika - Dobré Rady]

-

Kategórie motocyklov, 3. časť: skúter nie je žiadna hračka!

Na Slovensku sú skútre horúca novinka. Za komunizmu u nás prakticky neexistovali, pretože ich úlohu zastupovali mopedy a my, hrdí budovatelia svetlejších zajtrajškov sme skútre poznali len z úpadkovej (najmä talianskej) filmovej tvorby.

 

11.10.2006 - PalinoTDM Čitatelia: 10585 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Balkánska rozlúčka

Premyšľal som, ako sa rozlučiť s letom a moto sezónou. Jediné, čo ma napadá je poriadny výlet krásnou krajinou k moru.

 

11.10.2006 - pucho Čitatelia: 18670 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki GSX-R 1000 r. v. 2001

Tento bike je veľmi obľubený na celom svete, preto som sa rozhodol napísať moje dojmy z jazdenia, chovania motorky a tak rôzne. Nenašiel som tu naň žiadnu recenziu, tak aj preto.

 

10.10.2006 - nezabutko Čitatelia: 15593 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

My dream - Suzuki GSX 600 R

Po nespočetných týždňoch práce, hrabania sa v inzercii a prebdených nociach sa mi splnil sen.

 

10.10.2006 - lievik11 Čitatelia: 11116 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Krásna cesta do Osvienčima

Cesta za poznaním svetovej histórie... A príbeh o pokazenej motorke...

 

09.10.2006 - gilbert Čitatelia: 21018 [História]

-

Palivá pre pohon motocyklov

Motocykel je vozidlo, ktoré sprevádza ľudskú populáciu prakticky od vynálezu spaľovacieho motora a jeho aplikácie do "bicyklového rámu", teda pôvodneho rámu kostitrasu. Na ňom odvážni muži s grimasovým výrazom na tvári a vypúlenými očami pri neuveriteľnej rýchlosti 9 km/h prežívali svoje extázy.

 

08.10.2006 - majoBA Čitatelia: 11587 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Cez Grossglockner do Chorvátska 2006

Stokrát čítané nenahradí prežité a tak padlo rozhodnutie ísť do Chorvátska cez Hochalpenstrasse.

 

06.10.2006 - karec Čitatelia: 10244 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

300 km východoslovenských

Chuť zajazdiť si obrovská, voľného času počas víkendu more, počasie nádherne slnečné a teplé, nádrž plná. Môžu byť podmienky ideálnejšie?

 

06.10.2006 - Icko Čitatelia: 27240 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda Varadero XL 1000 V 1999 vs BMW R 1150 GS 2001

Porovnanie dvoch veľkých endúr z pohľadu užívateľa.

 

| 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 |

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »