Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3276 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29825
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17625)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12200)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (1)

Ľadovec Perito Moreno, Argentína - Bod záujmu - Tip na Výlet

Ľadovec Perito Moreno, Argentína

Ľadovec Perito Moreno je jeden z najväčších turistických lákadiel Argentínskej Patagónie.

Marek Slobodník počas svojej cesty Naprieč južnou amerikou napísal: Ľadovec ktorý sa posúva každým dňom o tri metre, láme sa a padá do priepasti. Fakt zaujímavé a krásne miesto ktoré sa oplatí vidieť. Odlomenie ľadovca sme chceli aj natočiť no zistili sme, že padá len vtedy keď nie je na ňom namierená kamera alebo fotoaparát.

Články:

Fotogaléria:

04.03.2017 - KafiJKP

Ledové království - Ľadovec Perito Moreno, Argentína

04.03.2017 - KafiJKP

Ledovec stále taje - Ľadovec Perito Moreno, Argentína

03.02.2014 - Pavel Suchý

Jawa okolo sveta - 21 - Patagónia  - ľadovec Perito Moreno

03.02.2014 - Pavel Suchý

Jawa okolo sveta - 21 - Patagónia  - ľadovec Perito Moreno

03.02.2014 - Pavel Suchý

Jawa okolo sveta - 21 - Patagónia  - ľadovec Perito Moreno

03.02.2014 - Pavel Suchý

Jawa okolo sveta - 21 - Patagónia  - ľadovec Perito Moreno

03.02.2014 - Pavel Suchý

Jawa okolo sveta - 21 - Patagónia  - ľadovec Perito Moreno

03.02.2014 - Pavel Suchý

Jawa okolo sveta - 21 - Patagónia  - ľadovec Perito Moreno

03.02.2014 - Pavel Suchý

Jawa okolo sveta - 21 - Patagónia  - ľadovec Perito Moreno

15.01.2013 - Jakub Nahodil

Naprieč Južnou Amerikou

15.01.2013 - Jakub Nahodil

Naprieč Južnou Amerikou

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Argentína
Región:Juh
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:Awia 15.01.2013 (20:18)
Poloha:S 50.473 W 73.041
Približná poloha:nie
Čitatelia:12160
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »