ISSN 1336-6491 | Online: 1765 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Panoramica delle Vette, Taliansko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Panoramica – tu aj Milan uberie plyn a dokonca zastaví, a nie je to len kvôli zlej ceste

Panoramica delle Vette je horská cesta ktorá dosahuje výšku 1989 m nad morom. Nachádza sa v provincii Udine a je dlhá 33,4 km. Stúpanie je obvykle 12-18%.

Video: Panoramica delle vette - krátka jazda na super alpskej ceste

Články:

Fotogaléria:

10.02.2006 - kyvacka

Panoramica - cesta zarezaná vo svahu.

10.02.2006 - kyvacka

Panoramica

10.02.2006 - kyvacka

Panoramica

20.04.2005 - Zeze

Panoramica Delle Vette - zábery z nej ponechám bez  komentára. Choďte tam!

20.04.2005 - zeze

Panoramica

20.04.2005 - zeze

Panoramica – balzam na dušu

20.04.2005 - Zeze

Panoramica

20.04.2005 - Zeze

Panoramica

20.04.2005 - Zeze

Panoramica - posledný oddych, lebo čas už pokročil

20.04.2005 - zeze

Panoramica je po stúpaní zarezaná viacmenej vodorovne do horského hrebeňa

20.04.2005 - Zeze

V Ravascletto na križovatke na horizonte je Panoramica aj značená

20.04.2005 - Zeze

Panoramica

17.09.2004 - zeze

Varadero podvečer na úžasnej Panoramica Delle Vette (1970m), šotolinovej ceste v turisticky nezničenej časti Dolomitov. V pozadí hrebeň Pesarinských Dolomitov

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:Dolomity
Typ:Trasa
Pridal:Awia 07.11.2015 (06:39)
Poloha:N 46.525 E 12.924
Približná poloha:nie
Čitatelia:10234
Nadmorská výška:1989.0 m n.m.
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:33.4 km
Prevýšenie trasy:1426 m

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Monte Zoncolan, TalianskoPriesmyk2.7 km J
2.Prato, TalianskoDedina9.1 km Z
3.Monte Paularo, TalianskoVyhliadka11.2 km SV
4.Plöckenpass, RakúskoPriesmyk13.7 km S
5.Tunely na Via Sauris, TalianskoTrasa14.6 km JZ
6.Zollnersee-Hütte, RakúskoKemping15.5 km SV
7.Passo Pura, TalianskoPriesmyk16.2 km JZ
8.Passo del Cason di Lanza, TalianskoPriesmyk20.8 km V
9.Casera Lavardet, TalianskoTrasa22.1 km Z
10.Passo Rest, TalianskoPriesmyk22.9 km JZ
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »