Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2098 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29808
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17617)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12191)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia (5)

Mesto Sighişoara (UNESCO), Rumunsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Sighisoara

Sighisoara, jediné mesto v Rumusku s vybudovaným opevením. Vďaka svojej prosperite mesto získalo ako jedno z prvých v Rumunsku mestské práva a oficiálnu samostatnosť. Dnes je to udržiavané starobilé mesto lákajúce turistov množstvom pamiatok, kaviarní, obchodíkov a hlavne príjemnou večernou atmosférou.

Sighişoara (nem. Schäßburg, maď. Segesvár, lat. Castrum Sex) mesto v rumunskej župe Mureş. Až do konca druhej svetovej vojny bolo centrom sedmohradských Sasov. V strede mesta sa vypína stredoveký hrad. Medzi najkrajšie pamiatky patrí Hodinová veža, ktorá je vysoká 64 metrov a patrí k nej orloj, v ktorom defilujú alegorické postavy, ktoré predstavujú rôzne hriechy a neresti.

Text: wikipedia.org

PANO Pozri si panorámu
Sighisoara - veža, Rumunsko 360 stupňová panoráma
Sighişoara veža
PANO Pozri si panorámu
Sighisoara Radnica, Rumunsko 360 stupňová panoráma
Sighişoara radnica
PANO Pozri si panorámu
Sighisoara námestie, Rumunsko 360 stupňová panoráma
Sighişoara námestie

Ospravedlňujem sa za kvalitu videa ale do mesta sme sa dostali až neskoro večer a ráno už lialo. Pre viac informácií sa dá pozrieť stránka tohto mesta prípadne pozrieť online kamery

Články:

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Rumunsko
Región:Fagaraš
Typ:Mesto
Pridal:Beal 26.07.2008 (19:20)
Poloha:N 46.219 E 24.797
Približná poloha:nie
Čitatelia:18103
Povrch:asfalt

Prístup:

Stále po kvalitnej asfaltke. Od severu Rumunska až po toto mesto sú hlavné ťahy výbornej kvality. Preto je mesto bez problémov dosiahnuteľné trebárs aj na R1.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Veža v Saschiz, RumunskoKostol12.9 km V
2.Penzión v kláštore, RumunskoPenzión22.1 km JZ
3.Biertan, RumunskoPamiatka23.2 km JZ
4.Kemp v Richis, RumunskoKemping27.9 km JZ
5.Solná Baňa v meste Praid, RumunskoBaňa43.6 km SV
6.Zámok Bethlen, RumunskoHrad48.1 km Z
7.Epic camping, RumunskoKemping49.7 km SV

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »