Anketa:
Autódromo Internacional do Algarve, Portimao, Portugalsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Známy portugalský okruh - Autódromo Internacional do Algarve, Portimao, hostil napríklad superbike WSBK.
Dĺžka: 4,692 km
Počet zákrut: 19
Hneď vedľa ja kartingový okruh: Kartódromo Internacional do Algarve, Portimao
Články:
- O týždeň čakajte test všetkých verzií novej Hondy CBR1000RR Fireblade 2017
- Yamaha Maco Racing Team na 12h endurance v Portimau 2016
- MS Superstock 1000 Portimao, Tomáš Svitok - Dobrý začiatok, zlý koniec
- Svitkov smutný víkend v Portimau
- V Portimau sa darilo Tomášovi Krajčímu, Tomáš Svitok dvadsiaty
- WSBK - 2.kolo - Portimao
- WSBK - Portimao - 14.kolo
- Prvé info - Honda CBR 1000RR Fireblade 2017 Portimao
- Test Honda CBR1000RR Fireblade z portugalského Portimaa - alebo aké je ísť za Freddiem Spencerom na vode
Fotogaléria:
13.06.2016 - Redakcia

30.11.1999 - Awia

Detaily:
Krajina: | Portugalsko |
Región: | Algarve |
Typ: | Okruh |
Pridal: | Awia 18.01.2016 (10:40) |
Poloha: | N 37.231 W 8.631 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 13574 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Kartódromo Internacional do Algarve, Portimao, Portugalsko | Okruh | 0.5 km Z |
2. | Jaskyňa Benagil, Portugalsko | Zaujímavosť | 24.8 km JV |
3. | Praia do Tonel, Sagres, Portugalsko | Pláž | 37.6 km JZ |
4. | Cabo de Sao Vicente, Portugalsko | Zaujímavosť | 39.8 km JZ |
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!