Anketa:
Prvé info - Honda CBR 1000RR Fireblade 2017 Portimao
ZdieľaťPridané: 26.01.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5816 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Dnes testujeme v Portimau nové Fireblady. Vytrvalý dážď nám ale veľa dôvodov na radosť nerobí. Zatiaľ som testoval v daždi a na mokrých pneumatikách Bridgestone Battlax W02. Dúfajme že sa počasie ešte zlepší.
Dve ostrejšie verzie SP a SP2 Honda predstavila v októbri minulého roka v Kolíne nad Rýnom, štandardná verzia prišla o mesiac neskôr v Miláne.
Krátke objasnenie - výkon má maximum na hodnote 141 kW pri 13 000 otáčkach (to je 189 koní, pričom táto hodnota je rovnaká aj pre verziu SP; máličko sa odlišujú iba v krútiaku: 114, resp. 116 Nm pri 11 000 otáčkach) a pohotovostná hmotnosť je 196 kg, pri SP o jedno kilečko menej. Už aj základná výbava je pekne bohatá, ale tak to už dnes v tejto prestížnej triede chodí: nastaviteľná kontrola trakcie, nastaviteľný brzdný účinok motora a priebeh výkonu motora, inovované ABS, farebná TFT prístrojovka, pruženie má na starosti kompletne nastaviteľná Showa.
Verzia SP má navyše elektrický semi-aktívny podvozok Öhlins, quiskshifter a asistent podraďovania.
Verzia SP2 je doslova "plnka", a to so semi-aktívnym podvozkom Öhlins, kovanými zlatými kolesami Marchesini, titánovou nádržou, upraveným tvarom ventilov a spaľovacích priestorov, dlhšími sviečkami a výkonnejším chladením. Komu by to nestačilo, v ponuke budú aj dva racingové kity. S ďalšími technickými údajmi k tejto verzii je to skromné, pretože Honda ich oficiálne neuvoľnila. Môžete si však byť istí, že náš redaktor sa na ne prítomných inžinierov určite opýta.
Redaktora na test pozvala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | CBR1000RR Fireblade | CBR1000RR Fireblade SP | CBR1000RR Fireblade SP2 |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm | 999 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot. | 191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot. | 191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 114 Nm / 11000 ot. | 116 Nm / 11000 ot. | 116 Nm / 11000 ot. |
Kompresný pomer: | 13 : 1 | 13 : 1 | 13 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 55 mm | 76 x 55 mm | 76 x 55 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie PGM-DSFI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 138.2 mm | 138.2 mm | 138.2 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17 58W | 120/70ZR17 58W | 120/70ZR17 58W |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17 73W | 190/50ZR17 73W | 190/50ZR17 73W |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 196 kg | 195 kg | 195 kg |
Výška sedla: | 832 mm | 834 mm | 834 mm |
Rázvor: | 1405 mm | 1405 mm | 1405 mm |
Dĺžka: | 2065 mm | 2065 mm | 2065 mm |
Šírka: | 720 mm | 720 mm | 720 mm |
Výška: | 1125 mm | 1125 mm | 1125 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 129 mm | 129 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 16 l | 16 l |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | anti-hop spojka, plne nastaviteľný podvozok, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS | anti-hop spojka, semi-aktívny el. podvozok Öhlins, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS, quickshi | anti-hop spojka, semi-aktívny el. podvozok Öhlins, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS, quickshi |
Poznámka: | |||
Poznámka: | SP2 je pretekový špeciál s homologizácou postavený na základe modelu SP na využitie na okruhu. • trikolóra • zlaté Marchesini kolesá • Upravená hlava, spaľovacie komory, piesty, ventily (zväčšené priemery). • Dostupný doplnkový racing kit |
Pridané: 26.01.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Test Honda CBR1000RR Fireblade z portugalského Portimaa - alebo aké je ísť za Freddiem Spencerom na vode - Herghott
- O týždeň čakajte test všetkých verzií novej Hondy CBR1000RR Fireblade 2017 - Redakcia
- Intermot 2016: Honda prináša nový Fireblade SP/SP2 a dva krásne retro naháče CB1100 EX a CB1100 RS - Awia
- EICMA 2016 - Honda predstavila nezvyčajný enduroskúter X-ADV, štandardného Firebladea, sériovú CRF 250 Rally v dakarskom štýle, plus niekoľko ďalších inovácií - Herghott
- MotoGP 2017 - VC San Marina - nuda a prekvapenia na vode, vyhráva Marquez - Herghott
- Nový katalóg Touratech 2016/2017 - TouratechSK
- Yamaha YZF-R6 2017 odhalená - Awia
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet - zeON
- Casey Stoner testoval nový superšport Hondy - "MotoGP Production Racer" 2014 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora