Anketa:
V Portimau sa darilo Tomášovi Krajčímu, Tomáš Svitok dvadsiaty
ZdieľaťPridané: 17.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2571 [Šport - Cestné Motocykle]
Skvelý výsledok vybojoval slovenský pretekár Tomáš Krajčí v poslednom podujatí seriálu Majstrovstiev Európy triedy Superstock 600, keď v portugalskom Portimau došiel do cieľa na vynikajúcom treťom mieste. Tomáš Svitok a tím SK Energy dokončili tohtoročný seriál FIM Cupu triedy Superstock 1000 na dvadsiatom mieste.
Tomáš Krajčí
![]() |
Ako sľúbil, tak urobil. Včera po kvalifikácii nebol Tomáš Krajčí so svojím výkonom spokojný, ale bol odhodlaný odovzdať do dnešných pretekov maximum. Štart sa mu podaril, avšak v prvých kolách nedokázal jediný slovenský zástupca v tejto triede nájsť svoje optimálne jazdecké tempo. Desaťkolové preteky ho nakoniec ale zastihli v dobrej forme najmä vo svojej druhej polovici, kedy sa jazdec TK Racing Slovakia Teamu prepracoval na tretie miesto. To udržal až na cieľovú čiaru, kde sa radoval zo svojho druhého tohtoročného pódia. V konečnej klasifikácii, kde bodovalo 40 jazdcov, figuruje jazdec zo Žiliny na veľmi dobrom 12. mieste.
![]() |
Tomáš Krajčí: "Štart do pretekov sa mi celkom podaril, dostal som sa na piatu pozíciu. Bol som spokojný, ale rovnako som sa začal trochu prepadať. Nedokázal som sa dostať do tempa. Nemali sme dnes žiadny zahrievací tréning a ja s týmto mávam dosť problémy, trvá mi krátky čas, než sa dostanem do dobrého tempa. Trochu som sa teda prepadal a začalo to vyzerať, že tú prvú skupinku ani nedobehnem. Lenže oni začali robiť chyby a ja som sa aj trochu so šťastím dostal na štvrté miesto. Potom som sa celkom ľahko posunul na tretiu pozíciu, pretože Austrálčan Metcher išiel o titul a kvôli tomu jazdil skôr na istotu a veľmi so mnou nebojoval. Ja už som si potom až do cieľa pretekov len udržiaval náskok. Dopadlo to dobre, je to pekný záver sezóny. Ďakujem všetkým našim partnerom, ďakujem tímu, ale aj mojim fanúšikom za podporu."
![]() |
Tomáš Svitok
Po sobotnej kvalifikácii patrilo 21-ročnému pretekárovi 21. miesto na štartovom rošte, v samotných pretekoch skončil v nedeľu dvadsiaty. V konečnom hodnotení seriálu mu patrí 22. priečka so ziskom 8 bodov.
![]() |
Tomáš Svitok: „V piatok som sa na tomto okruhu trošku hľadal, predsa to bolo už dávno odvtedy čo som tu jazdil. Sústredili sme sa na nastavenie motocykla a v prvej kvalifikácii ma potom trochu limitovala bolesť hlavy spôsobená pravdepodobne únavou z dlhej cesty a 34 stupňová teplota vzduchu. Bol to pre mňa doslova zabijak. Vo svojom poslednom rýchlom kole som mal navyše kolíziu s Talianom Antonellim, ktorý po prejdení rýchleho kola prudko ubral. V sobotu ráno to vyzeralo skvele, zrýchlil som o 1,6 sekundy a bol som správne motivovaný pred rozhodujúcou kvalifikáciou. V tej som sa dostal hneď na začiatku na 15. miesto, no po výmene pneumatiky som zbytočne niekoľko kôl čakal na rýchlejšieho súpera a vyšiel som z tempa. Pred pretekmi som túžil po dobrom výsledku, boli sme po kvalifikácii viacerí v malom časovom rozstupe, ale preteky mi vôbec nevyšli, vždy keď som sa snažil predbiehať súperov, tak som bol dlhý na brzdách a viac som strácal ako získaval. Som veľmi sklamaný, že záver sezóny nevyšiel lepšie, moja vďaka však patrí tímu, ktorý pracoval výborne a našim partnerom, ktorí nám umožnili zúčastniť sa tohto seriálu.“
![]() |
Pridané: 17.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!