Anketa:
Motorsport Centrum Piliscsév, Maďarsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Motorsport Centrum Piliscsév - MX a Enduro trať
Články:
- Pozvánka: Piliscev SAND 2014 - preteky pre XL endurá
- Vydarený pretek Piliščév SAND 2014
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 začne už tento víkend!
- Piliscsev Sand 2015 - bohatý fotoreport a hodnotenie očami účastníka
- Piliscsev Maratón 2016 – pokyny
- Motomix XL Enduro Cup 2017 - Novinky a termíny pretekov
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2018 - Novinky a termíny pretekov
- ZRUŠENÉ - Piliscsev Maratón 2018 - registrácia
- Slovenský Rally Cup 2019 - Novinky a termíny pretekov
Fotogaléria:
06.05.2014 - haro007

06.05.2014 - haro007

06.05.2014 - haro007

06.05.2014 - haro007

06.05.2014 - haro007

06.05.2014 - haro007

06.05.2014 - haro007

25.03.2014 - haro007

25.03.2014 - haro007

25.03.2014 - haro007

25.03.2014 - haro007

25.03.2014 - haro007

Detaily:
Krajina: | Maďarsko |
Región: | Severné Maďarsko |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | Awia 25.03.2014 (21:06) |
Poloha: | N 47.678 E 18.789 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 12001 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Vyhliadka Dobogoko, Maďarsko | Vyhliadka | 9.4 km SV |
2. | MX trať Tokod - Ebszonybanya, Maďarsko | Motokrosová trať | 11.2 km Z |
3. | Ostrihom-Esztergom, Maďarsko | Mesto | 12.9 km S |
4. | Termálne kúpalisko Vadaš, Štúrovo, Slovensko | Pláž | 14.6 km SZ |
5. | OKR KTM, Nána, Slovensko | Moto shop | 16.5 km SZ |
6. | Stará vahadlová studňa za dedinou Chľaba, Slovensko | Zaujímavosť | 17.0 km S |
7. | Nagymaros, Maďarsko | Dedina | 17.4 km SV |
8. | Visegrád, Maďarsko | Hrad | 17.6 km SV |
9. | Kompa Visegrád-Nagymaros, Maďarsko | Zaujímavosť | 17.9 km SV |
10. | Drivingcamp Zsámbék, Maďarsko | Okruh | 18.5 km J |

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!