Anketa:
Fotopríbeh z 50. Elefantentreffen 2006 5/5
ZdieľaťPridané: 01.02.2006 Autor: DrTic
[Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
... sánky a drevo ako súčasť batožiny...
![]() |
...zateplené chrániče rúk mali zakúpené hádam všetci.
![]() |
Kto nemal, vyrobil si.
![]() |
Na takýchto sánkach si za motorkou ťahali drevo na kúrenie.
![]() |
A takto zasa prepravovali slamu.
![]() |
Aj motorke by malo byť teplo.
Na záver môžem povedať, som šťastný, že som tam bol. Aj keď len v pozícii diváka, ale aj tak to bol obrovský zážitok. Atmosféra je tam neopísateľná. Kto nezažije – nepochopí. Každému motorkárovi to môžem len odporučiť aj keď tam nejde s vlastnou mašinou. Vidieť to každopádne treba. Neviem či niekde na svete sa koná niečo podobné.
Pridané: 01.02.2006 Autor: DrTic Zdieľať
Súvisiace články:
- ELEFANTENTREFFEN 2002 - Vadim
- Za trafenými slonmi 1956 + 50 cez Šumavu - marekxxx
- 50. Elefantentreffen 2006 - intros
- Ako ma dvaja skútristi na Elefantentreffen 2013 doviedli - Brco928
- Elefantentreffen 2018 - MathiasMH
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: Skupinová jazda
- BALKANTOUR 2004 Časť druhá: Bulharsko – Turecko – Ázia – Grécko – Srbsko – Maďarsko – Slovensko 2 322 Km.
- BALKATOUR 2004 Časť prvá: Slovensko – Maďarsko – Rumunsko – Bulharsko 2 246 Km.

Body a Trasy v tomto článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!