Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10604)

Dolomity, Benátky, Friaul a traja Janovia... 4/8

Pridané: 10.02.2006 Autor: kyvacka

Na dnešný deň nám ostáva už len jeden pas - Fedaia s priehradou na vrchole. Je to o niečo kľudnejší a menej vyťažený pas než ostatné, čo sme dnes prešli. Po našej pravej strane máme vrchol Marmolady. Schádzame dole smerom na východ a hľadáme kemp. Nakoniec spíme až v Alleghe. Pôvodne sme mali platiť každý 10€ vrátane stanu a motorky, nakoniec nám to dal za 27€ dohromady. Zatiaľ ale najmenej sympatický kemp. Večer sa rozhodujeme ako do preplneného harmonogramu vtesnať pešiu túru. Z praktických (kde odparkovať počas pešej túry nabalené motorky?) i časových dôvodov musíme pešiu turistiku vypustiť ak chceme vidieť Benátky.

Stúpanie na Fedaia, ľadovec

4.deň, utorok 26. júla

Trasa: Alleghe, Belluno, diaľnica smer Benátky, Benátky, Jesollo (210 km).

Je nám jasné, že dnes musíme nájsť schopný servis pre výmenu Janovej zadnej pneu. Zadarilo sa v prvom väčšom meste na dnešnej trase – v Bellune. Poznačení situáciou a skúsenosťami so servismi na Slovensku si dávame na Talianov bacha. Najprv musíme vybrať vhodnú gumu. Rada skúsených motorkárov schválila Pirelli Diablo Strada za celkom jedlých 170€ vrátane montáže.

Dôjdem domov?

Sledujeme každý úkon málovravného servisáka. Ale je vidno, že tomuto šuhajkovi prešlo cez ruky už veľa motoriek. Gumu v pohode vymenil, vyvážil a prvýkrát sa začíname diviť, keď pred montážou vyčistil disk. Druhýkrát čumíme, keď predtým ako mal dotiahnuť šrób na výfuku, skrutku celú vymontoval, poriadne namazal a až potom upevnil výfuk. Potom nadstavil reťaz a skontroloval tlak v prednej pneu. Keď už bolo všetko hotové a náš šuhajko mal už len vytlačiť motorku zo servisu zistil, že stojan ide ťažko, tak ho poriadne premazal (a to naozaj poriadne a dôkladne). To už sme prekvapene čumákovali a pozerali jeden na tretieho. Ale to ešte stále nie je všetko (Ó Jan, ty si šialený!). Chalanovi sa nepozdávali páčky spojky a brzdy, tak ich tiež premastil. Len pripomíname, že to všetko bolo v cene pneumatiky. Servis sa volal Technosport.

Diaľnica z Belluna do Benátok

V Bellune sa napájame na diaľnicu do Benátok (mýto 4,90€ pro moto). Cestou sa naskytá pohľad na kumšt talianskych staviteľov diaľnic. Diaľnica je v údoliach vystavaná na vysokých pilieroch. Pred Benátkami chytáme poriadnu zápchu. Dlhým mostom sa dostávame do Benátok a začína krutá motorkárska „thermo-terapia“. Je poriadne teplo, pod kombinézami sa potíme a zúfalo hľadáme miesto na parkovanie. V Benátkach to chodí tak, že všetky dopravné prostriedky sa dostanú maximálne po Piazza di Roma. Tu treba zaparkovať a pešo sa dostanete do skutočného centra Piazza San Marco. To musíte ale pešo prejsť asi 45min (tak nám bolo povedané). Pre motorky sú vyhradené bezplatné miesta, tie sú však plné, a tak to skúšame v parkovacom dome. Chceli sme do jedného parkovacieho boxu odstaviť všetky tri motorky. Vrátniček nám to však zamietol, ževraj si musíme zaplatiť za tri miesta (myslím, že to bolo 19€ per moto). Jednak sa nám to zdalo veľa a navyše sme unavení a znechutený z tepla a preplnenej premávky.

V pozadí most, ktorý spája Benátky s pevninou

Nakoniec zastavujeme na pumpe, Jano sa vyzliekol do spoďárov, sadol na obrubník, čumel do blba a bolo mu nenormálne fajn. Spravili sme pár foto aspoň pri tabuli Venezia do rodinného alba a s pocitom spáchania kultúrneho zločinu (že sme obišli historické centrum s gondolami) ideme hľadať kemp niekde pri pláži. V okolí Benátok je však lagúna, takže sme sa vybrali na severovýchod, smer Jesolo. Zakotvili sme v kempe s plážou. (34€ za tri osoby, motorky a dva stany). Stihli sme sa vyčvachtať v mori, niektorí z nás boli prvýkrát pri mori, takže radosť bola o to väčšia – ako malé deti.

5. deň

Trasa - výlet do centra Jesolla (20 km).

Ešte večer sme sa dohodli, že dávame prednosť oddychu a ostaneme v kempe ešte jeden deň. Zobudili sme sa neskoro, okúpali v mori, pospali v stane a spravili sme aj malý výlet do centra Jesolla – len v tričkách a kraťasoch na mopedoch, to my mládenci zo severu Slovenska nezažívame tak často.

6. deň

Trasa: Jesollo, Belluno, Lozzo di Cadore, Pelos, Vigo, Laggio, Sella Ciampigotto, Sella Razzo, Sauris, Passo di Pura, Ampezzo, Villa Santina, Ovaro, Comeglians, Tualis, Panoramica delle Vette (340km).

Takéto a podobné pohľady sa naskytajú pri prejazde Cadore

Z Jesola sme sa vidali opäť na sever, smerom na Belluno a neskôr na Longarone. Ideme stále smerom na sever a dostávame sa do oblasti, resp. údolia Cadore s riekou Piava. Aspoň myslíme, že „Cadore“ je názov údolia, pretože takmer všetky mestá a obce mali v názve „... di Cadore“.