Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1746 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28815
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17145)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11670)
Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dolomity, Benátky, Friaul a traja Janovia... 4/8

 Zdieľať

Pridané: 10.02.2006 Autor: kyvacka
Čitatelia: 11547 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Na dnešný deň nám ostáva už len jeden pas - Fedaia s priehradou na vrchole. Je to o niečo kľudnejší a menej vyťažený pas než ostatné, čo sme dnes prešli. Po našej pravej strane máme vrchol Marmolady. Schádzame dole smerom na východ a hľadáme kemp. Nakoniec spíme až v Alleghe. Pôvodne sme mali platiť každý 10€ vrátane stanu a motorky, nakoniec nám to dal za 27€ dohromady. Zatiaľ ale najmenej sympatický kemp. Večer sa rozhodujeme ako do preplneného harmonogramu vtesnať pešiu túru. Z praktických (kde odparkovať počas pešej túry nabalené motorky?) i časových dôvodov musíme pešiu turistiku vypustiť ak chceme vidieť Benátky.

 Stúpanie na Fedaia, ľadovec
Stúpanie na Fedaia, ľadovec

4.deň, utorok 26. júla

Trasa: Alleghe, Belluno, diaľnica smer Benátky, Benátky, Jesollo (210 km).

Je nám jasné, že dnes musíme nájsť schopný servis pre výmenu Janovej zadnej pneu. Zadarilo sa v prvom väčšom meste na dnešnej trase – v Bellune. Poznačení situáciou a skúsenosťami so servismi na Slovensku si dávame na Talianov bacha. Najprv musíme vybrať vhodnú gumu. Rada skúsených motorkárov schválila Pirelli Diablo Strada za celkom jedlých 170€ vrátane montáže.

 Dôjdem domov?
Dôjdem domov?

Sledujeme každý úkon málovravného servisáka. Ale je vidno, že tomuto šuhajkovi prešlo cez ruky už veľa motoriek. Gumu v pohode vymenil, vyvážil a prvýkrát sa začíname diviť, keď pred montážou vyčistil disk. Druhýkrát čumíme, keď predtým ako mal dotiahnuť šrób na výfuku, skrutku celú vymontoval, poriadne namazal a až potom upevnil výfuk. Potom nadstavil reťaz a skontroloval tlak v prednej pneu. Keď už bolo všetko hotové a náš šuhajko mal už len vytlačiť motorku zo servisu zistil, že stojan ide ťažko, tak ho poriadne premazal (a to naozaj poriadne a dôkladne). To už sme prekvapene čumákovali a pozerali jeden na tretieho. Ale to ešte stále nie je všetko (Ó Jan, ty si šialený!). Chalanovi sa nepozdávali páčky spojky a brzdy, tak ich tiež premastil. Len pripomíname, že to všetko bolo v cene pneumatiky. Servis sa volal Technosport.

 Diaľnica z Belluna do Benátok
Diaľnica z Belluna do Benátok

V Bellune sa napájame na diaľnicu do Benátok (mýto 4,90€ pro moto). Cestou sa naskytá pohľad na kumšt talianskych staviteľov diaľnic. Diaľnica je v údoliach vystavaná na vysokých pilieroch. Pred Benátkami chytáme poriadnu zápchu. Dlhým mostom sa dostávame do Benátok a začína krutá motorkárska „thermo-terapia“. Je poriadne teplo, pod kombinézami sa potíme a zúfalo hľadáme miesto na parkovanie. V Benátkach to chodí tak, že všetky dopravné prostriedky sa dostanú maximálne po Piazza di Roma. Tu treba zaparkovať a pešo sa dostanete do skutočného centra Piazza San Marco. To musíte ale pešo prejsť asi 45min (tak nám bolo povedané). Pre motorky sú vyhradené bezplatné miesta, tie sú však plné, a tak to skúšame v parkovacom dome. Chceli sme do jedného parkovacieho boxu odstaviť všetky tri motorky. Vrátniček nám to však zamietol, ževraj si musíme zaplatiť za tri miesta (myslím, že to bolo 19€ per moto). Jednak sa nám to zdalo veľa a navyše sme unavení a znechutený z tepla a preplnenej premávky.

 V pozadí most, ktorý spája Benátky s pevninou
V pozadí most, ktorý spája Benátky s pevninou

Nakoniec zastavujeme na pumpe, Jano sa vyzliekol do spoďárov, sadol na obrubník, čumel do blba a bolo mu nenormálne fajn. Spravili sme pár foto aspoň pri tabuli Venezia do rodinného alba a s pocitom spáchania kultúrneho zločinu (že sme obišli historické centrum s gondolami) ideme hľadať kemp niekde pri pláži. V okolí Benátok je však lagúna, takže sme sa vybrali na severovýchod, smer Jesolo. Zakotvili sme v kempe s plážou. (34€ za tri osoby, motorky a dva stany). Stihli sme sa vyčvachtať v mori, niektorí z nás boli prvýkrát pri mori, takže radosť bola o to väčšia – ako malé deti.

5. deň

Trasa - výlet do centra Jesolla (20 km).

Ešte večer sme sa dohodli, že dávame prednosť oddychu a ostaneme v kempe ešte jeden deň. Zobudili sme sa neskoro, okúpali v mori, pospali v stane a spravili sme aj malý výlet do centra Jesolla – len v tričkách a kraťasoch na mopedoch, to my mládenci zo severu Slovenska nezažívame tak často.

6. deň

Trasa: Jesollo, Belluno, Lozzo di Cadore, Pelos, Vigo, Laggio, Sella Ciampigotto, Sella Razzo, Sauris, Passo di Pura, Ampezzo, Villa Santina, Ovaro, Comeglians, Tualis, Panoramica delle Vette (340km).

 Takéto a podobné pohľady sa naskytajú pri prejazde Cadore
Takéto a podobné pohľady sa naskytajú pri prejazde Cadore

Z Jesola sme sa vidali opäť na sever, smerom na Belluno a neskôr na Longarone. Ideme stále smerom na sever a dostávame sa do oblasti, resp. údolia Cadore s riekou Piava. Aspoň myslíme, že „Cadore“ je názov údolia, pretože takmer všetky mestá a obce mali v názve „... di Cadore“.

< >

Pridané: 10.02.2006 Autor: kyvacka Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria