Anketa:
MM SR - MX85, MXjunior, MX2, MX1, MX4 - Motocross - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťMotocross - MM SR - MX85, MXjunior, MX2, MX1, MX4
Kedy: | 11.09.2016 09:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | MX trať Beckov, Slovensko ![]() |
Kto: | Redakcia vás pozýva |
Kontakt: | smf.sk |
MX85, MXjunior, MX2, MXOpen, MX8
Predposledné podujatie seriálu MM SR v motokrose – 11.9. v Beckove
11.septembra sa na motokrosovej trati v beckove uskutoční tretie a zároveň predposledné podujatie tohtoročného 4-dielneho seriálu MM SR v motokrose. Uvedený šampionát je zaradený i do podujatí Európskeho týždňa športu, ktorý vyhlásila Európskej komisie na podporu športu a fyzickej aktivity v celej Európe v dňoch 10.-17.9.2016.
Hlavnou témou kampane Európskeho týždňa športu 2016 je „#BeActive“, ktorá má nabádať k pohybu, a to nielen počas Európskeho týždňa športu, ale po celý rok. SMF do tohto projektu z kalendára podujatí v tomto týždni zaradila dve podujatia a to podujatie MM SR vintage regularity v Holíči (17.9.2016) a práve motokrosové majstrovské podujatie MM SR v motokrose v Beckove 11.9.2016.
Viac informácii nájdete na: www.tyzdensportu.sk/index.php
Motokros v Beckove je tretím a zároveň predposledným podujatím tohtoročného seriálu MM SR v motokrose jednotlivcov tried MX85, MX junior, MX2, MX Open, MX4 a MX4+. Organizátor, Motoklub Beckov i totu cestou pozýva jazdcov i všetkých priaznivcov a zapálených fanúšikov motokrosového športu na trať do Beckova, kde o napínavé boje o body v seriáli MM SR určite nebude núdza.
Program na nedeľu:
Oboznamovacie tréningy: od 8,00 hod.
Kvalifikačné tréningy: od 10,15 hod.
Finálové jazdy: od 12,35 hod.
Dekorovanie víťazov: 18,15 hod.
Video: MMSR Motokros 2016 - video pozvánka
Miesto konania akcie:
MX trať BeckovMapa:
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!