Anketa:
WSBK - 2.kolo - Portimao
ZdieľaťPridané: 28.03.2010 Autor: motoracingsk
Čitatelia: 3699 [Šport - SuperBike]
Skvelou jazdou dnes v Portugalsku Max Biaggi potvrdil svoju povesť skvelého pretekára, ktorý, keď má svoj deň, nedá šancu nikomu.
Superbike 2.jazda
Talian Biaggi mal tentoraz s Leonom Haslamom o niečo viac práce, no nakoniec vybojoval pre Apriliu double a posunul sa na druhé miesto v priebežnom hodnotení šampionátu. Treťou priečkou si napravil reputáciu Haslamov krajan Crutchlow, štrvtý skončil španielsky veterán Carlos Checa. Dnešný úspech Aprilie podčiarkol piatym miestom Leon Camier, s odstupom za ním prišli do cieľa J. Toseland, S. Byrne, N. Haga a S. Guintoli. Prvú desiatku uzavrel Austrálčan Corser. Jakub Smrž opäť neodštartoval dobre, rovnako ako v prvej runde sa pohyboval na trinástom mieste, po postupe o pozíciu vyššie však nasledoval pád a Kuba z Portimaa odchádza bez bodového zápisu.
![]() |
Výsledky:
1. M. BIAGGI (ITA) Aprilia Alitalia Racing
2. L. HASLAM (GBR) Team Suzuki Alstare +0.191
3. C. CRUTCHLOW (GBR) Yamaha Sterilgarda Team +0.658
4. C. CHECA (ESP) Althea Racing Ducati +1.015
5. L. CAMIER (GBR) Aprilia Alitalia Racing +3.123
6. J. TOSELAND (GBR) Yamaha Sterilgarda Team +9.131
7. S. BYRNE (GBR) Althea Racing Ducati +11.033
8. N. HAGA (JPN) Ducati Xerox Team Ducati +13.452
9. S. GUINTOLI (FRA) Team Suzuki Alstare +13.964
10. T. CORSER (AUS) BMW Motorrad Motorsport +16.377
11. M. FABRIZIO (ITA) Ducati Xerox Team +26.351
12. R. XAUS (ESP) BMW Motorrad Motorsport +27.964
13. T. SYKES (GBR) Kawasaki Racing Team +33.566
14. L. LANZI (ITA) DFX Corse Ducati +33.823
15. M. NEUKIRCHNER (GER) HANNspree Ten Kate Honda +37.372
---
Nedokončili:
J. SMRŽ (CZE) Team PATA B&G Racing -12 kôl
Superbike 1.jazda
O osude prvej jazdy Superbikov rozhodli v úvodných kolách Max Biaggi s Leonom Haslamom a až do konca udávali prím- v cieli sa z tesného víťazstva po viacerých výmenách na čele štartového poľa radoval Biaggi. Tretie miesto získal po chybe C. Crutchlowa Jonathan Rea nasledovaný duom Checa – Camier, top ten doplnili S. Byrne, J. Toseland, N. Haga a tímoví kolegovia z BMW Corser a Xaus. Jakub Smrž po nevydarenom štarte jazdil tesne pod prvou desiatkou, 6 kôl však pre technický problém odstúpil z pretekov.
![]() |
Výsledky:
1. M. BIAGGI (ITA) Aprilia Alitalia Racing
2. L. HASLAM (GBR) Team Suzuki Alstare +0.200
3. J. REA (GBR) HANNspree Ten Kate Honda +6.901
4. C. CHECA (ESP) Althea Racing Ducati +7.457
5. L. CAMIER (GBR) Aprilia Alitalia Racing +7.564
6. S. BYRNE (GBR) Althea Racing Ducati +11.420
7. J. TOSELAND (GBR) Yamaha Sterilgarda Team +18.391
8. N. HAGA (JPN) Ducati Xerox Team Ducati +18.536
9. T. CORSER (AUS) BMW Motorrad Motorsport +24.514
10. R. XAUS (ESP) BMW Motorrad Motorsport +32.427
11. M. FABRIZIO (ITA) Ducati Xerox Team Ducati +35.045
12. L. LANZI (ITA) DFX Corse Ducati +36.816
13. S. GUINTOLI (FRA) Team Suzuki Alstare +36.841
14. C. CRUTCHLOW (GBR) Yamaha Sterilgarda Team +44.678
15. T. SYKES (GBR) Kawasaki Racing Team +44.942
---
Nedokončili:
J. SMRŽ (CZE) Team PATA B&G Racing -6 kôl
Supersport
Veľkú dávku smoly si v dnešných pretekoch vybral víťaz z austrálskeho kola Supersportov Eugene Laverty- ešte 5 kôl pred koncom viedol čelnú skupinu, potom ho ale predbehli Kenan Sofuoglu aj Joan Lascorz a írsky pretekár sa následne odporúčal k zemi. Bol síce schopný pokračovať ďalej, no na lepšie ako 11.miesto už dosiahnuť nemohol. Prvenstvo vybojoval ex majster sveta Sofuoglu, Lascorzovi k triumfu chýbalo 0,032 sekundy. Tretí M. Pirro strácal v cieli na vedúcu dvojicu takmer 9 sekúnd, zástupcovia tímu Intermoto Czech G. Rea a M. Roccoli finišovali na ôsmom (Rea), resp. deviatom mieste (Roccoli).
![]() |
1. K. SOFUOGLU (TUR) HANNspree Ten Kate Honda
2. J. LASCORZ (ESP) Kawasaki Motocard.com +0.031
3. M. PIRRO (ITA) HANNspree Ten Kate Honda +8.879
4. C. DAVIES (GBR) ParkinGO Triumph BE1 +15.270
5. F. FORET (FRA) Team Lorenzini by Leoni Kawasaki +22.096
6. K. FUJIWARA (JPN) Kawasaki Motocard.com Kawasaki +23.041
7. R. HARMS (DEN) Harms Benjan Racing Honda +30.830
8. G. REA (GBR) Intermoto Czech Honda +35.171
9. M. ROCCOLI (ITA) Intermoto Czech Honda +35.225
10. D. SALOM (ESP) ParkinGO BE1 Triumph +35.239
11. E. LAVERTY (IRL) Parkalgar Honda +49.540
12. J. DISALVO (USA) ParkinGO BE1 Triumph +49.628
13. A. LUNDH (SWE) Cresto Guide Racing Team Honda +1'08.602
14. B. CHESAUX (SUI) Harms Benjan Racing Honda +1'13.455
15. D. DELL'OMO (ITA) Kuja Racing Honda +1'30.738
Superstock 1000
Ayrton Badovini dotiahol svoje snaženie do víťazného konca: hneď od začiatku nasadil tempo, ktorému stačil len M. Berger a aj keď sa Francúz na chvíľu cez talianskeho pilota jazdiaceho na BMW dostal, vo finále finišoval Badovini s takmer trojsekundovým náskokom. Tretí skončil Loris Baz, Ondra Ježek si v premiére na Aprilii odnáša z Portugalska 4 body za dvanáste miesto. Československý súboj Salač - Svitok nakoniec vyhral o desatinu sekundy Michal Salač na 20.mieste.
Výsledky:
1. A. BADOVINI (ITA) BMW Motorrad Italia STK
2. M. BERGER (FRA) Ten Kate Race Junior Honda +2.744
3. L. BAZ (FRA) MRS Racing Yamaha +13.154
4. S. BARRIER (FRA) Garnier Junior Racing BMW +13.800
5. M. BUSSOLOTTI (ITA) All Service System by QDP Honda +15.304
6. E. LA MARRA (ITA) Team Lorini Honda +15.861
7. D. GIUGLIANO (ITA) Team06 Suzuki +16.727
8. A. ANTONELLI (ITA) Team Lorini Honda +17.334
9. D. PETRUCCI (ITA) Team Pedercini Kawasaki +20.558
10. M. SAVARY (SUI) Garnier Junior Racing BMW +22.386
11. P. TUTUSAUS (ESP) Goeleven KTM +23.129
12. O. JEŽEK (CZE) MS Racing Aprilia +29.915
13. M.WALKOWIAK (POL) Bogdanka Racing Honda +37.183
14. N. VIVARELLI (ITA) Goeleven KTM +38.271
15. M. MAGNONI (ITA) S.C.I. Honda-Garvie Image +38.561
---
18. P. THIRIET (BRA) SMS Racing Honda +52.936
20. M. SALAČ (CZE) MS Racing Aprilia +55.497
21. T. SVITOK (SVK) SMS Racing Honda +55.558
![]() |
text: www.moto-racing.sk, foto:www.worldsbk.com
Pridané: 28.03.2010 Autor: motoracingsk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- MotoGP - 1.kolo - Qatar
- WSBK - 3.kolo - Valencia
- MotoGP - Valencia - 17.kolo
- WSBK - Portimao - 14.kolo
- MotoGP - Sepang - 16. kolo
- GP Austrálie - Phillip Island - 16. kolo
- WSBK - 13 - Magny Cours
- GP Portugalska - Estoril - 14. kolo
- WSBK - 12 - Imola

Body a Trasy v tomto článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!