Anketa:
Vodná nádrž Karolinka, Česko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Symbolom Karolinky sa stala vodná nádrž Stanovnice, ktorá bola postavená v rokoch 1977 až 1986 na rieke/potoku Stanovnice. Má plochu 50 ha a pojme 7,5 mil. m3 vody. Hrádza je kamenitá sypaná zo stredným hlineným tesnením. Nádrž zásobuje pitnou vodou takmer celé Vsetínsko a z časti aj Zlínsko.
- Výška hrádze: 38,2m
- Dialka hrádze: 391m
- Objem nádrže: 7 571 m3
- Zatopená plocha: 50,5 ha
- Maximálna hladina: 521,20 m n. m.
Využitie
- rybárčenie: NIE
- plávanie/kúpanie: NIE
- vodné športy: NIE
- zdroj pitnej vody: ano, okres Vsetín a časť okresu Zlín
- nudapláž: NIE
Služby
- pláž: NIE
- ihrisko: NIE
- ubytovanie v okolí: ANO
Dostupnosť
- Vzdialenosť vzdušnou čiarou: 700 m z centra Karolinky
- Vlakom: cca 600m od zástavky Karolinka
- Autobusom: cca 650m od zastávky „U kostela“
- Na bicykli: Možnosť obísť nádrž – značení na cyklotrase.
Články:
Detaily:
Krajina: | Česko |
Región: | Vsetínsko |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | tigrik77 05.10.2011 (23:38) |
Poloha: | N 49.343 E 18.240 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 41488 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Prírodne kúpalisko Nový Hrozenkov, Česko | Pláž | 1.6 km Z |
2. | Skokanský mostík do jazera - Big Air, Česko | Zaujímavosť | 1.6 km Z |
3. | Velké Karlovice, Česko | Dedina | 4.5 km SV |
4. | Horský hotel Kohútka, Česko | Vyhliadka | 5.4 km J |
5. | Trasa Hutisko Solanec-Velké Karlovice, Česko | Trasa | 5.7 km S |
6. | Hrebeň Javorníkov (čast Kasárne), Slovensko | Trasa | 10.9 km V |
7. | Priesmyk Makov, Slovensko | Priesmyk | 13.2 km V |
8. | Valašské muzeum v přírodě: Rožnov pod Radhoštěm, Česko | Múzeum | 14.7 km SZ |
9. | Pustevny (lanovka), Česko | Vyhliadka | 16.4 km S |
10. | Kemp Ranč Bystřička u Vsetína, Česko | Kemping | 18.1 km SZ |

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!