ISSN 1336-6491 | Online: 828 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32313
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18834)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13479)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave), Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

Vodný mlyn v obci Kováčová, ktorý patril kedysi rodine Andrášiovcov (Andrássyovcov) z Krásnej Hôrky má pôvodné originálne technické zariadenia a stroje na proces mletia múky.

Budova mlyna bola zatvorená a chátrala viac ako 50 rokov. Po dôkladnej rekonštrukcií je pôvodný vodný mlyn sprístupnený pre verejnosť od júla 2019. Mlynské koleso a jeho privádzací drevený žľab k mlynu pribudlo vrámci obnovy v roku 2021.

Počas prehliadky sa dozviete, ako sa niekedy vyrábala múka pomocou pôvodného zachovaného zariadenia a vypočujete si príbeh mlynára a jeho rodiny, ktorí tu naposledy žili a pracovali.

Fotogaléria:

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

01.10.2025 - Awia

Vodný mlyn, Kováčová (pri Rožňave)  - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Pamiatka
Pridal:Awia 02.10.2025 (11:36)
Poloha:N 48.641 E 20.699
Približná poloha:nie
Čitatelia:113
Nadmorská výška:480.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

V obci, parkovisko priamo pri mlyne.

Adresa, Kontakt:

Zároveň tu ponúkajú možnosť príjemného posedenia a občerstvenia.

Pri väčších skupinách je potrebné zavolať vopred na telefónnych číslach : +421 949 306 413, +421 944 596 047.

Kapacita na terase je cca 20 a vo vnútri 16 miest.

Kontakt

Vodný mlyn Kováčová pri Rožňave
Kováčová 60,
049 42, okres Rožňava
E-mail: vodnymlynkovacova@gmail.com
Mobil: +421 949 306 413, +421 944 596 047

Facebook: Vodný mlyn Kováčová pri Rožňave

slovensky-kras.eu

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Stredoveký Husitský kostol v Lúčke, SlovenskoKostol2.0 km V
2.Hrhovský vodopád, SlovenskoPrírodný úkaz5.2 km JV
3.Priesmyk Soroška, SlovenskoPriesmyk5.3 km Z
4.Koliba Soroška, SlovenskoReštaurácia5.7 km JZ
5.Penzión Erika, Krásnohorské Podhradie, SlovenskoPenzión7.4 km Z
6.Hrad Krásna Hôrka, SlovenskoHrad7.4 km Z
7.Vodná nádrž Úhorná, SlovenskoJazero7.5 km S
8.Reštaurácia a Penzión Contesa, Krásnohorské Podhradie, SlovenskoPenzión7.6 km Z
9.Priesmyk Úhorná, SlovenskoPriesmyk7.7 km SZ
10.MX trať Pača / Krásnohorské podhradie, SlovenskoMotokrosová trať8.5 km SZ

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »