Anketa:
Otváranie ciest západného Slovenska 2015 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotoakcie, Stretnutia - Otváranie ciest západného Slovenska 2015
Kedy: | 18.04.2015 10:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Holíč, Brezová, Kúty, pezinok ![]() |
Kto: | Steinar (Steinar) vás pozýva |
Kontakt: | Kraken |
Diskusia:

Otváranie ciest západného Slovenska 2015
To bol strašne blbý nápad zjednotiť v jeden deň otvorenie sezóny v jednotlivých mestách. Radi by sme sa prišli ukázať a popozerať aj do iných miest, no keď chceme reprezentovať jednu stopu vo vlastnom meste, inde sa už nedostaneme. Dúfam,že si organizátor zjednoteného nápadu zoberie ponaučenie, že väčšia blbosť ho už napadnúť nemohla. |
Otváranie ciest západného Slovenska 2015
Neviem či Krakeni pojdu po dialnici do Blavy rad sa pridam |
Otváranie ciest západného Slovenska 2015
@Maky1: ano, krakeni pojdu do BA po dialnici |
Otváranie ciest západného Slovenska 2015
Caute, vie mi niekto povedat ze ako je to vlastne myslene, ci zo vsetkych tych bodov vyrazaju skupiny alebo ci to ma byt okruh ze vyraza sa z Holica napr, prechadza sa okolo OMV v BA (alebo je tam prestavka) a konci sa v TT? |
Otváranie ciest západného Slovenska 2015
tiez by ma zaujimala trasa a ci to su body "zastavok" priberania dalsich jazdcov alebo su to samostatne skupinky alebo ako |
Otváranie ciest západného Slovenska 2015
tak bohuzial sme museli uz ist domov ale bolo super !my sme si to presli BA > Kuty, tam sa pripojili a sli spat s kolonou. Pocasie nas podporilo.. a program bol pred BCS TT |
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!