Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2085 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29881
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17652)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Otváranie ciest západného Slovenska 2015 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Motoakcie, Stretnutia - Otváranie ciest západného Slovenska 2015

Kedy:18.04.2015 10:00 - 19:00
Kde:Holíč, Brezová, Kúty, pezinok
Kto:Steinar (Steinar) vás pozýva
Kontakt: Kraken
Otváranie ciest západného Slovenska 2015, súčasť Celoslovenského zahájenia sezóny.

Diskusia:

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
12.04.2015 18:23

Otváranie ciest západného Slovenska 2015

KajcoK
 Čoprák 

Ikona

To bol strašne blbý nápad zjednotiť v jeden deň otvorenie sezóny v jednotlivých mestách. Radi by sme sa prišli ukázať a popozerať aj do iných miest, no keď chceme reprezentovať jednu stopu vo vlastnom meste, inde sa už nedostaneme. Dúfam,že si organizátor zjednoteného nápadu zoberie ponaučenie, že väčšia blbosť ho už napadnúť nemohla. :-((((((


12.04.2015 19:29

Otváranie ciest západného Slovenska 2015

Dolman
 Turista 

Ikona

mne sa to paci :-* :-* :-*


14.04.2015 20:12

Otváranie ciest západného Slovenska 2015

Maky1
 Turista 

Ikona

Neviem či Krakeni pojdu po dialnici do Blavy rad sa pridam [dobre]


15.04.2015 10:53

Otváranie ciest západného Slovenska 2015

Pharmavit
 Čoprák 

Ikona

@Maky1: ano, krakeni pojdu do BA po dialnici


15.04.2015 20:49

Otváranie ciest západného Slovenska 2015

pegesk
 Kávičkár 

Caute, vie mi niekto povedat ze ako je to vlastne myslene, ci zo vsetkych tych bodov vyrazaju skupiny alebo ci to ma byt okruh ze vyraza sa z Holica napr, prechadza sa okolo OMV v BA (alebo je tam prestavka) a konci sa v TT?


17.04.2015 11:30

Otváranie ciest západného Slovenska 2015

Slawinka
 Kávičkár 

Ikona

tiez by ma zaujimala trasa a ci to su body "zastavok" priberania dalsich jazdcov alebo su to samostatne skupinky alebo ako


18.04.2015 19:46

Otváranie ciest západného Slovenska 2015

tak bohuzial sme museli uz ist domov ale bolo super !my sme si to presli BA > Kuty, tam sa pripojili a sli spat s kolonou. Pocasie nas podporilo.. a program bol pred BCS TT [dobre]


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »