Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2388 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29867
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

MS Superstock 1000 Portimao, Tomáš Svitok - Dobrý začiatok, zlý koniec

 Zdieľať

Pridané: 12.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2690 [Šport - Cestné Motocykle]

Portugalské Portimao hostilo štvrté podujatie Svetového pohára cestných motocyklov v triede Superstock 1000. Slovenský pretekár Tomáš Svitok odchádzal na Pyrenejský polostrov s túžbou konečne prelomiť tohtoročnú smolu.

Po trinástom mieste vo voľnom tréningu sa zdalo, že by pretekár slovenského tímu SK Energy Fany Gastro mohol tentoraz pomýšľať na body, no sobota a nedeľa len potvrdili, že tohtoročný prechod na iný motocykel mu nevyšiel a jeho trápenie pokračovalo aj naďalej. Devätnáste miesto v cieli nedeľných pretekov opäť body neprinieslo.

Tomáš Svitok:
„Víkend začal skvele, ale skončil ťažko. Po trinástom mieste v prvom tréningu som mal naozaj dobrú náladu, konečne to vyzeralo nádejne a hoci v prvej kvalifikácii som klesol na osemnástu priečku, cítil som sa stále dosť silný. Žiaľ, v sobotu sme sa s nastavením motocykla rozbehli presne opačným smerom a to nás zbrzdilo. Sobota tak bola veľmi ťažká hlavne na psychiku. Počas celého víkendu som jazdil skoro o jeden a pol sekundy horšie časy ako pred rokom na Ducati. V nedeľnom Warm Up-e sa mi podarilo zajazdiť moje najrýchlejšie kolo víkendu, preto sme to nastavenie nechali aj pre preteky. Ale vďaka tomu som v pretekoch rýchlo prišiel o zadnú pneumatiku. Štart som mal síce dobrý, ale ešte na rovinke som mal kontakt so súperom a do prvej zákruty som šiel ako posledný. Rýchlo sa mi však podarilo získať späť niekoľko pozícií, jazdil som v skupinke, kde som bol na čele, no ako mi odišiel grip, tak Nemca Mosera som už za sebou neudržal. Spokojný samozrejme byť nemôžem, keďže vlani som tu atakoval prvú desiatku. Prežívam veľmi ťažké obdobie.“

Pridané: 12.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »