Anketa:
Celoslovenské otvorenie sezóny 2015 - sme späť na cestách
ZdieľaťPridané: 12.04.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15631 [Novinky - Pozvánka]
DOPLNENÉ - Všetky akcie a miesta výjazdov po celej SR. Hoci mnohí píšu a hovoria, že oni ani nezazimovali a že jazdiť sa dá celoročne a aj jazdia, prichádza jar a s ním sa opäť vraciame na cesty aj my.
![]() |
Bohužiaľ, štatistiky nepustia a začiatky motorkárskej sezóny bývajú najtragickejšie. Či už je to nedočkavosťou, nerozvážnosťou, alebo bezohľadnosťou vodičov, každým rokom strácame svojich priateľov. V začiatkoch sezóny, po zime si samozrejme autíčkari od nás odvykli a zabúdajú že sme na cestách.
V minulom roku sme spustili kampaň Pozri 2x, zachrániš život. Jej úspech nás prekvapil a v prvej fáze sme rozdali niekoľko tisíc samolepiek a dopyt je stále obrovský. Hneď v začiatkoch sme vedeli, že okrem "nálepkovej" fázy musí prísť aj ďalšia a kedy je vhodnejší termín, ako na zahájenie sezóny?
Takže, po dohode s niekoľkými motoklubmi z celého Slovenska, ktoré organizujú zahájenia sezóny sme sa dohodli na spoločnom dátume otvárania sezóny, kedy dostaneme v jeden deň na cesty veľké množstvo motoriek a budeme neprehliadnuteľní a snáď si vodiči áut aspoň všimnú, že opäť jazdíme a je treba zvýšiť opatrnosť.
18.4.2015 - Výjazdy po celom Slovensku!
Výjazdy budú na viacerých miestach Slovenska a to v sobotu 18.4.2015.
Počas celého dňa budú v dopravných servisoch v rádiách hlásené výjazdy, podujali sme sa zabezpečiť aj televíziu a i touto cestou spraviť malú osvetu.
Preto budeme radi, aby ste sa nezapojili len do prvej, nálepkovej fázy, ale podporili aj tieto výjazdy a ukázali sme, že sa vieme spojiť za dobrú vec.
Nehľaďme na to, či máte, alebo nemáte radi kluby, či jazdíte na endure, superšporte, alebo sa tackáte okolím na choppríku. Spojme sa priatelia a ukážme Slovensku, že motorkári nie sú "len" kriminálnici či dobrovoľný darcovia, ako sme často vykresľovaní.
ZATIAĽ POTVRDENÉ MIESTA VÝJAZDOV:
Od - do: | Akcia: |
---|---|
18.04.2015![]() | ![]() Otváranie sezóny východného Slovenska 2015Miesto: Riders Pub, Slovensko![]() Pridal: Roman Košťa (kosta) Kontakt: Trinitas MC Otváranie sezóny východného Slovenska 2015, súčasť Celoslovenského zahájenia sezóny. Viac info » Diskusia (1) |
18.04.2015![]() | ![]() OTVORENIE MOTORKÁRSKEJ SEZÓNY NA HORNEJ NITRE 2015Miesto: Bojnice![]() Pridal: Andy (stengros) Kontakt: terarthels@terathels.sk Terathels c.t.c. Prievidza Pozýva motorkárov všetkých kubatúr na Otvorenie motorkárskej sezóny 2015 na Hornej Nitre. Akcia sa koná v rámci [clanok 6657 celoslovenského zahájenia motorkárskej... Viac info » Diskusia (14) |
18.04.2015![]() | ![]() Otváranie sezóny a ciest Stredného slovenska 2015Miesto: Brezno![]() Pridal: Survivors MC Kontakt: www.survivors.sk Otváranie sezóny a ciest Stredného slovenska, súčasť Celoslovenského zahájenia sezóny. Viac info » Diskusia (27) |
18.04.2015![]() | ![]() Otváranie ciest západného Slovenska 2015Miesto: Holíč, Brezová, Kúty, pezinok![]() Pridal: Steinar (Steinar) Kontakt: Kraken Otváranie ciest západného Slovenska 2015, súčasť Celoslovenského zahájenia sezóny. Viac info » Diskusia (7) |
18.04.2015![]() | ![]() Otvorenie sezóny Nitrianskeho kraja 2015Miesto: Nitra![]() Pridal: Redakcia (blekac) Kontakt: mk-fenix.sk Otvorenie sezóny Nitrianskeho kraja 2015, súčasť Celoslovenského zahájenia sezóny. Viac info » Diskusia (3) |
18.04.2015![]() | ![]() Otváranie ciest južného Slovenska 2015Miesto: Dunajská Streda / Komárno![]() Pridal: Žitnoostrovskí býci / Children of Heaven Kontakt: Žitnoostrovskí býci / Children of Heaven Otváranie ciest južného Slovenska 2015, súčasť Celoslovenského zahájenia sezóny. Viac info » Diskusia (5) |
POTVRDENÉ BODY VÝJAZDOV:
BRATISLAVA
KOŠICE
KÚTY
PREŠOV
HUMENNÉ
SVIDNÍK
MICHALOVCE
ROŽŇAVA
HOLÍČ
BREZOVÁ P. BRADLOM
PEZINOK
TRNAVA
BREZNO
BANSKÁ BYSTRICA
BOJNICE
NITRA
KOMÁRNO
DUNAJSKÁ STREDA
Budeme radi ak budete šíriť túto myšlienku a na ceste po celom Slovensku sa objavíme naozaj v hojnom počte.
Ďakujeme
Motoscena.sk a motoride.sk
Pridané: 12.04.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Otváranie sezóny Slovenska 2015 - Západ a východ - Awia
- Predstavujeme bezpečnostnú kampaň "Pozri dvakrát, zachrániš život!" - Awia
- Do kedy budeme čakať? - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!