Anketa:
WSBK - Portimao - 14.kolo
ZdieľaťPridané: 26.10.2009 Autor: motoracingsk
Čitatelia: 4222 [Šport - SuperBike]
Superbikový titul pre rok 2009 vybojoval Ben Spies, šampiónom triedy Supersport sa stal Cal Crutchlow. Slováci v pretekoch STK 1000: J. Černý skončil na 24. mieste, T. Krajčí pre pád nedokončil.
Konečné poradie šampionátu World Superbike 2009
Autódromo Internacional do Algarve, Portimao
1. | Ben Spies | Yamaha | 462 |
2. | Noriyuki Haga | Ducati | 456 |
3. | Michel Fabrizio | Ducati | 382 |
4. | Max Biaggi | Aprilia | 319 |
5. | Jonathan Rea | Honda | 315 |
6. | Leon Haslam | Honda | 241 |
7. | Carlos Checa | Honda | 209 |
8. | Shane Byrne | Ducati | 192 |
9. | Tom Sykes | Yamaha | 176 |
10. | Jakub Smrž | Ducati | 169 |
11. | Ryuichi Kiyonari | Honda | 141 |
12. | Yukio Kagayama | Suzuki | 128 |
13. | Troy Corser | BMW | 96 |
14. | Shinya Nakano | Aprilia | 86 |
15. | Régis Laconi | Ducati | 77 |
![]() |
Druhá jazda Superbike
Piate miesto stačilo Benovi Spiesovi k zisku titulu Majstra sveta Superbikov 2009. 11x víťazstvo v Superpoli, 14x víťazstvo v pretekoch, 2x druhé miesto a 1x tretie miesto- taká je tohoročná bilancia amerického nováčika vo WSBK, ktorý sa budúci rok predstaví v triede MotoGP. Druhú jazdu vyhral Michel Fabrizio pred už notorickým vicemajstrom Nori Hagom. Japoncovi chýbalo k zisku vytúženého titulu 7 bodov. Ako tretí finišoval Jonathan Rea, štvrté miesto z prvej jazdy si zopakoval Shane Byrne. Jakub Smrž obsadil ôsme miesto a v celkovom poradí mu patrí desiata priečka.
1. | Fabrizio M. | ITA | Ducati 1098R | |
2. | Haga N. | JPN | Ducati 1098R | +1.195 |
3. | Rea J. | GBR | Honda CBR1000RR | +1.494 |
4. | Byrne S. | GBR | Ducati 1098R | +5.553 |
5. | Spies B. | USA | Yamaha YZF R1 | +5.842 |
6. | Biaggi M. | ITA | Aprilia RSV4 Factory | +7.374 |
7. | Camier L. | GBR | Aprilia RSV4 Factory | +9.658 |
8. | Smrž J. | CZE | Ducati 1098R | +10.434 |
9. | Corser T. | AUS | BMW S1000 RR | +17.010 |
10. | Guintoli S. | FRA | Suzuki GSX-R 1000 K9 | +24.509 |
11. | Kagayama Y. | JPN | Suzuki GSX-R 1000 K9 | +27.195 |
12. | Parkes B. | AUS | Kawasaki ZX 10R | +34.825 |
13. | Lagrive M. | FRA | Honda CBR1000RR | +35.135 |
14. | Scassa L. | ITA | Kawasaki ZX 10R | +1'01.842 |
15. | Checa D. | ESP | Yamaha YZF R1 | +1'09.782 |
![]() |
Prvá jazda Superbike
Ben Spies zvíťazil po bezchybnej jazde systémom štart - cieľ a je veľmi blízko k zisku majstrovského titulu v jeho premiérovej sezóne vo World Superbike. Nori Haga totiž po stíhacej jazde v siedmom kole z piateho miesta spadol a v pretekoch už nepokračoval - Američan má pred druhou jazdou 15 bodový náskok. Na druhom mieste sa dlho držal Max Biaggi, v závere však zaútočil Jonathan Rea a v cieli bol pred skúseným Talianom pol sekundy skôr. Hneď za nimi finišoval Shane Byrne, na piatom mieste jazdil osamotený Michel Fabrizio. Čech Jakub Smrž opäť zaváhal na štarte a po ôsmych kolách šiel k zemi, reputáciu si určite bude chcieť napraviť v druhej jazde.
1. | Spies B. | USA | Yamaha YZF R1 | |
2. | Rea J. | GBR | Honda CBR1000RR | +1.697 |
3. | Biaggi M. | ITA | Aprilia RSV4 Factory | +2.113 |
4. | Byrne S. | GBR | Ducati 1098R | +2.757 |
5. | Fabrizio M. | ITA | Ducati 1098R | +14.753 |
6. | Camier L. | GBR | Aprilia RSV4 Factory | +20.044 |
7. | Checa C. | ESP | Honda CBR1000RR | +25.634 |
8. | Xaus R. | ESP | BMW S1000 RR | +31.104 |
9. | Lagrive M. | FRA | Honda CBR1000RR | +36.689 |
10. | Baiocco M. | ITA | Ducati 1098R | +39.331 |
11. | Parkes B. | AUS | Kawasaki ZX 10R | +41.827 |
12. | Tamada M. | JPN | Kawasaki ZX 10R | +41.882 |
13. | Salom D. | ESP | Kawasaki ZX 10R | +54.967 |
14. | Checa D. | ESP | Yamaha YZF R1 | +1'38.533 |
15. | Scassa L. | ITA | Kawasaki ZX 10R | +1 kolo |
Preteky Supersport
Kráľom tohoročných Supersportov sa stal Cal Crutchlow. Bez problému si udržal štvrté miesto v pretekoch a napriek víťazstvu jeho priameho súpera v boji o titul Eugena Lavertyho sa práve Angličan tešil z celkového triumfu v sezóne 2009. Za Lavertym skončil na druhom mieste Turek Kenan Sofuoglu, tretí finišoval skúsený austrálsky pretekár Garry McCoy.
1. | Laverty E. | IRL | Honda CBR600RR | |
2. | Sofuoglu K. | TUR | Honda CBR600RR | +3.443 |
3. | McCoy G. | AUS | Triumph Daytona 675 | +13.874 |
4. | Crutchlow C. | GBR | Yamaha YZF R6 | +15.144 |
5. | Aitchison M. | AUS | Honda CBR600RR | +16.608 |
6. | Pirro M. | ITA | Yamaha YZF R6 | +20.008 |
7. | Davies C. | GBR | Triumph Daytona 675 | +22.007 |
8. | Foret F. | FRA | Yamaha YZF R6 | +22.034 |
9. | Veneman B. | NED | Honda CBR600RR | +23.031 |
10. | Praia M. | POR | Honda CBR600RR | +24.002 |
11. | Pitt A. | AUS | Honda CBR600RR | +31.794 |
12. | Cardenas M. | COL | Honda CBR600RR | +31.811 |
13. | Fujiwara K. | JPN | Kawasaki ZX-6R | +32.218 |
14. | Laverty M. | GBR | Honda CBR600RR | +33.196 |
15. | Coghlan K. | GBR | Yamaha YZF R6 | +1'02.386 |
![]() |
Preteky Superstock 1000
Belgičan Xavier Simeon potvrdil v záverečných pretekoch majstrovský titul, získaný už v predchádzajúcom kole v Magny Cours a bez problému zvíťazil pred Claudiom Cortim. Tretie miesto na bedni vybojoval Javier Fores, výborná ôsma pozícia patrí zástupcovi českých farieb Ondrovi Ježkovi. Premiérový štart Jara Černého v litroch mal nakoniec podobu 24. miesta v cieli, Tomáš Krajčí po páde cieľovú šachovnicu nevidel.
1. | Simeon X. | BEL | Ducati 1098R | |
2. | Corti C. | ITA | Suzuki GSX-R 1000 K9 | +3.594 |
3. | Fores J. | ESP | Kawasaki ZX 10R | +4.566 |
4. | Mähr R. | AUT | Suzuki GSX-R 1000 K9 | +4.779 |
5. | Berger M. | FRA | Honda CBR1000RR | +11.496 |
6. | Baz L. | FRA | Yamaha YZF R1 | +12.115 |
7. | Barrier S. | FRA | Yamaha YZF R1 | +12.166 |
8. | Ježek O. | CZE | Honda CBR1000RR | +16.196 |
9. | Lammert D. | GER | Suzuki GSX-R 1000 K9 | +17.816 |
10. | Barragan S. | ESP | Honda CBR1000RR | +19.824 |
11. | Massei F. | ITA | Yamaha YZF R1 | +20.050 |
12. | Antonelli A. | ITA | Yamaha YZF R1 | +21.540 |
13. | Sandi F. | ITA | Aprilia RSV4 Factory | +21.619 |
14. | Sacchetti D. | ITA | Honda CBR1000RR | +23.857 |
15. | Burrell B. | GBR | Honda CBR1000RR | +27.254 |
--- | --- | --- | --- | --- |
24. | Černý J. | SVK | Yamaha YZF R1 | +48.227 |
Nedokončili | ||||
Krajčí T. | SVK | Honda CBR1000RR |
![]() |
Preteky Superstock 600
Európske Superstocky 600 tento rok ovládol Gino Rea, v záverečných pretekoch síce skončil tretí za Talianom Bussolottim a Belgičanom Lonboisom, v celkovom hodnotení mu to s odretými ušami na titul stačilo. Jediný bod ho delil od celkovo druhého Marca Bussolottiho, bronzový Vincent Lonbois skončil s odstupom 4 bodov. Najúspešnejším českým pretekárom v tejto triede bol dnes Michal Salač, po výbornom štarte sa držal na hranici prvej desiatky, potom ale začal strácať a v cieli ho bodovaná pozícia minula o vlások - obsadil šestnáste miesto.
1. | Bussolotti M. | ITA | Yamaha YZF R6 | |
2. | Lonbois V. | BEL | Yamaha YZF R6 | +0.455 |
3. | Rea G. | GBR | Honda CBR600RR | +0.507 |
4. | Karlsen F. | NOR | Yamaha YZF R6 | +12.942 |
5. | Petrucci D. | ITA | Yamaha YZF R6 | +13.069 |
6. | Guarnoni J. | FRA | Yamaha YZF R6 | +13.304 |
7. | Marino F. | FRA | Honda CBR600RR | +13.314 |
8. | Morelli N. | ITA | Honda CBR600RR | +13.630 |
9. | Guittet B. | FRA | Honda CBR600RR | +13.662 |
10. | Kerschbaumer S. | AUT | Yamaha YZF R6 | +14.023 |
11. | Carvalho A. | POR | Yamaha YZF R6 | +30.852 |
12. | Cecchini R. | ITA | Honda CBR600RR | +34.158 |
13. | Chmielewski A. | POL | Yamaha YZF R6 | +34.915 |
14. | Calero N. | ESP | Yamaha YZF R6 | +37.256 |
15. | Batista S. | POR | Kawasaki ZX-6R | +37.272 |
16. | Salač M. | CZE | Yamaha YZF R6 | +39.896 |
--- | --- | --- | --- | --- |
21. | Pešek K. | CZE | Honda CBR600RR | +54.381 |
22. | Látr D. | CZE | Honda CBR600RR | +54.455 |
![]() |
Text: Ján Fajčák, Foto: moto-racing.sk
Pridané: 26.10.2009 Autor: motoracingsk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- MotoGP - 1.kolo - Qatar
- WSBK - 3.kolo - Valencia
- WSBK - 2.kolo - Portimao
- MotoGP - Valencia - 17.kolo
- MotoGP - Sepang - 16. kolo
- GP Austrálie - Phillip Island - 16. kolo
- WSBK - 13 - Magny Cours
- GP Portugalska - Estoril - 14. kolo
- WSBK - 12 - Imola

Body a Trasy v tomto článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!