Anketa:
Piliscsev Maratón 2016 – pokyny
ZdieľaťPridané: 22.04.2016 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 4219 [Šport - Rally]
Na začiatku mája 2016 sa stretneme na trati v Piliščéve na enduro preteku. Preto ešte raz vysvetlím program XL víkendu.
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
Pretek sa uskutoční na uzatvorenej enduro a krosovej trati Piliscsév v Maďarsku GPS N47°40´26,03“ E18°47´32,22“. Platiaci pretekári majú k dispozícii plochu na kempovanie s prípojkami elektriny, wc a sprchy. Spíme vo vlastných stanoch a karavanoch. O jedlo a pitie sa postará overený bufet s Jankou na čele, platíme Eurami!
Platby za pretek posielajte do utorka polnoci 3.5.2016 na ČSOB Nitra č.ú. IBAN: SK76 7500 0000 0040 1852 5639. Po tomto termíne prijímam iba hotovosť pri prebierkach.
Návštevníci – diváci majú vstup zdarma. Pokiaľ prenocujú, platia na jednu noc 5,-€ za stan a motorku dohromady. Inak sa môžu pohybovať v rámci pozerania pozdĺž celej trate, samozrejme pešo. Od 23:00 platí večierka pre všetkých – pre pretekárov aj pre návštevníkov. Všetci pretekajúci aj pozerajúci účastníci budú označení povinne farebnými náramkami.
Registrácia je stále otvorená, vytlačím zopár čísiel navyše pre notorických neporiadnikov, neprihlásených vopred. Upozorňujem, že prebierky sú naplánované na piatok 6.5.2016 od 8:00 do 20:00. Väčšinu chceme ich stihnúť za svetla, pretože jazdci musia absolvovať povinný zoznamovací enduro tréning. Pokiaľ sa niekto dostaví potme, vybavíme aj jeho, no musí v sobotu o 7:00 odjazdiť povinný tréning. Výnimky sa nepovoľujú, pretože víkend je veľmi nabitý a nebude časový priestor na posúvanie štartu.
Na trati nezablúdite, vyznačím ju pomocou farebných šípok. Po trati budú premávať štvorkolky, určené na odtiahnutie pokazených strojov a prípadný odvoz zranených do bivaku. V bivaku v priestore štartu bude kontaktná osoba na prípadné zavolanie záchranky.
Vzhľadom k podkladu odporúčam obutie štupľových pneumatík, jazdci na vyslovene cestných a zodratých vzoroch neprejdú cez prebierku. V technickej prebierke vypĺňajú prihlásení aj Reverz a Technickú prebierku. Urýchli a zjednoduší našu prácu, ak toto zvládnete sami a prinesiete uvedené dokumenty kompletné so sebou. Dokumenty v PDF sú na tu.
Štvrtok 5.5.2016
Vo štvrtok je možný predčasný príchod na trať v popoludňajších hodinách. Pre jazdcov platí možnosť prípadného tréningu od cca 15:00, musíme nachystať trať. Prenocovanie je bez príplatkov.
Piatok 6.5.2016
V piatok prebehnú registrácie jazdcov od 8:00 do 20:00. Všetci musia povinne prejsť technickou prebierkou a po nalepení štartového čísla tiež absolvovať tréning. Jeho dĺžku nebudeme kontrolovať, no je tiež povinný. Zavádzacie kolo absolvujú čerstvo príchodzí za asistencie štvorkolky usporiadateľov. Pretekári môžu trénovať iba na enduro okruhu.
V tento deň majú registrovaní pretekári guláš a nápoj v bufete, ktorí zafunguje od dopoludnia.
Sobota 7.5.2016
Pretekári sa ráno o 8:00 zúčastnia povinnej rozpravy, o 9:00 štartujú Race a po nich Turist do vytrvalostného preteku. Race budú pretekať 4 hodiny, Turist 2,5 hodiny. Usporiadateľ si vyhradzuje v odôvodnenom prípade skrátenie pretekov, prípadne stiahnutie vyčerpaného jazdca z trate.
Nedeľa 8.5.2016
Balenie, vytriezvenie a rozchod domov. Dopoludnia je ešte možné vozenie sa po tratiach.
Pravidlá Piliscsev Maraton 2016
Pretek
Piliscsev Maraton 2016 je prioritne vytrvalostný pretek pre cestné endurá s objemom motora nad 600ccm.
Technické prebierky a povinné tréningy na enduro trati prebehnú v piatok dňa 6.5.2016 od 8:00 do 20:00.
Enduro časť hlavného preteku bude v sobotu 7.5.2016 od 9:00 do cca 13:00 pre všetky kategórie. Rozprava s povinnou účasťou prebehne ráno o 8:00.
Dopĺňanie paliva je povolené iba vo vyhradenej ploche v priestore štartu z vlastných, vopred prinesených nádob. Za každé dolievanie paliva je jazdec penalizovaný -1 okruh.
Trasa
Celková dĺžka trás je do 200km RACE a do 90km TURIST. Trasa nebude obsahovať asfaltové úseky. Iba šotolinové, poľné, pieskové, trávnaté a blatisté cesty, ale tiež prvky trialu, endura a motokrosu. Náročnosť terénu je zvolená tak aby ju mohli absolvovať cestné endurá s vyšším zdvihovým objemom a hmotnosťou.
Navigácia
Trať tohto závodu bude farebne vyznačená šípkami priamo na trati.
Kontrolné body
Na trase nie sú kontrolné body
Asistencia
Technická pomoc je zakázaná po celú dobu závodu okrem vzájomnej pomoci závodníkov na trase. Iná pomoc je prípustná iba pre vyhrabanie. Nutné opravy na trati závodu si vykonávajú závodníci sami s použitím materiálu, ktorý si vezú so sebou. Väčšie opravy sa môžu vykonávať za asistencie tretích osôb vo vyhradenej ploche v priestore štartu.
Každý jazdec je povinný poskytnúť pomoc každému na trati závodu v situácii, keď bude ohrozený život alebo zdravie. Každý jazdec je povinný nahlásiť usporiadateľovi iného jazdca, ktorý má na trati problémy, ktoré mu pravdepodobne zabránia v dokončení etapy.
Zodpovednosť
Každý z účastníkov podpíše pred pretekom prehlásenie o účasti v závode na vlastné nebezpečenstvo. Bez tohto prehlásenia nebude pripustený k štartu!
Kategórie
:
RACE pre výkonných pretekárov bez aj s licenciou
TURIST pre rekreačných pretekárov bez licencie
Objemové triedy:
Endurá jednovalce 0-600ccm
Cestovné endurá jednovalce od 600 ccm
Cestovné endurá dvojvalce od 600 ccm
Cestovné endurá dvojvalce od 1000 ccm
Doplnkové kategórie:
Race Dedo – kategória jazdcov vo veku nad 45 rokov ku dňu preteku
Závodu sa môžu zúčastniť amatérsky jazdci bez licencie ale aj jazdci zo závodnou licenciou.
Technické podmienky
Každá motorka a vybavenie jazdca musí prejsť prebierkou a to v piatok počas dňa pred pretekmi!!!
Motorka musí spĺňať tieto kritériá:
namontovaná sériová alebo ladená koncovka výfuku (s homologizáciou), nadmerne hlučné motocykle nebudú vpustené na trať
dobrý technický stav, doplnené prevádzkové kvapaliny, neuniká olej
funkčné obe brzdy a brzdové obloženie bez opotrebenia
funkčné svetlomety a brzdové svetlo
motocykel musí byť možné naštartovať vlastným štartérom
pneumatiky s dostatočným dezénom, doporučujeme terénne pneu
úpravy na zvýšenie výkonu nie sú obmedzené, ale nesmú byť na úkor bezpečnosti a funkčnosti motocykla
správne umiestnené štartovné číslo a pripevnená tabuľka s evidenčným číslom (ŠPZ)
OTP stroja a platná STK, zákonné poistenie (PZP)
motorka musí prísť na prebierku čistá!
Jazdec a jeho vybavenie:
motocyklové oblečenie v dobrom stave s protektormi na lakťoch, ramenách, chrbte a kolenách.
Odporúčame kompletné ochranné prvky (MX korytnačka).
integrálna helma s funkčným zapínaním a homologizáciou pre prevádzku v cestnej premávke. Povolené sú aj prilby vyklápacie a motokrosové.
motocyklové rukavice a čižmy v dobrom stave. Odporúčame rukavice s protektormi a čižmy s výstuhami, pevné vysoké enduro či motokrosové.
vodičský preukaz na motocykel.
Štartovné číslo:
Bude pridelené organizátorom závodu. Musí byť umiestnené viditeľne vpredu na motorke.
Tréning:
Bude povinný na trati enduro okruhu v piatok popoludní pre jazdcov po prebierkach a po pridelení štartovného čísla.
Penalizácie:
Neskorý štart = -10 okruhov penalizácia
Strata štartovného čísla = -5 okruhov penalizácia
Diskvalifikácia:
Nedostavenie sa na štart do 30 minút od stanoveného času štartu
Technická pomoc inak ako je povolené
Neposkytnutie pomoci v prípadoch, keď by bol ohrozený život alebo zdravie osôb, alebo hrozila väčšia škoda na majetok
Ťahanie súťažného stroja na trati iným vozidlom ako vozidlom usporiadateľa alebo iným závodníkom
Neprípustné jednanie
Výmena jazdca alebo stroja v priebehu súťaže
Protesty:
V prípade podania protestu je nutné zložiť k rukám riaditeľa závodu kauciu vo výške 50,-EUR. V prípade neoprávnenosti protestu kaucia prepadá.
Výsledky:
Poradie je určené pre všetkých jazdcov, ktorí dôjdu do cieľa po absolvovaní aspoň jedného okruhu. O poradí rozhoduje konečný počet kôl po započítaní penalizácií. Prvé tri miesta v každej kategórii budú vyhlásené a odmenené pohármi a vecnými cenami.
Miesto konania:
Závod sa bude konať v blízkosti obce Piliscsév v Maďarsku, na uzatvorenej trati. Neregistrovaný jazdci majú zákaz vstupu na trať závodu!
Činovníci:
Riaditeľ závodu: Ing. arch. Peter Haršáni
Technický komisár: Juraj Tóth
Časomerač: Tomáš Hajduch
Povolený počet jazdcov:
Maximálny počet jazdcov je 100.
Rozprava pre závodom:
Všetci jazdci sa musia povinne zúčastniť rozpravy pred závodom. Rozprava prebehne 30-60 minút pred štartom prvého jazdca do závodu.
Iné ustanovenia:
Usporiadateľ sa zrieka akejkoľvek zodpovednosti za krádež motocykla, poškodenie motocykla alebo jeho príslušenstva a dielov, krádeže alebo poškodenia majetku jazdcov počas Piliscsev Maraton 2016. Usporiadateľ neručí za veci a majetok, ktorý si účastníci privezú so sebou do miesta konania Piliscsev Maraton 2016.
Štartovné:
Štartovné pre jazdca na jeden závod je 50,-Eur a zahrňuje:
parkovanie auta i motocykla v motokrosovom areáli
stanovanie, pripojenie na elektrinu a používanie soc. zariadení
účasť v závode
časomieru
2x hlavné jedlo a 2x nápoj
záchrannú službu
Úhrada štartovného bude na vopred určenú účty bankovým prevodom, na mieste počas administratívnej prebierky sa platí 60,-Eur.
Štartovné je nevratné (s výnimkou situácie, ak dôjde k zrušeniu závodu zo strany usporiadateľa).
Ubytovanie:
Ubytovanie si zabezpečené v kempe vo vlastných stanoch a jazdci zúčastňujúci sa preteku zaň neplatia.
Enviromentálne pravidlá:
V prípade servisu je nutné použiť podložky pod motocykel, komunálny odpad pobaliť do igelitových vriec. Ohniská sa nesmú svojvoľne zakladať. Je zriadené centrálne ohnisko, gril povolený – nevypaľuje trávnik.
Prezentácia produktov a reklama:
Akékoľvek svojvoľné predávanie, vystavovanie alebo iná vizuálna prezentácia svojich alebo iných produktov obchodného charakteru je na tomto súkromnom športovisku zakázaná. Povolenie za presných podmienok môže vydať na presne ohraničený časový úsek len organizátor.
Bezpečnosť a správanie účastníkov:
Každý z pretekárov sa zúčastňuje preteku dobrovoľne, na vlastnú zodpovednosť. Každý účastník Piliscsev Maraton 2016 si nebude nárokovať v prípade havárie, zranenia či iného postihnutia spôsobeného pretekárskou športovou činnosťou žiadnu úhradu od usporiadateľa Piliscsev Maraton 2016. Počas preteku sa bude riadiť pokynmi usporiadateľov. V prípade zranenia iného pretekára je povinný mu poskytnúť pomoc pokiaľ sa jedná o ohrozenie zdravia a života. Usporiadateľské vozidlá a vozidlá záchrannej služby majú prednosť pred závodníkmi na trati aj mimo nej.
Jazdenie po odpretekaní po depe a športovisku nie je dovolené. Po depe sa jazdí pomaly, bez pridávania a rozhrabávania podkladu. Na trati sa jazdí len v časovom rozmedzí pre tréning a samotný pretek.
Porušenie pravidiel bude mať za následok vyradenie nespratníka mimo súťaž a športoviska bez nároku na vrátenie štartovného.
Usporiadateľ:
o.z. SLOVAKIA ADVRIDERS
Nám. sv. Ladislava 925/3
951 15 Mojmírovce
IČO 42332982
Program:
Piatok 6.5.2016
– technické prebierky 8:00 – 20:00
– tréning RACE a TURIST 8:00 až 20:00
Sobota 7.5.2016
– 8:00 rozprava RACE
– 9:00 preteky RACE a TURIST
– 15:00 vyhlásenie výsledkov
Nedeľa 8.5.2016
– 9:00 až 12:00 vozenie sa na trati
Pridané: 22.04.2016 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať
Seriál článkov - Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Pozvánka: Piliscev SAND 2014 - preteky pre XL endurá - haro007
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - Šampionát XL enduro pretekov s novinkami - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 začne už tento víkend! - Awia
- Predstavujeme: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 - Šampionát XL enduro pretekov - Awia
- Piliscsev Sand 2015 - bohatý fotoreport a hodnotenie očami účastníka - Landal
- Cesta na Rally Albania 2014 – Piliscsév SAND 2014 - Landal
Ďalšie články tohto autora:
- Kevin Benavides prešiel ku KTM
- Slováci odovzdali techniku na Dakar 2021
- Na Dakare 2021 bude až štvorica slovákov
- Maťo Benko smeruje na Dakar 2021
- Všetko naopak: Africa Eco Race 2021 nebude, Dakar 2021 bude
- Africa Eco Race 2021 mení trasy
- Intercontinental Raly 2020
- Maťo Benko na Eco Race 2020 – rozhovor
- Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo
- Dakar 2020 - predstavenie tímov a jazdcov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.